Små ens betonkasser
Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-07 14:17

Små ens betonkasser

Skal man sige noget pænt om Ungdomshus-aktivisterne, så er det, at
deres facade er festlig, farverig og dynamisk. Det kan det konforme
Faderhus næppe leve op til.

Selv søger jeg med held at overgå BZ i at gøre mit hus til et
kunstværk med meningsfulde, folkeoplysende, selvlysende slogans, men
rigtig pinligt er en aktuel Ishøj-højhus-sag, hvor Arbejdernes Andels
Boligselskab forbyder en 4-sals-lejer at have en mejsekasse (mindre
end en stærekasse) over sin altan "fordi det skader det
arkitektoniske helhedsbilledes æstetik". Dette viser bureaukratiets
smagsdommer-sadisme og de psykopatiske skrankepavers systematiserede
menneskehad.

Da jeg for 30 år siden vendte hjem fra 4 års ulandsarbejde og
investerede min opsparing i et Nørrebrohus, klagede nogle naboer over
overløb fra tagrenden ved voldsomme regnskyl og teknisk forvaltning
skrev nævenyttigt og krævede nogle bestemte bygningsbeslag brugt til
reparation. Jeg reparerede med gaffa-tape, der stadig holder og
svarede rådhuset, at Christiania-folket må alt, så hvorfor ikke mig?
Så tav kommunen - så en smule godt har venstrefløjens hus-tyve gjort.

Bo Warming , Bjelkes Alle 46, 2200 N