Helt ærligt!!! (Sådan rent praktisk/tekni~
Fra : Pistolprinsen

Dato : 19-12-06 18:25

Hvor mange oplysninger har et mobilselskab brug for, for at kunne unlock
SIM?!?
Sådan rent teknisk, er det så ikke nok, at de får et IMEI-nummer???

Jeg har et sådan set udemærket mobilselskab, som jeg HAVDE tænkt mig at
beholde, men nu er mine 6 måneder gået og så vil jeg have min mobil låst
op - sådan af mere principielle grunde - ikke for at skifte selskab!

Men nu VIL jeg skifte selskab, for jeg er bare stødt på en MUR af dårlig
service, som mest af alt ser ud til blot at være anlagt for at gøre det så
besværligt som muligt at få fat i den SIM-unlock kode!

Jeg skal afleverer navn PRÆCIST som det blev oplyst da abbonnementet blev
oprettet!
Telefon nummer (jamen, det HAR de da!)
Telefon model og nummer (Nokia 6103)
Kundenummer (Hvorfor?!?)
Servicekode (Jamen, det er jo deres eget???)
E-mail adresse (Hvorfor? Og, hvad hvis jeg ingen havde?)
Ja, og så selvfølgelig IMEI nummeret....

Og, når man så sidder og taster alt dette ind over deres "service" telefon,
og afslutter med firkant, så læses gentagelsen, af hvad man lige har tastet
ind, så hurtigt, at man ikke kan nå at følge med og kontrollere, og blot må
stole på, at man har indtastet korrekt (hvad det så viser sig til
allersidst, at man _et eller andet sted undervejs_ ikke har gjort!).

Og, især IMEI-nummeret læses totalt ulogisk grupperet op, så man slet ikke
har en chance!

Skal det virkelig være _SÅ_ besværligt?!?

Jeg mener, oplyser man IMEI nummeret så har de da dette i deres database, og
kan derfra selv slå resten op - hvis det virkelig er nødvendigt, men er det
virkelig det?!?

Kors, hvor er jeg bare på kun 1 time kommet til at HADE det selskab - jeg
vil anbefale ALLE, jeg taler med fremover, til ikke at benytte det!

Pistolprinsen

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 19-12-06 18:43

Det lyder godt noget mystisk, må man være fræk at spørge hvem det er ?

Selve telefonen kan du lukke op ganske gratis, hvis du vil.

Hvordan du så får opsagt dit nummer, ved jeg ikke, men kunne forestille mig,
at du skal kontakte dem pr. telefon.

Fra : Mads Stetter

Dato : 19-12-06 18:57

Pistolprinsen wrote:
> [...]
>
> Kors, hvor er jeg bare på kun 1 time kommet til at HADE det selskab -
> jeg vil anbefale ALLE, jeg taler med fremover, til ikke at benytte

Hey

Hvis du ikke gider spilde tiden på dem, så prøv det link her:
http://www.unlockaarhus.dk

Det virker kanon (Har brugt det i dag)....

MVH Mads

Fra : Lars Raaby

Dato : 19-12-06 20:48

Mads Stetter skrev:

> Hey
>
> Hvis du ikke gider spilde tiden på dem, så prøv det link her:
> http://www.unlockaarhus.dk
>
> Det virker kanon (Har brugt det i dag)....

Nu har han jo ret til at få låst sin telefon op gratis så jeg kan
ikke se hvorfor han skal betale for at få det gjort.

--
MVH Lars

Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-12-06 19:10

> Kors, hvor er jeg bare på kun 1 time kommet til at HADE det selskab - jeg
> vil anbefale ALLE, jeg taler med fremover, til ikke at benytte det!

og hvilket selvskab er det så ??

Rart at vide, os for os som du kun skriver med

Glædelig jul

Jesper c",)

Fra : Peter SD.

Dato : 19-12-06 21:33

Hej.

Jeg gætter på at det er 3, eller Telia......
- der er mange der har og har haft problemer med netop 3 og Telia....

Det kan ihvertfald ikke være TDC.....
- de har en fantastisk service......

Med vores ene K750i ringede jeg ind en Søndag (bare for lige at høre), og
jeg fik omgående koden af damen i røret.....

Med den anden K750i valgte vi at opsige den på e-mail en sen aften, og
samtidig bad vi om at modtage låsekoden, dagen efter fik vi en bekraftelse
på opsigelsen, samt låsekoden i en mail......

Sonofon har iøvrigt også god service (det har de ihvertfald haft), jeg
husker at jeg en gang fik oplyst et telefonnummer til en telefon-maskine,
hvor man skulle indtaste sit IMEI og med det samme fik man låsekoden......

--
Peter

Fra : Tonni Madsen

Dato : 19-12-06 22:23

Prøv evt:
http://www.tekit.dk/?url=nokia&brand=Nokia&model=6103&image=nokia.gif
Den giver dig et par gratis koder du kan prøve, bare hust at du kun har 4
eller 5 forsøg, så stop i tide...

Tonni Madsen

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 20-12-06 08:36

Nærmere 7 forsk. men det er somregel nr 1 el. 7 der skal bruges, nogen gange
5'eren.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 20-12-06 15:32

"Anders (6400)" <anders@6430.dk> skrev i en meddelelse
> Nærmere 7 forsk. men det er somregel nr 1 el. 7 der skal bruges, nogen
> gange 5'eren.

du mener vel 4`
--
ad

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 20-12-06 15:46

"Anders (6400)" <anders@6430.dk> skrev i en meddelelse
> Nærmere 7 forsk. men det er somregel nr 1 el. 7 der skal bruges, nogen
> gange 5'eren.

du mener vel 4`
Når du har tid, så læs denne side
ad

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 20-12-06 16:10

Det er dit GMail der laver problemet, kender flere der har samme problem !

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 20-12-06 16:21

> Det er dit GMail der laver problemet, kender flere der har samme problem !

Okay, kan du så fortælle mig hvordan jeg løser det ?
--
ad

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 20-12-06 16:38

Nej, det gør jeg ikke !

Fra : Michael

Dato : 20-12-06 20:02

Anders (6400) skrev:

>Det er dit GMail der laver problemet, kender flere der har samme problem !

Du skal lære at citere korrekt.. Og nej det er ikke min GMail der er
noget galt med.. Bruger IKKE GMail..

--
/signature offline

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 20-12-06 20:48

Det var nu heller ikke dig jeg hentydede til !

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 20-12-06 08:55

> [...]
> http://www.tekit.dk/?url=nokia&brand=Nokia&model=6103&image=nokia.gif
> Den giver dig et par gratis koder du kan prøve, bare hust at du kun har 4

3 på bl.a. 6170

trycktill.se er væsentligt bedre end tekit.dk (den gav den rigtige kode som
jeg så ikke kunne bruge pga. for mange forsøg desværre).

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email