Folk over 30 burde vøre døde!
Fra : Peter B. P.

Dato : 31-01-07 11:35

(fundet i min inbox her til morgen)

Folk over 30 burde være døde!

Ifølge dagens lovgivere og bureaukrater burde de af os, som var børn i
40'erne, 50'erne, 60'erne, ja til og med tidligt i 70'erne ikke have
overlevet.

Vores børnesenge var malet med blybaseret maling.

Vi havde ingen børnesikring på medicinflasker, døre eller skabe, og når
vi cyklede, bar ingen af os hjelm.

Som børn kørte vi i biler uden sikkerhedsseler eller airbags.

Og det at sidde bag på en ladvogn en varm sommerdag var altid en speciel
nydelse.

Vi drak vand fra haveslangen og ikke kildevand af flasker. Skræk og
rædsel!

Vi spiste brød med smør, drak sodavand med sukker i, men blev aldrig
overvægtige, fordi vi altid var ude at lege.

Vi delte gerne en sodavand med andre og drak af samme flaske, uden at
nogen rent faktisk døde af det.

Vi brugte timer på at bygge sæbekassebiler af ting, der var kasseret, og
ræsede i fuld fart ned ad bakken bare for så at finde ud af, at vi havde
glemt at sætte bremser på. Efter nogen ture i grøften lærte vi at løse
problemet.

Vi tog hjemmefra tidligt om morgenen for at lege ude hele dagen og kom
først hjem, når gadelygterne blev tændt. Ingen kunne få fat i os i løbet
af dagen - ingen mobiltelefon. Utænkeligt!

Vi havde ingen Playstations, Nintendo 64 eller X-boxe - i det hele taget
ingen TV-spil, ikke 99 TV-kanaler, ingen videofilm, surround-sound,
mobiltelefoner, hjemme-PC'er eller chatrooms på Internettet. Vi havde
venner! Vi gik ud og fandt dem!

Vi faldt ned fra træer, skar os, brækkede arme og ben, slog tænder ud,
men ingen blev sagsøgt efter disse uheld. Det var uheld. Ingen andre
kunne få skylden - kun os selv. Husker du uheldene?

Vi sloges, blev gule og blå og lærte at komme os over det.

Vi fandt på lege med pinde og tennisbolde og spiste jord og græs.

Til trods for advarslerne var det ikke mange øjne, der blev stukket ud,
og græsset voksede ikke inden i os resten af vores liv.

Vi cyklede og gik hjem til hinanden, bankede på døren, gik lige ind og
blandede os i samtalen.

Nogen elever var ikke så kvikke som andre i skolen, så de dumpede og
måtte gå et år om. Frygteligt!

Denne generation har fostret nogle af de mest risikovillige, de bedste
problemløsere og investorer nogensinde. De sidste 50 år har været en
eksplosion af nyskabelser og nye ideer.

Vi havde frihed, fiaskoer, succes'er og ansvar, og vi lærte at forholde
os til det alt sammen. Og du er en af dem.

Til lykke!!!

Send denne videre til andre som oplevede den store lykke at vokse op som
barn, før lovgivningsmagten og andre myndigheder regulerede vores liv
til vores eget bedste....

Jeg formoder at vi vandt trods dårlige odds....

Det gode liv var vores!

Tænk over det, næste gang du hører "Eksperterne" udtaler sig om hvilket
dårligt liv man førte for mere end 30 år siden.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : N_B_DK

Dato : 31-01-07 12:06

In news:1hssyrn.sbun3l9hezgN%peter@DIESPAMMERDIE.dk,
Peter B. P. <peter@DIESPAMMERDIE.dk> typed:
> Tænk over det, næste gang du hører "Eksperterne" udtaler sig om
> hvilket dårligt liv man førte for mere end 30 år siden.

Det er vel så eksperter der netop ikke levede dengang.... (og er fuldstændig
enig)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 31-01-07 12:32

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> (fundet i min inbox her til morgen)

(klip)

Gammel, men en evig sandhed alligevel...

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : dktekno

Dato : 31-01-07 13:07

Det kan godt være, at i OVERLEVEDE det, men der er stadig mange, der er
blevet syge af den livsstil i førte dengang. At drikke af samme flaske? Ja,
OK, man dør måske ikke af det, men man risikerer en ordentlig omgang
roskildesyge, hvilket er MEGET ubehageligt. Jeg vil hellere dø end jeg vil
kaste op.

Dengang i gamle dage var alle hele tiden syge og hostede, brækkede sig,
rallede, havde feber og folk gik altid rundt og havde ondt et eller andet
sted, som ingen læge kunne afhjælpe.

Det var ren elendighed.

Ja, i overlevede det. Men hvem siger, at livet handler om at overleve? Det
handler vel lige så meget om, at kunne nyde det. Og jeg ser ingen nydelse i,
at ligge syg i sengen hele tiden.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 31-01-07 13:09

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil hellere dø end jeg vil kaste op.

Så tror jeg lige så godt du kan gøre en ende på det med det samme

> Dengang i gamle dage var alle hele tiden syge og hostede, brækkede sig,
> rallede, havde feber og folk gik altid rundt og havde ondt et eller andet
> sted, som ingen læge kunne afhjælpe.

Løgn og atter løgn.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : N_B_DK

Dato : 31-01-07 13:18

In news:45c0866c$0$49196$14726298@news.sunsite.dk,
dktekno <dktekno@gmail.com> typed:
> Jeg vil hellere dø end jeg vil kaste op.

Hmm meget af det du skriver er da ellers opkast ?

> Ja, i overlevede det. Men hvem siger, at livet handler om at
> overleve? Det handler vel lige så meget om, at kunne nyde det. Og jeg
> ser ingen nydelse i, at ligge syg i sengen hele tiden.

Man ved ikke hvad man har mistet, hvis man aldrig har haft det, det er nok
det der er dit problem.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : ThomasB

Dato : 31-01-07 14:28

> [...]
> handler vel lige så meget om, at kunne nyde det. Og jeg ser ingen nydelse

Jeg er overbevist om at livskvaliteten på mange områder var væsentlig højere
dengang, i forhold til i dag.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 31-01-07 14:32

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

> Jeg er overbevist om at livskvaliteten på mange områder var væsentlig
> højere dengang, i forhold til i dag.

Det er der ikke meget tvivl om.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : kk

Dato : 31-01-07 16:47

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

> Det er der ikke meget tvivl om.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Hej NG,
Jeg tror at jeg prøvede alle de ting Peter B.P nævner i sin indledende
trådstart.
Det er da også først på mine gamle dage, med den moderne livsstil at jeg er
kommet til at fejle noget.
Men jeg mangler ikke meget i at have nået gennemsnitslevealderen, så dem der
siger at vi ikke havde det godt i "gamle dage", ved ikke, hvad de snakker
om.
Jeg tror, at hver generation har sine "gode tider" - selvfølgelig med nogle
tragiske undtagelser.
mvh
kk

Fra : @

Dato : 31-01-07 17:04

On Wed, 31 Jan 2007 14:28:22 +0100, "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*
2ma2prikdk> wrote:

>"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg er overbevist om at livskvaliteten på mange områder var væsentlig højere
>dengang, i forhold til i dag.

jeg ville ikke bytte min fortidige barndom for en nutidig

/Albert Camus/

Fra : Malte Runz

Dato : 01-02-07 08:38

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

(snip)

> Jeg er overbevist om at livskvaliteten på mange områder var væsentlig
> højere dengang, i forhold til i dag.

Hvilke områder tænker du på?

--
Malte Runz

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-07 10:45

"Malte Runz" <malte_runz@stofanet.dk> wrote in message

> "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
>
> (snip)

> Hvilke områder tænker du på?

Vold og anden kriminalitet var meget sjældnere
Folk bestemte selv over eget liv - ekspertvældet var begrænset
Godhedsindustri var ikke opfundet
Danmark var en dansk nærfamilie, sammenlignet med nuværende etniske
alles kamp mod alle, ihvertfald

Fra : Egon Stich

Dato : 01-02-07 09:53

> [...]
> "dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg er overbevist om at livskvaliteten på mange områder var væsentlig

Og vel ganske særlig for datidens børn.
Dengang havde man uovervågede frirum.

Egon

Fra : @

Dato : 31-01-07 17:01

On Wed, 31 Jan 2007 13:07:13 +0100, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Dengang i gamle dage var alle hele tiden syge og hostede, brækkede sig,
>rallede,

for 30-40 år siden!!!!!!!

> havde feber og folk gik altid rundt og havde ondt et eller andet
>sted, som ingen læge kunne afhjælpe.

forkert, os knægte var sgu aldrig syge

udover de obligatoriske børnesygdomme

>Det var ren elendighed.

nej absolut ikke

>Ja, i overlevede det. Men hvem siger, at livet handler om at overleve? Det
>handler vel lige så meget om, at kunne nyde det.

du kan da bare lige tro vi nød det

hudafskrabninger brækkede kraveben og brandvabler tog vi os ikke af,
vi havde alt for travlt med at være børn

> Og jeg ser ingen nydelse i,
>at ligge syg i sengen hele tiden.

du skriver helt tydeligt om noget du ikke aner en brik om

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 31-01-07 17:17

In news:45c0866c$0$49196$14726298@news.sunsite.dk,
dktekno <dktekno@gmail.com> typed:

> Og jeg ser ingen nydelse i, at ligge syg i sengen hele tiden.

Så du er altså syg kan vi hermed konstatere. (hvilket en del af os også har
haft stærke indicier på længe, men tak for bekræftelsen)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-07 18:34

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> [...]
> hvilket
> dårligt liv man førte for mere end 30 år siden.

Ja, de skøre medier har travlt nok med at sortmale fortiden som "de
onde gamle dage" for at reklamere for nutids-ekspertvældent

Faktisk skrev Ritt Bjerregård og hendes mand Søren Mørck i firserne en
Politiken kronik med dette sande budskab og med den satiriske titel
"De onde gamle dage"

Her avisen.dk artikel om mig imorgen

Hej Bo

Hermed artiklen.

Mvh

Morten Terp

Af Morten Terp

mote@avisen.dk

Udefra ligner matriklen en eksplosion. De skæve hegn er plastret til
med slogans fra Den Danske Forening og hærværksramte valgplakater af
idolet Mogens Glistrup. Og når man bevæger sig gennem haven mod det
rødkalkede hus på Bjelkes Allé på Nørrebro, passerer man en mindre
urskov af affald, brædder, udtjente haveredskaber og almindeligt
skrammel. I stueetagen bor, hvad mange vil mene, er Danmarks mest
ekstreme mand.

Virkeligheden er nemlig, at den tidligere fremskridtsmand Bo Warming,
både hvad angår holdninger og fremtræden konstant prøver omverdenenes
grænser af.

Han er dømt tre gange efter racismeparagraffen - 266B - men kalder sig
selv for 'Danmarks mindst racistiske menneske'.

Han opfordrer plejehjemsbeboere og folk i al almindelighed til at
skide og pisse i marmeladeglas, så de ikke behøver gå på toilettet om
natten og undgår at falde og ligge hjælpeløse. Idéen udløste flere
artikler i Ugeskrift for Læger.

Og en lektor fra Aalborg Universitet har sågar dedikeret en hjemmeside
til den opsigtsvækkende mand med udpluk af de mest kontroversielle
synspunkter.

Heraf kan nævnes, at nazisternes egentlig ikke var så slemme, at
pædofili og incest ikke skal straffes, da det er forældrenes ansvar at
opdrage børn, at serbernes fremfærd i Kosova var ret human, at alle
offentligt ansatte skal gå ned i løn og at kvinder ikke tager skade af
voldtægt.

Holdningerne lufter han vidt og bredt i læserbreve og på internettet.

Selv anslår 61-årige Bo Warming, at han dagligt skriver mellem 10 og
30 indlæg på debatfora på nettet. Og det har fået debattører og
politiske modstandere op i det røde felt. De mener, han drukner og
afsporer debatterne, men det afvises af den produktive
invalidepensionist.

»Man er kedelig, hvis man pakker ting ind i forbehold. Internettet
lægger jo op til et frisprog, hvor der er fest og farver. Indlæggene
skal underholde, og man skriver dem lidt firkantet, så de vækker
debat,« forklarer Bo Warming, mens han ligger barfodet i sengen iført
shorts og uvasket skjorte.

Gulvet fremstår beskidt, og det er svært ikke at lægge mærke til
lugten af husets fire katte.

Og netop den personlige fremtræden er endnu et af de emner, der for
alvor har bragt Warming i fokus.

I august 2002 blev han således smidt ud af Fremskridtspartiet - i
øvrigt få måneder efter, han havde demonstreret med prædikanten Moses
Hansen på Nørrebro.

Dengang begrundede kredsformanden eksklusionen således:

»Men hovedindtrykket, navnlig visuelt, vil for almindelige mennesker
være, at han er en outsider, det er håbløst at stille krav til ham,
for eksempel om anstændig personlig fremtræden - herunder at være
renvasket, friseret, uden overvældende kropslugt, og at være
anstændigt klædt i helt og rent tøj. Altså han ligner en
landsbytosse - i bedste fald.«

De personlige kommentarer preller dog af på japanskgifte pensionist.

»Jeg er måske lidt småsvinsk og doven, hvad rengøring angår, men jeg
bader nok lige så ofte som andre mennesker. Gammel mand og dårlig
hygiejne, spilder ikke tid på gøre rent. Livet er for kort til at
rende rundt med en fejekort og en støvsuger,« forklarer Bo Warming,
der mener, han blev smidt ud af partiet, fordi han kritiserede andre
partimedlemmer.

I årtier har Bo Warming drevet Sædhjælpsfondet, der hjælper kvinder
med at blive gravide - enten via ordinært samleje eller hvor kvinden
sætter en pesar med sæd op i sig. Han ved, at han i hvert fald er far
til fem børn foruden hans tre 'egne'. Størstedelen af henvendelserne
bliver dog varetaget af andre donorer.

Selvom meget andet har det med at tage fokus, koncentrerer Bo Warming
sin politiske fokus på Fremskridtspartiets gamle hovedpunkter:
muhammedanerne ud af Danmark, lavere skat, lov og orden og en mindre
lovjungle.

Eller med Bo Warmings egne ord:

»Jeg tror, det er sund fornuft-holdninger, jeg har, som de fleste
andre danskere, vil være enige med mig i, men det er klart, at på
udvalgte punkter for at få en spændende debat, så kan jeg godt grave
noget op.«

Om du er enig eller uenig med Bo Warming, så kan du finde links til
flere af hans synspunkter på www.glistrup.com og kortlink.dk/3mgr.

Med venlig hilsen

Morten Terp

Journalist

Mobil: +45 72 40 70 77

Fax: +45 72 40 72 41

E-mail: mote@avisen.dk

Nyhedsavisen

Margretheholmsvej 2

1432 København K

www.avisen.dk

Nyhedsavisen udkommer i en halv million eksemplarer. Avisen er
Danmarks største avis - og med hovedkvarter på Holmen i København og
regionale redaktioner flere steder i landet udgiver Nyhedsavisens 100
journalister og fotografer en daglig avis af høj journalistisk
kvalitet. Gratis - og i postkassen inden klokken 7 om morgenen.