Nej til strammere udlændingepolitik
Fra : Michael Weber

Dato : 21-01-07 07:27

http://dr.dk/Nyheder/Indland/2007/01/21/025922.htm

Gæt hvad næste folketingsvalg, ikke kommer til at handle om ?!

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-07 08:32

Michael Weber <michael@CAN_YOU_GUESS_WHAT_TO_REMOVE_?_michaelweber.dk>
wrote:

> http://dr.dk/Nyheder/Indland/2007/01/21/025922.htm
>
> Gæt hvad næste folketingsvalg, ikke kommer til at handle om ?!

Læg lige mærke til at et flertal støtter en opretholdelse af den
nuværende udlændingepolitik. Derfor kan et hovedemne ved
folketingsvalget næste år sagtens blive usikkerheden om hvorvidt en
anden regering vil /slække/ på den nuværende politik, hvilket R, SF, Enh
og store dele af S ønsker.

I øvrigt kan den nuværende udlændingepolitik vanskeligt strammes.
Forslagene om prøver i dansk sprog og samfundsforhold ser jeg som
deciderede integrationsforslag. Nogle mener dog at det vil 'stresse'
indvandrerne, så det vil modvirke indlæringen. Efter samme model måtte
man da så også afskaffe studentereksamen, da det må stresse eleverne at
skulle lære uregelmæssige latinske substantiver og infitesimalregning
inden eksamen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mark Jensen

Dato : 21-01-07 11:17

On Sun, 21 Jan 2007 08:31:49 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>folketingsvalget næste år sagtens blive usikkerheden om hvorvidt en
>anden regering vil /slække/ på den nuværende politik, hvilket R, SF, Enh

Præcis.
Det slår mig hvordan medierne kan vinkle den måling på 2 vidt
forskellige måder og vælger den samme.

"et stort flertal af danskerne ønsker ikke strammere
flygtningepolitik" Korrekt.

Men det er lige så korrekt at "et stort flertal af danskerne ønsker
ikke lempeligere flygtningepolitik"

Og derfor har du netop ret i at usikkerhed på den nuværende politik,
som befolkningen bakker meget klart op om, kan være udslagsgivende.

Fra : Jesper

Dato : 21-01-07 11:52

wrote:

> http://dr.dk/Nyheder/Indland/2007/01/21/025922.htm
>
> Gæt hvad næste folketingsvalg, ikke kommer til at handle om ?!
>
> Med venlig hilsen
> Michael Weber

42% synes vores udlændingepolitik er tilpas og 18% synes den er for
slap, det er ialt 60% og 34% synes den er for stram, så er der 6% der
siger ved ikke.

Hvordan får du det til nej til en strammere udlændingepolitik?
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-07 12:46

> [...]
> siger ved ikke.
>
> Hvordan får du det til nej til en strammere udlændingepolitik?

Den er nu let nok. 42% synes at den er tilpas, 34% at den er for stram.
Dermed er 76% mod en stramning af udlændingepolitikken.

At 60% så også er modstandere af en /lempelse/ er en anden sag, som
pressen ikke har syntes at interessere sig lige så meget for ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk