Karen J. & Pia K.
Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-07 11:45

I dagens Berlingske Tidende kan man på side 4 øverst bl.a. læse
følgende:

=
I løbet af ugen har Karen Jespersen i flere interviews kritiseret
Socialdemokratiets evne til at leve op til løfterne om en stram
udlændingepolitik, og det har især Pia Kjærsgaard bemærket. »Vi har jo
for vane at være ret kritiske, men jeg er sikker på, at hun vil gå glat
igennem,« siger hun til Jyllandsposten. Karen Jespersens egen kommentar
er, at man aldrig skal sige aldrig.
=

Statsministeren mener i øvrigt at hun »bestemt« vil kunne bidrage
positivt til Venstre.

Men vi får se. Der er vel halvandet år til næste valg, og mon ikke hun
står på stemmesedlen, for liste O eller V?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 21-01-07 12:14

> [...]
>
> Men vi får se. Der er vel halvandet år til næste valg, og mon ikke
> hun
> står på stemmesedlen, for liste O eller V?

Måske O er for populistisk og Fremskridtspartiet ville få sine
underskrifter på kort tid, hvis hun blev dette partis ny Glistrup

Fra : Tveskaeg

Dato : 21-01-07 12:40

On Sun, 21 Jan 2007 11:45:21 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Men vi får se. Der er vel halvandet år til næste valg, og mon ikke hun
>står på stemmesedlen, for liste O eller V?

Jeg tror hun vælger DF.

V har en stor folketingsgruppe med en del ministeremner og mange gode
ordførere så der vil hun nok havne bagerst i køen. Skulle hun
alligevel opnå at få et prestigefyldt ordførerskab eller ligefrem en
ministerpost kan man være helt sikker på at det ville skabe misundelse
i venstres folketingsgruppe. B.la fra de ordførere der slidt og slæbt
på deres poster. De vil ikke bryde sig om at blive forbigået.

I DFs folketingsgruppe derimod, kan ministeremnerne og de markante
ordførere tælles på een hånd.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-07 13:12

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> [...]
> på deres poster. De vil ikke bryde sig om at blive forbigået.
>
> I DFs folketingsgruppe derimod, kan ministeremnerne og de markante

Det er der vist bred enighed om ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mark Jensen

Dato : 21-01-07 15:10

(=?ISO-8859-1?Q?Per_R=F8nne?=) wrote:

> [...]

>Men vi får se. Der er vel halvandet år til næste valg, og mon ikke hun
>står på stemmesedlen, for liste O eller V?

Jeg håber V.
Hun vil være et suverænt ministeremne. Noget hun ikke vil kunne med
DF. (De kommer ikke i regering foreløbig)

I teorien kan hun jo bringes i spil ved næste ministerrokade. Ud med
et styk Eva Kjær Hansen, ind med Karen. (eksempel, der findes måske
mere egnede ministerposter.)

Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-07 16:16

Mark Jensen <none@available.dk> wrote:

> Jeg håber V.
> Hun vil være et suverænt ministeremne. Noget hun ikke vil kunne med
> DF. (De kommer ikke i regering foreløbig)

Næh, i hvert fald ikke på denne side af 2020.

> I teorien kan hun jo bringes i spil ved næste ministerrokade. Ud med
> et styk Eva Kjær Hansen, ind med Karen. (eksempel, der findes måske
> mere egnede ministerposter.)

Her skal vi jo så huske at der skal opretholdes en balance mellem V og K
.... og med Ks interesse i bortfald af topskatten er K vel udelukket.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk