Frustrerende!
Fra : Peter Bang

Dato : 03-02-07 16:07

Jeg synes det er frygteligt frustrerende, at enkelte skribenter i
denne nyhedsgruppe formaster sig til at bidrage med indlæg, der ikke
omhandler muhamedaaaaaanere ... er I ikke klar over, at det er
muhamedaaaaanerne, der er skyld i vores manglende personlige succes?
..... dem og så selvfølgelig de venstreorienterede DR-journalister ...
og folkeskolelærerne ... og de der røde vingummier i Matadormix ...
Haribo er noget kommunist-halalhippie-konvertit-pis!!

PS.: Glistrup havde ret i 70'erne. Skat ER en betydende faktor i
forskellen mellem brutto- og nettoløn. Og de fremmede er IKKE
danskere. Klog mand. Flot.

PPS.: Smutter nu. Skal til halvårsfest med hjemmeværns-gruppen. Vi
ska' ha' flæskesteg. Og bagefter er der dans. Ragnwald rules!!!

PPPS.: Jeg føler mig tilsidesat og overset. Det er muhamedaaaanernes
skyld. Og det er noget kommunist-halalhippie-DR-pis, at Jomfru Maria
var tildækket!!

--
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-07 22:40

"Peter Bang (slet WUGF2)" < skrev i en meddelelse

> [...]
>
> PPPS.: Jeg føler mig tilsidesat og overset. Det er muhamedaaaanernes
> skyld. Og det er noget kommunist-halalhippie-DR-pis, at Jomfru Maria

Hende der vaskede Jesu fødder med sit hår, kan i hvet fald ikke have
været tildækket.

TW

Fra : Peter Bang

Dato : 04-02-07 00:10

TheWren skrev:

>"Peter Bang (slet WUGF2)" < skrev i
>en meddelelse

>Hende der vaskede Jesu fødder med
>sit hår, kan i hvet fald ikke have
>været tildækket.

Nemlig. Der kan du selv se. DR-kommunist-halal-pis.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-02-07 07:58

Peter Bang (slet DYZJ1) wrote:
> [...]

Undskyld mig, men det synes mig altså ironisk nok om noget at være et plat
skræmmebillede, du her paradoksalt nok i værste stråmandsstil forsøger at
pådutte ikke blot DF, men dertil alle velovervejede modstandere af rent ud
sagt rædselsfuld religiøs og/eller ideologisk totalitarisme af dèn type som
såvel Islam og Kommunismen - endda på ligefrem skrækkelig nedrig linje med
Nazismen og dèns manifeste rædselsregime-utopi - har været historisk dystre,
udlevede eksempler på i nyere historie.

Spørgsmålet er jo uvilkårligt, om du mon egentlig selv finder det "moralsk
refærdiggjort" hermed at lire dine egne halvunderlødige fordomme om
anti-islamister og anti-kommunister af på folk, hvis "fordomme" du
tilsyneladende blot i din egen skræmmende ensidige fordomsfuldhed mener dig
i berettiget at kunne harcelere over?

(I givet fald ville situationen umiddelbart virke mig nogenlunde lige så
bizart skrupforstyrret og selvforstillet som da den - givetvis ellers udi
megen _teoretisk_ eksistensialfilosofi dygtige - franske filosof Jean-Paul
Sartre engang i ramme alvor arrogant skal have hævdet at "enhver
antikommunist er en hund!", fuldstændigt uden at fatte den fjerneste brik af
at der faktisk godt kunne være ganske udmærkede, velfunderede etiske årsager
til at være modstander af militant menneskefornægtende fascisme, uanset
overfladisk fremtrædelsesform: Okay, nu skulle der sjovt nok lige samtidigt
fremstå en Hannah Arendt som jeg ud fra mit ydmyge kendskab til Idehistorie
nok finder mest interessant ved at hun blotlagde, hvad man vel kunne
fristes til at kalde "totalitarismens overfladiske dialektik", nemlig at
totalitære strukturer desværre dybest set bevares forbløffende intakte, også
selv om man stempler skidtet med en ny, nok så "ideologisk" etiket som helt
sikkert kan påstås at være "modsat det gamle".
Her er Ruslands - ret bratte - overgang fra enevolds-Zartiden til Stalins
mindst lige så despotiske Kommunistregime bare eet ganske godt eksempel at
stille parallelt med den blandt historieteoretikere såkaldte tyske
"Sonderweg"-problematik, hvor dette land desværre aldrig rigtigt nåede at
blive ordentligt demokratiseret i perioden mellem "Jernkansleren" Otto von
Bimarck og Adolf Hitler, og man tilmed langt op i vor levetid skulle opleve
et DDR, der dybest set slet ikke var så pokkers væsensforskilligt fra
Nazityskland, at det egentlig gjorde noget: Tværtimod synes der jo ved
nærmere eftersyn at være ret opsigtsvækkende paralleller mellem f.eks.
Gestapo og Stasi, Hitler Jugend og FDJ samt diktatortitler som "Fører" og
"Partisækretær"...)

> Nemlig. Der kan du selv se. DR-kommunist-halal-pis.

Jødiske kvinder på Jesu tid - og dèr skal vi altså som det måske nok måtte
være de fleste bekendt omkring samfulde 2000 år tilbage i tid og dertil
geografisk/kulturelt ned i datidens GT-jødiske normer - tildækkede måske nok
deres hår, når de blev gift, men de gik altså mig bekendt ikke rundt i
burqa'er.

Ikke at det nødvendigvis er særskilt synspunkt, som DR specifikt skulle
promovere - altså andet end ved dets evige brug af de samme bogstaveligt
talt helt afsindigt bortforklarende-apologetiske "islameksperter" - men der
er altså nu engang gruopvækkende mange bekvemt bortforklarende
kulturrelativister derude, der åbenbart bare ikke VIL erkende de allermest
dogmatisk (i den oprindelige betydning, nemlig "trossandhedsmæssigt")
centrale og dermed dybtgående principielle forskelle på Kristendom og Islam:

Hvor Jesus ifølge de 27 ganske forskellige vidnesbyrd Ham, der siden skulle
blive kanoniseret som "Det Ny Testamente", temmeligt klart synes at prædike
et /parametafysisk/ "Gudsrige" (altså et kristent fællesskab som på den ene
side nok menes åndeligt tilstedeværende i og ved tro, men som dog alligevel
heller ikke er så håndgribeligt, at det så at sige "kan håndhæves med magt",
heller ikke ved at dyrke blinde fortolkninger af Moseloven), synes Muhammed
ifølge Koranen og de mange - for muslimer desværre _mindst_ lige så
vigtige! - Hadithskrifter (omhandlende Muhammeds liv og person og dermed
hans for muslimer "enestående præcedensetablerende kendelser" udi
praktisering af den islamiske lov Shariaen) at prædike en direkte regression
til dennesidig, teokratisk samfundsindretning med stening og dødsstraf som
sanktionerede strafmidler i relation til såkaldt "religiøse forbrydelser".

Kort ridset op lagde Jesus i et meget berømt eksempel i NT principiel
afstand til anvendelsen af bla. Moselovens foreskrevne steningsdødsstraf (og
lærte i øvrigt sine disciple en berømt bøn, der nok snarere udtrykker en
stadigt levende fremtidsforhåbning om Gudsrigets komme end den foreskriver
misforstået søgt dennesidig teokratisk styring derhenimod), mens Muhammed
ca. 600 år senere "genindførte" nådesløs steningsdødsstraf i Islam med sin -
mere eller mindre af sig selv opdigtede, formoder jeg - "teokratiske" lov,
Shariaen.

I det hele taget var Muhammed såmænd ifølge Islams egne religiøse
kildeskrifter et ganske direkte dennesidigt fokuseret magtmenneske, der
under påkaldelse af "ophøjet profetstatus" påberåbte sig doktriner om
"Hellig Krig imod vantro" og derudfra allerede i sin levetid egenhændigt
forestod regulære massenedslagtninger af alle der overhovedet måtte byde ham
og hans nyopfundne religion modstand. Jeg må som blot nogenlunde
civiliseret, moderne vesterlænding derfor betragte Muhammed som noget nær en
manifest model på dèn møghamrende modbydelige mafioso-mentalitet,
Machiavelli små 900 år senere skulle skrive sin på een gang såvel
"satanisk-spottende" sortsynede som sprudlende sarkastiske "Fyrsten" til
Firenzes Medici-familie efter...

Og så meget desto mere i kraft af denne barske erkendelse finder jeg det
altså afsindigt skræmmende, at det med gruopvækkende tydelighed blandt
muslimer dèn dag idag åbenbart synes TOTALT teologisk umuligt på nogen som
helst måde at stille sig blot det allermindste menneskeligt kritisk over for
Muhammed og hans megalomane massemordsdoktriner, fordi manden altså faktisk
i Islam betragtes som intet ringere end selveste "Menneskehedens ypperste
moralske forbillede", ja faktisk ligefrem DYRKES (og Satirekrisen påviser
det eftertrykkeligt!) med stort samme veneration som kristne dyrkede Jesus
i Senmiddelalderen.

Der er altså en akut, alarmerende "forskel i værdibegreber" her, og nej, jeg
finder det altså ret tåbeligt, når man forsøger at bortforklare denne klare
mentalitetsforskel disse to religionsstiftere imellem med f.eks. magtfulde
Middelalderkatolske paver misgerninger og andet mangfoldigt misbrug af
Kristendommen.

Prøv at sammenligne disse Muhammedudtalelser herunder - som alle så vidt jeg
kan se vitterligt er loyalt gengivne oversættelser af passager fra Islams
egne "helligskrifter" - med Det Ny Testamentes skrifter, der immervæk menes
at været ca. 600 år ældre:

http://prophetofdoom.net/Islamic_Quotes.Islam

Jeg håber at du blot i det mindste vil kunne nå til en nødtørftig forståelse
af, hvorfor nogle af os efterhånden godt kan gå hen og blive lidt
småbekymrede over de nok så omtalte muhamedanere, hvis dèn slags vanvittige
voldsincitamenter ikke blot har lov at stå aldeles "ukritiserbart" uimodsagt
i Islam, men tværtimod ligefrem ophøjes til at være selve DÈN ultimative,
idealiserede målestok for "hellig og gudfrygtig fromhed".

Som sagt: Der er altså en ret konstaterbar værdikonflikt her, også selv om
mange altså desværre åbenbart grundet såvel uvidenhed som uvilje genstridigt
benægter at se den proverbielle skov for bar træer i denne tid, hvor vi
altså har ret håndgribelige problemer med international islamisk terrorisme
på vore breddegrader...

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter Bang

Dato : 04-02-07 11:01

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev:

> [...]
>velovervejede modstandere af rent ud
>sagt rædselsfuld religiøs og/eller
>ideologisk totalitarisme af dèn type som

Skræmmebillede? ... der er meget lidt skræmmende over dk.politik.

> [...]
>på folk, hvis "fordomme" du
>tilsyneladende blot i din egen
>skræmmende ensidige fordomsfuldhed mener dig

Som i alle andre sammenhænge er ytringsfrihed i denne tåbelige
nyhedsgruppe ikke kædet sammen med 'moralsk retfærdighed'. Jeg
harcellerer når jeg har lyst. Punktum.

> [...]
>noget: Tværtimod synes der jo ved
>nærmere eftersyn at være ret
>opsigtsvækkende paralleller mellem f.eks.

Ja. Og dem der ikke fatter at DRs ansættelsesprocedure omfatter
en lovprisning af Stalins metoder, er nogle kommunist-haahippie-
konvertit-pissemyrer.

> [...]
>Jeg må som blot nogenlunde
>civiliseret, moderne vesterlænding
>derfor betragte Muhammed som noget nær en

Korrekt. Og derfor er det så meget desto mere frustrerende, at
der er enkelte deltagere i debatten, der bare ikke vil indse at
alt andet er irrelevant. Selve kernen til de problemer vi alle
går og bakser med, omhandler jo muhamedaaaaanerne.

> [...]
>end selveste "Menneskehedens ypperste
>moralske forbillede", ja faktisk
>ligefrem DYRKES (og Satirekrisen påviser

Ja. Man forstår ikke at muslimer er mere kristne. Ubegribeligt.
Ligesom der findes libanesere, der bare slet ikke er danske.
Ubegribeligt.

> [...]
>stå aldeles "ukritiserbart" uimodsagt
>i Islam, men tværtimod ligefrem
>ophøjes til at være selve DÈN ultimative,

Jeg er helt enig. Personligt holder det mig vågen om natten.
Specielt det med burkaen kan bringe mit pis i kog.

>Som sagt: Der er altså en ret
>konstaterbar værdikonflikt her, også selv om
> [...]

Korrekt. Man løber jo nærmest spidsrod til bageren om søndagen.
Hele lortet er mineret. Og at smøge den foran kirken er jo i
praksis livsfarligt. De ligger på lur bag 7 Eleven. Tror fanden
at der er så få der møder op.

Men inden frygten æder dig helt op, må du altså prøve at
fokusere. Du er jo så absolut ikke en af dem, der kunne få den
tåbelige idé, at tilføre debatten andet end noget om
muhamedaaaanere.

Fra : Peter B. P.

Dato : 04-02-07 08:17

Peter Bang <peterbang@WUGF2privat.dk> wrote:

<gylle>

Skrid.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : Peter Bang

Dato : 04-02-07 10:41

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter B. P.) skrev:
>Peter Bang
><peterbang@WUGF2privat.dk> wrote:
>
><gylle>
>
>Skrid.

njaa

Fra : gb

Dato : 04-02-07 14:10

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter B. P.) wrote in

> Peter Bang <peterbang@WUGF2privat.dk> wrote:
> <gylle>
> Skrid.

Så kort kan det siges, APJ.

PS: Kan du se mandens indlæg? Så virker mit filter.

--
GB

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-02-07 15:22

gb wrote:
> peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter B. P.) wrote in

> Så kort kan det siges, APJ.

(Æhm, det er vist Peter, du svarer dèr! )

> PS: Kan du se mandens indlæg? Så virker mit filter.

Åbenbart...

Anders Peter Johnsen

Fra : gb

Dato : 04-02-07 15:35

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

> (Æhm, det er vist Peter, du svarer dèr! )

Nej, det var faktisk dig...

--
GB

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-02-07 16:30

gb wrote:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

> Nej, det var faktisk dig...

Er du sikker på at det ikke er PBP?

Det var ham, der skrev det ultrakorte svar til Peter Bang, hvorimod jeg -
vanen tro - lige har liret en længere afhandling af andetsteds i tråden...

Anders Peter Johnsen

Fra : gb

Dato : 04-02-07 16:54

> Er du sikker på at det ikke er PBP?
> Det var ham, der skrev det ultrakorte svar til Peter Bang,

Ja!

> hvorimod jeg - vanen tro - lige har liret en længere afhandling af
> andetsteds i tråden...

Ja!

Forstår du nu?

--
GB

Fra : gb

Dato : 04-02-07 17:04

gb <nospam@no.invalid> wrote in news:Xns98CDABF4ED958nospam465098@
130.227.3.84:

> Forstår du nu?

PS: Don't feed the trolls.... Unless, of course, you FEEL like feeding
them.

--
GB

Fra : Peter Bang

Dato : 04-02-07 17:27

gb <nospam@no.invalid> skrev:
>gb <nospam@no.invalid> wrote in
>130.227.3.84:

>PS: Don't feed the trolls....
>Unless, of course, you FEEL like feeding
>them.

Har I fået det redt ud, eller skal i ha' en hånd?

Skvadderhoveder.

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-02-07 17:55

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> Peter Bang <peterbang@WUGF2privat.dk> wrote:
>
> <gylle>
>
> Skrid.

Altid rart at se gode seriøse argumenter fra Perlsøs side )

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-02-07 17:53

"Peter Bang (slet WUGF2)" <peterbang@WUGF2privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PPPS.: Jeg føler mig tilsidesat og overset. Det er muhamedaaaanernes
> skyld. Og det er noget kommunist-halalhippie-DR-pis, at Jomfru Maria

*ROTFL* )

(lige på kornet)