Hvor mange dovne arbejdsløse...
Fra : Thomas Tilgrin

Dato : 01-02-07 19:00

er mon i de her dage ulovligt rejst til Tyskland for at se håndbold?

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-07 19:08

Thomas Tilgrin wrote:
> er mon i de her dage ulovligt rejst til Tyskland for at se håndbold?

Hvorfra ved du de er dovne og hvorofor tror du det skulle være ulovligt at
rejse til Tyskland? I øvrigt har de næppe råd.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-07 19:34

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]

Arbejdsløse på dagpenge har ret til fem ugers ferie på feriedagpenge.

> Hvorfra ved du de er dovne og hvorofor tror du det skulle være ulovligt at
> rejse til Tyskland? I øvrigt har de næppe råd.

I øvrigt ser han bort fra at mere end 4.000 arbejdsløse kom på jobmessen
i Københavns Rådhushal 9. januar, hvilket svarer til mere end 40.000 på
landsplan, da Københavns Kommune rummer 10% af landets befolkning.

I dag er den reelle arbejdsløshed nede på 58.000, idet man skal fraregne
dem der kun har været arbejdsløse i under tre måneder. Og som lynhurtigt
igen finder et job. Det tyder ikke på udbredt dovenskab.

Ej heller tyder det på dovenskab og et behov på yderligere stramninger,
at arbejdsløsheden falder med 2-3000 mennesker om måneden. I OECDs
oversigt har vi i dag verdens laveste arbejdsløshed, 3,3% i de sidste to
måneder der er tal for:

<http://stats.oecd.org/WBOS/Default.aspx?QueryName=251&QueryType=View>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 01-02-07 19:52

> [...]
> at arbejdsløsheden falder med 2-3000 mennesker om måneden. I OECDs
> oversigt har vi i dag verdens laveste arbejdsløshed, 3,3% i de sidste to

Logisk nok, så er sådan en undersøgelse ikke gyldig da den ikke bekræfter de
fordomme "nogle" har. Husk på at de engang i firserne faktisk hørte noget
andet og det hænger ved.
mvh
Kim

Fra : Thomas Tilgrin

Dato : 01-02-07 20:00

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> Logisk nok, så er sådan en undersøgelse ikke gyldig da den ikke
> bekræfter de fordomme "nogle" har. Husk på at de engang i firserne
> faktisk hørte noget andet og det hænger ved.

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg ingen steder har skrevet, at alle
arbejdsløse er dovne.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-07 09:14

Thomas Tilgrin <@> wrote:

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> Jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg ingen steder har skrevet, at alle
> arbejdsløse er dovne.

Næh, mindst 2/3 af dem der har været arbejdsløse i mere end tre måneder
gør jo noget aktivt for at få et job.

Den sidste trediedel i København har måske bare opgivet at stå i kø i
mere end en time, eller er kommet så sent at de ikke nåede at komme ind?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas M

Dato : 01-02-07 19:17

Thomas Tilgrin wrote:

> er mon i de her dage ulovligt rejst til Tyskland for at se håndbold?

Hva' så Samson / AJC / Alias osv osv osv, etc etc etc - stadig ingen
førtidspension til dig?

Dét er jo lige til at blive livs-bitter og seksuelt frustreret over.

Fra : Thomas Tilgrin

Dato : 01-02-07 19:28

"Thomas M" <its@secret> wrote in news:45c22ecc$0$181
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hva' så Samson / AJC / Alias osv osv osv, etc etc etc - stadig ingen
> førtidspension til dig?

Ikke endnu. Der er ikke råd, bl.a. pga af de mange dovne arbejdsløse, som
ikke gider at finde sig et arbejde. Kun sygdom kan være en undskyldning for
ikke at tage et arbejde. Man er aldrig for fin til en avisrute eller at
arbejde som postbud, selvom man er akademiker!

> Dét er jo lige til at blive livs-bitter og seksuelt frustreret over.

Livs-bitter ja, seksuelt frustreret nej.

Jeg går ud fra, at du har fundet dig et arbejde?

Fra : Thomas Krogh

Dato : 01-02-07 22:56

"Thomas Tilgrin" <@> wrote in message

(...)
> er mon i de her dage ulovligt rejst til Tyskland for at se håndbold?

4: 3 tykke og een tynd.

mvh

Thomas Krogh