Straffes urmageren forskud?
Fra : Kim2000

Dato : 28-01-07 10:49

Politiet vil forlænge varetægtsfængslingen af urmageren der skød mod røvere
i hans butik. Det stiller niecen sig uforstående overfor. Det gør jeg også.
Hvor meget efterforskning er det lige at manden kan forhindre?

Ærlig talt, hvis politiet vitterlig ikke har opklaret en så oplagt sag endnu
så ser det altså skidt ud. Hvor meget opklaringsarbejde er der? Afhøring af
de involverede, hvilket man da forhåbentlig allerede har gjort. Gennemse
videobånd, hvilket de vel også kan gøre uanset om han er på fri fod eller
ej. Og butikken er vel forlængst blevet afsøgt og genopåbnet.

http://ekstrabladet.dk/112/article265722.ece

I mente kan man tage at flere andre tiltalte kan forlade politigården efter
endt afhøring, fx voldsforbrydere.

Er der nogen grund til at tro manden skulle være farlig at have gående frit
omkring? Næppe mere end så mange andre. Er der flugt risiko? Næppe. Manden
har hele sit liv i forretningen.

Sigtelsen kan man jo godt opretholde selvom manden er ude i det fri.

mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-07 10:57

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> [...]
> risiko? Næppe. Manden har hele sit liv i forretningen.
>
> Sigtelsen kan man jo godt opretholde selvom manden er ude i det fri.

Just præcis

Fra : Alucard

Dato : 28-01-07 11:25

On Sun, 28 Jan 2007 10:48:49 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>har hele sit liv i forretningen.
>
>Sigtelsen kan man jo godt opretholde selvom manden er ude i det fri.

100% enig....

Fra : Aage Andersen

Dato : 28-01-07 12:48

"Kim2000" >
> Sigtelsen kan man jo godt opretholde selvom manden er ude i det fri.

Betjenten, der myrdede en flugtbilist er naturligvis paa fri fod.

Aage

Fra : pm

Dato : 28-01-07 13:38

I denne tråd vil jeg blot pege på den vildførelse som alle medier bringer
til torvs, udsprunget af en uduelig medarbejder hos Reuter.

Af artiklens overskrift frmgår det, at URMAGEREN gik for vidt..i irtiklen
peger en rundspørge på, om..citat:

de generelt finder det moralsk i orden at forsvare sig med et ulovligt
skydevåben, hvis man føler sig truet.
Det svarer kun 34 procent ja til, mens fem procent svarer 'ved ikke'.

Altså..der er ikke taget stilling til urmagerens situation, hvor de
fleste..måske 99 % ville forsvare sig med hvad som helst, uanset lovlighed,
hvis de fik et skydevåben presset mod kroppen. Gad vide om man i det hele
taget har spurgt nogen..eller raflet sig frem til et resultat.

Gad nok se en debatør, der IKKE ville forsvare sig ..osse med olovlige våben

pm

Fra : Karsten

Dato : 28-01-07 13:42

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" >
>
> Betjenten, der myrdede en flugtbilist er naturligvis paa fri fod.
>
> Aage

Den flok psykoer fra ungeren som kastede brosten, jernstænger, maling og
andet mod politiet før jul og kvæstede to betjente og terroriserede en hel
bydel, er vel også sat på fri fod.

Bliver i øvrigt interessant at se, hvem der får den højeste straf?

Ungerens frontkæmpere som nægter at efterkomme politiets ordrer og
henstillinger, og som endda går direkte til fysisk angreb på ordensmagten -
eller urmageren, som forsvarer sin ejendom og eget og niecens liv ved at
gøre modstand mod fysisk og røverisk overgreb ved at skyde mod de
pistolbevæbnede røvere?

Karsten.

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 14:12

Aage Andersen wrote:

> Betjenten, der myrdede en flugtbilist er naturligvis paa fri fod.

Du mener ham der forsvarede sig mod en kendt morder og hans makker der
nægtede at efterkomme politiets anvisninger og derefter forsøgte at køre
betjentene ned?

/Kim

Fra : @

Dato : 28-01-07 14:29

On Sun, 28 Jan 2007 14:12:26 +0100, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the-coffeeshop.dk> wrote:

>Du mener ham der forsvarede sig mod en kendt morder og hans makker der
>nægtede at efterkomme politiets anvisninger og derefter forsøgte at køre
>betjentene ned?

det er jeg desværre bange for at AA netop ikke mener,

der er vitterligt folk som mener at hvis samfundet for at gennemtvinge
opretholdelsen af loven bliver nødt til at anvende magt så bør
samfundet afstå fra dette og lade (volds)forbryderne sætte dagsordenen

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-07 15:45

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
> [...]
> opretholdelsen af loven bliver nødt til at anvende magt så bør
> samfundet afstå fra dette og lade (volds)forbryderne sætte

ALLERVÆRST: 90% af befolkningen er så psykopatiske og blottet for
proportionssans, at de er imod et "overvågningssamfund", der kunne
skabe uvoldelighed og utyvskhed som den japanske.
Sindsygt ævler man om politistat, hvis der sættes radiosendere i alle
biltage, så politiet via GPS-satelit ved, hvor hvert bilnummer er på
ethvert klokkeslet, og terrorister let kan spores.

Journalister ejer folks holdninger - og ellers var vi forlængst uden
muslimer

Fra : @

Dato : 28-01-07 16:06

On Sun, 28 Jan 2007 15:45:19 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
>
>ALLERVÆRST: 90% af befolkningen er så psykopatiske og blottet for
>proportionssans, at de er imod et "overvågningssamfund",

det var der også en del østtyskere der var imod

endda så meget at de risikerede/mistede livet for at komme væk fra
Stasi's overvågning

vi skal ikke have mere overvågning, men en holdningsændring så der
bliver flere folk som urmageren der er klar til at tage kampen op mod
forbryderne

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-07 17:45

> [...]
>
> vi skal ikke have mere overvågning, men en holdningsændring så der
> bliver flere folk som urmageren der er klar til at tage kampen op

Du kan ikke hurtigt i vort lands nuværende krisesituation stampe
urmager-helte op ad jorden, men du kan stoppe det meste kriminalitet
hvis du insistererer på, at FOLK SKAL STÅ VED SANDHEDEN, og det var
ikke skjulte båndoptagere som DDR-dissidenter flygtede fra, det var
kommunisme, vold, ufrihed og fattigdom.

Filmen "De andres liv" er fremragende, men yderst få østtyskere havde
disse problemer med Stasi - snart vil flertallet af danskere få
problemer med Muslim-Vold som de autonomes vedvarende hustyveri er
symbol på
Sæt hårdt ind på det væsentlige - og accepter at ærlighed og åbenhed
varer længst

Retten til ikke at have sandheden registreret åbent er ikke berørt af
grundloven - det er ikke menneskeret - det er et journalist-hysteri
som folk med proportionssans tager afslappet

Hvis vort politi via satelit og radio i biltage ved hvor alle bilnumre
er altid - kan muslimkriminalitet spores og meget forebygges - hvor
slemt kan det være? GRæder mange briter pga de mange kameraer de har
i gaderne. NEJ. Alle andre end forbryderne er totalt ligeglade - eller
påskønner fald i vold

Du vil have en holdningsændring. Smukt ønske.
Fortæl hvordan du vil opnå det, og fortæl nogle solstrålehistorier om
vellykkede opnåede holdningsændringer, please. Der skal handles _nu_,
og elektronik er billigt, og hvis et parti pressede på og skabte debat
om ærlighed, så ville folk indse politiets skadelighed ved at modsætte
sig forbrydelses-opklaring og det ville tvinge politiet til at oppe
sig. Modsætter du dig det, er du medskyldig i BZ-laden-stå-til.

Det fine ved Glistrups filosofi er , at den når rundt i alle hjørner
og har ret i alt.
Der er fordele og ulemper ved alt, og de bør afvejes fra sag til sag,
men elektronik til overvågning er blevet meget billig, så dette er en
hastesag.