Forældre for ungdomshuset.
Fra : Patruljen

Dato : 02-02-07 00:06

God fornøjelse - fortæl dem hvad du mener -

===================================================================================
Kære forældre, gamle aktivister og andet godtfolk!
Situationen tilspidser sig, fronterne trækkes op.
Vi er efterhånden mange som desperat arbejder på en fredelig og
politisk løsning. Tiden er knap.
Vi forsøger at presse politikerne med Ritt Bjerregaard i spidsen til
at tage et ansvar. Et ansvar for den uretfærdighed der blev begået mod
ungdomshuset, dets brugere og husets værdifulde kultur, da huset
fejlagtigt blev solgt.
Vi ser, at en rydning af huset vil få fatale følger. Politikerne har
ansvar for at ingen kommer til skade og at politiet ikke udøver vold.
De unge skal blive hørt og forstået og ikke gennembankes. En kristen
sekt skal ikke sætte dagsordenen for kommunens ansvar for byens unge
borgere og deres ungdomskultur.
Som gammel aktivist i Ungdomshuset og mor til en 6 åring, ligger det
mig stærkt på sinde at skabe et forum, hvor forældre og andre med
samme ønsker og intentioner som mig, kan mødes og diskutere krisen
omkring vores ungdomshus.
Selv om mange af os er blevet etableret med familie og fast arbejde,
kan vi ikke stiltiende sidde med hænderne i skødet og acceptere, at
vores ungdoms værdifulde kultur og sted bliver ødelagt.
Jeg ved, at vi er mange, inkluderet mig selv, der føler at tiden i
ungdomshuset var med til at give os en dyrebar erfaring, både
menneskelig og praktisk, som vi har taget videre med os i livet.
Ungdomshuset og miljøet betyder stadig meget for os. Vi ser hvad
stedet har givet os, og vil så gerne vise det til vores børn og unge,
i håb om at de også en dag vil finde vej til huset og kunne nyde godt
af den lærdom, erfaring, glæde og energi man har mulighed for at få
der.
Huset betyder meget for diversiteten og kulturen i bydelen, og mange
borgere på Nørrebro er glade for huset og dets brugere.
Med en hyldest til ungdomshuset, dets brugere og dets 24 år lange
historie, håber jeg dette forum kan brede ringe i vandet af
initiativer for bevarelse af vores alles dyrebare ungdomskultur og
hus.
Med venlige hilsner
Idun

http://ffungeren.blogspot.com/2006/12/vi-skammer-os-ikke.html
===================================================================================

Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 02-02-07 01:04

On 2 Feb., 00:05, "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> historie, håber jeg dette forum kan brede ringe i vandet af
> initiativer for bevarelse af vores alles dyrebare ungdomskultur og

Hvis der er nogen der vil diskutere FOR-MOD problematikker,
henviser vi til Forældregruppens debatblog som hedder

www.ungdomshusdebat.blogspot.com

Her er username: ungeren@ofir.dk
og password er: ungdom

Venlig hilsen Bruun

Fra : N_B_DK

Dato : 02-02-07 13:33

In news:1170371147.856823.116610@j27g2000cwj.googlegroups.com,
Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> typed:
> [...]
> Situationen tilspidser sig, fronterne trækkes op.
> Vi er efterhånden mange som desperat arbejder på en fredelig og

Dvs de agter at beholde deres unger hjemme så de måske kan styre dem ? lyder
som en god ide, så kan huser jo også gives til den rette ejer.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-02-07 14:22

N_B_DK wrote:
> Dvs de agter at beholde deres unger hjemme så de måske kan styre dem ? lyder
> som en god ide, så kan huser jo også gives til den rette ejer.

Du ser altså bort fra de aktivister og brugere der er gamle nok til
at deres forældre ikke har en skid at sige stadig ik'..

I øvrigt er det slet ikke ulovligt at opholde sig i Ungdomshuset, så
hvorfor skulle man dog ikke lade sine børn være der?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-07 15:13

> [...]
>
> I øvrigt er det slet ikke ulovligt at opholde sig i Ungdomshuset, så
> hvorfor skulle man dog ikke lade sine børn være der?

Politi-Hanne er en kriminel mafialeder, når hun ikke adlyder
fogedretten og lader råbe i højtaler ind i huset

"Alle der ikke kommer ud nu, blir straffet med knepler for at modsætte
sig arrest om lidt"

Fra : N_B_DK

Dato : 02-02-07 15:21

In news:slrnes6ena.dbn.haj@pluto.bananas.dk,
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> typed:

> I øvrigt er det slet ikke ulovligt at opholde sig i Ungdomshuset, så
> hvorfor skulle man dog ikke lade sine børn være der?

Hvorfor fortæller du ikek hvor du bor, så skal vi se om du virkelig mener
det er ok at invadere en andne persons ejendom, og gøre som det passer en,
jeg ved jeg i løbet af ganske få timer kan skaffe et par hundrere der gerne
tager med... (det er jo bare at gå ud på gaden og spørge, da alle jeg har
talt med har præcis samme holdning som jeg)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Rea721

Dato : 02-02-07 18:41

Hans Joergensen, skrev noget i stil med:

> I øvrigt er det slet ikke ulovligt at opholde sig i Ungdomshuset, så
> hvorfor skulle man dog ikke lade sine børn være der?

Hvorfor mener du ikke at det er ulovligt at opholde sig i huset??

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Rea721

Dato : 03-02-07 19:41

Rea721, skrev noget i stil med:

> Hvorfor mener du ikke at det er ulovligt at opholde sig i huset??

Hans, var spørgsmålet for svært for dig??

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-02-07 19:52

Rea721 wrote:
> Hans, var spørgsmålet for svært for dig??

Vi er nogle der har andet at lave end at være på nettet døgnet
rundt.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Rea721

Dato : 03-02-07 20:39

Hans Joergensen, skrev noget i stil med:

> Vi er nogle der har andet at lave end at være på nettet døgnet
> rundt.

Ja, husbesættelser og fotograferinger tar sin tid, det forstår jeg
udemærket.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-02-07 19:51

Rea721 wrote:
> Hvorfor mener du ikke at det er ulovligt at opholde sig i huset??

Fogeden har besluttet at udsætte udsættelsen, så er det vist
ikke ulovligt at opholde sig i huset.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Rea721

Dato : 03-02-07 20:38

Hans Joergensen, skrev noget i stil med:

> Fogeden har besluttet at udsætte udsættelsen, så er det vist
> ikke ulovligt at opholde sig i huset.

En udsættels af lovliggørelsen af et forhold gør det ikke lovligt i
mellemtiden.