Global opvarming - Ja Tak!
Fra : Jesper

Dato : 24-01-07 16:16

Skal man tro eksperterne, så går dansk vinproduktion en lys tid i møde.
Verdens fineste vine kan i fremtiden komme fra Danmark, Sverige, Canada
og det sydlige England.

Var det ikke noget at nippe til Chateau Hillerød Shiraz eller Lolland
Souvignon Grand Cru på badeferien på Costa del Solrød?

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/01/24/112256.htm
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Malene P

Dato : 24-01-07 17:44

> [...]
>
> Var det ikke noget at nippe til Chateau Hillerød Shiraz eller Lolland
> Souvignon Grand Cru på badeferien på Costa del Solrød?

Joda -akkompagneret af malariamyggens blide summen og til duften af
solfaktor 4711 .......

Malene P

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-01-07 18:42

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> Joda -akkompagneret af malariamyggens blide summen og til duften af
> solfaktor 4711 .......

Global opvarmning har intet med solfaktor at gøre.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Malene P

Dato : 24-01-07 18:49

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

Canada

> Global opvarmning har intet med solfaktor at gøre.

Nåda -det vidste jeg ikke....

Malene P

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-01-07 19:34

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> [...]

Solfaktor har noget med ultraviolet lys, samt din hudfarve at gøre. Jo
mere ultraviolet lys du kan forventes at modtage på din hud, og jo
lysere hud du har, des højere solfaktor skal du bruge for at undgå
solskoldninger.

Global opvarmning har noget at gøre med hvor meget CO2 der er i uften
(og en del andre ting). CO2 fanger varme.

Fra : Malene P

Dato : 24-01-07 19:40

> [...]
>
> Global opvarmning har noget at gøre med hvor meget CO2 der er i uften
> (og en del andre ting). CO2 fanger varme.

CO2 fanger varme??? Og CO2 og andre drivhusgasser er altså IKKE med til at
nedbryde ozonlagets beskyttende virkning imod solens stråling? Jamen så vil
jeg nøjes med at glæde mig over malariamyggene..

Malene P

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-01-07 20:45

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> "Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Lolland

> CO2 fanger varme???

Ja. Co2 er en såkaldt drivhusgas der reflektere IR-stråler (innfrarød
strålign - varmestråling), og dermed "fanger" varmen i de laveste lag af
atmosfæren.

> Og CO2 og andre drivhusgasser er altså IKKE med til at
> nedbryde ozonlagets beskyttende virkning imod solens stråling?

CO2 er ikke, men CFC-gasser (som også er drivhusgasser) er. Det betyder
dog ikke at der er en sammenhæng imellem de to fænomener.

> Jamen så vil
> jeg nøjes med at glæde mig over malariamyggene..

Er ikke et problem, de kan nemt klares med myggenet og Malathion.

Fra : Malene P

Dato : 24-01-07 21:13

> [...]
> dog ikke at der er en sammenhæng imellem de to fænomener.

> Er ikke et problem, de kan nemt klares med myggenet og Malathion.

Jo, ...det tænkte jeg søreme slet ikke på. Så jeg glæder mig til at iføre
mig min bikini og blive solbrændt på maven i små bitte tern, mens jeg nyder
vinen og glæder mig til at holde jul med pyntet palmetræ og brunede
kart..... Nåeh nej, dem har klimaet og coloradobillerne jo udryddet. Brunet
yams, så.......

Malene P

Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-07 23:51

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
news:1hsgpk1.13m4h4f19doou6N%>> > Global opvarmning har noget at gøre
> [...]
> betyder
> dog ikke at der er en sammenhæng imellem de to fænomener.

Global opvarmning er når klodens gennemsnitstemperatur stiger, altså i
den jordnære atmosfære. Det kan vi ikke få for meget af.

De bangladeshere der må flytte ind i landet - hvad har de gjort for
os?

Hollændere kan kunsten at bygge diger, og vinteren idag er alt for
kold, men udvikl en freon der kun øger vintertemperaturene og ikke gir
hedebølger om sommeren

Indlandsisen er ragelse, troede jeg, men som våben mod perkere - why
not?

Desværre har klimaforskere aldrig haft styr på noget som helst, så
Kyotoprotokoller og forkælelse af vindmøller er skattespild og kun
det

Sæt afgift på vedvarende energi, som på tobak, og spul Islam ud
tsunamistyle, Hvem savner ikke Costa Kalundborg denne afskyelige
frostdag?
UD MED ROTTERNE - og hvis dine prutter og køernes bøvser "fanger"
noget solvarme, så bliv ved.
Er dette vits-wanabe-indlæg så §266b-anstødeligt, at udbydere eller
Merkels ny EU-censur kan smide mig af nettet?
Sidst jeg straffedes sådan, skete det uvarslet, så hvis nogen kan
lodde om jeg nærmer mig en grænse, så belær mig i tide..

Fra : Jesper

Dato : 24-01-07 21:15

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> Joda -akkompagneret af malariamyggens blide summen og til duften af
> solfaktor 4711 .......
>
> Malene P

De har ingen malaria i Singapore (1° nord for ækvator).

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-07 10:01

> De har ingen malaria i Singapore (1° nord for ækvator).

tja, de må derimod heller ikke tygge tyggegummi ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Jesper

Dato : 25-01-07 20:01

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> tja, de må derimod heller ikke tygge tyggegummi ...

Det har jeg heller ikke gjort siden jeg var 6-7 år gammel og da tyggede
jeg kun tyggegummi fordi der var astronautbilleder i pakkerne.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-01-07 17:54

Jesper skrev:
> [...]
>
> Var det ikke noget at nippe til Chateau Hillerød Shiraz eller Lolland
> Souvignon Grand Cru på badeferien på Costa del Solrød?

Nu har man faktisk længe haft hårføre vinsorter i Danmark.

Det er bare sådan at vi kan dyrke andet end vin, og man kan ikke dyrke
andet end vin på bjerge. Foruden at æbler er bedre end vin.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-01-07 20:59

Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> wrote:

> Nu har man faktisk længe haft hårføre vinsorter i Danmark.
>
> Det er bare sådan at vi kan dyrke andet end vin, og man kan ikke dyrke
> andet end vin på bjerge. Foruden at æbler er bedre end vin.

Nu kan man lave andet end vin ud af vindruer. man kan jo fx bare spise
dem, hvilket i sig selv er fortrinligt.

Fra : hanzen

Dato : 24-01-07 18:16

> [...]
>
> Var det ikke noget at nippe til Chateau Hillerød Shiraz eller Lolland
> Souvignon Grand Cru på badeferien på Costa del Solrød?

Den globale opvarmning er vist noget opreklameret noget.
Normal tykkelse for ozonlaget i januar ligger mellem 285 og 405 Dobson
I går så jeg den var på 390.
Det er da ikke så slemt.
Der må også være andre ting på spil, men det er nok for svært for medierne
at skulle følge flere muligheder samtidig.
--
hilzen
hanzen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-01-07 20:59

hanzen <hanzen@mailmigej.dk> wrote:

> [...]
> Der må også være andre ting på spil, men det er nok for svært for medierne
> at skulle følge flere muligheder samtidig.

Ozonlaget har stort set intet med global opvarmning at gøre.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-01-07 03:21

Jesper skrev:
> [...]
>
> Var det ikke noget at nippe til Chateau Hillerød Shiraz eller Lolland
> Souvignon Grand Cru på badeferien på Costa del Solrød?

En global opvarmning tager 1500 år og starter 200år før ved Antarktis.

Da vi ikke har set nogen opvarning ved Antarktis må vi vendte meget længe.

Fra : gb

Dato : 25-01-07 09:51

Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> wrote in

> En global opvarmning tager 1500 år og starter 200år før ved
> Antarktis.
> Da vi ikke har set nogen opvarning ved Antarktis må vi vendte
> meget længe.

Det er noget, du kan huske fra de andre gange, eller?

--
GB

Fra : Jim

Dato : 25-01-07 15:16

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> wrote in

> Det er noget, du kan huske fra de andre gange, eller?

Nogen må have en god hukommelse...
Hvorom alting er, så er det et faktum, at hvor der nu er indlandsis på
Grønland har der engang været græsbevoksning.
Så meget ved man efter at have fortaget boringer i isen ned til bunden.
Det ville kun kunne lade sig gøre, hvis temperaturen det pågældende sted...
og klima havde været en del lunere, end det er nu.

Fra : gb

Dato : 25-01-07 15:26

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote in

> Nogen må have en god hukommelse...

Hukommelsen rækker ikke længere, end at hvis vi har haft en varm
december, så ligger alle bilerne i grøften, når det bliver frostvejr
i Januar, og DSB's køreplaner er lige til en gang optænding i pejsen.

Og nu skal vi - ifølge pressens sensationsjægere - sågar til at
trækkes med malaria (!!!!!!) i Danmark, fordi gennemsnitstemperaturen
har været lidt højere end sædvanlig. Gudfaderbevares, en gang klynk!

Medierne - den fjerde statsmagt - er fulde af løgn og kortslutninger.
Jo mere bekymrede folk er for Verdenssituationen, des mindre
bekymrede er de (med en let omskrivning fra Storm P.) for den flue,
de har i øjet - og dermed lettere at manipulere rundt med.

--
GB

Fra : Per Hagemann

Dato : 25-01-07 10:54

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> En global opvarmning tager 1500 år og starter 200år før ved Antarktis.
>
> Da vi ikke har set nogen opvarning ved Antarktis må vi vendte meget længe.

De nyeste iskerneundersøgelser viser noget andet. Her et udsnit af en
artikel i Weekend-Avisen:

http://www.hikerjens.dk/klima/klimawa20060113.htm

»Vores iskerneboringer viser, at klimaet indimellem er gået amok. Når jeg
kigger tilbage, ser jeg meget få glidende bevægelser. I slutningen af den
seneste istid steg temperaturen 16-17 grader i løbet af bare 23 år.
Temperaturstigningen kom ganske pludselig. Det var, som når man går ind i et
mørkt rum og tænder for kontakten. Bang!« siger Jørgen Peder Steffensen og
slår hænderne sammen.

Vi er kommet op fra den iskolde kælder og ind på hans spartanske kontor på
Niels Bohr Institutet.

Jørgen Peder Steffensen peger på computerskærmen. Her kan man se en kongeblå
kurve, som hopper op og ned i takt med temperaturens stigninger og fald
gennem de seneste 125.000 år af Jordens historie.

»Jeg koger for øjeblikket på et manuskript til Nature om de meget voldsomme
klimaomslag, som sker fra det ene år til det andet. Det er et meget
dramatisk og pludseligt skift.«

- Tidligere har jeg hørt dig sige, at ændringerne kom over en periode på
10-20 år.

»Nu kan vi se, at det sker fra år til år. Vejret beslutter sig for at slå om
bare sådan! For 11.708 år siden sker der et totalt skift i temperaturen fra
år til år. I løbet af en periode på 23 år stiger temperaturen 16-17 grader
på trods af, at der stadig ligger en kæmpe iskappe, som dækker bl.a.
Skandinavien og Canada. Iskappen befinder sig pludselig inde i en føntørrer.
Det vælter ud med vand. Men det tager 3000 år, før al isen er væk og havene
er steget med 100 meter.

I de første iskerner fra 1983 til 1985 fra DYE 3 kunne vi se, at istiden
sluttede inden for en periode på cirka 20 år. I de næste iskerner fra GRIP
og GISP-2-projektet fandt vi ud af, at skiftet skete inden for fem år. Men
med de nyeste kerner fra NORDGRIP kan vi måle, at omslaget sker fra år til
år.«

Fra : Patruljen

Dato : 25-01-07 18:12

On 24 Jan., 16:16, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:
> [...]
> --
> § 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og

Ja - Klart. Og os mcère går også ind for global opvarmníng. -
Længere sæson, mere sol, kørsel i t - shirt.
Luk noget gas ud folkens !

Venlig hilsen Bruun