Terrorsagen
Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-07 19:01

Er der nogen her som tror på at de tiltalte i Glostrup sagen er
"uskyldige" - selv om beviserne ikke er stærke nok, og dommen bliver
"ikke-skyldig"?

Der har været masser af inkriminerende materiale fremme, og jeg ser lige
denne fra Politiken:

"Diskussion om ny leder

Få dage inden anholdelsen i den bosniske hovedstad chattede AC og Maximus
med to af de fire tiltalte fra den danske terrorsag. I chatten fortæller AC
blandt andet, at Maximus er i gang med at »arrangere en masse ting«.

»Jeg blev urolig og utryg, fordi jeg ikke vidste, hvad det var«, fortalte
den terrortiltalte EIH i Østre Landsret i dag. Han understregede, at han
aldrig havde hørt noget som helst om terrorplaner eller sprængstoffer fra
hans venner i Bosnien.

I internetchatten, som anklageren læste op af i retten i dag, diskuterede
vennerne i Bosnien og Danmark, om hvorvidt gruppen skulle have en ny leder.

»Nogle kan blive bange og få kolde fødder. Så hjælper det meget at have en
voksen, om gud vil«, skriver EIH blandt andet i chatten. Men heller ikke det
handlede om terrorisme, fastholdt EIH i dag. "

Nej, det handlede om midler mod kolde fødder, som man kun kan få i Matas, og
ikke i Bosnien, - og voksnes fødder er ofte varmere

Skal vi gætte på at Zeki mener de er uskyldige, hvis de ikke kan dømmes?

Fra : Zeki

Dato : 25-01-07 19:21

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her som tror på at de tiltalte i Glostrup sagen er
> "uskyldige" - selv om beviserne ikke er stærke nok, og dommen bliver
> "ikke-skyldig"?

Folk kan tro hvad de vil. Men heldigvis er vores retssystem ikke baseret på
"at tro", men på beviser og faktuelle kendsgerninger.

> Skal vi gætte på at Zeki mener de er uskyldige, hvis de ikke kan dømmes?

Jeg ved ikke hvad jeg skal tro om de tiltalte da jeg ganske enkelt ikke har
nok indsigt i sagen. Men jeg har tillid til vores retssystem og til at dem
der ved bedre i sagen - bedre end både du og jeg - kaster en retfærdig dom.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-07 20:12

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]
> dem der ved bedre i sagen - bedre end både du og jeg - kaster en retfærdig

VI skal ikke dømme, VI skal bare bruge vores normale dømmekraft, og det er
den jeg spørger om.

Fra : Zeki

Dato : 25-01-07 20:34

> VI skal ikke dømme, VI skal bare bruge vores normale dømmekraft, og det er
> den jeg spørger om.

"Normal dømmekraft" uden indsigt i de faktiske forhold er tit blot fordomme,
så hvis du spørger til mine fordomme kan jeg ikke give dig noget svar.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-07 20:43

> [...]
>
> "Normal dømmekraft" uden indsigt i de faktiske forhold er tit blot
> fordomme, så hvis du spørger til mine fordomme kan jeg ikke give dig noget

Naturligvis baseret på de udskrifter vi har læst i medierne, og på de forsøg
på svar som er kommet fra de fromme unge mænd. HVIS man ikke har læst noget,
SÅ kan man naturligvis ikke have nogen mening, det kan vi hurtigt blive
enige om.

Fra : Zeki

Dato : 25-01-07 20:52

> [...]
> forsøg på svar som er kommet fra de fromme unge mænd. HVIS man ikke har
> læst noget, SÅ kan man naturligvis ikke have nogen mening, det kan vi

Tjae...jeg synes nu ikke at sagen er blevet/bliver dækket så intensivt som
jeg havde håbet og forestillet mig.

Men baseret ud på det jeg ved om anklagerens materiale, så mener jeg ikke
umiddelbart at der er noget at komme efter. De skal ikke straffes for at
have nogle holdninger som de fleste andre ikke bryder sig om. Det er
antidemokratisk.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-07 21:09

> [...]
> umiddelbart at der er noget at komme efter. De skal ikke straffes for at
> have nogle holdninger som de fleste andre ikke bryder sig om. Det er

Holdninger? Mener du også det kun er en "holdning", at ligge inde med 20
kg sprængstof, og have en ladt pistol i hånden når politiet kommer, plus
videoer klar med martyr-udsagn? - som dem de hele tiden har hjulpet og
korresponderet med i Bosnien har haft?

ER det først når Fields eller Nørreport station ryger i luften, at det er
mere end "holdninger"?

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-07 21:25

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message

Den syge moster i Tyskland:

"Og anklager Jørgen Jensen ville i dag vide, om IAJ kendte til dansktyrkiske
AC's planer om at rejse til Bosnien for at mødes med svenske Maximus.

»Jeg vidste det ikke«

»Jeg har aldrig spurgt ham om, hvor han præcis skulle hen«, lød det i dag
fra IAJ, der ellers havde været sammen med AC dagen før dansktyrkeren rejste
til Bosniens hovedstad.

»Det lyder pudsigt, når I nu havde været sammen dagen før han rejste«,
svarede anklager Jørgen Jensen, som tydeligvis ikke troede på forklaringen.
Jørgen Jensen undrede sig også over, at IAJ i en telefonsamtale, som PET har
aflyttede tre dag inden AC's afrejse, spurgte sin far til råds om den bedste
rejserute til Bosnien.

Men det kunne IAJ nu ikke se noget mærkeligt i. For han spurgte ikke på AC's
vegne, men på vegne af nogle andre venner, der planlagde en tur til Bosnien,
fortalte han Østre Landsret i dag.

»Jeg har altid haft opfattelsen af, at AC skulle Tyskland. Jeg troede, at
han ville lidt væk fra det hele og besøge sin moster i Tyskland«, fastholdt
IAJ.

---------

Det er da humor på højt plan i det mindste, måske kunne de få arbejde som
stand-uppere når de frifindes

Fra : Zeki

Dato : 26-01-07 05:09

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> Holdninger? Mener du også det kun er en "holdning", at ligge inde med 20
> kg sprængstof, og have en ladt pistol i hånden når politiet kommer

Har de da haft det?

Fra : Alucard

Dato : 26-01-07 08:37

On Fri, 26 Jan 2007 05:08:32 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Har de da haft det?

DOH......

Hint: Bosnien

Fra : Zeki

Dato : 26-01-07 10:25

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> DOH......

> Hint: Bosnien

Jeg spørger igen: Har de tiltalte i den danske terrorsag ligget inde med
20kg sprængstof og ladte pistoler? Eller har de ikke?

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-01-07 12:02

> [...]
>
> Jeg spørger igen: Har de tiltalte i den danske terrorsag ligget inde med
> 20kg sprængstof og ladte pistoler? Eller har de ikke?

Nej, det har de ikke, - jeg forsøger at finde ud af hvor dine grænser går, -
altså: mener du også at dem i Bosnien kun har haft "holdninger", fordi de
ikke nåede at fyre krudtet af?

Dem i DK har hele tiden samarbejdet med dynamitdrengene i Bosnien,
spørgsmålet bliver så, om samarbejdet ER om planlægningen af terror, - eller
om det bare er noget de danske fromme fyre leger. Når de fx efter bombningen
i undergrunden i London udtrykker begejstring og siger at NU er brødrene i
UK gået i aktion, er det så kun fordi de er fromme, eller kan det tages som
indicium på - sammen med de andre sager - at de selv var i gang med noget
lignende?

A propos London, så er retssagen mod dem der ville lave en endnu større
ødelæggelse i undergrunden 14 dage efter den første, lige gået i gang, og
her har man billeder fra videoer.

Anyway, når en terroraktion ikke lykkes, så er det som om den slet ikke
bliver registreret i hukommelsen på dem der mener at problemet med terror er
minimalt.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-01-07 13:13

> [...]

> bliver registreret i hukommelsen på dem der mener at problemet med terror er

Ja, og man registrerer så ikke at videoovervågning faktisk har hjulpet
med til at forhindre sådanne terrorhandlinger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 27-01-07 06:40

> Ja, og man registrerer så ikke at videoovervågning faktisk har hjulpet
> med til at forhindre sådanne terrorhandlinger.

Jeg ved ikke hvem "man" er i din optik, men hvis man med "man" mener dem der
skal beslutte indførsel af overvågningsssamfundet, dvs Folketinget, så er
det da blevet "registreret" - ja, det bruges ligefrem i argumentationen i
deres debat.

At overvågning IKKE forhindrede terrorangrebet 0707006 er omvendt ikke
registreret.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-07 08:49

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> [...]
> deres debat.
>
> At overvågning IKKE forhindrede terrorangrebet 0707006 er omvendt ikke

Nu erindrer jeg ikke noget terrorangreb den 7. juli år 6? Eller hvad for
en dato du nu tænker på.

Hvis du tænker på terrorangrebet i London for vel efterhånden et par år
siden, så tog man jo først situationen alvorligt /efter/ dette angreb,
hvorefter man har forhindret yderligere terrorhandlinger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 27-01-07 06:18

> Nej, det har de ikke, - jeg forsøger at finde ud af hvor dine grænser
> går, - altså: mener du også at dem i Bosnien kun har haft "holdninger",
> fordi de ikke nåede at fyre krudtet af?

Nej, det mener jeg ikke. Men de blev jo også dømt.

> [...]
> brødrene i UK gået i aktion, er det så kun fordi de er fromme, eller kan
> det tages som indicium på - sammen med de andre sager - at de selv var i

Det ved jeg ikke. Det jeg ved er at man ikke kan fængsle folk for at ytre
sig, eller give udtryk for nogle holdninger som de fleste vil ryste på
hovedet af.

Jeg ville jo heller ikke blive fængslet hvis jeg - evt i en brandert - sagde
at jeg ville slå dig ihjel.

Mvh
Zeki

Fra : Konrad

Dato : 27-01-07 06:37

> [...]
>
> Anyway, når en terroraktion ikke lykkes, så er det som om den slet ikke
> bliver registreret i hukommelsen på dem der mener at problemet med terror

Totalt uvederhæftig argumentation. Du kæder svage indicier imod misætnkte
sammen med stærke beviser imod andre mistænkte der bor i et helt andet land.

Hvad bliver det næste. At Iran udvikler A-våben fordi Nordkorea måske også
gør, eller hvad?

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-01-07 09:53

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]
> land.
>
> Hvad bliver det næste. At Iran udvikler A-våben fordi Nordkorea måske også

Vrøvl, jeg siger at NÅR et terrorangreb ikke lykkes, så er "man" tilbøjelig
til at hævde at det slet ikke var et muligt terrorangreb.

Og din næste sætning giver heller ikke mening.

Hvis vi havde en gruppe som korresponderede med Blekingegade-banden, og
jublede når de havde fået nakket nogle kapitalister, og hjalp dem med råd
og dåd mht næste angreb, OG lod til selv at være parate til at deltage, -
ville vi så mene at de jo var uskyldigheder?

Eller folk som var i forbindelse med RAF-folkene, som havde optagelser af
deres mord, og som fik opfordringer til at sende flere penge for man havde
"fat i noget virkeligt godt" i DDR. Ville du også kalde det svage indicier?

SKAL man lade som om man er total idiot i sådanne sager, og lade som om der
slet ikke findes folk, som vil oprette al Queda grupper i vores land, som de
selv skriver de vil?

Altså SKAL vi roligt vente indtil fx Fields bliver sprængt i luften, - jeg
nævner Fields, fordi jeg selv tænkte på hvad en bombe kunne forårsage der,
da jeg var der sidste gang, - og det har vores potentielle martyrer altså
også tænkt på.

Fra : Alucard

Dato : 26-01-07 12:54

On Fri, 26 Jan 2007 10:25:27 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Jeg spørger igen: Har de tiltalte i den danske terrorsag ligget inde med
>20kg sprængstof og ladte pistoler? Eller har de ikke?

Nej og det er der heller ikke nogen der påstår....

Fra : Allan Riise

Dato : 26-01-07 13:47

Alucard wrote:

> Nej og det er der heller ikke nogen der påstår....

Det blev da skrevet, som du selv citerer i tråden her, som angår den Danske
terrorsag.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 26-01-07 15:51

On Fri, 26 Jan 2007 13:47:19 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Det blev da skrevet, som du selv citerer i tråden her, som angår den Danske
>terrorsag.

Nej, Knud påstod ikke noget som helst, med stillede dig et teoretisk
spørgsmål...

Fra : Allan Riise

Dato : 26-01-07 15:55

Alucard wrote:

> Nej, Knud påstod ikke noget som helst, med stillede dig et teoretisk
> spørgsmål...

Tsk tsk, det er så evident at du ikke læser tråden.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-01-07 17:21

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Tsk tsk, det er så evident at du ikke læser tråden.

Fordi jeg spurgte Zeki? Ellers er det da rigtig nok.
Altså kan vi bare affærdige det som "holdninger", når folk taler om terror
mod Vesten, og når de endog sidder og supper i islamistiske voldsvideoer med
hoveder der langsom bliver skåret af osv osv?

Jeg synes man mishandler ordet "holdning" i sådanne tilfælde, det KAN jo
ikke sammenlignes med at fx have den 'holdning' at kontanthjæpen burde være
mindst så høj som mindstelønnen, eller at studerende burde have ret til et
sabbatår, eller andet i den stil.

Lyder det virkelig OK at sige: "jeg har den holdning at folk i vesten bør
dræbes, fordi de er vantro"? Selv om man ikke kan straffes for at mene
sådan, så synes jeg det er for flot at bruge et fint ord som "holdning", og
at det signalerer at den ene holdning kan være lige så god som den anden.

"Nynazisterne har den holdning af muslimer bør dræbes" ? ville vi skrive
sådan?

Så det VAR både et retorisk spørgsmål, OG et spørgsmål om retorik.

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-01-07 17:27

> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

Et par klip fra DRs hjemmeside om "holdninger":

Det fremgik her til formiddag af ter­rorsagen fra Glostrup i Østre
Lands­ret, hvor anklagerne afspillede bånd fra PET's telefonaflytninger.
Heraf fremgik de blandt andet, at Maximus ringede fra Bosnien til Danmark og
bad om penge. Penge, der ifølge anklagerne skulle bruges til at finansiere
terror.

"Jeg talte med Turki, og han vil komme her, om Gud vil. Vi har brug for
flere penge. Prøv at se, om du kan skaffe nogle flere penge, for jeg har
fundet nogle rigtig gode varer," sagde Maximus i samtalen.

Turki er ifølge anklagerne et alias for dansk-tyrkiske Abdulkadir Cesur.

------------

De fire danskere var enten del af en nordeuropæisk al Qaeda-celle eller stod
i det mindste i tæt kontakt med en.

På computeren hos den svenske Maximus, der er blevet dømt i Bosnien for at
forberede en terroraktion, fandt politiet et manifest for oprettelsen af en
organisation "Den hellige krigs qaeda i Nordeuropa".

Manifestet lå også på et forum på internettet, der blev bestyret af den
britiske terrormistænkte Younis Tsouli.

Ifølge anklagerne har man fundet bevis for, at en af de fire danskere, AB,
har været med til at udforme manifestet.

Det er meget muligt de ikke kan dømmes, men enhver oppegående kan vel se,
hvad det var de havde gang i?

Fra : Alucard

Dato : 26-01-07 19:18

On Fri, 26 Jan 2007 15:55:16 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Tsk tsk, det er så evident at du ikke læser tråden.

Ok, det var Zeki.... Det er sgu svært at se forskel på jer to...

Fra : Allan Riise

Dato : 26-01-07 19:24

Alucard wrote:

> Ok, det var Zeki.... Det er sgu svært at se forskel på jer to...

Det er fodfinter ikke andet, jeg ser nu engang sådan på det, at jeg afventer
med selv at dømme, til en dommer har afsagt en dom.
Så vil jeg gerne gå i dialog om en evt. straf var i orden, for mild/for hård
etc. men indtil da så vil jeg hylde det Danske system, som siger at enhver
er uskyldig til det modsatte er bevist, og her vil det med al sandsynlighed
blive en indiciedom eller mangel på dom, og det er jeg, rent juridisk ikke
glad for.

--
Allan Riise

Fra : Poul Nielsen

Dato : 25-01-07 19:22

> [...]
> "ikke-skyldig"?
>

> Der har været masser af inkriminerende materiale fremme, og jeg ser lige

Jeg ville ønske at de var uskyldige.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-07 20:12

"Poul Nielsen" <mega@lan.com> wrote in message

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg ville ønske at de var uskyldige.

Godt svar, - samme her.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-01-07 20:06

> [...]
> Er der nogen her som tror på at de tiltalte i Glostrup sagen er
> "uskyldige" - selv om beviserne ikke er stærke nok, og dommen bliver

De er i hvert fald uskyldige i terror (uanset hvad), hvilket de heller ikke
er tiltalt for. Om de er skyldige i planlægning af terror er nok også
tvivlsomt i forhold til det bevismateriale som jeg har læst og hørt om. Til
gengæld virker de ualmindeligt småtbegavede på mig.

> Skal vi gætte på at Zeki mener de er uskyldige, hvis de ikke kan dømmes?

Hvilket han jo så fald også har ret i, de vil nemlig være frikendte og
uskyldige i mine øjne og så er den ikke ret meget længere. Sådan er vores
retssystem indrettet uanset hvor meget det end måtte ærgre dig.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-07 20:14

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> [...]
> uskyldige i mine øjne og så er den ikke ret meget længere. Sådan er vores
> retssystem indrettet uanset hvor meget det end måtte ærgre dig.

Retssystemet bestemmer om folk er skyldig eller ikke-skyldige, *VI* har lov
at bruge *vores* almindelige dømmekraft, og personligt bestemme om vi tror
de er "uskyldige", og det er en helt anden ting.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-01-07 20:23

> [...]
> lov at bruge *vores* almindelige dømmekraft, og personligt bestemme om vi
> tror de er "uskyldige", og det er en helt anden ting.

Ja men du kan ikke offentligt beskylde dem for noget som de er frikendt for
uden at gøre dig skyldig i injurier, husk det.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-07 20:49

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja men du kan ikke offentligt beskylde dem for noget som de er frikendt
> for uden at gøre dig skyldig i injurier, husk det.

Man har lov til offentligt at have en mening om sagen, lige som man
offentligt må have en mening om hvorvidt fx Brixtofte har overtrådt loven, -
også uanset om beviserne holder i en retssag, - som vi jo får at vide om få
dage.

Man har også lov at mene, at de to hellige mænd, som fik lange straffe i
Bosnien, er skyldige eller uskyldige, uanset de sikkert anker dommen og
derfor ikke er dømt endnu.

Man har, sjovt nok, også lov at mene at en person som bliver firkendt pga
rettergangsfejl, men som enhver ved er skyldig, ER skyldig, osv osv osv -
det har ikke noget med injurier at gøre.

Præcis hvor grænserne går for hvad man må mene offentligt, kunne det være
interessant at vide mere om, men det kunne man jo prøve at spørge om i
jura-gruppen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-01-07 21:11

> [...]
>
> Præcis hvor grænserne går for hvad man må mene offentligt, kunne det være
> interessant at vide mere om, men det kunne man jo prøve at spørge om i

Pr. definition er de uskyldige indtil andet er bevist, det er det ikke, og
det bliver det muligvis heller aldrig. Hvad du tror er i den forbindelse
ragende ligegyldigt. Forhold dig til det frem for alt det tankespind.

Fra : Martin

Dato : 25-01-07 21:09

On 25 Jan., 20:23, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:

> Ja men du kan ikke offentligt beskylde dem for noget som de er frikendt for
> uden at gøre dig skyldig i injurier, husk det.

Citat:
"Her gik snakken, om ligeledes terrortiltalte AA og AB havde fået
kolde fødder. Anklager Jørgen Jensen mente, at de kolde fødder
hentydede til en terroraktion.

- Det havde intet med terror at gøre. Det er bare ikke altid, at gode
formål bliver velset, forklarede 18-årige EH i retten.

Herefter gav han Politiets Efterretningstjeneste (PET) en verbal
overhaling for at aflytte folk i moskémiljøet uden grund.

- Hvorfor skal PET blandes ind i det her? Det forstår jeg ikke, sagde
Jørgen Jensen.

- Det er ikke min fejl, at du ikke forstår det, lød svaret fra EH."

Det lyder nøjagtigt som KL, når han skriver sit udenomssnak her. Og
det lugter langt væk af medskyld, men EH er næppe den samme som KL.

Mvh
Martin

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-01-07 21:15

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det lyder nøjagtigt som KL, når han skriver sit udenomssnak her. Og
det lugter langt væk af medskyld, men EH er næppe den samme som KL.

Uha, vi ser skam meget bavl og udenomssnak fra højrefløjserne, det er bare
stort set altid sådan at I ikke vil indrømme det.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-01-07 10:21

In news:epb340$u88$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:
> Uha, vi ser skam meget bavl og udenomssnak fra højrefløjserne,

Hvad er det for et baby sprog du benytter ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-01-07 10:32

> In news:epb340$u88$1@news.datemas.de,
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:
>
> Hvad er det for et baby sprog du benytter ?

Sandheden gør ondt, hva´?

Fra : N_B_DK

Dato : 26-01-07 10:55

In news:epchr8$qvs$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:
> Sandheden gør ondt, hva´?

Det ved jeg ikke, jeg kan ikke mærke din smerte.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-01-07 11:05

> In news:epchr8$qvs$1@news.datemas.de,
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:
>
> Det ved jeg ikke, jeg kan ikke mærke din smerte.

Næh men du kan vel mærke din egen.