Myteafliving #2
Fra : Zeki

Dato : 06-02-07 07:32

Jo mere overvågning, jo mindre kriminalitet?

Verdens mest overvågede by, er samtidig EU's mest kriminelle:

"London er den hovedstad i EU, der er mest plaget af kriminalitet, mens
Lissabon er den sikreste at bevæge sig rundt i, viser undersøgelse. "

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4228412/

Mvh
Zeki

Fra : Alucard

Dato : 06-02-07 09:01

On Tue, 6 Feb 2007 07:32:28 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
>"London er den hovedstad i EU, der er mest plaget af kriminalitet, mens
>Lissabon er den sikreste at bevæge sig rundt i, viser undersøgelse. "

Mon ikke grunden er:

Portugal: Religion: Katolikker (94,5%), protestanter (0,6%), andre
kristne, overvejende katolske, apostolske og Jehovas Vidner (0,9%),
jøder (0,1%), muslimer (0,1%).

Storbritanien: Religion: Protestanter 53,4% (anglikanere 43,5%,
presbyritanere 4,5%, metodister 2,2%). Romersk katolske 9,8%.
Ortodokse 1%. Andre kristne grupper 1,7%. Muslimer 2,6%. Hinduer 0,6%.
Sikher 0,5%. Jøder 0,5%. Andre samt ateister 29,9%.

Portugal er som det ses et religiøst meget homogent land, hvilket
absolut IKKE kan siges om storbritanien....

Tallene kommer fra det kommunistiske www.leksikon.org

Fra : John

Dato : 06-02-07 09:16

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Portugal er som det ses et religiøst meget homogent land,
> hvilket
> absolut IKKE kan siges om storbritanien....

God pointe! Befolkningens sammensætning er også interessant:

England: white (of which English 83.6%, Scottish 8.6%, Welsh
4.9%, Northern Irish 2.9%) 92.1%, black 2%, Indian 1.8%,
Pakistani 1.3%, mixed 1.2%, other 1.6% (2001 census)

Portugal: homogeneous Mediterranean stock; citizens of black
African descent who immigrated to mainland during decolonization
number less than 100,000; since 1990 East Europeans have entered
Portugal

Kilde: https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/

Mvh John

Fra : Peter B. P.

Dato : 06-02-07 12:28

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
> "London er den hovedstad i EU, der er mest plaget af kriminalitet, mens
> Lissabon er den sikreste at bevæge sig rundt i, viser undersøgelse. "

Måske hænger det også sammen med at england har en af verdens strengest
våbenlovgivninger, samt en af vardens mest omfattende
muhamedanerindvandringer, specielt i Londonområdet.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-02-07 15:24

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]
>
> "London er den hovedstad i EU, der er mest plaget af kriminalitet, mens
> Lissabon er den sikreste at bevæge sig rundt i, viser undersøgelse. "

Der er jo en grund til, at man synes det hele skal overvåges.

Multikulturelle storbyer er altid præget af stor kriminalitet, det noget man
må leve med hvis man vil være kulti-kulti, - hvad de jo dog heller ikke vil
i UK mere, - selv Tony Blair har nu taget afstand fra utopien om de
farverige parallelle kulturer. Den går bare ikke.

Fra : Zeki

Dato : 06-02-07 16:01

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er jo en grund til, at man synes det hele skal overvåges.

> Multikulturelle storbyer er altid præget af stor kriminalitet

Israels største by Jerusalem - en by som man rolig kan sige er
multikulturel - er da ikke specielt præget af kriminalitet og uro i forhold
til de byer i mellemøsten der er knap så multikulturelle.

Desuden har mange italienske byer - hvor der stort set udelukkende bor
katolikker - en meget høj kriminialitet.

Kriminalitet er tættere forbundet med fattigdom, end med religion. Byer hvor
der er meget fattigdom og slum, vil typisk have en langt højere kriminalitet
end middelklassebyer hvor befolkningssammensætningen udgøres af flere
kulturer/religioner. F.eks er der mere kriminalitet i Detroit end der er i
multikulturelle New York.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-02-07 16:35

> [...]
> multikulturel - er da ikke specielt præget af kriminalitet og uro i
> forhold til de byer i mellemøsten der er knap så multikulturelle.

For det første taler vi om "alt andet lige", og for det andet, så er der jo
helt specielle forhold i Jerusalem og i visse andre byer. Og ER der virkelig
specielt lidt kriminalitet i Jerusalem?

> Desuden har mange italienske byer - hvor der stort set udelukkende bor
> katolikker - en meget høj kriminialitet.

Tænker du på mafiaen?

> [...]
> af flere kulturer/religioner. F.eks er der mere kriminalitet i Detroit end

Hvem siger det drejer sig om religion som sådan? - religion kan påvirke
kultur, og kultur kan forårsage fattigdom, det er EN virkning. Men der ER
også en stærk "dem og os" tænkning inden for islam, som du kunne se
dokumenteret på den engelsek Kanal Fire, eller evt på CNNs "The War Within"
om muslimer i UK. Ingen andre religioner har, svjv, præster som hævder, at
det er helt OK at begå kriminalitet mod ikke-troende.

Men det var jo ikke emnet som sådan, det ER derimod et faktum at folk
lettere kan bringes til at ødelægge menneskers liv, som ikke er medlemmer af
ens egen etniske gruppe. Det forudsætter selvfølgelig at de har en "grund"
til det, men der vil til alle tider være folk som ikke kan klare sig i
konkurrencen, og som derfor vil vælge at se de andre som naturlige ofre. Og
DET er et konstant problem, når vi ser på fx islam og islamisme i UK og
andre steder¨, *hvornår* forestiller man sig at der ikke vil være titusinder
af unge som ikke kan klare sig i skolen, og som derfor vil vælge at se
grunden som "racisme" og melde sig til at "straffe" dem som ikke har givet
dem høje nok "karakterer"? - Den tid kommer aldrig, og medmindre "lærde"
fra minoritetsgrupperne OG de fleste af dens medlemmer simpelthen "banker"
unge til at holde op med denne offerfilosofi, så vil det blive ved til evig
tid.
Og intet viser at mainstream muslimer i UK er villige til at tage fat i det
gloende jern, - for nu at ende der alligevel.

Der har været mange tilfælde i historien hvor folk har været ufatteligt
fattige, men alligevel ikke har valgt at lave noget værre end at hugge noget
mad, - i vore dage ser sagen helt anderledes ud, mange mener de har *krav*
på en virkelig god levestandard, og hvis de ikke "får" den, så har de ret
til at gøre hvad det kræver at få den.

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-02-07 16:45

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> [...]

Kender du iøvrig lignede kriminalitetsforherligende boghandler inden for
andre religioner?

Er det "enkeltstående"?

Antony Barnett

Sunday February 4, 2007

The Observer

Books and DVDs promoting suicide bombing, glorifying terrorism and
advocating the killing of homosexuals have been on sale at the
Birmingham bookshop raided by police last week as part of their
investigation into an alleged plot to behead a British Muslim
soldier.

Fra : Zeki

Dato : 06-02-07 17:35

> [...]
> jo helt specielle forhold i Jerusalem og i visse andre byer. Og ER der
> virkelig specielt lidt kriminalitet i Jerusalem?

Det amerikanske konsulat i Jerusalem fortæller at kriminaliteten er
"moderat" (sammenlignet med hvad?) i 2005, og at de fleste lovovertrædelser
er "committed against property and not against people."
http://jerusalem.usconsulate.gov/jerusalem/2005_Crime_and_Safety_Report.html

> Tænker du på mafiaen?

Ikke udelukkende, selvom "kriminalitet" og "Italiensk mafia" er to ord der
tit optræder i samme sætning.

Nedenstående regeringsrapport fra 2004 fortæller f.eks om en stigende
kriminalitet i Rom som ikke skyldes organiseret kriminalitet. Om en stigning
i tyverier, indbrud og overfald.
http://italy.osac.gov/page.cfm?pageID=1311

> [...]
> Within" om muslimer i UK. Ingen andre religioner har, svjv, præster som
> hævder, at det er helt OK at begå kriminalitet mod ikke-troende.

Ja, men tro ikke at muslimer har patent på afstumpethed. Du kan ikke dømme 2
milliarder mennesker på denne måde. Individer og mennesker kan være onde og
modbydelige og have et forvrænget syn. Disse findes både blandt muslimer,
kristne, ateister, jøder, troende, ikke troende m.m.

At visse medier siden 9/11 har kastet sig som sultne hunde over historier
der har potientale til at stille Islam og muslimer i det dårligt lys
overrasker mig ikke. For der findes jo masser af købere der - nu når
kommunismen ikke er mere - længes efter nogen de kan være fælles om at hade
eller frygte.

> Og intet viser at mainstream muslimer i UK er villige til at tage fat i
> det gloende jern, - for nu at ende der alligevel.

Hvis du i øvrigt har eller får muligheden, så kan jeg anbefale dig at se den
autentiske film "Catch a Fire." Den formår på fornemmeste vis at fortælle at
portrættere hvad der sker når terrorister skabes.
http://www.imdb.com/title/tt0437232/

> [...]
> *krav* på en virkelig god levestandard, og hvis de ikke "får" den, så har
> de ret til at gøre hvad det kræver at få den.

Ja, det har du ret i. Dette er blevet et typisk dansk fænomen, og også en af
årsagerne til at Citibank, Pengeautomaten og hvad de ellers hedder, har
kronede dage. For gu' skal der være råd til Vordinborgkøkkenr, fladskærme og
firehjulstrækkere.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-02-07 18:22

> [...]

> kriminalitet i Rom som ikke skyldes organiseret kriminalitet. Om en
> stigning i tyverier, indbrud og overfald.

Og hvor er der ikke stigning i storbyer?

> [...]

> overrasker mig ikke. For der findes jo masser af købere der - nu når
> kommunismen ikke er mere - længes efter nogen de kan være fælles om at

Det er jo det reneste vrøvl du der kommer med. Det har intet som helst at
gøre med at "dømme 2 mia mennesker" - det har at gøre med at der HAR været
terrorangreb fra muslimer i UK OG der har været flere stoppede angreb OG at
man i nogle moskeer prædiker at "vi" er umoralske og bør slås ihjel, - du
HAR sgu da ikke hørt noget lignende i en dansk folkekirke om vores muslimske
indvandrere ???

Så det er IKKE samme ting, - som du gerne vil fremstille det som, der ER
store grupper i fx UK som ønsker terrorangreb mod landet, og som hader alt
hvad vi står for. OG der er også ca samme procentdel i DK, iflg flere
muslimer og andre, dvs omkring 13-15 pct som hader alt hvad vi står for. Det
ER fuldstændig nyt indenfor indvandringshistorien, normalt ville man gøre
alt for at blive som dem man indvandrede til.

Jeg har jo nu efterhånden dokumenteret disse ting i nogle år, men jeg ser
på - bl.a dig - at det gør ingen som helst indtryk - og det er også hvad man
ser blandt "kunstnere" og andre velmenere, det ER kun hvad vi "føler" som
betyder noget.

> [...]
> den autentiske film "Catch a Fire." Den formår på fornemmeste vis at
> fortælle at portrættere hvad der sker når terrorister skabes.

Den har jeg ikke set endnu, men jeg har læst utallige forskningsrapporter om
emnet, og både af folk som tænker på den ene og den anden måde.

Fra : Zeki

Dato : 06-02-07 18:59

> [...]
> at man i nogle moskeer prædiker at "vi" er umoralske og bør slås ihjel, -
> du HAR sgu da ikke hørt noget lignende i en dansk folkekirke om vores

Jeg er i tvivl om hvad din pointe egentlig er? Du hører om nogle muslimer
(imaner?) der fordømmer kristendommen langt væk og opfordrer til vold?

Ja, okay, men hvad er det nye her? Udover at der er kommet mere fokus på dem
der siger de vil udøve (religiøs) vold?

Der findes da også kristne som mener at alle muslimer er røvere og
banditter, hinduister som mener at katoliker er dumme, jøder som mener at
alle arabere bør skydes, osv.

Fordi DU ikke læser om det i din avis eller hører om det på nyhederne, er
det så ensbetydende med at det ikke er sådan? Det var da et begrænset
verdensperspektiv, så.

Det er heller ikke noget nyt at der findes folk som misbruger den ene eller
den anden religion/ideologi til at fremføre at "det er guds vilje." De
kristne gjorde det under korstogende og der findes da så sandelig også
muslimer i dag der har samme kedelige tendens. Og dem skal du nok høre om
hvis der er noget at rapportere.

> [...]
> hvad vi står for. OG der er også ca samme procentdel i DK, iflg flere
> muslimer og andre, dvs omkring 13-15 pct som hader alt hvad vi står for.

Hvad baserer du ovenstående på? Har 13-15 % f.eks udtalt "jeg hader alt hvad
Danmark står for og ønsker at begå terror"? Eller er det bare din tolkning?

Fra : @

Dato : 06-02-07 19:04

On Tue, 6 Feb 2007 18:58:59 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Der findes da også kristne som mener at alle muslimer er røvere og
>banditter,

og hvor mange kristne terrorister har så i den anledning foretaget
angreb i f.eks. Mekka?

korrekt, at muhamedanere ofte bruger terror er veldokumenteret

>Hvad baserer du ovenstående på? Har 13-15 % f.eks udtalt "jeg hader alt hvad
>Danmark står for og ønsker at begå terror"? Eller er det bare din tolkning?

et stort flertal af herboende muhamedanere ønsker eksempelvis
grundloven afløst af sharia

og sharia er lig med terror mod andre religioner og mod alle kvinder

så jo, muhamedanere er klar til at terrorisere her i landet

/Albert Camus/

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-02-07 15:29

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "London er den hovedstad i EU, der er mest plaget af kriminalitet,
> mens Lissabon er den sikreste at bevæge sig rundt i, viser

Logik er vist ikke din stærkeste side, hva' Zeki? Til gengæld er du god til
at poste åndssvage usenet-indlæg, hvor du kaster om dig med udokumenterede
påstande. Du har i din forrige, idiotiske tråd stadig ikke svaret Marlene og
mig på, hvilken myte, du mener, der dér er aflivet.

Jeg kan så supplere med et spørgsmål til denne trådstart: Hvilken myte mener
du her, er aflivet?

Og endnu et spørgsmål: Skal vi forvente at se den ene fodskud efter det
andet fra dig, siden du er begyndt at nummerere dem?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Zeki

Dato : 06-02-07 16:06

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Logik er vist ikke din stærkeste side, hva' Zeki? Til gengæld er du god
> til at poste åndssvage usenet-indlæg, hvor du kaster om dig med
> udokumenterede påstande.

Udokumenterede påstande?

Hvilken del af "London er den hovedstad i EU, der er mest plaget af
kriminalitet, mens Lissabon er den sikreste at bevæge sig rundt i, viser
undersøgelse" er du du ikke forstod?

>Du har i din forrige, idiotiske tråd stadig ikke svaret Marlene og mig på,
>hvilken myte, du mener, der dér er aflivet.

Nåe...stakkels dig. Føler du dig oversét? Som regel svarer jeg de debatører
der skriver i en pæn tone FØRST. Hvis jeg har tid og overskud, skal jeg nok
afsætte et par sætninger på mudderkastningsskribenterne.

> Jeg kan så supplere med et spørgsmål til denne trådstart: Hvilken myte
> mener du her, er aflivet?

Myten om at overvågning forhindrer kriminalitet.

> Og endnu et spørgsmål: Skal vi forvente at se den ene fodskud efter det
> andet fra dig, siden du er begyndt at nummerere dem?

Måske, måske ikke.

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-02-07 16:26

> Hvilken del af "London er den hovedstad i EU, der er mest plaget af
> kriminalitet, mens Lissabon er den sikreste at bevæge sig rundt i,
> viser undersøgelse" er du du ikke forstod?

Din påstand er, at det er en myte, at mere overvågning medfører mindre
kriminalitet. Hvor har du dokumenteret det? Indtil videre er du alene
fremkommet med noget ligegyldigt, irrelevant vås om, at Lissabon er mindre
plaget af kriminalitet end London. Du mangler altså stadig at dokumentere,
at mere overvågning=mindre kriminalitet er en myte.

> Nåe...stakkels dig. Føler du dig oversét?

Jeg responderede på et indlæg fra dig. Er det ikke derfor, du skriver
indlæg? Eller er det bare for at blive bemærket?

> Som regel svarer jeg de
> debatører der skriver i en pæn tone FØRST. Hvis jeg har tid og
> overskud, skal jeg nok afsætte et par sætninger på
> mudderkastningsskribenterne.

I omtalte tråd skrev jeg "Hvilken myte mener du, er aflivet?" i mit indlæg.
Hvilken del af sætningen på de seks ord er i dine øjne mudderkast? Hvilken
del af sætningen er ikke skrevet i en pæn tone?

> Myten om at overvågning forhindrer kriminalitet.

Det har du jo slet ikke forholdt dig til. Du har alene forholdt dig til, at
kriminalitet i én by er større end i en anden.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Zeki

Dato : 06-02-07 17:12

> [...]
> plaget af kriminalitet end London. Du mangler altså stadig at dokumentere,
> at mere overvågning=mindre kriminalitet er en myte.

Hvad fortæller det dig at den mest overvågede by i Europa også er den by
hvor der er allerhøjst kriminalitet? At overvågning hjælper? Måske gør
den...på kort sigt. Måske flytter kriminaliteten bare et sted hen hvor der
ikke overvåges.

Myten om at jo mere overvågning der er, jo mindre kriminalitet vil der være,
bliver aflivet ved sådanne undersøgelser (hvis man finder den troværdig) der
viser at overvågning ikke har haft en dulmende effekt på kriminaliteten.

> Jeg responderede på et indlæg fra dig. Er det ikke derfor, du skriver
> indlæg? Eller er det bare for at blive bemærket?

Har du da en forventning om at alle har tid til at svare dig?

> I omtalte tråd skrev jeg "Hvilken myte mener du, er aflivet?" i mit
> indlæg. Hvilken del af sætningen på de seks ord er i dine øjne mudderkast?
> Hvilken del af sætningen er ikke skrevet i en pæn tone?

Altså, når du slynger om dig med ord som "åndssvage" og "idiotiske" som jo
er kendetegnet for den måde du formulerer dig på hvis du ikke er enig, så må
du også finde dig i at blive stemplet.

> Det har du jo slet ikke forholdt dig til. Du har alene forholdt dig til,
> at kriminalitet i én by er større end i en anden.

1) Faktum: London er verdens mest overvågede by
2) London er Europas mest kriminelle by påstås det.

Hvad tænker du når du læser ovenstående?

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-02-07 21:06

> 1) Faktum: London er verdens mest overvågede by
> 2) London er Europas mest kriminelle by påstås det.
>
> Hvad tænker du når du læser ovenstående?

At der tilsyneladende er for lidt overvågning i London.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 06-02-07 16:08

> [...]

>"London er den hovedstad i EU, der er mest plaget af kriminalitet, mens
>Lissabon er den sikreste at bevæge sig rundt i, viser undersøgelse. "

og?

du har da vist glemt at antallet af muhamedanere er betragteligt meget
højere i London end i Lissabon

/Albert Camus/

Fra : Mark Jensen

Dato : 06-02-07 16:06

On Tue, 6 Feb 2007 07:32:28 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Jo mere overvågning, jo mindre kriminalitet?
>
>Verdens mest overvågede by, er samtidig EU's mest kriminelle:

Jeps grundet dens sammensætning

Se på hvor meget overvågning har hjulpet i danske ghettoområder. det
er noget der batter.

Fra : Sten Schou

Dato : 06-02-07 16:53

> [...]
>
> "London er den hovedstad i EU, der er mest plaget af kriminalitet, mens
> Lissabon er den sikreste at bevæge sig rundt i, viser undersøgelse. "

Det har hjulpet med overvågning i bl.a. Mjølnerparken og Gjellerup, men jeg
skal da gerne medgive dig, at jeg hellere end gerne havde undgået denne
ovrvågning, men sådan er verden desværre ikke skruet sammen......mere.

Hilsen Sten

Fra : Zeki

Dato : 06-02-07 17:57

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg skal da gerne medgive dig, at jeg hellere end gerne havde undgået
> denne ovrvågning, men sådan er verden desværre ikke skruet

En kriminel stopper ikke sine aktiviteter fordi der bliver overvåget. Han
vælger tit bare at begå dem et sted hvor der ikke overvåges i stedet. Så man
flytter problemet fra et sted til et andet.

Det interessante ifm Mjølnerparken er om vi vil se en stigning i
kriminaliteten i de nærområder hvor der ikke bliver overvåget.

Men en del af problemerne disse steder er så vidt jeg har hørt den impulsive
kriminalitet, f.eks hærværk og drengestreger.

Fra : Sten Schou

Dato : 06-02-07 20:58

> En kriminel stopper ikke sine aktiviteter fordi der bliver overvåget. Han
> vælger tit bare at begå dem et sted hvor der ikke overvåges i stedet. Så
> man flytter problemet fra et sted til et andet.

Mængden af kriminalitet er altså konstant?

> [...]
>
> Men en del af problemerne disse steder er så vidt jeg har hørt den
> impulsive kriminalitet, f.eks hærværk og drengestreger.

Indtil videre har de været ganske tilfredse, men ordningen er ret ny.

Hilsen Sten

Fra : Malene P

Dato : 06-02-07 17:55

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

Du skylder fortsat lige at fortælle, hvilken myte der blev aflivet i part 1.

Malene P

Fra : Jesper

Dato : 06-02-07 19:21

> [...]
>
> "London er den hovedstad i EU, der er mest plaget af kriminalitet, mens
> Lissabon er den sikreste at bevæge sig rundt i, viser undersøgelse. "

Personligt ville jeg nok føle mig en del mere utryk i f.eks Bucharest eller
Sofia.

Jesper