Nokia 6233 og 2Gb MicroSD
Fra : sfc

Dato : 21-12-06 11:54

Jeg har købt et 2GB MicroSD Ultra til min Nokia 6233 telefon, men når fyder
700 MB Mp3 på kortet, låser telefonen og bagefter skal kortet formateres?
Kan telefonen ikke håndtere så mange filer, eller hvad går der galt?
Lige nu har jeg 140Mb på, og det køre fint nok, men jeg vil jo gerne have
kortet fyldt op.

// Sfc

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 21-12-06 12:40

Det kan måske skyldes at telefonen ikke understøtter så store kort....

Du kan prøve at formatere kortet i telefonen, og se om det evt. skulle
hjælpe.

Fra : sfc

Dato : 21-12-06 12:52

"Anders (6400)" <anders@6430.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan måske skyldes at telefonen ikke understøtter så store kort....
>
> Du kan prøve at formatere kortet i telefonen, og se om det evt. skulle
> hjælpe.

Telefonen understøtter op til 2GB, og kortet er formateret i telefonen.
Men kortet er et Ultra II kort, jeg ved ikke om det betyder noget?

// Sfc

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 21-12-06 12:56

Det kan godt være det har noget betydning, det ved jeg ikke....

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 21-12-06 13:01

Hvad der kunne have betydning, kunne være den sw vers. du benytter.

Det kunne jo være, har altid fået at vide, at det var vigtigt at telefonen
var opdateret, da det kunne få indflydelse på, hvor store kort telefonen vil
acceptere.

Du har måske fået oplyst et el. andet sted, at den undertøtter 2 gb kort,
men det, er jo ikke ensbetydende med det er rigtigt.

F.eks. den 'gamle' 6230i kan jo heller ikke køre med mere end 512 mb ifg.
Nokia's hjemmeside, til trods for at mange kører med 1 gb kort uden
problemer.

Fra : sfc

Dato : 21-12-06 13:05

> [...]
>
> F.eks. den 'gamle' 6230i kan jo heller ikke køre med mere end 512 mb ifg.
> Nokia's hjemmeside, til trods for at mange kører med 1 gb kort uden

Ja, jeg køre selv med 2Gb i min 6230i, men har ikke kunne finde noget om
6233 og ultra II kortene.
Min software er 3.70, ved ikke hvad den nyeste er?

// Sfc

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 21-12-06 13:40

Jeg vil få den opgraderet, den nyeste er 4.91, så kunne måske være det.

Fra : sfc

Dato : 21-12-06 14:27

> Jeg vil få den opgraderet, den nyeste er 4.91, så kunne måske være det.

Hvor kan du se at der er kommet en 4.91 software?

// Sfc

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 21-12-06 17:20

http://idms.dk/

Fra : Peter Jensen

Dato : 25-12-06 11:53

"Anders (6400)" <anders@6430.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil få den opgraderet, den nyeste er 4.91, så kunne måske være det.

Kan man ikke selv opgradere den? Jeg kan ganske vist kun se 6234 på Nokias
site.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 22-12-06 14:01

"Anders (6400)" <anders@6430.dk> skrev i en meddelelse news:458a7764$0$4172>

> Du har måske fået oplyst et el. andet sted, at den undertøtter 2 gb kort,
> men det, er jo ikke ensbetydende med det er rigtigt.

Står på Nokia's hjemmeside, så mon ikke det passer

Thomas

Fra : sls\(2770\)

Dato : 24-12-06 11:01

> [...]
> Kan telefonen ikke håndtere så mange filer, eller hvad går der galt?
> Lige nu har jeg 140Mb på, og det køre fint nok, men jeg vil jo gerne have
Har løst problemet, det var kortlæseren der var problemet selvom kortet
kørte fint når det sad i den.

// Sid