Boligmangel er altid løgn, lissom jernmang~
Fra : Bo Warming

Dato : 04-02-07 18:42

Boligmangel er altid løgn, lissom jernmangel.

Berlingske idag har ondt af at 76% af ny boliger i Paris bygges til
den rigeste halvdel af befolkningen og Abbe Pierre hjemløse bor i
telte.

Men i provinsen er der affolkede bondehuse -

- så overskrifter om boligmangel er ondskabsfulde løgne.

BZ, som hyldes, ville næppe være så asociale hvis de boede hos deres
forældre, indtil de selv havde indtægt til at bo og lege så dyrt, som
de kræver.

Hvis jeg ikke gider gå fra plankeværket, hvor hærværk igen skal
repareres, til sømlageret i min kælder, så har jeg søm-mangel. Men det
kan jeg jo bare gør noget ved.

Mangler man noget, så ligger man som man har redt, og man har kun sig
selv at kritisere.

Selvhjulpene mennesker er sociale og tænker frem og sørger for at
dække sine behov uden klynk.

Boligmangel er nysprog og ordet er skabt af de, der vil berige sig ved
at gøre det til et samfundsproblem

(Dog kan kroppen have jernmangel og kalkmangel _hvis særlig sygdom_
og så nytter det ikke at æde jern og kalkholdig mad - ligesom de
magre fotograferede kz-fanger ikke kunne lægge sig ud ved at spise
mere, fordi tyfus-infektionm umuliggjorde optagelse af næringen. De
fik altid tilbudt en perfekt sund diæt, men infektionerne forhindrede,
at overskuddet i blodet betød overskud i vævet. De magre fanger havde
ikke madmangel, ligesom afrikanerbørn med fluer i øjnene og
tændstiktynde lemmer ikke mangler mad, men deres krop og sind har
opgivet alt håb, og psykosomatisk sygdom har sat ind, og ofte er
maverne sygeligt *opspilede* af overskud på mad, men selvhad gør
stofskiftet unormalt og selvdestruktivt, så maden ikke optages i
vævet.)