Fogh fordrejer igen
Fra : Zeki

Dato : 27-01-07 07:43

Jvf folketingsdebat spm nr S 1895 stillet af Villy Søvndal

Statsministerens forsvar for Bush-strategien:

Forsvar:"...når USA og Irak sammen har valgt at forstærke deres militære
tilstedeværelse netop i Bagdad, er det givetvis et udtryk for en nøgtern
vurdering af et lokalt behov for det."

Fakta:
"BAGHDAD, Jan. 10 - As President Bush challenges public opinion at home by
committing more American troops, he is confronted by a paradox: an Iraqi
government that does not really want them"
http://www.nytimes.com/2007/01/11/world/middleeast/11iraq.html?ex=1326171600&en=62affe64ce71e2d2&ei=5088&partner=rssnyt&emc=rss

Forsvar:"Jeg er ked at at sige, at jeg faktisk tror, at hr. Villy Søvndal
ikke har læst Baker-Hamilton-rapporten grundigt nok i hvert tilfælde, for
jeg må gøre opmærksom på, at det i Baker-Hamilton-rapporten er anført, at en
mulighed kan være i en midlertidig periode at forøge antallet af tropper i
Bagdad for at forbedre sikkerhedssituationen."

Fakta:
Det er korrekt at Baker-Hamilton rapporten åbner en dør på klem for flere
tropper. Men Fogh "glemmer" at nævne det vigtige forbehold: ....HVIS de
øverstkommanderede amerikanske militærfolk (i Irak) ønsker det.

Det har de ikke gjort. Tværtimod. De har frarådet det.

"The Joint Chiefs -- generals and admirals that advise the US president on
military issues -- have long opposed adding to the 132,000 US troops already
in Iraq."
http://news.yahoo.com/s/afp/20070110/pl_afp/usiraqbushmilitary2_070110182345

"With Iraq Speech, Bush to Pull Away From His Generals"
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/01/09/AR2007010901872.html

"Not long ago, Bush made a point of "listening'' to his generals. General
John Abizaid told the Senate Armed Services Committee on Nov. 15: "I've met
with every divisional commander. General (George) Casey, the corps
commander, (Lieutenant) General (Martin) Dempsey -- we all talked together.
And I said, `In your professional opinion, if we were to bring in more
American troops now, does it add considerably to our ability to achieve
success in Iraq?' And they all said, `No.''' "
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601039&refer=columnist_carlson&sid=amLrSZrcOz3w

--

Statsministeren bør konfronteres med ovenstående

Mvh
Zeki

Fra : Jesper

Dato : 27-01-07 11:53

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> http://www.nytimes.com/2007/01/11/world/middleeast/11iraq.html?ex=13261716
> 00&en=62affe64ce71e2d2&ei=5088&partner=rssnyt&emc=rss

Det meget enkelt lille Zeki: De amerikanske tropper er i Irak på
invitation af den lovligt valgte irakiske regering, så hvis ikke de
ønsker de amerikanske troppers tilstedeværelse længere, så skal de bare
be' amerikanerne om at rejse, og det har de ikke gjort! Så den historie
holder simpelt hen ikke vand.

> [...]
> in more American troops now, does it add considerably to our ability to
> achieve success in Iraq?' And they all said, `No.''' "

Måske burde Bush begynde at uddele fyreseddler til de øverstbefalene i
Irak. De har nemlig ikke gjort det specielt godt og de har heller ikke
nogen bedre plan. Rent faktisk har de slet ikke nogen plan. Men i
modsætning til dem så har Bush en plan.

--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Zeki

Dato : 27-01-07 12:14

> [...]
> ønsker de amerikanske troppers tilstedeværelse længere, så skal de bare
> be' amerikanerne om at rejse, og det har de ikke gjort! Så den historie

Du læser ikke hvad der står. Prøv igen. Eller rettere sagt, her er en
forsimpling:

1) Fogh siger til Folketinget at USA og Irak (dvs den irakiske regering) er
blevet enige om at der skal flere tropper til landet
2) Fakta er at den irakiske regering IKKE ønsker flere til landet.

Ergo: Fogh fordrejer.

> [...]
> Irak. De har nemlig ikke gjort det specielt godt og de har heller ikke
> nogen bedre plan. Rent faktisk har de slet ikke nogen plan. Men i

Så du mener at en militærnægter der aldrig har prøvet at være i krig før,
ved mere om krigsførsel end hans firestjernede generaler der ikke har lavet
andet i det meste af deres voksne liv?

Som øverste chef er det Bush der skal tegne det overordnede billede af
strategien. Dertil har han en hel hær af rådgivere, analytikere,
millitærfolk osv til rådighed. Når DE anbefaler at der IKKE sendes flere
soldater til Irak fordi de mener det kun vil forværre situationen - og Bush
så vælger at gøre det alligevel - så mener du at der skal uddeles
"fyresedler" til dem?

Fra : Sten Schou

Dato : 28-01-07 03:04

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> soldater til Irak fordi de mener det kun vil forværre situationen - og
> Bush så vælger at gøre det alligevel - så mener du at der skal uddeles

John McCain, republikansk senator fra Arizona, tidligere soldat i Vietnam,
har længe talt for en midlertidig forøgelse af amerikanske tropper i Irak.

Hilsen Sten