Alle gode x 105 for Thomas Krogh - Et kron~
Fra : Patruljen

Dato : 03-02-07 11:41

Lyt grundigt efter Abraham Bomba`s vidneudsagn. Han fortæller om sine
oplevelser i Treblinka -

http://www.youtube.com/watch?v=PelE_3GO0es

Som beretter at 16 - 17 frisører foretog en klipning, mens ca 150
kvinder opholdt sig i samme rum -
nemlig i gaskammeret. Vi må antage at 2 - 3 vagter har været
nødvendige, for at holde orden på begivenhederne.

Vi har altså måske 160 - 170 mennesker. Hvoraf 16 - 17 stykker har
arbejdsrum nok til at foretage klipninger.
I et lokale på ca 3.5 x 3.5 meter ???

Er det logisk, at klippe ofrene ? Det skulle immervæk gasses mellem
5000 - 12.000 mennesker pr. døgn -
Var det i det hele taget derfor indsatte, blev klippet - så de ikke
fattede mistanke ?

Vidnet fortæller, at det tog omkring 5 minutter, så var alle derinde
døde -
Hvor lang tid tager det, at dø af diesel - udstødningsgas ?

Vidnet fortæller, at det efterfølgende varede 1 - 2 minutter, så var
gaskammeret ryddet og rengjort.
Ryddet og rengjort efter ca 150 mennesker - som netop var afgået ved
døden, hvoraf en del ikke kan have undgået at tømme sigselv for urin
og afføring.

Ikke desto mindre er lokalet så rengjort, at de næste 150 mennesker
kan lukkes ind til endnu en klipning med efterfølgende gasning - uden
at fatte mistanke - 1 til 2 minutter senere ?

Hvor stor en Sonderkommando skal der til - for at rydde et 3.5 x 3.5
meter stort lokale for 150 ofre - rengøre det til næste hold på 1 - 2
minutter ?

Hr. Krogh har svaret med et kækt - fyr løs - i relation til
vidneudsagn. Det er hermed gjort. Startskuddet er knipset af - Hr.
Krogh. Forklar venligst dette kronvidnes troværdighed ?

Med venlig hilsen Bruun

Fra : Poul Nielsen

Dato : 03-02-07 12:58

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Lyt grundigt efter Abraham Bomba`s vidneudsagn. Han fortæller om sine
oplevelser i Treblinka -

Ja i 1940 erne og hvilken relevans har det for vor "nyhedsgruppe" i dag.???-
det er måske nyheder for dig.

Fra : Patruljen

Dato : 03-02-07 13:17

On 3 Feb., 12:57, "Poul Nielsen" <m...@lan.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1170499232.221772.78570@s48g2000cws.googlegroups.com...
>
> Lyt grundigt efter Abraham Bomba`s vidneudsagn. Han fortæller om sine
> oplevelser i Treblinka -
>
> Ja i 1940 erne og hvilken relevans har det for vor "nyhedsgruppe" i dag.???-
> det er måske nyheder for dig.

Hvad, som er nyheder afhænger muligvis af hvem " man " er
Nemlig - Og tilsyneladende er disse sager, vidners troværdighed - nyt
- for nogle.

Klippet med Abraham Bomba er taget fra filmen Shoa - som er udgivet i
1985 -
http://en.wikipedia.org/wiki/Shoah_(film)

Det er så blevet analyseret efterfølgende og sammenholdt med andre
tilgængelige kilder senere -
Af Denier Bud.

Hjælper det lidt på nyhedskriteriet for dem Hr. Nielsen ?
Hvis du er bekendt med disse vidneudsagn og kan vurdere deres
redelighed - må du vældigt gerne øse ud af dine erfaringer til os
andre - mindre erfarne.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Egon Stich

Dato : 03-02-07 14:01

On 3 Feb., 12:57, "Poul Nielsen" <m...@lan.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> skrev i en
meddelelsenews:1170499232.221772.78570@s48g2000cws.googlegroups.com...

Venlig hilsen Bruun

Hvorfor tager du ikke og kaster dig over løsningen af Davinci-mysteriet?
For du tror vel ikke, du fik sandheden i bogen?

Nævnte ville være betydeligt mere intelligent end denne vanvittige
benægtelse.

Egon

Fra : Patruljen

Dato : 03-02-07 14:47

On 3 Feb., 14:00, "Egon Stich" <stich-f...@stich-foto.dk> wrote:
> [...]
> For du tror vel ikke, du fik sandheden i bogen?
>
> Nævnte ville være betydeligt mere intelligent end denne vanvittige
¨
Hej Egon -

Hvilken benægtelse taler du om ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Egon Stich

Dato : 03-02-07 21:07

¨
>Hej Egon -

>Hvilken benægtelse taler du om ?

>Venlig hilsen Bruun

Man er da ved at være dødtræt af mennesker, der vrøvler rundt i den
benægtelse, som du ganske godt ved, hvad er for en.

Egon

Fra : Patruljen

Dato : 03-02-07 22:13

On 3 Feb., 21:07, "Egon Stich" <stich-f...@stich-foto.dk> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1170510395.015209.89030@l53g2000cwa.googlegroups.com...
> On 3 Feb., 14:00, "Egon Stich" <stich-f...@stich-foto.dk> wrote:> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> skrev i en
>
> meddelelsenews:1170505012.550278.273530@k78g2000cwa.googlegroups.com...> On 3 Feb., 12:57, "Poul Nielsen" <m...@lan.com> wrote:> "Patruljen"
>
> <Patrul...@yahoo.dk> skrev i en

> ¨
>
> Man er da ved at være dødtræt af mennesker, der vrøvler rundt i den
> benægtelse, som du ganske godt ved, hvad er for en.

Så du mener, at jeg benægter holocaust ?

Hilsen Bruun

Fra : Egon Stich

Dato : 04-02-07 11:26

> Man er da ved at være dødtræt af mennesker, der vrøvler rundt i den
> benægtelse, som du ganske godt ved, hvad er for en.

Så du mener, at jeg benægter holocaust ?

Hilsen Bruun

Jeg mener, at det er temmelig infantilt, at beskæftige sig med benægternes
konspirationsteorier i det hele taget.

Egon

Fra : Patruljen

Dato : 03-02-07 22:18

> [...]
>
> Man er da ved at være dødtræt af mennesker, der vrøvler rundt i den
> benægtelse, som du ganske godt ved, hvad er for en.

Det er da pudsigt, at det bedste argument mod et ønske om diskussion
af - uregelmæssigheder - er at kalde budbringeren, benægter, syntes du
ikke Egon ?
Er det det bedste bud, du har på vidnets historiefortælling ? - At jeg
er holocaúst benægter ?

Hilsen Bruun

Fra : Thomas Krogh

Dato : 04-02-07 11:53

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
> [...]

(...)
> [...]

>nemlig i gaskammeret. Vi må antage at 2 - 3 vagter har været
>nødvendige, for at holde orden på begivenhederne.

Haha. Stråmand.

http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2006/07/bradley-smiths-selective-citation-of.html

Man lad os se - hvad er din pointe?

mvh

Thomas Krogh

Fra : Patruljen

Dato : 04-02-07 13:42

On 4 Feb., 11:53, "Thomas Krogh" <thomas_a...@hotFJERNmail.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> (...)

> Haha. Stråmand.

Hvem kalder du en strå - mand ?

> http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2006/07/bradley-smiths-sel...
>
> Man lad os se - hvad er din pointe?

Lad os citere - " we worked inside the gaschamber for a week or 10
days "

It was a room. not a big room, lets say the size 12 x 12 feet. Altså
3.6 x 3.6 meter.
Hvor stort er er omklædningsrummet ?

" I said - we were allready in the gaschamber "

Forstår du ikke engelsk ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Thomas Krogh

Dato : 04-02-07 14:26

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

(...)

>Hvem kalder du en strå - mand ?

Du kender ikke begrebet stråmand? "Ikke "strå - mand".

(...)

>Lad os citere - " we worked inside the gaschamber for a week or 10 days "
(klip)

Ja?

Og jeg spørger igen. Hvad er din pointe? Prøv at præcisér hvad du mener det
beviser. Eller indikerer.

Er det meningen at vi altid skal gætte på hvad det er du vil understrege med
dine links?

mvh

Thomas Krogh

Fra : Patruljen

Dato : 04-02-07 17:23

On 4 Feb., 14:26, "Thomas Krogh" <thomas_a...@hotFJERNmail.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> (...)

> Du kender ikke begrebet stråmand? "Ikke "strå - mand".

Hvad får dig til at antage, at jeg ikke kender begrebet stårmand ?

Alle gode gange 2 for Hr. Krogh. Spørgsmålet lød - Hvem kalder du for
en stråmand ?

> (...)

> (klip)
>
> Ja?

Fint. De arbejdede der imellem en ude og 10 dage. Så langt - så godt.

Bemærk - der er ikke klippet i et afsnit, hvor Den gode hr. Bomba
fortæller om, hvormange der kom ind i rummet.
Han starter med at sige - omkring 60 - 70 - kvinder kom ind i rummet,
at de klippede dem. Og senere, når de var færdige kom yderligere
kvinder ind, så der var mellem 140 og 150 kvinder.

Kan du finde præcis den del - som er uden cut overhovedet ?
Hvad siger kommentatoren i en halv sætning, mens Hr. Bomba regner - om
dørene ? at det er døre til omklædningsbarakken ?

> [...]

5000 - 12.000 mennesker pr. døgn -
Var det i det hele taget derfor indsatte, blev klippet - så de ikke

Jeg vil gerne tilføje et spørgsmål, jeg har glemt i farten - brugte
Tyskland menneskehår i madrasser ?

Lyder det troværdigt Hr. krogh ?

Venlig Hilsen Bruun

Fra : Thomas Krogh

Dato : 04-02-07 20:23

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

(...)

>Hvad får dig til at antage, at jeg ikke kender begrebet stårmand ?

Dit "hvem".

(...)
>Alle gode gange 2 for Hr. Krogh. Spørgsmålet lød - Hvem kalder du for
>en stråmand ?

Din implictte påstand om at Bomba er et "kronvidne afsløret i afgørende
løgn", som man vel rimeligvis kan forklare det.

(...)
> [...]

>at de klippede dem. Og senere, når de var færdige kom yderligere
>kvinder ind, så der var mellem 140 og 150 kvinder.

Altså startede de med at arbejde i gaskamrene og derefter flyttede de ud i
omklædningsrummet? Så?

(...)
>Kan du finde præcis den del - som er uden cut overhovedet ?
>Hvad siger kommentatoren i en halv sætning, mens Hr. Bomba regner - om
>dørene ? at det er døre til omklædningsbarakken ?

You lost me. Hvad er det du mener det siger?

(...)

>Alle gode gange 2 for HR. Krogh.

>Vi har altså måske 160 - 170 mennesker. Hvoraf 16 - 17 stykker har
>arbejdsrum nok til at foretage klipninger.
>I et lokale på ca 3.5 x 3.5 meter ???

Øh du noterer at de startede i gaskamrene, og derefter flyttede ud i
omklædningsrummene?

(...)
>Er det logisk, at klippe ofrene ?

Ja.

(...)
>Det skulle immervæk gasses mellem 5000 - 12.000 mennesker pr. døgn -
>Var det i det hele taget derfor indsatte, blev klippet - så de ikke
>fattede mistanke ?

Måske. Men måske var det også for at bruge håret til noget "fornuftigt" -
set med nazisternes øjne.

(...)
>Jeg vil gerne tilføje et spørgsmål, jeg har glemt i farten - brugte
>Tyskland menneskehår i madrasser ?

Det ved jeg ikke. Vi ved at de brugte det, men om det var specifikt til
madresser er jeg ikke umiddelbart faldet over.

For de officielle ordrer om brug se f.eks:

http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2006/07/ugly-voice-is-completely-ignorant.html

(...)
>Vidnet fortæller, at det tog omkring 5 minutter, så var alle derinde døde -
>Hvor lang tid tager det, at dø af diesel - udstødningsgas ?

Ingen anelse. Afhænger nok af CO koncentrationen med mere.

(...)

>Ikke desto mindre er lokalet så rengjort, at de næste 150 mennesker
>kan lukkes ind til endnu en klipning med efterfølgende gasning - uden
>at fatte mistanke - 1 til 2 minutter senere ?

Han siger "They took them out, and in two minutes--in one
minutes--everything was clear." Det kan lige så godt bare være rengøringen
bagefter. Og det er jo altså bare efter hukommelsen. Tog han tid på det?
Eller er det bare hans erindring

Check også

http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2006/08/ugly-analysis.html

mvh

Thomas Krogh

Fra : Patruljen

Dato : 04-02-07 17:29

For at undgå yderligere diskussioner, om hvornår der er - klippet - og
cuttet, vil jeg så præsentere dig for en copypaste efter en direkte
afskrift fra - ja Læs selv -

Excerpt from Claude Lanzmann's Shoah (1985). Interview with Abraham
Bomba. Pages 111-17 of the text (Shoah: An Oral History of the
Holocaust [New York: Pantheon, 1985]).

In this sequence the director Claude Lanzmann interviews Abraham Bomba
in a barbershop in Israel. In a seminar at Yale University in April
1990, the transcript of which was published in Yale French Studies (79
[Nov. 1990]: 82-99), Lanzmann explained how he set up this scene:

Lanzmann: I discovered him [Bomba] in New York. I spent two days
with him in the Catskills where he had a little cottage. We talked
for two days. I had no camera, no film. He told me everything, even
things which are not in the film. It was the only way; the shooting
would have been impossible otherwise. I knew that this particular
moment--the cutting of the hair in the gas chamber--was extremely
important to me. It was the reason why I looked for this man
specifically. He was the only witness. This is the reason why I
rented the barber shop. I tried to create a setting where something
could happen. I was not sure. You have to understand me, I did not
know what would happen during the scene. But I knew what I wanted
from him, what he had to say. There was a fantastic tension for him
and for me. The tension was physical in this barber shop where nobody
understood what was going on because all the other barbers were Hebrew-
speaking of Moroccan or Iraqui origin. His customer, I think, spoke
only Hebrew or Yiddish. The scene was going on in English. We were
in a kind of island in the middle of the barber shop, a kind of
ghetto, with an extreme tension. When you shoot with a 16 mm camera
you have to reload every eleven minutes; you have to change the
magazine holding the film. If you change, you have to cut the scene,
you have to stop. We had only one camera. This is the same story of
the point of view of God. Francis Ford Coppola is God with thirty-six
cameras and a helicopter ballet in Apocalypse Now. But I had only one
camera because I had no money. I felt that the tension was growing.
I did not know; it was just a feeling. I did not know what would
happen, and if it would happen, but I had an instinct. There was five
or six minutes of film left in the camera, which is not much. I said
"Cut." We reloaded immediately and we started again immediately. It
was a good thing the change was made very quickly because it is after
that that he starts to break. It was very important. It would have
been impossible to ask him, "Please cry again. . . . ."

Kenneth Piver [one of the participants in the seminar]: Had Bomba
told you previously the story about his friend, the barber, whose wife
and sister he saw in the gas chamber?

Lanzmann: No, not that precisely. There were new things too. But in
order to get new things, it was necessary to know much.

He said other things, for instance, which he did not say during the
shooting of the scene. He told me this in the Catskills. After the
war he came to this country, to America. He was a barber before the
war, he was a barber in Treblinka, and he was a barber after the war,
for women and men, in the basement of Pennsylvania station in New
York. I asked him, "What was your feeling as you started your work,
your profession, after the war?" He had this very strange answer. He
told me something was missing. I asked him, "What was missing?" He
told me everybody had clothes, wore clothes, which actually is not
something missing, it's something added. But this is not in the film.

Here is the text of this scene. Lanzmann's words are in italics.
Slash marks (/) show where the page breaks are. This excerpt starts
on page 111 and ends on page 117:

/111 How did it happen? How were you chosen?

There came an order from the Germans to take out the barbers they
could get--they need them for a certain job. The job they were needed
for we didn't know at that time, but we got together as many barbers
as we could.

How long did it happen after your arrival in Treblinka?

This was about four weeks after I was in Treblinka. It was in the
morning, around ten o'clock, when a transport came to Treblinka and
the women went into the gas chambers. They /112 chose some people
from the working people over there, and they asked who was a barber,
who was not a barber. I was a barber for quite a number of years, and
some of them knew me--people from Czestochowa and other places. So
naturally, they chose me and I selected some more barbers who I knew,
and we got together.

Professional barbers?

Yes. We got together and were waiting for the order. And the order
came to go with them, with the Germans. They took us in to the gas
chamber, to the second part of the camp in Treblinka. It was not too
far from the first part, and it was all covered with gates, barberd
wire and trees covering the gates so that nobody should see there is a
gate, or a place going into the gas chamber.

Is that what the Germans call the Shlauch--the "funnel"?

No, the Germans called this the "Road to Heaven"--Himmelweg. And we
knew about it because we worked for quite a time before going to work
in the gas chambers. Going in over there, they put in some benches
where the women could sit and not get the idea that this is their last
way or the last time they are going to live or breathe or know what is
going on.

How long did the barbers cut the hair inside the gas chamber, as that
was not always the case?

We worked inside the gas chamber for about a week or ten days. After
that they decided that we will cut their hair in the undressing
barrack.

How did it look, the gas chamber?

/113 It was not a big room, around twelve feet by twelve feet. But in
that room they pushed in a lot of women, almost one on top of
another. But like I mentioned before, when we came in, we didn't know
what we were going to do. And then one of the kapos came in and
said: "barbers, you have to do a job to make all those women coming
in believe that they are just taking a kaircut and going in to ttake a
shower, and from there they go out from this place." We know already
that there is no way of going out from this room, because this room
was the last place they went in a live, and they will never go out
alive again.

Can you describe precisely?

Describe precisely . . . .We were waiting there until the transport
cam in. Women with children pushed in to that place. /114 We the
barbers started to cut their hair, and some of them--I would say all
of them--some of them knew already what was going to happen to them.
We tried to do the best we could--to be the most human we could.

Excuse me. How did it happen when the women came into the gas
chamber? Were you yourself already in the gas chamber?

I said we were already in the gas chamber, waiting over there for the
transport to come in. Inside the gas chamber--we were already in.

And suddenly you saw the women coming?

Yes, they came in.

How were they?

They were undressed, naked, without clothes, without anything else--
completely naked. All the women and all the children, because they
came from the undressing barrack--the barrack before going into the
gas chamber--where they had undressed themselves.

What did you feel the first time you saw all these naked women?

I felt that accordingly I got to do what they told me, to cut their
hair in a way that it looked like the barber was doing his job for a
woman, and I set out to give them both, to take off as much hair as I
could, because they needed women's hair to be transported to Germany?

Did you shave them?

/115 No, we didn't. We just cut their hair and made them believe they
were getting a nice haircut.

You cut with what--with scissors?

Yes, with scissors and comb, without any clippers. Just like a man's
haircut, I would say. Not a boy, to take off all their hair, but just
to have the imagination that they're getting a nice haircut.

There were no mirrors?

No, there were no mirrors. There were just benches--not chairs, just
benches--where we worked, about sixteen or seventeen barbers, and we
had a lot of women in. Every haircut took about two minutes, no more
than that because there were a lot of women to come in and get rid of
their hair.

Can you imitate how you did it?

How we did it--cut as fast as we could. We were quite a number of us
professional barbers, and thie way we did it, we just did this and
this and we cut this like this here and this side and this side and
the hair was all finished. With big movements, naturally, because we
did not waste any time. The other party was waiting already outside
to do the same thing, the same job.

You said there were about sixteen barbers? You cut the air of how
many women in one batch?

In one day there was about, I would say, going into that place between
sixty and seventy women in the same room at one time. After we were
finished with this party, another party /116 came in, and there were
about 140, 150 women. They were all already taken care of, and they
told us to leave the gas chamber for a few minutes, about five
minutes, when they put in the gas and choked them to death.

Where did you wait?

We waited outside the gas chamber and on the other side. On this side
the women went in and on the other side was a group of working people
who took out the dead bodies--some of them were not exactly dead.
They took them out, and in two minutes--in one minutes--everything was
clear. It was clean to take in the other party of women and do the
same thing they did to the first one. Most of them had long hair--
some had short hair. What we had to so was chop off the hair; like I
mentioned, the Germans needed the hair for their purposes.

But I asked you and you didn't answer. What was your impression the
first time, you saw these naked women arriving with children? What
did you feel?

I tell you something. To have a feeling about that . . . it was very
hard to feel anything, because working there day and night between
dead people, between bodies, your feelings disappeared, you were
dead. You had no feeling at all. As a matter of fact, I want to tell
you something that happened. At the gas chamber when I was chosen to
work there as a barber, some of the women that came in on a transport
from my town of Czestochowa, I knew a lot of them. I knew them; I
lived with them in my town. I lived with them in my street, and some
of them were my close friends. And when they saw me, they started
asking me, Abe this and Abe that--" What's going to happen to us?
What could you tell them? What could you tell them?

/117 A friend of mine worked as a barber--he was a good barber in my
hometown--when his wife and his sister came into the gas
chamber . . . . I can't. It's too horrible. Please.

[pause of about 90 seconds.]

We have to do it. You know it.

I won't be able to do it.

You have to do it. I know it's very hard. I know and I apologize.

Don't make me go on please.

Please. We must go on. [By now, about 2½ minutes have elapsed since
Bomba stopped; Bomba struggles to regain control for another two or
three minutes.]

I told you today it's going to be very hard. They were taking that in
bags and transporting it to Germany. [Bomba finally gestures that
he's ready to continue.]

Okay, go ahead. What was his answer when his wife and sister came?

They tried to talk to him and the husband of his sister. They could
not tell them this was the last time they stay alive, because behind
them was the German Nazis, SS men, and they knew that if they said a
word, not only the wife and the woman, who were dead already [i.e., as
good as dead already], but also they would share the same thing with
them. In a way, they tried to do the best for them, with a second
longer, a minute longer, just to hug them and kiss them, because they
knew they would never see them again.

Hvad fortæller du med dit - klip ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 04-02-07 21:29

On 4 Feb., 20:22, "Thomas Krogh" <thomas_a...@hotFJERNmail.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> (...)

> Dit "hvem".

Jeg har før fået skyld for at tilhøre forsvarets
efterretningstjeneste

> (...)

> Din implictte påstand om at Bomba er et "kronvidne afsløret i afgørende
> løgn", som man vel rimeligvis kan forklare det.

Kronvidner optræder i retsager. Den del er velsagtens lidt hastigt
formuleret.
Han holder foredrag - optræder i filmen Shoa og på adskillige
hjemmesider.

Har jag skrevet - at han er fanget i en løgn ? Nej - vel -

Som et af ganske få overlevende fra Treblinka. Syntes du, han klarer
opgaven overbevisende ?

> (...)

> Altså startede de med at arbejde i gaskamrene og derefter flyttede de ud i
> omklædningsrummet? Så?

Morsomt, hvis ikke historien er så tragisk iøvrigt - ikke ?

> (...)

> You lost me. Hvad er det du mener det siger?

Ok. Prøv at hør teksten, i de perioder, hvor der ikke er klippet.
Eller læs udskriften ?

> (...)

> det

> med
>
> Øh du noterer at de startede i gaskamrene, og derefter flyttede ud i
> omklædningsrummene?

Jeg noterer, at 160 - 170 mennesker, hvoraf 16 - 17 stykker kører en
lille frisørforestilling med plads til armbevægelser opholder sig på
3.6x3.6 meter. Er det værre end linie 3 på Nørrebrogade ?

> (...)

> Ja.

Ok -

> (...)

> Måske. Men måske var det også for at bruge håret til noget "fornuftigt" -
> set med nazisternes øjne.

Til ubådssokker ?

> [...]
> madresser er jeg ikke umiddelbart faldet over.
>
> For de officielle ordrer om brug se f.eks:

Ja. Som kan henvise til hvilke dokumenter ?
Der er mange Kooksites ved du nok, Ikke ?

> (...)

> Ingen anelse. Afhænger nok af CO koncentrationen med mere.

Ingen anelse ?

> [...]
> bagefter. Og det er jo altså bare efter hukommelsen. Tog han tid på det?

Mon ikke de fleste kender forskel på 1- 2 minutter og måske 15 - 20 ?

Lad os antage deder 150 kvinder vejer 40 kg. Det er 6 tons, du.
Eller 3 tons pr. minut. Uden rengøring af afføring og lugte af urin,
der kan forskrække næste hold til " frisørsalonen - ikke ?
Er deder sonderkommandoer fodret med spinat som Skipper Skræk, mon ?

> Check også
>
> http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2006/08/ugly-analysis.html

Er det en Netkook ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Thomas Krogh

Dato : 04-02-07 21:56

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

(...)

>Jeg har før fået skyld for at tilhøre forsvarets efterretningstjeneste

Sikkert.

(...)

>Kronvidner optræder i retsager. Den del er velsagtens lidt hastigt
formuleret.
>Han holder foredrag - optræder i filmen Shoa og på adskillige hjemmesider.

Sikkert. Det skal være ham vel undt.

(...)
>Har jeg skrevet - at han er fanget i en løgn ? Nej - vel -

OK.

(...)
>Som et af ganske få overlevende fra Treblinka. Syntes du, han klarer
>opgaven overbevisende ?

I forhold til?

(...)

>Morsomt, hvis ikke historien er så tragisk iøvrigt - ikke ?

Næh, det er svært at se noget morsomt i det.

(...)

>Ok. Prøv at hør teksten, i de perioder, hvor der ikke er klippet.
>Eller læs udskriften ?

Stadigt ikke med. Jeg har transcriptionen her. Hvad er det præcis for en
pointe du prøver at lave?

(...)

>Jeg noterer, at 160 - 170 mennesker, hvoraf 16 - 17 stykker kører en
>lille frisørforestilling med plads til armbevægelser opholder sig på
>3.6x3.6 meter. Er det værre end linie 3 på Nørrebrogade ?

Næh, det kan da sagtens være at de tal er fra omklædningsrummet. Her har vi
en person der bliver interviewet "on-the-fly" om hændelser der ligger år
tilbage.

Så?

(...)

>Til ubådssokker ?

Til hvad de mente at kunne brug håret til. Jeg har ingen anelse om hvad der
ville være mest nærliggende.

(...)

http://www.nizkor.org/ftp.cgi/camps/dachau/ftp.py?camps/dachau//use-of-hair

> Bubdesarchiv Koblenz; document NS 3 386.

"The translation of a report from IMT, Band XX, Nurnberg 1947.

This translation was taken from "Concentration Camp Dachau 1933-1945"
(ISBN 3-87490-528-4), p. 137; (Plate 282 with translation.) "

(...)
>Der er mange Kooksites ved du nok, Ikke ?

Absolut.

(...)

>Ingen anelse ?

Ingen overhovedet. Men der er lidt mere om den konrete kontekst her:

http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2006/08/ugly-analysis.html

(...)

>Mon ikke de fleste kender forskel på 1- 2 minutter og måske 15 - 20 ?

Måske, men det kommer stadigt an på om det er inklusive eller eksklusive
udrydning. Altså om det bare er "udrensning".

(...)
>Er deder sonderkommandoer fodret med spinat som Skipper Skræk, mon ?

Hvad hvis nu det tog 5 minutter, deraf de 1-2 til "rengøringen"?

Vi kan jo regne ud hvor lang tid der ville være til rådighed, hvis vi
antager at de brugte hvert lige effektivt over f.eks. 10 timer om dagen.

(...)

>Er det en Netkook ?

Det tror jeg bestemt ikke. Men jeg er naturligvis åben overfor en analyse
der måtte vise det.

mvh

Thomas Krogh

Fra : Patruljen

Dato : 05-02-07 11:53

On 4 Feb., 21:56, "Thomas Krogh" <thomas_a...@hotFJERNmail.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> (...)

> Sikkert.

Ja - Og hvad er dit bud ?

> (...)

> formuleret.
>
> Sikkert. Det skal være ham vel undt.

Pointen er ikke om nogen er misundelig

> (...)

> I forhold til?

Hvem tror du det overbeviser, når manden fortæller om en frisørsalon
med 16 - 17 frisører, 150 kvinder på 3.6x3.6 ?

> (...)

> Stadigt ikke med. Jeg har transcriptionen her. Hvad er det præcis for en
> pointe du prøver at lave?

At hans udsagn ikke er sat sammen ved hjælp af klip og smarte
filmtricks -
Som du måske antyder med dit - klip -

> [...]
> en person der bliver interviewet "on-the-fly" om hændelser der ligger år

Fortæller Mr. Bomba os, at tallene er fra omklædningsrummet ?

> (...)

> Til hvad de mente at kunne brug håret til. Jeg har ingen anelse om hvad der
> ville være mest nærliggende.

Sokker af kvindehår - til mandskabet i ubåde -

Hvor meget uld, mon tyskerne havde til rådighed i Tyskland og de
besatte områder ?

> [...]
>
> This translation was taken from "Concentration Camp Dachau 1933-1945"
> (ISBN 3-87490-528-4), p. 137; (Plate 282 with translation.) "

Nurnberg retssagen ?

> (...)

> døde -

> Ingen overhovedet. Men der er lidt mere om den konrete kontekst her:
>
> http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2006/08/ugly-analysis.html

Som fortæller at ?

> (...)

> rengøringen
>
> Måske, men det kommer stadigt an på om det er inklusive eller eksklusive
> udrydning. Altså om det bare er "udrensning".

Øh - jeg er ikke med ?

> [...]
>
> Vi kan jo regne ud hvor lang tid der ville være til rådighed, hvis vi
> antager at de brugte hvert lige effektivt over f.eks. 10 timer om dagen.

Hvad fortæller Mr. Bomba ?
Taget i betragtning at stort set hele historien bygger på vidneudsagn
- hvorfor skal vi så pludselig til at regne selv ?

Gælder det samtlige vidneudsagn, at vi hellere må regne selv ?

> (...)

> Det tror jeg bestemt ikke. Men jeg er naturligvis åben overfor en analyse
> der måtte vise det.

Du tror -

Så nogen afviser du på forhånd, som kooksites - andre undersøgers ikke
eller du ved ikke meget om dem.
Hvordan skelner du ? Efter budskaber og historierne ?

Venlig hilsen Bruun