Lispeth Knudsen undsiger DR og "Den hemmel~
Fra : Frank

Dato : 01-02-07 23:45

Hej

http://www.fyens.dk/article/753737

Gad vide hvad dr's bortforklaring er nu?

Mvh
Frank

Fra : Martin

Dato : 02-02-07 01:44

On 1 Feb., 23:45, Frank <f...@nosnap.dk> wrote:
> Hej
>
> http://www.fyens.dk/article/753737
>
> Gad vide hvad dr's bortforklaring er nu?
>
> Mvh
> Frank

Eller de bekendte muslimelskere her i gruppen - kommer de mon og
undskylder deres nonsens?

Mvh
Martin

Fra : wilstrup

Dato : 02-02-07 08:01

"Frank" <frank@nosnap.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> http://www.fyens.dk/article/753737
>
> Gad vide hvad dr's bortforklaring er nu?
DR har ikke noget forklaringsproblem - og slet ikke nogen bortforklaring -
men jeg kan forstå på dig, at når man beder om dokumentation og får den, så
er det blot bortforklaringer. Hvad med at du selv kom med dokumentation for
at filmen mangler dokumentation - hvad LK mener om den sag efter at hun er
blevet fyret fra DR, kan man naturligvis godt forstå - det er jo ikke det
eneste job hun er blevet fyret fra og hun må vel være en bitter kone.´

Til gengæld finder jeg at avisen mangler dokumentation for at LK har brudt
sin "længe pålagte tavshed".
Lisbeth Knudsen gør en ynkelig figur i debatten om filmen "Den hemmelige
krig" - hun blev jo fyret fra DR og har sikkert en høne at plukke med
organisationen.

Filmen manglede ikke dokumentation for noget som helst, men det kan da godt
være at LK ikke er tilfreds med dokumentationen. Det kunne man så finde ud
af ved at få regeringen til at undersøge sagen, men det vil den ikke - har
den noget at skjule? Gør LK et forsøg på at gøre som Karen Jespersen og gå
ind i politik?

En lektor i statskundskab har udtalt at Anders Fjogh Rasmussen kunne stilles
for en rigsret, fordi han undlod at handle på Rumsfeldts oplysninger om at
USA ville negligere Genevekonventionen, selvom det var en udtrykkelig
forudsætning for dansk deltagelse at den skete i henhold til konventionerne.
Desuden vidste regeringen jo udmærket godt hvad der var sket iht. til dels
tolkens forklaring, dels en FN-rapport om forholdene -så alene det er nok
til at man ikke kan sige at regeringen er uskyldig.
Filmen dokumenterede punkt for punkt hvad der blev sagt af navngivne
vidner - nogle soldater kunne ikke stå frem af frygt for repressalier - det
kunne en uafhængig undersøgelse have belyst - men det er uden hold i
virkeligheden at filmen savnede dokumentation - så det må stå for LKs egen
regning - og naturligvis får man også den tanke at det er et "Tak for sidst"
til DR.

Fra : ThomasB

Dato : 02-02-07 11:11

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så er det blot bortforklaringer. Hvad med at du selv kom med dokumentation

Den der anklager har bevisbyrden. Hvor er beviserne?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-02-07 12:38

ThomasB wrote:
> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Den der anklager har bevisbyrden. Hvor er beviserne?

Der tager du fejl. Omvendt bevisbyrde findes skam en del steder hvor det
ikke kan være anderledes.

Her netop et eksempel. Uden at frigøre folk fra deres tavshedspligt og
lignende kan kun staten give fyldstgørende beviser

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 02-02-07 17:25

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Den der anklager har bevisbyrden. Hvor er beviserne?

De ligger jo netop hos dem, der sidst "anklager".
Nemlig den regering, der sikkert med føje frygter at kunne anklages for
krigsforbrydelser.

Den eneste måde en afklaring kan finde sted på, er ved en undersøgelse af
regeringens handlemåder.

Hvilket jo enhver ved.
Også regeringen, hvorfor de ikke ønsker en sådan gennemført.

Sorteper ligger hos regeringen.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 02-02-07 17:21

> [...]
> Hej
>
> http://www.fyens.dk/article/753737
>
> Gad vide hvad dr's bortforklaring er nu?

Det er dog helt fantastisk, at man ikke vil erkende, at der blot er tale om
to ting.

1. En afledningsmanøvre fra førerens spindoktorer.

2. En intern kamp om magt i akademikerkredse.

Så enkelt er det.

Taberne?
Alle os andre.

MVH