Danske banker spionerer for CIA
Fra : Zeki

Dato : 20-01-07 10:29

....og overtræder dermed den danske lov om databeskyttelse ved at sende
personlige og følsomme oplysninger til USA, hvor retssikkerheden og
databeskyttelsen ikke er på niveau med EU's krav

"I de nye betingelser står der - typisk med små bogstaver, sidst i
papirerne - at oplysningerne om transaktionen kan ende hos de amerikanske
myndigheder"
http://politiken.dk/indland/article229836.ece

"Direktørerne for datatilsynene i alle EU-lande mødtes for to måneder siden
og blev enige om, at bankerne og især deres internationale central, SWIFT,
stop« for lovovertrædelserne. Og de advarer om, at de ansvarlige i bankerne
må regne med at blive straffet, hvis de ikke retter ind."

Jo, tak. Godt vi har EU. Spørgsmålet er hvad England og Danmark har tænkt
sig at gøre her da regeringerne her jo blindt og ukritisk følger USA i alt.
Hvordan vil de "støtte" USA her? Ved at få lavet en særlov der fritager?

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 11:02

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> stop« for lovovertrædelserne. Og de advarer om, at de ansvarlige i bankerne
> må regne med at blive straffet, hvis de ikke retter ind."

Og personligt opfatter jeg den eksisterende registerlovgivning for
udtryk for den psykiatiske diagnose registerfobi. Selv det at have sin
kontaktliste på en Palm Treo [kombineret pda og mobiltelefon] eller i
Outlook er en overtrædelse af reglerne ...

> [...]
> Hvordan vil de "støtte" USA her? Ved at få lavet en særlov der fritager?

Ich bin egal ...

Det er dog meget godt om CIA og lignende kan spore bidrag til
islamis[istis]ke organisationer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 20-01-07 12:51

> [...]
> kontaktliste på en Palm Treo [kombineret pda og mobiltelefon] eller i
> Outlook er en overtrædelse af reglerne ...

Hvad du har på din PDA rager kun dig selv, men banker i EU må stadig ikke
udlevere personoplysninger til CIA. For ifølge EU rager det ikke CIA. Det er
en lovovertrædelse der foregår. Loven er lavet for at beskytte folk - folk
som dig og mig - så din transaktion med et firma i Malmø ikke havner i
CIA-arkivet i Langley med yderligere oplysninger om hvem du er.

Dette kalder du "registerfobi"? Hvor går din grænse så? Synes du følgende er
okay?
http://www.aclu.org/pizza/

> Det er dog meget godt om CIA og lignende kan spore bidrag til
> islamis[istis]ke organisationer.

Jeg undrer mig over at du SKAL have sneget ordet "islam" eller
"islamistiske" ind i stort set hvert eneste indlæg du skriver, selvom
subjekt omhandler alt andet end islam.

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 13:33

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> Hvad du har på din PDA rager kun dig selv,

Ikke ifølge registerloven, som er indført som følge af et EU-direktiv.

Reglerne for elektroniske registre er nemlig meget strengere end for
gammeldags papirregistre, og enhver bruger af en PDA eller en datamat
med e-mail program gør sig skyldig i grove overtrædelser af lovgivningen

> [...]
> er lavet for at beskytte folk - folk som dig og mig - så din transaktion
> med et firma i Malmø ikke havner i CIA-arkivet i Langley med yderligere

I forvejen optages vel stort set alle telefonsamtaler og alle e-mails
vel af et velkendt internationalt samarbejde, ledet af et amerikansk
regeringsorgan.

> [...]
>
> Jeg undrer mig over at du SKAL have sneget ordet "islam" eller
> "islamistiske" ind i stort set hvert eneste indlæg du skriver, selvom

I realiteten drejer disse ting sig altså om at opklare forsøg på
islamisk terrorisme /før/ terroren komme til udførelse. Findes der i dag
anden form for international terrorisme end den islamiske?

Når det drejer sig om registreringer af disse pengeoverførsler drejer
det sig om at spore pengestrømme til den internationale terrorisme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-01-07 13:45

> [...]
> gammeldags papirregistre, og enhver bruger af en PDA eller en datamat
> med e-mail program gør sig skyldig i grove overtrædelser af lovgivningen

Registerlovene er forlængst afskaffet og erstattet om Lov om behandling af
Personoplysninger. Af denne lovs paragraf 2 stk 3. fremgår:

Stk. 3. Loven gælder ikke for behandlinger, som en fysisk person foretager
med henblik på udøvelse af aktiviteter af rent privat karakter.¨'¨

Dette fortolkes af tilsyunesmynduigheden, Datatilsynet, som følger:

*Loven gælder ikke for en privatpersons brug af personoplysninger, når
oplysningerne er en del af en personlig eller familiemæssig aktivitet. Det
kan f.eks. dreje sig om privat korrespondance eller om adressefortegnelser
over familie, venner og bekendte.

Så du må altså gerne registretre dine venners navne, adresse, telefonnumre
osv.

Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 14:26

Jan Kronsell <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> over familie, venner og bekendte.
>
> Så du må altså gerne registretre dine venners navne, adresse, telefonnumre

Så kan jeg altså konstatere, at den jurist der til et kursus, jeg deltog
i lige før sommerferien, og som brugte en dag på at orientere os om
registerlovgivningen, ikke var helt 'up-to-date' ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-01-07 14:40

"Per Rønne" wrote:

> Så kan jeg altså konstatere, at den jurist der til et kursus, jeg
> deltog i lige før sommerferien, og som brugte en dag på at orientere
> os om registerlovgivningen, ikke var helt 'up-to-date' ;-(.

Sikker på at du hørte rigtigt?

/FL

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 14:52

Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> Sikker på at du hørte rigtigt?

Ja, og man hører altså ikke 'forkert' når man bruger en hel dag på det.

Der var naturligvis også mulighed for at stille spørgsmål [vi var da
også omkring 10 deltagere i kurset], og jeg spottede naturligvis med det
samme det jeg skrev, som åbenbart tåbeligt, og et udslag af
registerforbi. Og gjorde opmærksom på det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 20-01-07 14:37

> Ikke ifølge registerloven, som er indført som følge af et EU-direktiv.

Jeg er ikke med her. Skriver du at der findes en lov som forbyder at have en
personlig kontaktliste på sin PDA? I så fald kriminaliserer det jo stort set
samtlige PDA-ejere.
Har du evt et direkte link hvor det står?

> Reglerne for elektroniske registre er nemlig meget strengere end for
> gammeldags papirregistre, og enhver bruger af en PDA eller en datamat
> med e-mail program gør sig skyldig i grove overtrædelser af lovgivningen

Så samtlige ejere af en computer gør sig skyldig i "grove overtrædelser af
loven." ? Det var da et interessant perspektiv. Du er sikker på du ikke har
misforstået noget?

> I forvejen optages vel stort set alle telefonsamtaler og alle e-mails
> vel af et velkendt internationalt samarbejde, ledet af et amerikansk
> regeringsorgan.

Tænker du på Echelon-spøgelset?
"Selvom systemet indfanger 3 milliarder kommunikationer dagligt, må brugerne
vide hvilken type opfanget kommunikation de skal overvåge før de kan få en
informations fordel"
http://da.wikipedia.org/wiki/ECHELON

Ja, jeg kan jo kun tænke mit, siden du ikke svarer.

> I realiteten drejer disse ting sig altså om at opklare forsøg på
> islamisk terrorisme /før/ terroren komme til udførelse. Findes der i dag
> anden form for international terrorisme end den islamiske?

Definér "international terrorisme". Er det f.eks når en afghansk gruppe
bestående af saudiarabere begår terror i USA? Er det når pakistanere begår
terror i Indien? Når irere begår terror i England efter at have været trænet
i Libyen? Når malaysiske studerende sprænger bomber i Indonesien?

Med "international terrorisme" tænker du udelukkende på Al Queda formoder
jeg - den store bøhmand som kan "slå til overalt hvorsomhelst og
hvornårsomhelst", som har "afdelinger i alle vestlige lande" og som flere
vestlige regeringer bruger som skræmmebillede for at indføre mere eller
mindre stupide terrorlove som indskrænker vores frihed i en naiv
forestilling om at jo mere de kan skræmme os og indgyde frygt, jo mere vil
vi makke ret. Når folk er bange kan man næsten få dem til hvad som helst,
især hvis man tilbyder mere "sikkerhed." Klassisk vej til totalitarisme.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-01-07 15:49

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message

> [...]
> især hvis man tilbyder mere "sikkerhed." Klassisk vej til totalitarisme.

Og du mener at Bendtsen og Fogh pønser på at få indført et totalitært
samfund i Danmark?

Al Queda HAR afdelinger overalt i verden, og der bliver jo trævlet nye
grupper op hele tiden.
Mener du vi burde vente indtil Nørreport Station eller Fields bliver sprængt
i luften - to mål som man havde diskuteret i en af grupperne?

Hvorfor i alverden du tror at fredelige danske politikere fra De
Konservative, Venstre og Socialdemokratiet ønsker at skabe et helvede i
Danmark for sig selv og deres børn, - det fatter jeg simpelthen ikke. Du må
have læst for meget om "fascismens spøgelse", som vandrer omkring i
Københavns gader.

Fra : Zeki

Dato : 20-01-07 16:43

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> Og du mener at Bendtsen og Fogh pønser på at få indført et totalitært
> samfund i Danmark?

Nej! Det gør jeg bestemt ikke. Jeg påbeviser at man med en frygtpolitik,
hvor det lykkedes at skræmme befolkningen, er lettere at få befolkningen til
at sluge love der indskrænker den personlige frihed. F.eks 'The Patriot Act'
og 'Total Information Awareness act" i USA.

> Al Queda HAR afdelinger overalt i verden, og der bliver jo trævlet nye
> grupper op hele tiden.

Nu skal vi jo heller ikke overdramatisere.

At nogle unge afstumpede rundt omkring i forskellige lande siger de er
medlemmer af AQ fordi de får et tilhørsforhold betyder ikke at
organisationen har afdelinger overalt i verden. Enhver idiot kan også kalde
sig medlem eller tilhænger af Combat 18. Men hvis der ikke går en lige linie
fra toppen af organisationen til den den påståede "afdeling" - dvs der er
kontaktled - så er der ikke tale om en afdeling, men sympatisører.

Men at der findes AQ medlemmer rundt omkring i verden der skaber
"afdelinger" - eller grupper - er jeg ikke spor i tvivl om.

> Mener du vi burde vente indtil Nørreport Station eller Fields bliver
> sprængt i luften - to mål som man havde diskuteret i en af grupperne?

Et typisk skræmmeeksempel.

Næh..., men jeg ønsker heller ikke et overvågningssamfund for at forhindre
det.

Vi kan da sagtens indføre DDR-tilstande herhjemme. Vejafspærringer, fuld
kontrol med borgerne, osv. For så kan vi da for alvor være trygge og sikre,
ikke? Men er det det vi vil? Er det det som du vil? Hvor går din grænse?

> [...]
> Danmark for sig selv og deres børn, - det fatter jeg simpelthen ikke. Du
> må have læst for meget om "fascismens spøgelse", som vandrer omkring i

Hvis du tror det, så må jeg have været dårlig til at forklare mig. Du tror
vel iøvrigt da ikke at alle mennesker kender konsekvenserne af deres
handlinger? Vel? Der behøver ikke at ligge en bagtanke ved langsomt at
overgå til fascisme. Den kan komme snigende og en dag kan man stå i den uden
at vide hvad og hvordan det er foregået.

Jeg tager ikke min frihed for givet, men jeg frygter ikke for nogle af
partierne herhjemme, lige med undtagelse af De Forskrækkede måske, som jeg
gerne så helt slettet fra det politiske landkort pga deres antidemokatiske
holdninger og udmeldinger.

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 17:05

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
> Men at der findes AQ medlemmer rundt omkring i verden der skaber
> "afdelinger" - eller grupper - er jeg ikke spor i tvivl om.

Og her tager du så grundlæggende fejl. I offentligheden er Al Qaeda da
heller aldrig blevet fremtsillet som en forening eller organisation, og
da slet ikke med 'afdelinger'.

Næh, der er tale om et mindre formelt 'netværk' bestående af
forholdsvist uafhængigt agerende 'celler' ...

> [...]
> gerne så helt slettet fra det politiske landkort pga deres antidemokatiske

Tænk, jeg ser nu mere antidemokratiske holdninger hos en del
kulturradikale koryfæer, der hader det symptom på et folkeligt oprør mod
deres hegemoni, som DF er et symptom på.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 20-01-07 17:22

> [...]
> da slet ikke med 'afdelinger'.

> Næh, der er tale om et mindre formelt 'netværk' bestående af
> forholdsvist uafhængigt agerende 'celler' ...

Jeg kan anbefale dig at læse følgende:

http://www.msnbc.msn.com/id/13600653/site/newsweek/
"The Myth of Al Qaeda"

http://www.tompaine.com/articles/2006/04/12/the_al_qaeda_myth.php
"Wherever in the world Al Qaeda crops up, its appearance has often been
uncannily convenient for the local authorities-dictators, warlords,
occupation forces and elected governments alike. And often the precise
nature of the Al Qaeda connection turns out, on close examination, to be
tenuous or non-existent. But by that time the message has gone out and sunk
in: "Al Qaeda was here".

Tænk dig, der findes stadig mange som tror at AQ stod bag 9/11. Der findes
også en del som stadig tror at det var AQ der stod bag bombeangrebene i
London.

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 17:40

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> også en del som stadig tror at det var AQ der stod bag bombeangrebene i

Tænk, det tror de allerfleste stadig på - ud fra den betragtning at Al
Qaeda er et netværk af forholdsvist uafhængigt agerende celler ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 20-01-07 18:26

> Tænk, det tror de allerfleste stadig på - ud fra den betragtning at Al
> Qaeda er et netværk af forholdsvist uafhængigt agerende celler ...

Tror du da på at AQ stod bag 9/11 på trods af at både Washington, CIA og
9/11-kommisionen har afkræftet det?

Tror du da på at AQ stod bag bombeangrebene i London når den britiske
regering mener at de ikke gjorde?

Du- og andre - kan da mene hvad du/I vil. Det kan være at der er nogle
fordomme I ikke kan eller vil give slip på. Men I skal i så fald ikke
klandre os andre for at forholde os til sandheden.

Mvh
Zeki

Fra : Zeki

Dato : 20-01-07 18:29

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> Tror du da på at AQ stod bag 9/11 på trods af at både Washington, CIA og
> 9/11-kommisionen har afkræftet det?

Hov! Det er naturligvis noget vås jeg skriver lige her. Jeg forvekslede Irak
med 9/11. Same shit...different people.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 19:46

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> Hov! Det er naturligvis noget vås jeg skriver lige her. Jeg forvekslede Irak
> med 9/11. Same shit...different people.

Når du selv kalder det vås, så skal jeg naturligvis ikke modsige dig
.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-01-07 20:13

> [...]
> lige linie fra toppen af organisationen til den den påståede "afdeling" -
> dvs der er kontaktled - så er der ikke tale om en afdeling, men

Det ER jo sådan at afdelingerne er uafhængige, MEN de bruger konceptet fra
A.Q.

> Men at der findes AQ medlemmer rundt omkring i verden der skaber
> "afdelinger" - eller grupper - er jeg ikke spor i tvivl om.

OK

> Et typisk skræmmeeksempel.

Og det bliver vel også skræmmende den dag det sker? Det VAR en dansk gruppe,
som talte om tre mål hvoraf disse var iblandt. Du tror vel ikke at *deres*
sprængstoffer er som lynkinesere fordi de er søde danskere?

> [...]
> overgå til fascisme. Den kan komme snigende og en dag kan man stå i den
> uden at vide hvad og hvordan det er foregået.

Så du mener danske politikere er idioter, og at man bare lige bliver et
fascistisk samfund, fra at være et af de mest liberale i verden, utroligt.

> [...]
> gerne så helt slettet fra det politiske landkort pga deres antidemokatiske

På lidt længere sigt skulle du nok mere være nervøs for den
verdensomspændende fascistiske islamisme, hvor det jo viser sig, at moderate
muslimer ikke rigtig har noget at stå imod med, og hvor velmenere jo mener
at den er helt uskadelig, og at det intet betyder at den styrke øger hele
tiden, - som bl.a Khader jo advarer imod at tro er i småtingsafdelingen.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-01-07 21:49

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> [...]

Her er nogle af dem vi ikke skal være bange for, - dem der ville lave en
endnu bedre sprængning i de engelske undergrundstog, - de ses købe 208 liter
højkoncentreret hydrogenperoxid, som sammen med en anden let indkøbt
ingrediens kan lave en kæmpebombe.

Bomb suspects caught on film
By Neville Dean and Anna Farley
Published: 20 January 2007
CCTV footage of two of the alleged July 21 bomb plotters buying more than
200 litres of the main ingredient for their homemade rucksack bombs has been
shown in court.

The pictures showed Manfo Kwaku Asiedu and Muktar Said Ibrahim grinning at
each other and chatting casually as they completed the purchase of 208
litres of hydrogen peroxide - just two days before the July 7 terror
attacks. Their order, comprising 13 boxes, each with four four-litre
bottles, was so large that the manufacturers had to make a new batch of
hydrogen peroxide to meet it.