er folk dumme?
Fra : Snuden

Dato : 23-12-06 04:59

eller er det bare mig der har overset noget.

Jeg tænker på dem som hopper på de minuttakserede selskaber der lokker med
en lav minuttakst, men har til gengæld høje opkaldsafgifter..

Umiddelbart skal man ikke ringe mange forgæves og korte kald før det er en
meget dyr fornøjelse for kunden, og omvendt hvis man ved at man har lange
samtaler, hvorfor så ikke vælge noget fri snak eller max tale?

Er folk bare dumme eller er det mig der er dum?

Snuden

Fra : Claus E Beyer

Dato : 23-12-06 09:14

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i

> [...]

> tale?

> Er folk bare dumme eller er det mig der er dum?

Det behøver vel hverken at være dig eller andre der er dumme. Det afhænger
vel af folks forbrugsmønster hvilken taksering der er mest fordelagtig for
de pågældende. Jeg ringer mange korte mobilsamtaler på under ét minut, så
jeg foretrækker selvfølgelig et selskab der sekundafregner. Hvis man oftest
taler 10-20-30-.. ad gangen vil et billigt minutafregnet selsbab være mest
fordelagtigt. - Det er så selvfølgeligt ærgeligt kun at få fat i en
telefonsvarer, måske lægge på straks og blive opkrævet ca. én krone, når
det samme typisk havde kostet ca. 30 øre hos et sekundafregnende selkab.

Fri snak er stadig meget dyre produkter - er det ikke ca. 400 kr/md og så
er der ofte en lav begrænsning på til fremmede mobilselskaber?

Claus

Fra : LarsJ

Dato : 23-12-06 09:20

Snuden skrev:
> [...]
> samtaler, hvorfor så ikke vælge noget fri snak eller max tale?
>
> Er folk bare dumme eller er det mig der er dum?

Ved ikke om du eller andre er dumme, men jeg mener du rent faktisk
overser nogle væsentlige pointer.

Max Tale eller Fri Snak kræver, at man taler for 400 kr. om måneden no
matter what. Med minutbaseret taletid kan du sagtens spare penge selv om
du kun taler for 100-200 kr. om måneden.

"Lange samtaler" skal nemlig ikke være så pokkers lange endda -
eksempelvis hos Telmore skal du med minutbaseret taletid kun snakke i
mere end 1 minut og ca. 40 sekunder før det er billigere end det
sekundbaserede.

Hvis man f.eks. har tre samtaler på 5 minutter, tre på 30 sekunder og
tre forgæves opkald, så vil det stadig være billigere med minutbaseret
taletid end med sekundbaseret.

Hos Telmore vil prisen med ovennævnte talemønster koste 12,15 kr. med
minutbaseret abo. Med sekundbaseret bliver prisen 13,80 kr.

Det er selvfølgelig klart, at hvis de fleste af ens samtaler er meget
korte, eller man har tendens til at tale 1/2 - 1 time af gangen, så er
minutbaseret en dårlig ide. Men der er mange, som har et forbrugsmønser
lidt midt imellem, og for os kan det være en fin ide.

Lars

Lars

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 23-12-06 15:17

Hej.

LarsJ schrieb:
> [...]
> eksempelvis hos Telmore skal du med minutbaseret taletid kun snakke i
> mere end 1 minut og ca. 40 sekunder før det er billigere end det

OBS: "Lang tale" bliver dyrere igen ved samtaler mellem 2:01 og 2:17!

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu