hjelp en stakkars idiot
Fra : c

Dato : 29-06-01 22:50

okey.....jeg har prestert det kunstykket å dissable NAT listen på cisco
routern min slik at jeg enkelt og greit ikke får til å telnete den
igjen......sure greier :=) Alt jeg egentlig ville gjøre var å åpne alle
portene, for deretter å la annen software kontrollere hva som foregår....den
gang ei, nå er det null internettoppkobling og hvordan i granskauen skal man
ordne det når man ikke kan telnete routern?

noen forslag?

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 30-06-01 00:31

> gang ei, nå er det null internettoppkobling og hvordan i granskauen skal
man
> ordne det når man ikke kan telnete routern?

Ja altså, i en dansk bøgeskov, ville man nok telnette via console kabel.

Greit? - Kim

Fra : c

Dato : 30-06-01 00:48

kan noen fortelle idioten hva en console kabel er? :=)

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 30-06-01 08:27

> kan noen fortelle idioten hva en console kabel er? :=)

Hvilken router er der tale om? Der kan være forskellige, men mange benytter
et lyseblåt båndkabel med RJ-45 stik (der benyttes en adapter for at
forbinde til seriel port). ig bag på routeren, find "Console" tilslutning.
Nå du har fundet Adam og Eva, finder du en Eva mere på din PC.

((-: Kim

Fra : Nicolai Lang

Dato : 30-06-01 09:14

On Fri, 29 Jun 2001 23:50:12 +0200, "c" <carsj@onIine.no> wrote:

>gang ei, nå er det null internettoppkobling og hvordan i granskauen skal man
>ordne det når man ikke kan telnete routern?

>noen forslag?

Seriel kabel til konsol porten. Hvis ikke du har sådan et kabel, er
der en del anvisninger på nettet på hvordan den laves. Der er lidt
variation mellem producenterne,. men jeg mener bestemt at have set
kablet i The HardWare Book - findes f.eks. på
http://sunsite.auc.dk/hwb.

- Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com