"Arbejdet" i Afghanistan
Fra :    ab©

Dato : 01-02-07 09:44

Efter at have set TV2/Station2´s RødZone-udsendelse fra en "arbejdsdag" i
Afghanistan, må man virkelig tage sig til hovedet, hvis udsendelsen er et
reelt udtryk for, hvordan forholdene er.

Man kører hen til en landsby (for nu er det et stykke tid siden, man sidst
har været der). Efter at kvinder og børn er flygtet sprænger man
"byporten" - holder sig på nogen afstand og overdænger herefter landsbyen
med alt, hvad der kan komme ud af alle til rådighed værende skydevåben -
efterfulgt af et bombardement fra et par amerikanske bombefly.

Så kan de lære det - kan de.

Og folk med "minus" omløb i hovedet, undres sikkert over, hvorfor der bliver
ved med at være "fanatikere", der er klar til terrorangreb og
selvmordsbombninger.

Jo, det var en "ganske almindelig arbejdsdag" - det bliver jo ren rutine,
som en af "Jens"-erne udtalte

ab©

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 01-02-07 11:19

" ab©" skrev i en meddelelse

> [...]
> efterfulgt af et bombardement fra et par amerikanske bombefly.
>
> Jo, det var en "ganske almindelig arbejdsdag" - det bliver jo ren rutine,

Jeg håber inderligt, at du har "set og hørt forkert". Det kan simpelthen
ikke passe.

- Jensby

Fra :    ab©

Dato : 01-02-07 11:28

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber inderligt, at du har "set og hørt forkert". Det kan simpelthen
> ikke passe.
>
> - Jensby

Ja, gid det var så vel

MVH
ab©

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 01-02-07 11:46

" ab©" skrev i en meddelelse

> Ja, gid det var så vel

Ved du, om udsendelsen bliver genudsendt?

Jeg har søgt - desværre uden held.

- Jensby

Fra : pm

Dato : 01-02-07 12:46

Jeg er helt enig med trådstarter. Jeg blev lettere rystet for nu at sige det
mildt

Hele aktionen
Danske soldater i felten i 3 dage
2 engelske helikoptere med støttegrupper til danskerne

og så blev en byport sprængt bort...osv

Det er en UALMINDELIG høj pris man bataler... incl soldaternes liv

Ud fra udsendelsens iøvrigt mangelfulde dækning, ligner det ren røver og
soldater
leg, dog med den forskel, at vi taler om mia kr og menneskeliv, der kan gå
tabt.

Jeg bemærkede mig endvidere, at man var i tvivl om, hvis mortergranater det
var som slog ned..egne eller fjendens.
Nu beder jeg Dem ??? Har selv håndteret sådanne nogen...og står målløs over
tvivlen... Altså ved man ikke om de
mortergranater som falder 10 - 20 eller 200 meter væk er fjendens eller ???
Danske soldater...kom hjem
Jeg er ikke længere den varme fortaler for forsvar... det er jo ren Anders
And

pm

Fra : pm

Dato : 01-02-07 18:48

pm wrote: Glemte lige..at man også rekvirerede et bombefly til bombning af
en bygning Helt vildt overdrevet sat i forhold til resultatet... hvor man
efter endt opgave forlod stedet uden at sikre såvel området som nedkæmpning,
som hjælp til sårede... alt i alt...... ved snart ikke