Kort med mobilselskabers dækning
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 20-12-06 20:46

Hejsa i gruppen,

Findes der noget sådant - gerne ret detaljeret.

vh
Michael

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 20-12-06 21:08

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/kundeservice/daekning_i_danmark/daekningskort_2/

http://www.sonofon.dk/asp/daekning_i_danmark.shtml?Area=Privat

http://telia.dk/erhverv/produkter/mobil/daekning/

--
ad

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 20-12-06 22:41

Thanx, kanon

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-12-06 01:13

"Awul Dasfilshabeda" <th.nyhedsgruppe@gmail.com> wrote in message

> http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/kundeservice/daekning_i_danmark/daekningskort_2/
>
> http://www.sonofon.dk/asp/daekning_i_danmark.shtml?Area=Privat
>
> http://telia.dk/erhverv/produkter/mobil/daekning/

Der er også dækningskort på 3´s hjemmeside.

Men mange gange kan man vel ikke regne med, især indendørsdækningen da det
kommer meget an på lokale forhold.

Hvis det især gælder indedørs dækningen, kunne det også være en gad ide at
kigge på telestyrelsens mastedatabase.dk hvor den som regl også er bedre
opdateret end udbydernes egne dækningskort sider.

Fra : Magic Hansen

Dato : 21-12-06 09:54

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det især gælder indedørs dækningen, kunne det også være en gad ide at
> kigge på telestyrelsens mastedatabase.dk hvor den som regl også er bedre
> opdateret end udbydernes egne dækningskort sider.

Det er nemlig lige præcis indendørs dækning, der er problemet. Jeg tjekker,
Takker for tippet

Fra : ole_hs@hotmail.com

Dato : 23-01-07 00:53

Bemærk at mastedatabasen ikke er optimal til at vurdere dækning. En
basestation dækker oftest, men ikke altid 360 grader. Hvor meget
indendørs dækning den giver afhænger også af antennetype,
antenneretning, antennetilt og ikke mindst hvorvidt det er 1800 Mhz
eller 900 Mhz. Sidstnævnte giver mest indendørs dækning, men leverer
til gengæld mindre kapacitet pga. færre tilgængelige kanaler.

De dækningkort du ser på operatørernes hjemmeside er skabt ved
hjælp af af propagationsmodeller. En del af modellen er normalt også
en meget detaljeret clutter- og højdedatabase, hvor terræn og
bygninger faktisk er scannet vha. tusindvis af overflyvninger.

Bottom line, brug dækningskortet.

Mvh
Ole