Livets mening: FORSTÅELSE, ej gråd
Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-07 21:50

Livets mening: FORSTÅELSE, ej gråd

At græde eller stamme gir visse pigers venlighed.

At forstå tingenes sammenhæng er langt bedre - det styrker
fællesskabet og gør i stand til at hjælpe andre dvs tilbyde andre
betalingsværdige/læseværdige/gavnlige ydelser.

De autonome er resultat af ynk der har gjort dem svage og dumme.

At Dr Phil roser mænd der græder er fordi han . oftest og klogt -
mener at ÆRLIGHED VARER LÆNGST, og man bør ikke fortrænge og skjule.
Men når man er sammen med en person hvor åbenhed om kriser gør gavn,
så er gråd ikke redskabet til nogens forståelse, det er blot et
kortvarigt alarm- og start-signal og det værdifulde er ord der
analyserer og evt løser problemet

Afsky = misbilligelse der skyldes det man ikke har
ordentligt forstået Ambrose Bierce 1842-1914

fs Antipatien analyserer bedre, men det er kun sympatien, som
forstår. André Siegfried

fs As soon as we are shown the existence of something old in a
new thing, we are pacified. Nietzsche

Fs At forstå er at komplicere. Det er at berige med dybde.
Lucien Febvre

Fs At lære andre at kende er visdom. At lære at kende sig selv er
den højeste visdom. Lao-Tse

Fs Being is the great explainer. Thoreau

fs Den ene halvdel af verden kan ikke forstå den anden halvdels
fornøjelser. Jane Austen Den virkelig vise er den der
forstår, at forstå også den som hanikke forstår" Piet Hein

fs Den, der forstår, kæmper ikke. Herman Bang

fs Der er ingen anden synd end dumhed. Oscar
Wilde

fs Det man har lært at forstå, frygter man ikke længere.
Marie Curie

fs En sindsbevægelse der er en lidelse, ophører med at være en lidelse
, så snart vi gør os en klar og tydelig forståelse af den. Spinoza.

fs Enhver hører kun, hvad han forstår. Goethe

Fs Erfaring er evnen til at genkende en fejltagelse, næste gang
man begår den. Franklin P. Jones

fs Forståelsen rækker ofte langt videre end forstanden.
Marie von Ebner-Eschenbach

Fs Halvdelen af menneskeheden ved ikke, hvordan den anden halvdel
lever. Francois Rabelais

fs Herein lies the tragedy of the age:
not that men are so poor - all men knows something of powerty.
-not that men are wicked , who is good ?- not that men are ignorant -
what is truth?
Nay, but that men know so little of men. Web Du Bois

fs Hvad er årsagen til de fleste uoverensstemmelser i denne
verden? Simpelthen dette - to mennesker mødes og forstår ikke
hinanden rettidigt nok til at forhindre et chok eller en overraskelse
over den ene eller den anden parts opførsel. Keats

Fs Hvad er virkeligheden?
Hvem er Mozart? Spurgte den døve. Palle Lauring

fs I grunden misforstår vi altid os selv og forstår sjældent
andre; erfaringen har ingen moralsk værdi, den er bare et navn, vi
giver vore fejltagelser. I reglen betragter vi den kun som en form for
advarsel, tillægger den en vis evne til at uddanne karakteren, lov
pris er den som noget, der siger os, hvad vi bør gøre, og viser os,
hvad vi bør undgå. Oscar Wilde

fs I mit hoved er de forskellige affærer ordnet skuffevis som i
et skab. Når jeg vil lukke af for en ting, så lukker jeg bare dens
skuffe og åbner en anden. De blandes aldrig imellem hverandre, de
forvirrer mig ikke og trætter mig ikke ved deres mangfoldighed. Vil
jeg sove, lukker jeg alle skuffer og sover med det samme" "Når jeg
skal tage fat på noget, åbner jeg vedkommende luge og lukker samtidig
alle de andre. Når jeg vil sove, lukker jeg dem alle"Goethe citerende
Napoleon

fs I would not ask for pity, but just your understanding - not
even that - no. Just for your recognition of me in you, and the enemy
, time, in us all. Tennesee Williams

Fs Iagttag, lyt, ti. Døm sjældent. Spørg ofte. August von
Platen

fs Ingen kvinde vil give afkald på at kende grænsen for deres
elskers kærlighed til dem Baudelaire

fs Intelligence is charactarized by the natural lack of ability
to understand life. Henri Bergson

fs It is by universal misunderstanding that all agree. For if,
by ill luck, people understood each other,

fs

fs It is not always by plugging away at a difficulty and
sticking at it, that one overcomes it; but, rather, often by working
on the one next to it. Certain people and certain things require to
be approached on an angle. Andre Gide

fs Jeg har bestræbt mig på ikke at latterliggøre, ikke at græde
over, ikke at afsky, men at forstå menneskers gerninger.
Spinoza

fs Jeg ved alt, jeg forstår ingenting af det, jeg taler om det,
og jeg skriver om det. ChateaubriandWilde

fs Jo mere man lærer at kende, desto mere elsker man.
Leonardo da Vinci

fs Knowing me, knowing you, it's the best we can do. Abba

Fs Man lever ikke forgæves, hvis der findes nogen i denne verden,
der virkelig forstår en. Chang-Chao

Fs Man plejer at være uretfærdig over for den, man ikke har
tilsrækkelige forudsætninger for at forstå. Klara Johanson

Fs Man ser på et objekt for at dele dets erfaring. Otto
Fenichel

fs Mange har svært ved at forstå, hvad glæde andre kan have af
livet. Frithiof Brandt 1892-1964

Fs Når man har forståelse, bør man le; man skal ikke græde.
Zen-buddhistisk talemåde

Fs People only see what they are prepared to see. Ralph Waldo
Emerson 1803-1882

fs Religion is the idol of the mob; it adores everything it does
not understand Frederick the Great

fs The greatest happiness is to know the source of unhappiness.
Dostoievsky 1821-81

fs The ignorant man always adores what he cannot understand.
Cesare Lombroso 1836 - 1909

Fs To forget one's ancestors is to be a brook without a source, a
tree without a root. Chinese Proverb

fs Understand, Ginger? Stay out of the garbage, or else!
WHAT THEY HEAR: blah blah GINGER blah blah blah blah blah blah blah
blah GINGER blah blah blah blah blah..Gary Larson, The Far Side,
carton, 1983

fs Vil man gøre en ven noget forståeligt, må man passe få at finde
ham hvor han er.Min mere-forståen hjælper ellers intet. Så vil jeg i
grunden ikke gavne ham, men beundres af ham. " Søren Kierkegaard

Fs Visdom er evnen til at forstå en livsindstilling, som ikke
kunne være ens egen. Piet Hein

fs1 At forstå noget er at være kaldet til at realisere det.
Ernest Renan

fs1Naturligvis kan vi aldrig forstå uden gennem os selv. George
Brandes

fsahvi Den matematiske formulering af naturlovene er ikke en
"erkendelse", men et perspektiv på verden, et sæt af "illusioner"
(symboler), der sætter os i stand til at håndtere den. "Tallet er vort
store middel til at gøre verden håndterlig. Vi begriber så vidt vi kan
tælle, dvs. som en konstant lader sig opfatte"The number is our great
tool of making it possible to grasp the world - . When we can count,
we believe that we understand..Nietzsche vitssth
Nietzsche opfatter årsag-virkningsrelationen - kausaliteten - som en
"fiktion", vi danner i analogi til os selv.J. Hass
Causality is a fiction we have produced in analogy with ourselves,
Nietzsche

fsal The defects of the understanding, like those of the face, grow
worse as we grow old.Rochefoucauld (1613-1680)French Classical Writer

fsanz Schizophrenia cannot be understood without understanding
despair. R.D. Laing

fsb Our enemies come nearer the truth in the opinions they form of
us than we do in our opinion of ourselvesFrancois de La Rochefoucauld
(1613-1680)French Classical Writer.

fsfb Det, man hader, det kan man ikke forstå. Heinz
Hilpert

fsfdhysm Ingenting er så foragteligt, som når man diskuterer med
et menneske om årsager og hensyn og gør alt for at overbevise ham da
pludselig at mærke, at man ikke har med hans forstand at gøre, men med
hans vilje: han vil ikke forstå Schopenhauer

fsff It is more often from pride than from defective understanding
that people oppose established opinions: they find the best places
taken in the good party and are reluctant to accept the inferior ones.
La Rochefoucauld

fsff Vil man gøre en ven noget forståeligt, må man passe få at
finde ham hvor han er.Min mere-forståen hjælper ellers intet. Så vil
jeg i grunden ikke gavne ham, men beundres af ham. " Søren Kierkegaard

fsfil At forstå fornuftens grænser - det alene er hvad virkelig
filosofi handler om. Nietzsche

fsGLglG Mange har svært ved at forstå, hvad glæde andre kan have
af livet. Frithiof Brandt 1892-1964

fsHæ Intet menneske har ret til at klandre eller fordømme et andet. I
virkeligheden kender vi ikke nogen andre rigtigt. Thomas
BrowneEMERSON

fsHi Historiens kulturarv bør ikke beundres - det vil hæmme det
umiddelbare livs udfoldelsesmuligheder.

fshivimk Den, der forstår, kæmper ikke. Herman Bang

fshmsTABUviådfma Det man har lært at forstå, frygter man ikke
længere. Marie Curie

fsHPhp Prostitution lader sig ikke afskaffe; der gives endda
grunde til at ønske, at man ikke afskaffer den. Følgelig må man
FORÆDLE den - jeg håber, man forstår dette "følgelig" - prostitution
er i hele verden noget uskyldigt og naivt. Nietzsche

fsHt Der findes kun tre ting i verden som kvinder ikke forstår:
frihed, lighed, broderskab. G. K. Chesterton

fshtd The same emotions are in man and in woman, but in different
tempi. Because of this, men and woman never cease to misunderstand one
another.

fsii Jeg forstår ikke noget, der er indviklet. Albert
Einstein som svar på spørgsmålet: Hvad er Deres hemmelighed?

fsIuh I am sparkling; you are unusually talkative; he is drunk.
Competition, New Statesman

Fsiyh I am an epicure; you are a gourmand; he has both feet in the
trough. Competition, New StatesmanSave Water,

fsiyh I am righteously indignant; you are annoyed; he is making a
fuss about nothing.Competition, New Statesman

Fsiyhh FLANDERS: Hi diddly ho, neighbour!HOMER: Get lost
Flanders! FLANDERS: OKl-ee doklee! David Richardson, Homer Loves
Flanders`, The Simpsons, Fox TV, 1994

fskå Den, der ser begge sider af en sag, ser ikke noget.
Oscar Wilde

fsKm Dogs bark at a person whom they do not know.
Heraclitus

fskm Man siger: at forstå et menneske er at tilgive ham. Men jeg
siger: hvem ville der så blive tilgivelse for? Vi forstår ikke engang
os selv. Lad os da tilgive andre uden at gøre krav på at forstå dem!
Frejlif Olsen

fskmk Nothing in life is to be f eared. It is only to be understood.
Marie Curie

fskmklkm At forstå alt er at tilgive alt. Madame
de Ståel

fskmsl At forstå alt er at tilgive alt.
Thomas a Kempis

fskmsl Man bør blive mildere med alderen; jeg ser ikke nogen
fejl, jeg ikke selv kunne have begået. Johann
Wolfgang von Goethe

fskmvi Hade ham? Hvordan kan jeg hade ham? Jeg kender ham jo!
Jeg har aldrig kunnet hade nogen, jeg kendte. Charles Lamb

fskmvi Jeg er et menneske; og jeg anser intet menneskeligt for
at være mig fremmed. Terents

fslg De gode og retfærdige selv kunne ikke forstå ham: deres ånd er
indfanget i deres gode samvittighed. De godes dumhed er uudgrundelig
klog. Nietzsche

fslg Det giver velvære at forstå naturens ligegladhed med godt og
ondt. Nietzsche

fslgkmsl "Elsk din fjende". Bibel

fslgslkl Den dybeste misforståelse af livet er at tro, at der
skulle bestå en modsætning mellem ens egen og ens næstes sjælefred.
Ellen Margrete Nielsen

fsmei It is easier to know (and understand) men in general than one
man in particular. La Rochefoucauld

fsmg Den ene halvdel af verden kan ikke forstå den anden halvdels
fornøjelser. Jane Austen

fsmi Du vil også ønske at hjælpe, men kun dem hvis nød du forstår,
fordi de har en lidelse og et håb sammen med dig . jeg vil lære dem
det, som få nu forstår, og allermindst disse medlidenhedens
prædikanter:medglæden Nietzsce

fsmiELVvibi I grunden misforstår vi altid os selv og forstår sjældent
[...]

Fsmlø Ingen ville tale meget i selskaber, hvis han var sig
bevidst, hvor ofte han misforstår de andre. Goethe

fsMr Reglen ser altid mere interessant ud end undtagelsen - den der
tænker sådan er på vej til kundskab , der gør ham en af den
indforståede elite. Nietzsche (Offentlig ansatte elsker forbud der
giver dem status og magt)

fsor De forsegler hver ting og handling med en lyd og tager derved
symbolsk ejendom over det. Nietzsche Kender man troldens navn, så har
man magt over ham.

fsOR Hvis en løve kunne tale, ville vi ikke kunne forstå den.
Ludwig Wittgenstein

Fsor My fifty years have shown me that few people know what they are
talking about. I don´t mean idiots who don´t know. I mean everyone.
John Cleese, 1990

fsorbogvisa Alt hvad man kan trække ud af ting, incl. bøger, er ikke
mere end, hvad man allerede ved. Hvad man ikke har adgang til via
erfaring , har man ikke øre for. Nietzsche

fsORikåvid What we do not understand we do not possess.'
Goethe

fsorwitt The understanding has suffered BRUISES from bumping
its head against the limits of language. Wittgenstein

fspiz>Se nu fuldbragtes verden" sådan tænker enhver kvinde, når hun
adlyder af al sin kærlighed.

fspp It is easier to know (and understand) men in general than one
man in particular. La Rochefoucauld

fsPs Det er aldeles ikke nogen indvending imod en bog, at en eller
anden finder den uforståelig; måske lå netop dette i dens forfatters
hensigt - han ville ikke forstås af "en eller anden". Nietzsche

fsrafs God grant me to contend with those who understand me. Thomas
Fuller

fsRos Inderlig deltagelse i vor sorg som glæde, er hvad vi herneden
mest trænger til og mindst finder i verden. Grundtvig

fssb It is a common fault never to be satisfied with our fortune,

fssgtta Man kan måske nok få folk til at følge en bevægelse,
men det er ikke sikkert, man kan få dem til at forstå den.
Kung-Fu-Tse

fssia Hvad er årsagen til de fleste uoverensstemmelser i denne
verden? Simpelthen dette - to mennesker mødes og forstår ikke
hinanden rettidigt nok til at forhindre et chok eller en overraskelse
over den ene eller den anden parts opførsel. Keats(så
skarpt hvordan irritation skaber amatør-diagnostik)

fssifordel Look into the depth of your own soul and learn first to
know yourself, then you will understand why this illness was bound to
come upon you and perhaps you will thenceforth avoid falling ill.
Sigmund Freud

fsSIu Jeg havde forstået, hvordan det kunne være, at to synspunkter
eller handlemåder ikke blot begge oprigtigt kunne anses for gode, men
begge virkelig kunne være gode - og når de to kom i kontakt med
hinanden den ene dog kunne både synes og være ond. Det kan ske, når
begge stræber i samme almene retning, men den ene bevæger sig så meget
langsommere, at den bliver en kæp i den andens hjul. Julian
Huxley

fssiz At miste sig selv. - Når man først har fundet sig selv, må man
forstå fra tid til anden at miste sig - og så igen finde sig: forudsat
at man er en tænker. For denne er det nemlig en ulempe hele tiden at
være bundet til én person. Nietzsche

fssky Hvis man forstod, ville man ikke kunne dømme. André Malraux

fssm Mange er ikke klar over, i hvor høj grad smerte kan være en
nydelse, og i hvor høj grad tilfredsstillelse og nydelse ved smerte er
et interessant aspekt ved den menneskelige psyke. William E.
Gladstone

fsSMdø At berøve sig livet er at bekende at man er overvundet af
livet eller ikke forstår det. Albert Camus

fssø Hvem, spørger han, er i stand til at udholde denne følelse, der
overgår alle andre føleleser? Bestemt kun en digter:og digtere forstår
altid at trøste sig selv.Nietzsche

fssTABUviåtded Menneskene hader alt for ofte hinanden af den grund,
at de ikke kender hinanden. Silvio Pellico

fsSv De gode og retfærdige selv kunne ikke forstå ham: deres ånd er
indfanget i deres gode samvittighed. De godes dumhed er uudgrundelig
klog. Nietzsche

fsTABUviådfma Smede-børn reddes ej for gløderne.
Danske Ordsprog

fsto And the ones who were dancing were thought to be
insane, by those who could not hear the music. Nietzsche

fsUd Blessed is the generation in which the old listen to the young;
and doubly blessed is the generation in which the young listen to the
old. Talmud

fsufielmk Den ene halvdel af verden kan ikke forstå den anden
halvdels fornøjelser. Jane Austen (at udfordringen er
tilpas stor, er ofte det der gør fornøjelsen god for netop den person
der har valgt den)

fsvi+ When we begin to understand we grow polite, happy, ingenuous.
Nietzsche

fsviåv I have striven not to laugh at human actions, not to weep at
them, not to hate them, but to understand them. Baruch
Spinoza

fsvicx Enhver hører kun, hvad han forstår. Goethe

fsvihand Erkende, det vil sige at forstå alle ting til vort
bedste. Nietzsche

fsvisa The truth is more important than the facts.
Frank Lloyd Wright

Fsvisa En mand er, hvad han ved. Francis Bacon

fsVisa Jeg tror, det er derfor, vi er på jorden, For at tænke
over og søge efter tabte, fjerne toner, og bag dem ligger vor sande
hjemstavn. Marcel Proust

fsvisa Sandhed er indre harmoni. Walther Rathenau

fsvisaa At forstå vil sige at kunne udtrykke noget nyt i noget
gammelts sprog. Nietzsche

fsvital The number is our great tool of making it possible to grasp
the world - . When we can count, we believe that we
understand..Nietzsche opfatter årsag-virkningsrelationen -
kausaliteten - som en "fiktion", vi danner i analogi til os
selv.Causality is a fiction we have produced in analogy with
ourselves, Nietzsche

fsvki En grænse for høresans. Man hører kun de spørgsmål, som man er
i stand til at finde et svar på. Nietzsche

fsvki Enhver hører kun,hvad han forstaa. Goethe.

fsvki Hvad man engang forstod med forstanden, kan man senere komme
til at forstå om igen med hjertet. Frithiof Brandt
1892-1964

fsvki No man can reveal to you aught but that which already lies half
asleep in the dawning of your knowledge. Kahlil Gibran

fsXx Woman understands children better than man does, but man is more
childlike than woman. Friedrich Nietzsche (1844-1900)German
Philosopher

Fsz Livet er et middel til erkendelse - med denne grundsætning i
hjertet kan man ikke blot leve tappert, men endog leve muntert og le
muntert. Nietszche

Fra : ThomasB

Dato : 26-01-07 22:47

> [...]
> redskabet til nogens forståelse, det er blot et kortvarigt alarm- og
> start-signal og det værdifulde er ord der analyserer og evt løser

Gråd giver forløsning - også selvom gråden "udføres" alene.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-07 23:18

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message

> Gråd giver forløsning - også selvom gråden "udføres" alene.

Biologisk mening med flæb og vræl hos dyreunger er at tilkalde
voksenassistance når slanger og bier vil stikke

En enrum er sorgbearbejdning god intuitiv og intellektuel proces og
sker lige godt om du klør dig i nakken imens, græder imens, onanerer
imens eller slet intet gør under tænkningen

"I vor kultur risikerer en mand dødsstraf, hvis han ikke græder ved
sin mors begravelse". Camus

Fra : ThomasB

Dato : 26-01-07 23:26

> Biologisk mening med flæb og vræl hos dyreunger er at tilkalde
> voksenassistance når slanger og bier vil stikke

Nu er vi ikke dyreunger, men mennesker der har udviklet os en hel del væk
fra dyrene.

Gråd er overvejende noget socialt ja og gråd er en naturlig reaktion på
f.eks afmagt og sorg.

> En enrum er sorgbearbejdning god intuitiv og intellektuel proces og sker
> lige godt om du klør dig i nakken imens, græder imens, onanerer imens
> eller slet intet gør under tænkningen

Og hvad ville du egentlig sige med det?

> "I vor kultur risikerer en mand dødsstraf, hvis han ikke græder ved sin
> mors begravelse". Camus

Jep.

Fra : sdsf

Dato : 26-01-07 23:41

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

> Nu er vi ikke dyreunger, men mennesker der har udviklet os en hel del væk
> fra dyrene.
Nej, vi er dyr, det ved du da.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-07 00:46

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message
> "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

Tårekirtler skruper ikke ind af ikke at blive brugt
- de leverer ikke essentielle vitaminer eller lignende

> Nej, vi er dyr, det ved du da.

Dyr har mindre KULTUREL OVERBYGNING

Vores er en vildtvoksende forgrenet jungle at tillærte og fortrængte
mekanismer, holdninger, civilisations-sygdomme osv

Derfor er socialarv vigtigere end DNA, der nærmest er en fjer der
bliver til fem høns

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-07 01:32

> [...]
> del væk fra dyrene.
>
> Gråd er overvejende noget socialt ja og gråd er en naturlig reaktion

Der er ikke livsvigtige vitaminer i gråd, men det er da OK, som
onani - hvis man har god tid

Fra : preben nielsen

Dato : 27-01-07 08:53

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-07 08:59

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> wrote in message

> Og hvad ville du egentlig sige med det?

At godhedsindustriens reklameorgan - medierne - er løgnagtige når de
siger gråd er sundt.

Bagatellen er ikke stats-opgave og slet ikke interessant. Har du for
travt at sorgbehandle din mors død, så klarer underbevidstheden det
selv uden at du gør dig til grin som tudefjæs

"I vor kultur vil en mand der ikke græder ved sin mors begravelse
blive idømt dødsstraf "
Camus

Fra : sdsf

Dato : 26-01-07 23:43

> Biologisk mening med flæb og vræl hos dyreunger er at tilkalde
> voksenassistance når slanger og bier vil stikke.
Ja de bissede bier, med deres brod som de vil stikke ind.

Fra : Ingolf

Dato : 26-01-07 23:26

Hej Bo-BopSpil.. læser du nogensinde dine egne indlæg og fatter dem ?

> Livets mening: FORSTÅELSE, ej gråd

Den overskrift er langt ude. fatte den ikke, forklar venligst!

> At græde eller stamme gir visse pigers venlighed.

Du mener sympati, og hvad er der galt med det ?

> At forstå tingenes sammenhæng er langt bedre - det styrker fællesskabet og
> gør i stand til at hjælpe andre dvs tilbyde andre
> betalingsværdige/læseværdige/gavnlige ydelser.

Det er velgørenhed, eller gørenhed for at lette samvittighed ?

> De autonome er resultat af ynk der har gjort dem svage og dumme.

Nej, det er samfundets skyld.

> At Dr Phil roser mænd der græder er fordi han . oftest og klogt - mener at
> ÆRLIGHED VARER LÆNGST, og man bør ikke fortrænge og skjule.

Ja, skjul aldrig dine hensigter, og mål. Gør du det, er det egoisstiskte
hensiger ,som ALTID er en del af det onde!

> [...]
> gråd ikke redskabet til nogens forståelse, det er blot et kortvarigt
> alarm- og start-signal og det værdifulde er ord der analyserer og evt

Og her tager grådigheden over. Ødelæg din fjendes mål. og overta' dem...

> Afsky = misbilligelse der skyldes det man ikke har ordentligt
> forstået Ambrose Bierce 1842-1914

Eller HAR fprstået, og derfor den reaktion ?

> fs Antipatien analyserer bedre, men det er kun sympatien, som
> forstår. André Siegfried

og det er så kun bedraget af sympati der overtager ?

> fs As soon as we are shown the existence of something old in a new
> thing, we are pacified. Nietzsch

Var Nietzsch fuld da han skrev det ? Oversat råt "Lige på det tidspunkt hvor
noget gammelt viser sig i noget nyt, er vi stokkonservative ?"

> Fs At forstå er at komplicere. Det er at berige med dybde. Lucien
> Febvre

Nej, det er igen en egoistisk tendens til at gøre sig selv klogere på et
punkt vi alle ved, ingen fatter.

> Fs At lære andre at kende er visdom. At lære at kende sig selv er den
> højeste visdom. Lao-Tse

Hørt!

> Fs Being is the great explainer. Thoreau

Ja, skål med ham!

> fs Den, der forstår, kæmper ikke. Herman Bang

For han ved det er nyttesløst??? I et demokrati ??? HALLO???

> fs Der er ingen anden synd end dumhed. Oscar
> Wilde

Hørt! Men hvordan vil du fjerne dumhed ?

> fs Det man har lært at forstå, frygter man ikke længere. Marie Curie

Hørt! Og hvordan vil du fjerne frygten ?

> fs En sindsbevægelse der er en lidelse, ophører med at være en lidelse ,
> så snart vi gør os en klar og tydelig forståelse af den. Spinoza.
>
> fs Enhver hører kun, hvad han forstår. Goethe

Selvcensur ?

> Fs Erfaring er evnen til at genkende en fejltagelse, næste gang man
> begår den. Franklin P. Jones

Ikke hvis tossen er heldig nok til at gennemføre sin ide... tag bare
Nero/Bush !

> fs Forståelsen rækker ofte langt videre end forstanden. Marie von
> Ebner-Eschenbach

/ironi on
En fejl i embedsførelse er det samme som en fejl i meningmand, og derfor er
det meningmands fejl!
/ironi off

> Fs Halvdelen af menneskeheden ved ikke, hvordan den anden halvdel
> lever. Francois Rabelais

Hørt!

> [...]
> is truth?
> Nay, but that men know so little of men. Web Du Bois

Did you mention Ignorance ?

> [...]
> nok til at forhindre et chok eller en overraskelse over den ene eller den

Ala... Reagan, og Gorbatjov i den tid... Forskellige kulturer, forskellig
opdragelse, og derfor forskelig mening...?

> Fs Hvad er virkeligheden?
> Hvem er Mozart? Spurgte den døve. Palle Lauring

En døv person kan sagtens lytte til noderne på et stykke papir. Det er som
regel, at hvis du mangler en følelse, såsom øret, så skæper du det dobbelt
ved syn eller følelse. Har du (BW) aldrig talt med blinde om musik ???

> [...]
> tillægger den en vis evne til at uddanne karakteren, lov pris er den som
> noget, der siger os, hvad vi bør gøre, og viser os, hvad vi bør undgå.

Ok, Bo, og Oscar. Med andre ord som Reagan sagde i FN:
http://www.youtube.com/watch?v=2iDmaB5BxzA

Eller hvad mener du ?

> fs It is by universal misunderstanding that all agree. For if, by
> ill luck, people understood each other,

Ill luck, eller All luck ? Du må da selv erkende at ALLE mennesker på denne
jord er kommet her af naturligeårsager ikke ? Du nægter at tro på der var
en himmelsk internevtion. Ok. det kan jeg relaterere til, men vil det så
sige at vi alle stammer fra aberne ? Tror du på det ? Hvorfor er aberne så
eksisterende idag ? Burde vi ikke ha udryddet dem flere tusind år siden, som
vi gøre med alle umenneskelige trusler ?

Til resten af dine udsagn:
If you cant make it... FAKE it!

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-07 01:30

"Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>

> Hej Bo-BopSpil.. læser du nogensinde dine egne indlæg og fatter dem
> ?

Nogle aforismer har facetter som du måske ser anderledes end jeg og
begge fatter vi noget men ved dialog kan vi lære af hinanden

> Den overskrift er langt ude. fatte den ikke, forklar venligst!

Grækerne indså at KEND DIG SELV er vejen til lykke
Forståelse af livets bedrag er vigtigere end naturvidenskab - som jo
blot er eftterrationalisering af industriingeniørernes mirakler efter
trial and error

> Du mener sympati, og hvad er der galt med det ?

Falsk sympati som er gengældelse af smiger fs orgasmefake er
resourcespild

> Det er velgørenhed, eller gørenhed for at lette samvittighed ?

Samvittighed gir sig selv - gørenhed skal levere salgbar vare, så
bliver alle lykkelige

> Nej, det er samfundets skyld.

Tudefjæs - og dog.....
Ja skolelærere har forværret den sociale arv fra forældre og gjort dem
rethaveriske og forurettede

> Ja, skjul aldrig dine hensigter, og mål. Gør du det, er det
> egoisstiskte hensiger ,som ALTID er en del af det onde!

Jeg tror dog sjældent på revolutionære kursændringer - pø om pø bør
man væve åbenhed og ærlighed og Dr Phil er ofte klogt
kompromisssøgende

> Og her tager grådigheden over. Ødelæg din fjendes mål. og overta'
> dem...

Der er hajer derude - gråd er farlig

> Eller HAR fprstået, og derfor den reaktion ?

At sky = gå forbi, kan være klogt
At hade og foragte og afsky er glistrupister imod - vi elsker hele
verden!

> og det er så kun bedraget af sympati der overtager ?

De skal supplere hinanden, og antipati skal bruges til at skifte job,
skifte partner indtil den acceptable findes
Det bør gøres lettere at sælge bolig, skifte karriere, skræddersy
uddannelse.individuelt

> Var Nietzsch fuld da han skrev det ? Oversat råt "Lige på det
> tidspunkt hvor noget gammelt viser sig i noget nyt, er vi
> stokkonservative ?"

Han drak øl et par gange som student , ellers aldrig

Nej ham er satirisk overfor at vi oplever sandhed i lignelser og tror
at det giver retfærdig magt at verbalisere - Gud er i grammatikken,
advarer han

> Nej, det er igen en egoistisk tendens til at gøre sig selv klogere
> på et punkt vi alle ved, ingen fatter.

Ja der er meget blær / snobberi / Kejserens Ny Klær i
universitetslærdom

> Hørt!
Derfor min subject line

> Ja, skål med ham!
Resultater tæller, skrivebordsblær nejtak

> For han ved det er nyttesløst??? I et demokrati ??? HALLO???

Ofte betyder indsigt en erkendelse af KOMPLEXITET, dvs individet skal
beslutte selv, intuitivt, STATEN GØR SKADE

> Hørt! Men hvordan vil du fjerne dumhed ?

Oscar Wilde troede på skønhedsdyrkelse og var voyeur mere end bøsse
JEg tror på marked og produktivitet og udvidelse af
småbygningsreglementet - mindre lovjugnle og mindre skat

> Hørt! Og hvordan vil du fjerne frygten ?
Når man forstår at der er skabt falske fjendebilleder, fz tobaksrøg,
så mindskes frygten

> Selvcensur ?

Ja vi har desværre filtre så vi forbigår meget som støj

> Ikke hvis tossen er heldig nok til at gennemføre sin ide... tag bare
> Nero/Bush !

Ja magt korrumperer
genkender man sine fejl vil man nok nedsætte deres omfang lidt, selvom
man elsker dem og sig

> /ironi on
> En fejl i embedsførelse er det samme som en fejl i meningmand, og
> derfor er det meningmands fejl!
> /ironi off

Hegel ironiserede at hvis virkeligheden ikke matcher teorien er det
virkeligheden der er noget galt med

> Hørt!

Så jeg håber at blive over hundred år så jeg kan øge indsigt fra 50
til 60%, for nu at sigte højt

> Did you mention Ignorance ?
Denne lyrik har ignorance som punkt 3, men er lidt tåget

> Ala... Reagan, og Gorbatjov i den tid... Forskellige kulturer,
> forskellig opdragelse, og derfor forskelig mening...?

REagan bøjede sig for at Gorbatjovrusserne var trætte af den
socialisme som USA havde påtrykt dem

> [...]
> er som regel, at hvis du mangler en følelse, såsom øret, så skæper
> du det dobbelt ved syn eller følelse. Har du (BW) aldrig talt med

JEg har per kontaktannonce truffet og bollet med en blind pige og det
var en spændende dag, men hvis vi snakkede musik, har jeg glemt det.
Musik pæsedes jeg til at kunne spille og nyde - og nyder ofte men
beundrer Glistrups puritanisme der ikke finder plads til andet end
lidt Straussvalse

> Ok, Bo, og Oscar. Med andre ord som Reagan sagde i FN:
> http://www.youtube.com/watch?v=2iDmaB5BxzA
>
> Eller hvad mener du ?

Jeg håber at famle mig frem til forståelse og faste meninger og
mellemresultaterne er på usenet - citaterne er stor kunst som jeg
oftest bifalder totalt (menikke alle totalt)
VEDR DEN OFTE KLOGE LIBERALIST REAGAN, så har amerikanske altid været
dygtige til at foregive respekt for selvbestemmelse men hr bl.a. ved
at skabe advokat-mega-antal og magt er de så socialistiske som os

"The most terrifying words in the English language are:
I'm from the government and I'm here to help." Ronald Reagan "The
taxpayer: That's someone who works for the federal government but
doesn't have to take the civil service examination." Ronald Reagan
Here's my strategy on the Cold War: We win, they lose." - Ronald
Reagan "The trouble with our liberal friends are not that they're
ignorant: It's just that they know so much that isn't so." - Ronald
Reagan "Of the four wars in my lifetime none came about because the
U.S. was too strong." - Ronald Reagan "I have wondered at times about
what the Ten Commandment's would have looked like if Moses had run
them through the U.S. Congress."Ronald Reagan "Government is like a
baby: An alimentary canal with a big appetite at one end and no sense
of responsibility at the other." - Ronald Reagan "If we ever forget
that we're one nation under God, then we will be a nation gone under."
Ronald Reagan "The nearest thing to eternal life we will ever see on
this earth is a government program." Ronald Reagan "I've laid down the
law, though, to everyone from now on about anything that happens: no
matter what time it is, wake me, even if it's in the middle of a
Cabinet meeting." - Ronald Reagan "It has been said that politics is
the second oldest profession. I have learned that it bears a striking
resemblance to the first." - Ronald Reagan "Government's view of the
economy could be summed up in a few short phrases: If it moves, tax
it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize
it." - Ronald Reagan "Politics is not a bad profession. If you succeed
there are many rewards, if you disgrace yourself you can always write
a book." - Ronald Reagan "No arsenal, or no weapon in the arsenals of
the world, is so formidable as the will and moral courage of free men
and women. - Ronald Reagan

En leder med succes er den, der kan uddelegere al ansvaret,
anbringe al kritik hos andre og påtage sig al æren.
Ronald Reagan

"Ronald Reagan var på mange måder en atypisk politiker. Han anede
intet om at lyve, snyde og stjæle. Han har altid haft en agent til at
ordne den slags for sig. Bob Hope

> [...]
> det ? Hvorfor er aberne så eksisterende idag ? Burde vi ikke ha
> udryddet dem flere tusind år siden, som vi gøre med alle

Hvis vi forstod ville vi være mindre enige er citatslutning der er
faldet væk

Fordrevne aber fandt nicher vi ikke gad - som den fredsløse i
Sherwood-vildskoven