Klimapanelets bestilte løgnerapport er kom~
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 02-02-07 11:13

.... det er vores skyld at klimaet ændrer sig, Basta! Dog har de ikke meget
lyst til at tale om de kollosale udsving der skete før der kom mennesker på
jorden. Det mangler jeg stadig at nogen redegør for. Det er vel næppe
bilernes skyld... eller rygernes.

http://www.bt.dk/article/20070202/NYHEDER/702020310/1844/A

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jim

Dato : 02-02-07 12:03

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyst til at tale om de kollosale udsving der skete før der kom mennesker
> på jorden. Det mangler jeg stadig at nogen redegør for. Det er vel næppe

Og hvilken indvirkning har udledningen af methan-hydrat på klimaet?
Og hvad med den kosmiske stråling?
Der er stadig mange ubesvarede spørgsmål.
At Lomborg umiddelbart godtager rapporten undrer mig.
At det er meget dyrt at gøre meget lidt ved problemet har han fuldstændig
ret i.
Man kan ikke standse jordens egen udledning af gasser.

Fra : N_B_DK

Dato : 02-02-07 13:26

In news:45c31a7a$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jim <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> typed:

> Man kan ikke standse jordens egen udledning af gasser.

Alene den mængde gasser et "fornuftigt" vulkan udbrud frigiver, er ikke
noget man skal kimse af, men det skal man jo ikke tænke på.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Allan Riise

Dato : 02-02-07 13:28

N_B_DK wrote:
> [...]
>
> Alene den mængde gasser et "fornuftigt" vulkan udbrud frigiver, er
> ikke noget man skal kimse af, men det skal man jo ikke tænke på.

En kort Burst som forholdsvis hurtigt forsvinder igen, kan ikke sammenlignes
med et samlet og fortsat større udslip af drivhusgasser, som derfor
kumuleres.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 02-02-07 13:41

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> En kort Burst som forholdsvis hurtigt forsvinder igen, kan ikke
> sammenlignes med et samlet og fortsat større udslip af drivhusgasser, som
> derfor kumuleres.

http://www.geo.de/GEO/technik/437.html

Og hvorfor mener du ikke, at dette stof skal indbringes i diskussionen?

Fra : Allan Riise

Dato : 02-02-07 13:49

Jim wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.geo.de/GEO/technik/437.html
>
> Og hvorfor mener du ikke, at dette stof skal indbringes i
> diskussionen?

Det har jeg heller ikke skrevet at det ikke skal.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 02-02-07 13:52

> Det har jeg heller ikke skrevet at det ikke skal.

Hvad er så din mening om methanhydratens indvirkning på klimaet set i
forhold til menneskets påvirking?
Hvem var årsag til den tidligere istids -ja og tidligere istiders for den
sags skyld- opbrud?

Fra : Allan Riise

Dato : 02-02-07 13:59

Jim wrote:

> Hvad er så din mening om methanhydratens indvirkning på klimaet set i
> forhold til menneskets påvirking?

At vi, os, mennesker kan være den enkelte faktor der gør ondt meget værre.
Bl.a. vil en opvarmning af verdenshavene jo bl.a. få methanhydrat til at gå
til overfladen i et hurtigere tempo og i større mængder.

> Hvem var årsag til den tidligere istids -ja og tidligere istiders
> for den sags skyld- opbrud?

Det som man kan kalde for den naturlige temperaturforskydning, som bl.a.
skyldes solvind.

Men her er vi mennesker jo en faktor der netop som den lille tue kan vælte
læsset..

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 02-02-07 14:06

> [...]
> skyldes solvind.
>
> Men her er vi mennesker jo en faktor der netop som den lille tue kan vælte

Så jeg kan hermed konkludere, at du er uenig i klimarapporten?

Fra : Allan Riise

Dato : 02-02-07 14:42

Jim wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Så jeg kan hermed konkludere, at du er uenig i klimarapporten?

Jeg henviser til de 2 linier der står ovenover dit svar.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 02-02-07 14:50

> Jeg henviser til de 2 linier der står ovenover dit svar.

Jamen det er jo rigelig bekræftelse på mit spørgsmål og formodning.
Tak.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-07 15:19

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Så jeg kan hermed konkludere, at du er uenig i klimarapporten?
Klimahysteriet er en undskyldning for TVANG, bl.a. tvang til at køre i
METRO, og droppe bilen

Centralisterne vi røg og livsglæde til livs og snart blir bodegaer til
private klubber med medlemsskab og folks livsindhold bliver at snyde
staten - det gir staten jobskabelse

Der er ikke saglighed i miljømafiaen.

Fra : N_B_DK

Dato : 02-02-07 13:54

In news:45c33159$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jim <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> typed:

> Og hvorfor mener du ikke, at dette stof skal indbringes i
> diskussionen?

Fordi det taler imod det resultat han vil frem til.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 02-02-07 13:53

In news:45c32e3b$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:

> En kort Burst som forholdsvis hurtigt forsvinder igen, kan ikke
> sammenlignes med et samlet og fortsat større udslip af drivhusgasser,
> som derfor kumuleres.

Et kort burst ? der får jordens temperatur til at falde nogle grader indtil
aske osv er faldet ned, ja det er et mindre burst....

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Allan Riise

Dato : 02-02-07 13:55

N_B_DK wrote:
> [...]
>
> Et kort burst ? der får jordens temperatur til at falde nogle grader
> indtil aske osv er faldet ned, ja det er et mindre burst....

Geologisk, ja endog meget kort.

--
Allan Riise

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-02-07 19:46

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Alene den mængde gasser et "fornuftigt" vulkan udbrud frigiver, er ikke
> noget man skal kimse af, men det skal man jo ikke tænke på.

Den smule vulkanudbrud der er på jorden i dag leverer faktisk kun en
ringe mængde gasser til atmosfæren. Det meste af det er vanddamp.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : N_B_DK

Dato : 18-02-07 20:58

In news:1htqxe1.gs9ve21y9cnevN%peter@DIESPAMMERDIE.dk,
Peter B. P. <peter@DIESPAMMERDIE.dk> typed:
> Den smule vulkanudbrud der er på jorden i dag leverer faktisk kun en
> ringe mængde gasser til atmosfæren. Det meste af det er vanddamp.

Der er en hel del svolvdioxid også.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-07 14:02

> [...]
> lyst til at tale om de kollosale udsving der skete før der kom mennesker
> på jorden. Det mangler jeg stadig at nogen redegør for. Det er vel næppe

Nej det er da ikke udelukkende bilernes skyld, men derfor bør vi vel ikke
udelukke at ændre ved den form for klimaændringer som er menneskeskabt? Vi
bliver jo nødt til at forholde os til det faktum at vi er medskyldige og
ændre på det vi kan ændre....

Anna

Fra : BigBother

Dato : 02-02-07 15:35

"anna" <anna7913(snabela)stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> udelukke at ændre ved den form for klimaændringer som er menneskeskabt?
> Vi bliver jo nødt til at forholde os til det faktum at vi er medskyldige

Jo, men for at sætte det lidt på spidsen - hvis vi nu kun var skyld i f.eks.
1% af klimaforarndringerne, så kan vi kun ændre 1% på, hvor galt det går,
også selvom vi stoppede helt med at brænde fossile brændstoffer af. Med
andre ord, det ville ikke nytte meget, og resultatet ville blive, at hele
økonomien brød sammen. Derfor ville det være bedre at bruge nogen penge på
at tilpasse sig til klimaforandringerne, f.eks. ved at bygge diger ved
lavtliggende områder.

Men det hele afhænger selvfølgelig af, hvor meget vi selv er skyld i, og
hvor meget det vil koste at nedsætte CO2-udledningen sammenlignet med prisen
for at tilpasse sig klimaforandringerne.

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-02-07 19:46

> [...]

> bliver jo nødt til at forholde os til det faktum at vi er medskyldige og

Kun hvis vores påvirkninger vil have omfattende konsekvenser for det
global klima og økosysstem. Det er vi stadig ikke sikre på at det vil
have indenfor en overskuelig tidsskala.

Fra : Kim2000

Dato : 02-02-07 19:42

> [...]
> lyst til at tale om de kollosale udsving der skete før der kom mennesker
> på jorden. Det mangler jeg stadig at nogen redegør for. Det er vel næppe

C02 indholdet i atmosfæren er fordobbelt siden den industrielle revolution,
naturligvis må det påvirke. Men jeg vil ikke tage det alt for alvorligt når
såkaldte lærde stiller sig op og påpeger fekl i rapporten. Åbenbart betales
der nemlig penge for at gøre det af de amerikanske lobbyister. (Tv2 tekst).
mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Bertel Brander

Dato : 03-02-07 01:56

Kim Frederiksen skrev:
> [...]
> lyst til at tale om de kollosale udsving der skete før der kom mennesker på
> jorden. Det mangler jeg stadig at nogen redegør for. Det er vel næppe

Der er ingen tvivl om at klimaet ændrer sig, også uden
menneskers indgriben, det er velkendt.
Man har modeller der forklarer store dele af de udsving der sker.
En del af årsagen er solpletter:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sunspots

Problemet er at dele af den klimaændring der er sket de
seneste år skyldes menneskers aktivitet.

Og angående "bestilte løgne":
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6010001.html

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : E.M.

Dato : 03-02-07 20:12

> [...]
> http://en.wikipedia.org/wiki/Sunspots
>
> Problemet er at dele af den klimaændring der er sket de
> seneste år skyldes menneskers aktivitet.

Problemet med solplet-teorien er bare at den ikke kan bruges som
undskyldning for at opkræve skatter og afgifter.

E.M.

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-02-07 19:46

E.M. <em@dbmail.dk> wrote:

> Problemet med solplet-teorien er bare at den ikke kan bruges som
> undskyldning for at opkræve skatter og afgifter.
>
> E.M.

Bingo.