Exxons ynkelige forsøg på
Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-07 21:11

På:

<http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=200770202002&NL=1&Category=MILJ

kan man se at olieselskabet Exxon forsøger at bestikke forskere til at
komme med kritik af FNs miljørapport.

Hele $10.000 er man villige til at ofre på budgettet. 57.000 danske
kroner.

Hvor naive kan de mon være i Exxons ledelse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Neuman

Dato : 03-02-07 22:45

> Hele $10.000 er man villige til at ofre på budgettet. 57.000 danske
> kroner.
>
> Hvor naive kan de mon være i Exxons ledelse ...
> --

Det KAN jo også være at de antager det bliver let og der derfor er mange som
takker ja til tilbuddet.
Og ligegyldigt hvad, så har meningmand stadig brug for sin olie....

Fra : Martin

Dato : 03-02-07 23:03

On 3 Feb., 21:10, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> [...]
> kroner.
>
> Hvor naive kan de mon være i Exxons ledelse ...

Hvor naiv kan du være?
Der er højst tale om en opmuntring (til Lomborg?)
Hvis det var bestikkelse havde der nok været nogle flere nuller på
Men smart er det måske ikke at levere brændstof til lalleglade
konspirationteoretikere.

Mvh
Martin

Fra : Sten Schou

Dato : 03-02-07 23:47

> [...]
> kroner.
>
> Hvor naive kan de mon være i Exxons ledelse ...

Jeg er ganske sikker på, at man i gårsdagens TV-Avis sagde 10.000.000kr. De
penge var ikke for at "bestikke" forskere, men for at betale forskere. Det
skulle nu ikke være nødvendigt. Der er en god del forskere, som forlængst
har skudt FN's dommedagsprofetier i sænk, problemet er blot, at de ikke
bevilges penge til deres forskning. De deltog alle i en TV-udsendelse fra DR
for et par år siden, "Dommedag aflyst", hed den. Ganske interessant
udsendelse forøvrigt, som havde fortjent betydeligt mere omtale.

Hilsen Sten

Fra : Sten Schou

Dato : 04-02-07 13:10

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> TV-udsendelse fra DR for et par år siden, "Dommedag aflyst", hed den.
> Ganske interessant udsendelse forøvrigt, som havde fortjent betydeligt

Der er mere om udsendelsen her:
http://www.dr.dk/dokument/co-produktion/dommedag_aflyst.shtm

Hilsen Sten

Fra : Martin

Dato : 04-02-07 13:56

On 3 Feb., 23:46, "Sten Schou" <r...@planetwave.net> wrote:
> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i en

> Jeg er ganske sikker på, at man i gårsdagens TV-Avis sagde 10.000.000kr. De
> penge var ikke for at "bestikke" forskere, men for at betale forskere.

Så er det IGEN en rødfascistisk DR tendentiøs grov løgn.
Beløbet er som nævnt 10 000$. (DR's svar forestiller jeg mig: Så er
vores speaker kommet til at rode lidt rundt i de mange nuller - ikke
så godt, men meget menneskeligt. Vi tilgiver hende, da vi i ledelsen
heller ikke bryder så os meget om kynisk matematik).

Desuden kommer pengene ikke fra Exxon men fra en tænketank, American
Enterprise Institute, hvor Exxon er sponsor med mindre en 1% af
budgettet.

Mvh
Martin

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-02-07 14:58

"Per Rønne" wrote:
> [...]
> kroner.
>
> Hvor naive kan de mon være i Exxons ledelse ...

Modsat hvad mange tror kører mange forskningsprojekter da ret stramt
økonomisk

/FL

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-07 17:51

Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> Modsat hvad mange tror kører mange forskningsprojekter da ret stramt
> økonomisk

Ihvert fald i Danmark, men at nogen skulle kunne tro at der skulle kunne
drives seriøs klimaforskning på et så minimalt budget, det er ganske
simpelt vildt.

Det er i øvrigt ikke så svært at kritisere rapporten:

1. Det er kun rapportens /konklusioner/ der er offentliggjort.

2. Den videnskabelige del af rapporten skal lige redigeres før
offentliggørelsen, så der ikke fremstår inkonsistens mellem den
videnskabelige del og konklusionerne. En fremgangsmåde der udmærket
kendes fra visse studenterarbejder på universitetet. Først skrives
konklusionerne, derefter udarbejdes den del af opgaven, der skal lede
frem til de 'rigtige' konklusioner. Kendes vist også fra voksne
forskeres arbejde inden for visse fagområder ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : doggiestyle

Dato : 04-02-07 20:07

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelandet
> [...]
> kroner.
>
> Hvor naive kan de mon være i Exxons ledelse ...

At udlove en dusør på 10.000$ til enhver der kan bortforklarer hvad 2.500
andre forskere har udarbejdet, er så svinsk en handling, at det siger meget
om Exxon's grådighed.

Hvem har tjent flest penge på Irak krigen? Exxon eller Halliburton ?

Tag en kigger på hvordan verdens grådigste olieemperium er opbygget.
http://www.exxonsecrets.org/

Fra : TL

Dato : 04-02-07 23:51

On Sun, 04 Feb 2007 19:06:55 GMT, in dk.politik "doggiestyle"
<doggiestyle@dogs.dog> wrote:

> [...]
>andre forskere har udarbejdet, er så svinsk en handling, at det siger meget

Manipulationen i denne tråd synes endnu mere svinsk. Som en anden
debattør har påpeget, så er der tale om, at Exxon støtter en
tænketank, der så igen har givet forskningsstøtte til en klimaforsker.
Såvidt jeg kan se, så er der ikke noget odiøst i hverken det ene eller
det andet.