Telefoner der understøtter synkronisering ~
Fra : Esben

Dato : 08-12-06 17:59

Hvilke telefoner til max ca 3k under støtter synkronisering med Exchange
(gerne push) udover HTC og Nokia?

--
Esben

Fra : Kim

Dato : 08-12-06 18:37

Esben wrote:
> Hvilke telefoner til max ca 3k under støtter synkronisering med
> Exchange (gerne push) udover HTC og Nokia?

SE med UIQ3 gør.

Fra : BJ

Dato : 08-12-06 18:46

"Kim" <kb_nyhedsgrupper@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> SE med UIQ3 gør.

Endda upåklagelig, dog med en husmandsløsning, når man kommer fra HTC
(Qtek).

Ret irriterende man ikke kan fjerne den alm. POP3 indbakke og man skal for
Guds skyld huske at slå synkroniseringen fra.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Esben

Dato : 08-12-06 21:48

> Endda upåklagelig, dog med en husmandsløsning, når man kommer fra HTC
> (Qtek).

Hvad går en husmandsløsning ud på?
Jeg har i øjeblikket en qtek 8310, men den har først siden den seneste
firmware (13.nov) kørt ordentligt.

> Ret irriterende man ikke kan fjerne den alm. POP3 indbakke og man skal for
> Guds skyld huske at slå synkroniseringen fra.

Ok, men synkronisering er jo lige det jeg efterspørger, så jeg forstår ikke
helt hvad du mener.

--
Esben

Fra : BJ

Dato : 08-12-06 22:19

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad går en husmandsløsning ud på?
> Jeg har i øjeblikket en qtek 8310, men den har først siden den seneste
> firmware (13.nov) kørt ordentligt.

Jeg skiftede fra en Qtek 9090. Ved synkronisering forstår jeg _alt_ i min
Outlook, altså ikke kun índ-, ud-, sendt- osv. af de basale mapper, men
samtlige undermapper også.

Jeg slæber rundt på ca. 700 mb mail med vedhæftede filer, men ikke på min
SE990i, da programmet endnu ikke kan tage undermapperne med. Jeg har ellers
investeret i et 2Gb kort til den...;-(

Det kommer på et tidspunkt fra leverandøren af applikationen:
www.dataviz.com

Jeg forventede bestemt ikke en husmandsudgave ved købet af telefonen, men
det var/er det altså....

> Ok, men synkronisering er jo lige det jeg efterspørger, så jeg forstår
> ikke helt hvad du mener.

Hvis ikke du stopper al synkronisering med Outlook direkte på din PC, går
der fuldstændig og aldeles lort i dine aftaler, mærkedage,
telefon-/adressebog.

Du kan _kun_ køre enten med Exchange eller traditionel synkronisering og
dette _ikke_ samtidig.

Derfor er det dybt åndsvagt, man ikke kan fjerne den alm.
"telefonsynkronisering" og udelukkende have indlagt Exchange.

Det er en meget fin telefon, men jeg er ikke særlig imponeret over PDA-delen
(endnu), men det kan være SE får styr på det, når de nu vil blande sig i
PDA-markedet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 08-12-06 22:25

Hov, jeg glemte lige at fortælle dig, SE990i kan ikke læse .TIF og samtlige
telefaxer som sendes til min PC fra serveren via e-mail kommer som sådanne.

De har altså ikke tænkt sig om SE, når de vil lege med konkurrenten Windows
Mobile 5 og Exchange.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 08-12-06 22:35

Lad mig sige det lige ud, var SE990i med Windows Mobile 5, var det alle
tiders pragtfulde telefon og PDA til professionel og erhvervsmæssig brug.

Lækker størrelse, rigtig telefontastatur, meget fin batteritid, letvægter og
flot udførelse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Esben

Dato : 08-12-06 23:15

> Hov, jeg glemte lige at fortælle dig, SE990i kan ikke læse .TIF og
> samtlige telefaxer som sendes til min PC fra serveren via e-mail kommer
> som sådanne.

Tif er også somme tider et underfundigt format. Jeg har nogen enheder på
arbejdet, der generer tif filer, som ikke kan læses af photoshop og ms
billed&fax fremviser, men godt af ms image editor (kan ikke lige huske hvad
den hedder specifikt)

--
Esben

Fra : Esben

Dato : 08-12-06 23:07

> Jeg skiftede fra en Qtek 9090. Ved synkronisering forstår jeg _alt_ i min
> Outlook, altså ikke kun índ-, ud-, sendt- osv. af de basale mapper, men
> samtlige undermapper også.

Ok, for mig er det fint med indbakken, kalenderen og kontakter egentlig.

> Det kommer på et tidspunkt fra leverandøren af applikationen:
> www.dataviz.com

Ja, hvis der skal 3. parts software til for at få noget der virker, så er
det lidt langt ude.

> [...]
>
> Derfor er det dybt åndsvagt, man ikke kan fjerne den alm.
> "telefonsynkronisering" og udelukkende have indlagt Exchange.

Ja, det virker så lidt mere gennemtænkt med Active Sync - selvom det også
kan have sine særheder.

> Det er en meget fin telefon, men jeg er ikke særlig imponeret over
> PDA-delen (endnu), men det kan være SE får styr på det, når de nu vil
> blande sig i PDA-markedet.

Det er ikke en decideret pda jeg er ude efter, men noget i størrelse med
qtek 8310/mteor.
Nokia's e50 virker nu meget god og i det hele taget som noget der bare
virker.

--
Esben