Respekter de andre kulturer
Fra : Thøger Simonsen

Dato : 21-01-07 20:58

Neuman <neuman@hotmail.com>:

>Jeg kan fornemme du aldrig har v?ret tr?ngt op i en krog p? gaden ene mand
>mod 10 wannabe gangstere?

De utilpassede unge, som ifølge de højreorienterede medier går
rundt med deres venner og kaster med sten, føler sig
marginaliserede, så i princippet er det det danske samfunds eget
ansvar.

Hvordan tror du ikke det må være, at være fremmed i et andet
land. Hip hopperene føler sig udstødt og har lavt selvværd fordi
de fleste af dem er små og spinkelt byggede, derfor dyrker de
karate og styrketræning for at de kan føle sig store. Og når de
går rundt på gaden med deres venner eller famillie, og der er en
racist, som råber "hey, du der negeren, tag hjem til dit lorte
muhammedanerland," synes jeg, det er godt, hvis muslimerne
konfronterer ydmygelsen og fremmedhadet

Fra : @

Dato : 21-01-07 21:54

On 21 Jan 2007 19:58:29 GMT, Thøger Simonsen <thoeger@s.dk> wrote:

>Hvordan tror du ikke det må være, at være fremmed i et andet
>land.

det kan du jo passende spørge de chilenere thailændere kinesere
vietnamesere philipinere tyskere nordmænd og svenskere
der har levet her i landet og resten af Europa uden problemer om

og så kan du jo spørge dig selv om hvorfor der overalt i verden hvor
muhamedanere kommer i større antal er der helt uden undtagelse altid
problemer

mon ikke sandheden er at det lige nøjagtig ER muhamedanerne som er
problemET

/Albert Camus/

Fra : John

Dato : 21-01-07 22:02

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> det kan du jo passende spørge de chilenere thailændere kinesere
> vietnamesere philipinere tyskere nordmænd og svenskere
> der har levet her i landet og resten af Europa uden problemer
> om

Godt og MEGET relevant argument! :)

Mvh John

Fra : Bo Warming

Dato : 21-01-07 22:00

"Thøger Simonsen" <thoeger@s.dk> wrote in message
> [...]
> racist, som råber "hey, du der negeren, tag hjem til dit lorte
> muhammedanerland," synes jeg, det er godt, hvis muslimerne

Danskerne ejer Danmark.
Den selvtillids svage bodegadansker er blevet lovet af sin mor at få
sin fars status, hvis han opfører sig ordentligt.
N u ser han nyligt importerede muslimer blive givet
førstefødselsretten.
Lad os yde rimelig respekt til hans nok-så-vulgære protest.
FAmilien Danmark bør ikke udvandes udfra en fortænkt journalist-etik.

Fra : Kim2000

Dato : 21-01-07 23:10

"Thøger Simonsen" <thoeger@s.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> racist, som råber "hey, du der negeren, tag hjem til dit lorte
> muhammedanerland," synes jeg, det er godt, hvis muslimerne

Det er enten sådan at Thøger må være en troll eller det som man på dansk
ville kalde enten en nyttig idiot eller dybt naiv.

Ingen har nogensinde haft det mindste imod muslimer, buddister eller hvad de
nu måtte tro på. Jeg er skideligeglad med at de tror på en pædofilstodder
var mand fra ham der Allan. Jeg er skideligeglad med at de ligger med røven
i vejret 5 gange om dagen, bare de gør det i deres fritid. De skal passe
deres arbejde, lade være med at begå kriminalitet og tale dansk. Hvad de så
ellers gør i deres fritid må de helt og holdent selv om. Jeg er komlet
skideligeglad med om de spiser hvidløg, ikke vil spise gris, eller ikke vil
spise i december. Who fucking cares? Hvad der er min sag er at 80% af
ungdomskriminaliteten bliver begået af muslimer! Det er min sag at 25% af
unge muslimer er arbejdsløse. Det er min sag at deres luddovne kællinger
gemmer sig i et telt og mener de ikke kan arbejde fordi de ikke kan forlade
dette telt. Det er min sag, når deres børn ankommer i skolen uden at kunne
et ord dansk. Det er min sag, når de løber rundt med flag og jubler over
vores tropper er blevet ramt af bilbombe i Irak.

Hvis de kort sagt ikke gider være en del af vores samfund, så kan de pisse
af. Hvis de vil være en del af vores samfund, så tal dansk, pas arbejdet,
vær lovlydig og ikke een eneste person i landet vil have det mindste imod
dem. Men lad være med at forvente jeg skal tage det mindste hensyn til dem
fordi de tilbeder et eller andet. Religiøs kan de være i deres fritid, jeg
slæber heller ikke mine fritidsinteresser med på arbejde.

Fra : Zeki

Dato : 22-01-07 00:25

> Men lad være med at forvente jeg skal tage det mindste hensyn til dem
> fordi de tilbeder et eller andet. Religiøs kan de være i deres fritid, jeg
> slæber heller ikke mine fritidsinteresser med på arbejde.

Religion og fritidsinteresser kan slet ikke sidestilles eller sammenlignes
på den måde, og det ved du godt.

Man kan ikke være part-time religiøs.

Men jeg formoder at du som lærer forbyder dine elever at gå til
konfirmationsforberedelse? For det ligger jo oftest i skoletiden.

Mvh
Zeki

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 12:30

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men jeg formoder at du som lærer forbyder dine elever at gå til
> konfirmationsforberedelse? For det ligger jo oftest i skoletiden.

Den slags er der regler for.
Faktisk har samfundet altid taget hensyn til både kristne, jøder og jehovas
vidner i skolesammenhæng.
I stenalderen, da skolerne underviste også om lørdagen, havde nogle grupper
ret til frihed denne dag, af religiøse hensyn.

Her må man skelne.
Der er undervisningspligt, og så må man lave systemet, så alle kan være der.
På en rimelig måde.

Men herfra, og til at forlange det ganske samfund indrettet efter "religiøse
hensyn" er der sandelig et langt spring..!!

MVH
Egon

Fra : Kim2000

Dato : 22-01-07 13:39

> [...]
>
> Men jeg formoder at du som lærer forbyder dine elever at gå til
> konfirmationsforberedelse? For det ligger jo oftest i skoletiden.

De møder klokken 10 om onsdagen og har naturligvis de timer de skulle have
om formiddag om eftermiddagen. De har ikke konfimationsforberedelse som en
del af skoletiden.

Og hvor tit er det lige du ser butiksansatte kræve at få fri for at gå i
kirke? Og har du nogensinde hørt om nogen der får det?
mvh
Kim

Fra : @

Dato : 22-01-07 17:07

On Mon, 22 Jan 2007 00:24:37 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
>
>Religion og fritidsinteresser kan slet ikke sidestilles eller sammenlignes
>på den måde, og det ved du godt.

hvorfor ikke?

>Man kan ikke være part-time religiøs.

men man kan vel lære at beheske sig så meget at man kan omgås normale
mennesker?

eller er det lige netop der skoen trykker når det drejer sig om
muhamedanere

de hveken vil eller ønsker at opføre sig så der også bliver plads til
andre

>Men jeg formoder at du som lærer forbyder dine elever at gå til
>konfirmationsforberedelse? For det ligger jo oftest i skoletiden.

på hvilke skoler?

/Albert Camus/

Fra : Zeki

Dato : 22-01-07 20:29

> på hvilke skoler?

Jeg kan nævne mange skoler hvor det ligger i tidsrummet 8-10. I dette
tidsrum - mens forberedelsen står på - er de elever der går til præst
fritaget fra undervisningen.

Fra : @

Dato : 22-01-07 20:45

On Mon, 22 Jan 2007 20:29:10 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg kan nævne mange skoler hvor det ligger i tidsrummet 8-10. I dette
>tidsrum - mens forberedelsen står på - er de elever der går til præst

og du er helt 100% sikker på, at undervisningen ikke blot foregår på
et andet tidspunkt?

/Albert Camus/

Fra : ThomasB

Dato : 23-01-07 01:05

> og du er helt 100% sikker på, at undervisningen ikke blot foregår på
> et andet tidspunkt?

Det er jeg ret sikker på den ikke gør.

Fra : @

Dato : 23-01-07 18:46

On Tue, 23 Jan 2007 01:04:34 +0100, "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*
2ma2prikdk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det er jeg ret sikker på den ikke gør.

AFAIK er der normer for hvor mange undervisningstimer de forskellige
klassetrin skal have
/Albert Camus/

Fra : ThomasB

Dato : 24-01-07 02:09

> AFAIK er der normer for hvor mange undervisningstimer de forskellige
> klassetrin skal have

Ja og ungerne er fritaget for undervisning ved konfirmationsforberedelse.

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 12:25

> [...]
> fordi de tilbeder et eller andet. Religiøs kan de være i deres fritid, jeg
> slæber heller ikke mine fritidsinteresser med på arbejde.

Man har jo også et glimrende exempel på den danske måde at opfatte sagerne
på, hvis man som exempel tager sekten jehovas vidner.
Disse er jo rablende gale.
Har underlige regler for både det ene og det andet.
Er endog påtrængende missionerende.

MEN:

På de områder, hvor det betyder noget, følger de landets love.
Passer deres forpligtigelser, og bidrager gennem deres arbejde til
samfundshusholdningen.
Brud på interne regler medfører nok udstødelse af kredsen, men ikke mord og
anden form for vold.

Samme kan siges om temmelig mange andre grupper, der lever i fred og
fordragelighed her i landet.
Faktisk i al ubemærkethed.
Som hovedregel.

I skarp modsætning hertil står muhamedanerne.

De hverken kan eller vil nøjes med at udføre deres mærkværdige form for
hedenskab i privatsfæren, men ønsker helt klart hele samfundet tilpasset
deres idiosynkrasier.

Forbløffende, at de geskæftigede ikke kan indse den åbenbare urimelighed i
dette.

Rockergrupperinger, der på nogle områder har en adfærd og regler, der kan
tilnærme sig dele af muhammedansk "moralkodex", er af samfundet erkendt som
ganske enkelt utilpasningsmulige kriminelle, og behandles derefter.
Med nogenlunde godt resultet.

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 22-01-07 02:32

> [...]

> rundt med deres venner og kaster med sten, føler sig
> marginaliserede, så i princippet er det det danske samfunds eget

"Det er saaaamfundets skyld... ja det er sam fuuundets skyld!"

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 23-01-07 08:57

"Thøger Simonsen" <thoeger@s.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan tror du ikke det må være, at være fremmed i et andet
> land.

Ja, det må du jo kunne tale med om.

Du er jo ikke dansker. Du hedder ikke Thøger.

Vi i vores land, Danmark, er simpelthen trætte af jer fra den 3.
verden. Hvert år koster i os over 40 mia kr. Hver dansker i
fuldtidsarbejde, kunne spare flere tusind kroner i skat hver måned,
hvis I rejste hjem til Kurdistan eller hvor i nu kommer fra.