SE T630 efter en gang rep...
Fra : Jean

Dato : 08-12-06 10:38

Hej NG!

Jeg har haft min telefon til rep., og den kører da også fint nu.
Eftersigende er SW'en opdateret, men burde alle mine billeder,
indstillinger, kontakter osv ikke være slettet så? Eller kan man opdatere
uden at slette indholdet på telefonen?

Mvh Jean.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 08-12-06 10:59

Jo, men vedkommende kunne jo have lavet en backup af dine billeder, og lagt
dem ind på mobilen efter opdatering.

Fra : Peter SD.

Dato : 08-12-06 18:21

Hej.

Nej. ikke nødvendigvis......
- det kommer heklt an på hvordan de har valgt at opdatere den på
serviceværkstedet......

Men du kan jo kontrollere hvilken version det er der er i din telefon, og så
finde ud af om det er den nyeste, for så er den sag jo i orden....

Det kan kontrolleres med: >*<<*<*
- hvor > og < er joystikket man bevæger......

Men at der står på en rep-seddel om at der er udført softwareopdatering er
noget der skrives på som standard på mange serviceværksteder.......
- jeg har haft et par telefoner til rep, hvor der også stod
"softwareopdatering", selv om det var samme version som den der lå i da
telefonen blev indleveret.....

--
Peter

Fra : Jean

Dato : 08-12-06 19:04

Peter skrev:
> Nej. ikke nødvendigvis......
> - det kommer heklt an på hvordan de har valgt at opdatere den på
> serviceværkstedet......

Hmm, ok. Det vidste jeg ikke.

> Men du kan jo kontrollere hvilken version det er der er i din telefon, og
> så finde ud af om det er den nyeste, for så er den sag jo i orden....

Det er version R7A011, er det den nyeste på en T630?

Det er jo direkte svineri.

Tak for det fine svar, Peter.

Mvh Jean S. Christensen.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 08-12-06 19:51

R7A011 er den nyeste vers.

Fra : Peter SD.

Dato : 08-12-06 20:13

- så er alt jo i skønneste orden......

--
Peter

Fra : Jean

Dato : 09-12-06 17:46

Peter skrev:
>- så er alt jo i skønneste orden......

Helt sikkert. Telefonen kører også bedre. Jeg vidste bare ikke at man kunne
opdatere softwaren uden at slette alt på telefonen. I hvert fald ikke på en
T630. Jeg har selv opdateret SW'en på min K610i, uden at miste data... men
troede den slags var en ny ting...

Mvh Jean.

Fra : Jean

Dato : 09-12-06 17:46

Anders skrev:
> R7A011 er den nyeste vers.

Lækkert. Tak for det.

Mvh Jean.

Fra : Peter SD.

Dato : 08-12-06 20:12

Hej.

> Det er jo direkte svineri.

Hvis man selv kommer til at betale for det, så ja......
- hvis det derimod udføres under garanti, så er jeg ihvertfald 100% ligeglad
med hvad de skriver på sedlen, det er et troværdigheds-problem mellem
serviceværkstedet og fabrikanterne, og ikke mig.....

--
Peter

Fra : Jean

Dato : 09-12-06 17:48

Peter skrev:
> [...]
> ligeglad med hvad de skriver på sedlen, det er et troværdigheds-problem
> mellem serviceværkstedet og fabrikanterne, og ikke mig.....

Ja, men telefonen er repareret på Danmarks største servicecværksted, så jeg
ville være blevet pænt skuffet, hvis telefonen ikke var opdateret. Desuden
får værkstedet jo penge for at gøre det, og det betaler fabrikanten jo for,
så det bør gøre det, hvis/når de skriver at de har gjort det....

Mvh Jean.

Fra : Peter SD.

Dato : 09-12-06 18:00

Hej.

> Desuden får værkstedet jo penge for at gøre det, og det betaler
> fabrikanten jo for, så det bør gøre det, hvis/når de skriver at de har
> gjort det....

Precis, men det er heldigvis en sag imellem serviceværkstederne og deres
troværdighed, over for fabrikanterne.....
- uden at nævne navne vil jeg sige at det er en af landets absolut største
serviceværksteder jeg har oplevet det hos 2 gange.....

--
Peter

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 13-12-06 07:34

> Det er jo direkte svineri.

Nogle gange kan der opstå problemer med softwaren i en telefon efter den
bliver installeret. Det var især almindeligt på gamle Nokiamodeller. Derfor
kan problemet nogle gange afhjælpes ved at geninstallere den samme software
igen. Under rep.beskrivelse er der nogle faste koder man som reparatør kan
vælge når beskrivelsen udfyldes og i mangel af bedre skrives "software
opdateret" - det skyldes skam ikke ond vilje fra reparatøren.

mvh.
Kim Frederiksen, Samsung Servicecenter