/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Al Gore lyver!
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 18-01-07 23:27

Fra interviewet på news.tv2.dk har Al Gore lige udtalt at "der hver uge
kommer nye beviser for den globale opvarmning, og de peger alle i den
samem retning".

Men det passer jo ikke helt, for FN's klimapanel IPCC har for en måned
siden nedjusteret den forventede globale opvamning iløbet af det
kommende århundrede med 25%!

Og mens vi venter på behandlingen af Henrik Svensmark's afhandling og
den kosmiske strålings påvirkningen af skydannelsen, er der stadig
potentiale for at der må nedjusteres yderligere i prognoserne for den
globale opvarmning.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

 
 
BJ (18-01-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-01-07 23:37


""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
news:1hs5szu.scnmohddpis3N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...

KLIP

> Og mens vi venter på behandlingen af Henrik Svensmark's afhandling og
> den kosmiske strålings påvirkningen af skydannelsen, er der stadig
> potentiale for at der må nedjusteres yderligere i prognoserne for den
> globale opvarmning.

Hvad er problemet...der skal bare pålægges en masse skat/bod på synderne og
vi alle er frelste.

Det kaldes vist aflad i de kredse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ingolf (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Ingolf


Dato : 19-01-07 00:25


""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
news:1hs5szu.scnmohddpis3N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> Fra interviewet på news.tv2.dk har Al Gore lige udtalt at "der hver uge
> kommer nye beviser for den globale opvarmning, og de peger alle i den
> samem retning".

Nåå.. så er historier som disse bare skrøner ?

Orkan rammer vesteuropa, 14 dræbt
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/163455.htm?rss=true

Mindst 23 dræbt i uvejr
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/232855.htm?rss=true

Huge storms sweep northern Europe
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6274377.stm

Storms lash Europe
http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/6275939.stm

US harsh weather extends its grip
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6274769.stm


Det er blot nyhederne på EN dag.. tja.. så det passer nok ikke!

> Men det passer jo ikke helt, for FN's klimapanel IPCC har for en måned
> siden nedjusteret den forventede globale opvamning iløbet af det
> kommende århundrede med 25%!

Nåå.. pyyha.. så pga al gore ikke har sine facts straight, så passer intet
om den globale opvarmning ?
Fint... lad os fortsætte med vores forbrug og smid væk kultur. Al gore
Lyver!

> Og mens vi venter på behandlingen af Henrik Svensmark's afhandling og
> den kosmiske strålings påvirkningen af skydannelsen, er der stadig
> potentiale for at der må nedjusteres yderligere i prognoserne for den
> globale opvarmning.

Ja! For han er jo en GUD inden for meterologi. Og han ved 100% bedre end Al
Gore hvad der vil ske, og det vil frigøre os alle for dårlig samvittighed.

Så bare rolig allesammen... i ka' roligt gi den ekstra GAS imorgen... jeg
hører lige at olieprisen er faldet.

/IRONI OFF



Peter Bjørn Perlsø (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 19-01-07 00:47

Ingolf <dont_spam_ingolf@excite.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> news:1hs5szu.scnmohddpis3N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> > Fra interviewet på news.tv2.dk har Al Gore lige udtalt at "der hver uge
> > kommer nye beviser for den globale opvarmning, og de peger alle i den
> > samem retning".
>
> Nåå.. så er historier som disse bare skrøner ?
>
> Orkan rammer vesteuropa, 14 dræbt
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/163455.htm?rss=true
>
> Mindst 23 dræbt i uvejr
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/232855.htm?rss=true
>
> Huge storms sweep northern Europe
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6274377.stm
>
> Storms lash Europe
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/6275939.stm
>
> US harsh weather extends its grip
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6274769.stm
>
>
> Det er blot nyhederne på EN dag.. tja.. så det passer nok ikke!

Det er ikke specielt videnskabligt at træffe generelle konklusioner
udfra enkeltstående datapunkter.

>
> > Men det passer jo ikke helt, for FN's klimapanel IPCC har for en måned
> > siden nedjusteret den forventede globale opvamning iløbet af det
> > kommende århundrede med 25%!
>
> Nåå.. pyyha.. så pga al gore ikke har sine facts straight, så passer intet
> om den globale opvarmning ?

Det siger jeg ikke.

> Fint... lad os fortsætte med vores forbrug og smid væk kultur. Al gore
> Lyver!

Det siger jeg ikke.

>
> > Og mens vi venter på behandlingen af Henrik Svensmark's afhandling og
> > den kosmiske strålings påvirkningen af skydannelsen, er der stadig
> > potentiale for at der må nedjusteres yderligere i prognoserne for den
> > globale opvarmning.
>
> Ja! For han er jo en GUD inden for meterologi. Og han ved 100% bedre end Al
> Gore hvad der vil ske, og det vil frigøre os alle for dårlig samvittighed.

HS er faktisk videnskabsmand af fag. Al Gore er politiker af fag.

> Så bare rolig allesammen... i ka' roligt gi den ekstra GAS imorgen... jeg
> hører lige at olieprisen er faldet.
>
> /IRONI OFF

Ja, råolien er nede på 51$/tønden.


--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Ingolf (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Ingolf


Dato : 19-01-07 01:00

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
news:1hs5wr6.17dp52s9nz7p9N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> Ingolf <dont_spam_ingolf@excite.com> wrote:
>
>> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
>> news:1hs5szu.scnmohddpis3N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
>> > Fra interviewet på news.tv2.dk har Al Gore lige udtalt at "der hver uge
>> > kommer nye beviser for den globale opvarmning, og de peger alle i den
>> > samem retning".
>>
>> Nåå.. så er historier som disse bare skrøner ?
>>
>> Orkan rammer vesteuropa, 14 dræbt
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/163455.htm?rss=true
>>
>> Mindst 23 dræbt i uvejr
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/232855.htm?rss=true
>>
>> Huge storms sweep northern Europe
>> http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6274377.stm
>>
>> Storms lash Europe
>> http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/6275939.stm
>>
>> US harsh weather extends its grip
>> http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6274769.stm
>>
>>
>> Det er blot nyhederne på EN dag.. tja.. så det passer nok ikke!
>
> Det er ikke specielt videnskabligt at træffe generelle konklusioner
> udfra enkeltstående datapunkter.

Enkeltstående datapunkter... på SAMME dag.. nej det er sørme ikke relevant..
Det ER en skrøne, ikke?

>>
>> > Men det passer jo ikke helt, for FN's klimapanel IPCC har for en måned
>> > siden nedjusteret den forventede globale opvamning iløbet af det
>> > kommende århundrede med 25%!
>>
>> Nåå.. pyyha.. så pga al gore ikke har sine facts straight, så passer
>> intet
>> om den globale opvarmning ?
>
> Det siger jeg ikke.

Din overskrift "Al Gore Lyver", hvad mener du så ?????????

>> Fint... lad os fortsætte med vores forbrug og smid væk kultur. Al gore
>> Lyver!
>
> Det siger jeg ikke.

Din overskrift "Al Gore Lyver", hvad mener du så ?????????

>
>>
>> > Og mens vi venter på behandlingen af Henrik Svensmark's afhandling og
>> > den kosmiske strålings påvirkningen af skydannelsen, er der stadig
>> > potentiale for at der må nedjusteres yderligere i prognoserne for den
>> > globale opvarmning.
>>
>> Ja! For han er jo en GUD inden for meterologi. Og han ved 100% bedre end
>> Al
>> Gore hvad der vil ske, og det vil frigøre os alle for dårlig
>> samvittighed.
>
> HS er faktisk videnskabsmand af fag. Al Gore er politiker af fag.

Ligesom Bjørn Lomborg???
Din overskrift "Al Gore Lyver", hvad mener du så ?????????



Peter Bjørn Perlsø (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 19-01-07 01:02

Ingolf <dont_spam_ingolf@excite.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> news:1hs5wr6.17dp52s9nz7p9N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> > Ingolf <dont_spam_ingolf@excite.com> wrote:
> >
> >> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> >> news:1hs5szu.scnmohddpis3N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> >> > Fra interviewet på news.tv2.dk har Al Gore lige udtalt at "der hver uge
> >> > kommer nye beviser for den globale opvarmning, og de peger alle i den
> >> > samem retning".
> >>
> >> Nåå.. så er historier som disse bare skrøner ?
> >>
> >> Orkan rammer vesteuropa, 14 dræbt
> >> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/163455.htm?rss=true
> >>
> >> Mindst 23 dræbt i uvejr
> >> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/232855.htm?rss=true
> >>
> >> Huge storms sweep northern Europe
> >> http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6274377.stm
> >>
> >> Storms lash Europe
> >> http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/6275939.stm
> >>
> >> US harsh weather extends its grip
> >> http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6274769.stm
> >>
> >>
> >> Det er blot nyhederne på EN dag.. tja.. så det passer nok ikke!
> >
> > Det er ikke specielt videnskabligt at træffe generelle konklusioner
> > udfra enkeltstående datapunkter.
>
> Enkeltstående datapunkter... på SAMME dag.. nej det er sørme ikke relevant..
> Det ER en skrøne, ikke?

Jeg siger ikke at det er irrelevant. Læs hvad jeg skrev igen.

>
> >>
> >> > Men det passer jo ikke helt, for FN's klimapanel IPCC har for en måned
> >> > siden nedjusteret den forventede globale opvamning iløbet af det
> >> > kommende århundrede med 25%!
> >>
> >> Nåå.. pyyha.. så pga al gore ikke har sine facts straight, så passer
> >> intet
> >> om den globale opvarmning ?
> >
> > Det siger jeg ikke.
>
> Din overskrift "Al Gore Lyver", hvad mener du så ?????????

Læs mit indlæg igen.

>
> >> Fint... lad os fortsætte med vores forbrug og smid væk kultur. Al gore
> >> Lyver!
> >
> > Det siger jeg ikke.
>
> Din overskrift "Al Gore Lyver", hvad mener du så ?????????

Se ovenfor.

> >
> >>
> >> > Og mens vi venter på behandlingen af Henrik Svensmark's afhandling og
> >> > den kosmiske strålings påvirkningen af skydannelsen, er der stadig
> >> > potentiale for at der må nedjusteres yderligere i prognoserne for den
> >> > globale opvarmning.
> >>
> >> Ja! For han er jo en GUD inden for meterologi. Og han ved 100% bedre end
> >> Al
> >> Gore hvad der vil ske, og det vil frigøre os alle for dårlig
> >> samvittighed.
> >
> > HS er faktisk videnskabsmand af fag. Al Gore er politiker af fag.
>
> Ligesom Bjørn Lomborg???

BL er cand.polit med speciale i statistik.

> Din overskrift "Al Gore Lyver", hvad mener du så ?????????

Læs mit indlæg igen. Det fremgår ret tydeligt.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Jonas Kofod (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 19-01-07 14:58

Ingolf wrote:
> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> news:1hs5wr6.17dp52s9nz7p9N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
>
>>Ingolf <dont_spam_ingolf@excite.com> wrote:
>>
>>
>>>""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
>>>news:1hs5szu.scnmohddpis3N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
>>>
>>>>Fra interviewet på news.tv2.dk har Al Gore lige udtalt at "der hver uge
>>>>kommer nye beviser for den globale opvarmning, og de peger alle i den
>>>>samem retning".
>>>
>>>Nåå.. så er historier som disse bare skrøner ?
>>>
>>>Orkan rammer vesteuropa, 14 dræbt
>>>http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/163455.htm?rss=true
>>>
>>>Mindst 23 dræbt i uvejr
>>>http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/232855.htm?rss=true
>>>
>>>Huge storms sweep northern Europe
>>>http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6274377.stm
>>>
>>>Storms lash Europe
>>>http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/6275939.stm
>>>
>>> US harsh weather extends its grip
>>>http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6274769.stm
>>>
>>>
>>>Det er blot nyhederne på EN dag.. tja.. så det passer nok ikke!
>>
>>Det er ikke specielt videnskabligt at træffe generelle konklusioner
>>udfra enkeltstående datapunkter.
>
>
> Enkeltstående datapunkter... på SAMME dag.. nej det er sørme ikke relevant..
> Det ER en skrøne, ikke?

Hvad er din årsagssammenhængs analyse af de indtræffede begivenheder?
"Hvis der sker mange mærkelige vejrfænomer på en dag er der tale XX"

Indsæt selv på plads XX efter forgodtfindende udfra forfatterens
overbevisning.
Hint: I dit tilfælde skal du indsætte "drivhus effekt".

Thomas von Hassel (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 19-01-07 08:26

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Ingolf <dont_spam_ingolf@excite.com> wrote:
>
> > ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> > news:1hs5szu.scnmohddpis3N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> > > Fra interviewet på news.tv2.dk har Al Gore lige udtalt at "der hver uge
> > > kommer nye beviser for den globale opvarmning, og de peger alle i den
> > > samem retning".
> >
> > Nåå.. så er historier som disse bare skrøner ?
> >
> > Orkan rammer vesteuropa, 14 dræbt
> > http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/163455.htm?rss=true
> >
> > Mindst 23 dræbt i uvejr
> > http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/232855.htm?rss=true
> >
> > Huge storms sweep northern Europe
> > http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6274377.stm
> >
> > Storms lash Europe
> > http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/6275939.stm
> >
> > US harsh weather extends its grip
> > http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6274769.stm
> >
> >
> > Det er blot nyhederne på EN dag.. tja.. så det passer nok ikke!
>
> Det er ikke specielt videnskabligt at træffe generelle konklusioner
> udfra enkeltstående datapunkter.


hold da op, jeg er er enig med Peter ... Der er ingen der siger at vi
ikke skal begrænse CO2 udslip etc etc. og at det da har en indvirkning
på vores klima. Men der er masser af tegn på at klima foranderingerne
somænd blot følger den rytme de har fulgt de sidste par millioner år....
istider efterfulgt af opvarming .... Dont Panicâ„¢




/thomas



--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Neuman (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Neuman


Dato : 19-01-07 01:23

"Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
news:45b0019b$0$887$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
> Nåå.. så er historier som disse bare skrøner ?
>
Der er gået 5 bilister i fartrazziafælden på Hillerødmotorvejen idag. De
havde en gennemsnitlig fart på 144 km/t.

Resultat: Gennemsnitsfarten var derfor 144 km/t på Hillerødmotorvejen.
I statistikken behøver man jo ikke inddrage alle andre bilister der kører
ordenligt, vel? :-|



John (19-01-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 19-01-07 01:50

"Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Nåå.. så er historier som disse bare skrøner ?

*SUK*

".. Husdyr bidrager med 18 procent af den globale opvarmning .."

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/12/24/084411.htm?nyheder

".. Ifølge FAO udgør alt fra køers prutter og slagtning af
kyllinger til
afbrænding af skov og dyrkning af dyrefoder næsten 20 procent af
det
samlede udslip af drivhusgasser .."

http://www.berlingske.dk/forside/artikel:aid=831464/

Mvh John


Ingolf (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Ingolf


Dato : 19-01-07 02:27

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
news:45b015ac$0$47906$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
>
>> Nåå.. så er historier som disse bare skrøner ?
>
> *SUK*
>
> ".. Husdyr bidrager med 18 procent af den globale opvarmning .."
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/12/24/084411.htm?nyheder
>
> ".. Ifølge FAO udgør alt fra køers prutter og slagtning af kyllinger til
> afbrænding af skov og dyrkning af dyrefoder næsten 20 procent af det
> samlede udslip af drivhusgasser .."
>
> http://www.berlingske.dk/forside/artikel:aid=831464/
>
> Mvh John

GAAB jeg har ondt af dig... og hvorfor er der så mange køer/grise idag ?



John (19-01-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 19-01-07 02:42

"Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> GAAB jeg har ondt af dig

Ih, det behøver du da slet ikke, det er da alt for meget.. :)

Hvis du da ellers kan få vejret, kan du evt læse nogle artikler
om, at den globale opvarmning er et flere tusind år gammelt
tilbagevendende naturfænomen, som opstod længe før salig Henry
lod de første Tin Lizzie's rulle af samlebåndet.

Mvh John


Ingolf (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Ingolf


Dato : 19-01-07 02:49


"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
news:45b021d5$0$48102$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
>
>> GAAB jeg har ondt af dig
>
> Ih, det behøver du da slet ikke, det er da alt for meget.. :)
>
> Hvis du da ellers kan få vejret, kan du evt læse nogle artikler om, at den
> globale opvarmning er et flere tusind år gammelt tilbagevendende
> naturfænomen, som opstod længe før salig Henry lod de første Tin Lizzie's
> rulle af samlebåndet.
>
> Mvh John


Og det har du links på ? Eller var der for mange køer ?



John (19-01-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 19-01-07 03:07

"Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Og det har du links på ?

Emnet har været under behandling tidligere her i gruppen og med
links! Find selv artiklerne; BBC fx kan anbefales! :)

Mvh John


John (19-01-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 19-01-07 03:40

"Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Og det har du links på ?

Åh ja. Wiki er jo altid et besøg værd:

".. The Earth has experienced natural global warming and cooling
many times in the past, and can offer useful insights into
present processes .."

http://en.wikipedia.org/wiki/Global_warming#Pre-human_global_warming

Spændende læsning og mange nyttige links, der endnu engang
bekræfter, at virkelighedens verden er uendelig meget mere
nuanceret, end visse enøjede venstrefløjsere synes at mene..

Mvh John


Ingolf (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Ingolf


Dato : 19-01-07 05:07


"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
news:45b02f4a$0$46851$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
>
>> Og det har du links på ?
>
> Åh ja. Wiki er jo altid et besøg værd:
>
> ".. The Earth has experienced natural global warming and cooling many
> times in the past, and can offer useful insights into present processes
> .."
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Global_warming#Pre-human_global_warming
>

Interresant. Her et billede fra DIN artikel
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Global_Warming_Predictions.png

> Spændende læsning og mange nyttige links, der endnu engang bekræfter, at
> virkelighedens verden er uendelig meget mere nuanceret, end visse enøjede
> venstrefløjsere synes at mene..

Om jeg er venstreorinteret højreekstremist, eller højreorinteret
venstreekstremist har da intet med sagen at gøre? Eller hvad mener du?

Hvilke penge kan JEG tjene på dette, og tror du jeg gør det, og hvordan? Der
er flere penge at tjene ved at benægte ovenstående facts, som DU åbenbart
har bundet din familieforsikring i? Tænker du ikke længere end dig selv ?



John (19-01-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 19-01-07 05:20

"Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Eller hvad mener du?

- at du er utrolig én-øjet (som de fleste venstrefløjsere)


Michael Knudsen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 19-01-07 09:00

nu når i slår hinanden oven i hovedet på hvem der kommer med de rigtige
udtaleser og hvem som ved mest, ja så synes jeg også ham her skal med


http://news.independent.co.uk/environment/article2162862.ece


Michael


"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
news:45b046df$0$45851$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
>
>> Eller hvad mener du?
>
> - at du er utrolig én-øjet (som de fleste venstrefløjsere)



Michael Knudsen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 19-01-07 09:03

eller denne

http://www.livescience.com/environment/070104_ap_warmest_year.html

eller denne

http://news.independent.co.uk/environment/article2091875.ece


og man kunne jo blive ved

Michael


"Michael Knudsen" <toffi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45b07a80$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> nu når i slår hinanden oven i hovedet på hvem der kommer med de rigtige
> udtaleser og hvem som ved mest, ja så synes jeg også ham her skal med
>
>
> http://news.independent.co.uk/environment/article2162862.ece
>
>
> Michael
>
>
> "John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
> news:45b046df$0$45851$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> "Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
>>
>>> Eller hvad mener du?
>>
>> - at du er utrolig én-øjet (som de fleste venstrefløjsere)
>
>



Nicolai (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 19-01-07 12:01


"Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
news:45b043ce$0$91710$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Om jeg er venstreorinteret højreekstremist, eller højreorinteret
> venstreekstremist har da intet med sagen at gøre? Eller hvad mener du?

Jo, i høj grad. Det er ordet ekstremist du skal fokusere på og den slags ser
ikke tingene i et større perspektiv. De tager en holdning og fokuserer
ensidigt på den, uden at tage hensyn til fakta.

> Hvilke penge kan JEG tjene på dette, og tror du jeg gør det, og hvordan?
> Der er flere penge at tjene ved at benægte ovenstående facts, som DU
> åbenbart har bundet din familieforsikring i? Tænker du ikke længere end
> dig selv ?

Jeg tror da de fleste tænker længere end sig selv, og generelt er vi
mennesker nogle svin. Det er både med vores forbrug luksusgoder, men også i
vores færden i naturen og på gader og stræder. Danmark er ét af verdens mest
beskidte lande, hvis man kigger på mængden af gadeaffald, cigaretskodder osv
osv, man ser i de større byer. Sæt kontanthjælpsmodtagerne til at gøre rent.
Men, selvom man har den holdning, er man nødt til at forholde sig til at
voldsomme klimaforandringer altid har foregået her på jorden. Selv du, er
vel ikke så blåøjet, at du ikke er klar over det?

Det der er kernen, er jo ikke at der sker en forandring, men hvad forårsager
forandringen. Det forstod du åbenbart ikke i Peter's indlæg og kom med nogle
irrelevante links på diverse hændelser. Al Gore har en politisk dagsorden,
som han tror på. Problemet er bare, at tro ikke hører hjemme i denne debat.
Så der er jo ingen grund til at fremture sådan mod Peter, for Al Gore er
altså bare en glat og smart politiker.

Nicolai



Brian Lund (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 19-01-07 10:48

> http://en.wikipedia.org/wiki/Global_warming#Pre-human_global_warming

Hvordan kan kurverne for fremtiden være så "takkede"? De enkelte institutter
påstår vel ikke at de ligefrem kan forudse temperaturer for et bestemt år!?
Burde kurverne ikke være "bløde" for 2006+?

Og hvordan dælen kan de være uenige om fortiden?


Brian



Alucard (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 19-01-07 12:04

On Fri, 19 Jan 2007 10:48:22 +0100, "Brian Lund"
<geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote:

>> http://en.wikipedia.org/wiki/Global_warming#Pre-human_global_warming
>
>Hvordan kan kurverne for fremtiden være så "takkede"? De enkelte institutter
>påstår vel ikke at de ligefrem kan forudse temperaturer for et bestemt år!?
>Burde kurverne ikke være "bløde" for 2006+?

Ja, de må sgu være dygtige når de kan forudse en temperaturstining i
2086 og et fald i 2087 (jeg havde ikke lige selv tænkt på den
detalje)....

>Og hvordan dælen kan de være uenige om fortiden?

De bruger måske forskellige regneark....

(Nu bliver Egon glad)....

Nicolai (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 19-01-07 11:50


"Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
news:45b0019b$0$887$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Nåå.. så er historier som disse bare skrøner ?
>
> Orkan rammer vesteuropa, 14 dræbt
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/163455.htm?rss=true
>
> Mindst 23 dræbt i uvejr
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/232855.htm?rss=true
>
> Huge storms sweep northern Europe
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6274377.stm
>
> Storms lash Europe
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/6275939.stm
>
> US harsh weather extends its grip
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6274769.stm
>
>
> Det er blot nyhederne på EN dag.. tja.. så det passer nok ikke!

Jo, de passer da.

>> Men det passer jo ikke helt, for FN's klimapanel IPCC har for en måned
>> siden nedjusteret den forventede globale opvamning iløbet af det
>> kommende århundrede med 25%!
>
> Nåå.. pyyha.. så pga al gore ikke har sine facts straight, så passer intet
> om den globale opvarmning ?
> Fint... lad os fortsætte med vores forbrug og smid væk kultur. Al gore
> Lyver!

Hvorfor tror du, at det er vores forbrug som er årsagen?

Som Thomas V. H. også er inde på, så disse fænomener altid forekommet og
svinget frem og tilbage. Der er intet belæg for at sige, at den globale
opvarmning skyldes os mennesker, selvom vores opførsel overfor naturen er
respektløs. Der er flere ting, som peger på at klimaforandringer, også
voldsomme, er en del af jordens cyklus.

Nicolai



Per A. Hansen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Per A. Hansen


Dato : 19-01-07 13:14


"Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
news:45b0019b$0$887$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> news:1hs5szu.scnmohddpis3N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
>> Fra interviewet på news.tv2.dk har Al Gore lige udtalt at "der hver uge
>> kommer nye beviser for den globale opvarmning, og de peger alle i den
>> samem retning".
>
> Nåå.. så er historier som disse bare skrøner ?
>
> Orkan rammer vesteuropa, 14 dræbt
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/163455.htm?rss=true
>
> Mindst 23 dræbt i uvejr
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/232855.htm?rss=true
>
> Huge storms sweep northern Europe
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6274377.stm
>
> Storms lash Europe
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/6275939.stm
>
> US harsh weather extends its grip
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6274769.stm

Spørgsmålet er, hvad du vil med disse link.
Hvis du læser i IPCCs seneste rapport vil du se, at de netop konkluderer,
at der ingen sammenhæng er mellem klimaændringer og antallet af
tyfoner, cykloner oa. ekstreme vejrforhold. Dine links er derfor
irrelevante.

>> Og mens vi venter på behandlingen af Henrik Svensmark's afhandling og
>> den kosmiske strålings påvirkningen af skydannelsen, er der stadig
>> potentiale for at der må nedjusteres yderligere i prognoserne for den
>> globale opvarmning.

>Ja! For han er jo en GUD inden for meterologi. Og han ved 100% bedre end Al
>Gore hvad der vil ske, og det vil frigøre os alle for dårlig samvittighed.


Svensmark er ikke meteorolog - han er fysiker. Al Gore er politiker.
Al Gore fortæller i sin film, at den vidende sne på Kilimanjaro er et tegn

global katastrofe.
Sandheden er, at klimaet her ikke er blever varmere. Den manglende sne
skyldes
at det er blevet mere tørt.
Om Al Gore er en velmende amatør eller en snedig populist ved jeg ikke.
Men nogen klimaprofet er han ikke.


--

Med venlig hilsen
Per A. Hansen



Per A. Hansen (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Per A. Hansen


Dato : 20-01-07 08:10


"Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
news:45b0019b$0$887$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> news:1hs5szu.scnmohddpis3N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
>> Fra interviewet på news.tv2.dk har Al Gore lige udtalt at "der hver uge
>> kommer nye beviser for den globale opvarmning, og de peger alle i den
>> samem retning".
>
> Nåå.. så er historier som disse bare skrøner ?
>
> Orkan rammer vesteuropa, 14 dræbt
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/163455.htm?rss=true
>
> Mindst 23 dræbt i uvejr
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/18/232855.htm?rss=true
>
> Huge storms sweep northern Europe
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6274377.stm
>
> Storms lash Europe
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/6275939.stm
>
> US harsh weather extends its grip
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6274769.stm
>

Flere skrøner?
I USA ser man gerne lidt mere drivhuseffekt
http://politiken.dk/udland/article228877.ece


--

Med venlig hilsen
Per A. Hansen.




Bo Warming (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 19-01-07 02:21

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
news:1hs5szu.scnmohddpis3N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> Fra interviewet på news.tv2.dk har Al Gore lige udtalt at "der hver
> uge
> kommer nye beviser for den globale opvarmning, og de peger alle i
> den
> samem retning".
>
> Men det passer jo ikke helt, for FN's klimapanel IPCC har for en
> måned
> siden nedjusteret den forventede globale opvamning iløbet af det
> kommende århundrede med 25%!
>
> Og mens vi venter på behandlingen af Henrik Svensmark's afhandling
> og
> den kosmiske strålings påvirkningen af skydannelsen, er der stadig
> potentiale for at der må nedjusteres yderligere i prognoserne for
> den
> globale opvarmning.

Menneskets primitive universitetsvidenskab er inkompetent til at
vurdere noget så kompliceret som klimaskift og vandstande

Der er for mange parametre.
Lomborgs statistik kaster fine strejflys på fejlkilder og uvidenhed

Al Gore er religiøs økoflipper og opputinistisk politiker og totalt
ligeglad med sandhed - amerikansk politik handler om mediekontrol,
sladderkontrol, berufsverbot og en propaganda der er effektivere end
nogen diktaturstats.



Jakob Nielsen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Jakob Nielsen


Dato : 19-01-07 06:36

> Fra interviewet på news.tv2.dk har Al Gore lige udtalt at "der hver uge
> kommer nye beviser for den globale opvarmning, og de peger alle i den
> samem retning".
>
> Men det passer jo ikke helt, for FN's klimapanel IPCC har for en måned
> siden nedjusteret den forventede globale opvamning iløbet af det
> kommende århundrede med 25%!

Din overskrift fik mig først til at tro at den post kom fra en anden. Måske
en vis person bare er begyndt at smitte ligesindede med sit ordvalg?

Hvordan kan ser du at en udtalelse om at der kommer "beviser" på global
opvarming står i kontrast til at man nedjusterer forventningerne til
opvarmingen?

Et eksempel du måske bedre kan forholde dig til...
1: temperaturen vil generelt stige i de kommende måneder og toppe omkring
juli måned, og når måske helt op på 40 grader.
2: vi skal nok alligevel ikke regne med at temperaturen stiger til 40 grader
men kun 30 grader.

I 1 taler man om opvarming, og i de kommende måneder vil observationer nok
støtte den, selvom 2 også er korrekt. En nedjustering er ikke det samme som
en afvisning.


Jakob Nielsen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Jakob Nielsen


Dato : 19-01-07 06:38

Glem det med overskriften. Overså i farten "Re: ...". Så var det nok
alligevel oprindeligt fra ham der bor i mit killfilter. Han burde egentlig
snart betale leje.


Nicolai (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 20-01-07 03:05


"Jakob Nielsen" <no@thanks.no> skrev i en meddelelse
news:45b0592a$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Glem det med overskriften. Overså i farten "Re: ...". Så var det nok
> alligevel oprindeligt fra ham der bor i mit killfilter. Han burde egentlig
> snart betale leje.

Er du fuld? Der er da ikke noget "Re:" i den overskrift du svarer?

Nicolai



Peter Bjørn Perlsø (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 19-01-07 06:48

Jakob Nielsen <no@thanks.no> wrote:

> > Fra interviewet på news.tv2.dk har Al Gore lige udtalt at "der hver uge
> > kommer nye beviser for den globale opvarmning, og de peger alle i den
> > samem retning".
> >
> > Men det passer jo ikke helt, for FN's klimapanel IPCC har for en måned
> > siden nedjusteret den forventede globale opvamning iløbet af det
> > kommende århundrede med 25%!
>
> Din overskrift fik mig først til at tro at den post kom fra en anden. Måske
> en vis person bare er begyndt at smitte ligesindede med sit ordvalg?
>
> Hvordan kan ser du at en udtalelse om at der kommer "beviser" på global
> opvarming står i kontrast til at man nedjusterer forventningerne til
> opvarmingen?
>
> Et eksempel du måske bedre kan forholde dig til...
> 1: temperaturen vil generelt stige i de kommende måneder og toppe omkring
> juli måned, og når måske helt op på 40 grader.
> 2: vi skal nok alligevel ikke regne med at temperaturen stiger til 40 grader
> men kun 30 grader.
>
> I 1 taler man om opvarming, og i de kommende måneder vil observationer nok
> støtte den, selvom 2 også er korrekt. En nedjustering er ikke det samme som
> en afvisning.

Jeg afviser ikke teorien om AGW.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Jakob Nielsen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Jakob Nielsen


Dato : 19-01-07 07:41

> Jeg afviser ikke teorien om AGW.

Jeg antager at det der stod i din post (den jeg svarede på) var fra dig og
ikke OP?

"Men det passer jo ikke helt,..." er nu stadig misvisende. En nedjustering
går ikke imod at "alle peger i samme retning [mod varme]". De går bare
mindre stejlt imod den samme retning.

Jeg læste godt nok din post i lyset af overskriften, da jeg overså "Re:", og
tolkede det derfor som en absolut afvisning af Gores synspunkter. Det var
det så ikke. Beklager.


Nicolai (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 20-01-07 03:07


"Jakob Nielsen" <no@thanks.no> skrev i en meddelelse
news:45b067ea$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Jeg antager at det der stod i din post (den jeg svarede på) var fra dig og
> ikke OP?

Tror du har mistet overblikket. Det der stod i den post, var fra ham.

> "Men det passer jo ikke helt,..." er nu stadig misvisende. En nedjustering
> går ikke imod at "alle peger i samme retning [mod varme]". De går bare
> mindre stejlt imod den samme retning.
>
> Jeg læste godt nok din post i lyset af overskriften, da jeg overså "Re:",
> og tolkede det derfor som en absolut afvisning af Gores synspunkter. Det
> var det så ikke. Beklager.

Haha.



Jakob Nielsen (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Jakob Nielsen


Dato : 20-01-07 13:45

> Tror du har mistet overblikket. Det der stod i den post, var fra ham.

Ja. Ved ikke helt hvad der skete der. Er lige skiftet til Vista og "windows
mail" som reader, og der står bestemt Re: her, men ikke hvis man ser i
google groups. Donno why. Kan være det samme. Bortset fra forviringen med
hvem der lavede den fjogede overskrift om at lyve, så har jeg ikke vrøvlet i
nævneværdig grad.


Nicolai (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 20-01-07 21:54


"Jakob Nielsen" <no@thanks.no> skrev i en meddelelse
news:45b20ebe$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Ja. Ved ikke helt hvad der skete der. Er lige skiftet til Vista og
> "windows mail" som reader, og der står bestemt Re: her, men ikke hvis man
> ser i google groups. Donno why. Kan være det samme. Bortset fra
> forviringen med hvem der lavede den fjogede overskrift om at lyve, så har
> jeg ikke vrøvlet i nævneværdig grad.

Hehe, det kan ske for den bedste jo. :)




Allan Riise (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 20-01-07 21:59

Nicolai wrote:
> "Jakob Nielsen" <no@thanks.no> skrev i en meddelelse
> news:45b20ebe$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Ja. Ved ikke helt hvad der skete der. Er lige skiftet til Vista og
>> "windows mail" som reader, og der står bestemt Re: her, men ikke
>> hvis man ser i google groups. Donno why. Kan være det samme. Bortset
>> fra forviringen med hvem der lavede den fjogede overskrift om at
>> lyve, så har jeg ikke vrøvlet i nævneværdig grad.
>
> Hehe, det kan ske for den bedste jo. :)


OT:
Vista sucks, kan ikke engang inst. TV tuner kort eller digital signatur

--
Allan Riise



Jakob Nielsen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Jakob Nielsen


Dato : 21-01-07 10:26

> OT:
> Vista sucks, kan ikke engang inst. TV tuner kort eller digital signatur

Well... man kunne måske argumentere for at dit tunerkort og den digitale
signatur sucks? Min printer kan heller ikke fungere nu, da Lexmark ikke har
fået lavet en vista-driver før den officielle udgivelse (vista er udgivet på
msdn btw). Er det MS eller Lexmark jeg skal klage over? Et OS er trods alt
ikke samtlige drivers til alt muligt hardware, og bør ikke være det.


Allan Riise (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 21-01-07 10:57

Jakob Nielsen wrote:
>> OT:
>> Vista sucks, kan ikke engang inst. TV tuner kort eller digital
>> signatur
>
> Well... man kunne måske argumentere for at dit tunerkort og den
> digitale signatur sucks? Min printer kan heller ikke fungere nu, da
> Lexmark ikke har fået lavet en vista-driver før den officielle
> udgivelse (vista er udgivet på msdn btw). Er det MS eller Lexmark jeg
> skal klage over? Et OS er trods alt ikke samtlige drivers til alt
> muligt hardware, og bør ikke være det.


Digital signatur burde for fanden da bare virke, der er den gængse
cerificering i hele Danmark med godt 1 mill. brugere, men der er jo en grund
til at MS-V endnu ikke er kommet til Danmark, og selvom jeg havde bestilt 1
eks. så afventer jeg det 1 år eller 2 år der går til systemet er
tilfredstillende, der er jo absolut intet nyt i at MS produkter skal
opdaters jævnligt ja så godt som hver dag, fordi man sender halvfærdige
produkter på gaden.

--
Allan Riise



Jakob Nielsen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Jakob Nielsen


Dato : 21-01-07 11:28

> Digital signatur burde for fanden da bare virke, der er den gængse
> cerificering i hele Danmark med godt 1 mill. brugere

Ja, så den burde virke. Er det ikke dem der laver den som er snavrlige for
at den virker? Det vil jeg huske næste gang en kunde klager over at min
software ikke virker. Jeg giver da bare leverendøren af operativsystemet
skylden. Makes sense.
Den digitale signatur er noget møg, og det har været velkendt i lang tid. At
den så yderligere ikke lige virker med det nyeste OS, som ikke er frigivet
til den brede offentlighed, det er da virkelig ikke MS's skyld.

>, men der er jo en grund til at MS-V endnu ikke er kommet til Danmark, og
>selvom jeg havde bestilt 1 eks. så afventer jeg det 1 år eller 2 år der går
>til systemet er tilfredstillende, der er jo absolut intet nyt i at MS
>produkter skal opdaters jævnligt ja så godt som hver dag, fordi man sender
>halvfærdige produkter på gaden.

Windows skal ikke opdateres "så godt som hver dag". Man kan heller ikke
definere "halvfærdigt" som at et OS ikke kan forholde sig til alle ydre
faktorer, som du jo tydeligvis forventer det. At du giver Vista skylden for
at dit tunerkort ikke virker, det viser da hvor forvrænget dit verdenssyn
er. De fleste problemer med windows skyldes tredieparts-software, deri
drivers, og opfindsomme angreb på systemet af hackere/crackere (hvad nu dit
favoritord er). Af samme grund er der generelt ikke så mange problemer med
spillekonsoller. De kan generelt ikke pilles så meget i af alle andre.

Nok om det. Hvis du virkelig mener MS har skylden for at et andet firma ikke
har lavet drivers til dit tunerkort endnu, så dig om det. Slut herfra


Per A. Hansen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Per A. Hansen


Dato : 19-01-07 13:16


"Jakob Nielsen" <no@thanks.no> skrev i en meddelelse
news:45b058de$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Fra interviewet på news.tv2.dk har Al Gore lige udtalt at "der hver uge
>> kommer nye beviser for den globale opvarmning, og de peger alle i den
>> samem retning".
>>
>> Men det passer jo ikke helt, for FN's klimapanel IPCC har for en måned
>> siden nedjusteret den forventede globale opvamning iløbet af det
>> kommende århundrede med 25%!
>
> Din overskrift fik mig først til at tro at den post kom fra en anden.
> Måske en vis person bare er begyndt at smitte ligesindede med sit ordvalg?
>
> Hvordan kan ser du at en udtalelse om at der kommer "beviser" på global
> opvarming står i kontrast til at man nedjusterer forventningerne til
> opvarmingen?
>
> Et eksempel du måske bedre kan forholde dig til...
> 1: temperaturen vil generelt stige i de kommende måneder og toppe omkring
> juli måned, og når måske helt op på 40 grader.
> 2: vi skal nok alligevel ikke regne med at temperaturen stiger til 40
> grader men kun 30 grader.

Interessant teori.
Gælder den også på den sydlige halvkugle?

--

Med venlig hilsen
Per A. Hansen



Jakob Nielsen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Jakob Nielsen


Dato : 19-01-07 14:32

>> Et eksempel du måske bedre kan forholde dig til...
>> 1: temperaturen vil generelt stige i de kommende måneder og toppe omkring
>> juli måned, og når måske helt op på 40 grader.
>> 2: vi skal nok alligevel ikke regne med at temperaturen stiger til 40
>> grader men kun 30 grader.
>
> Interessant teori.
> Gælder den også på den sydlige halvkugle?

Ja, bestemt. Både den sydlige, den nordlige og så den tredie halvkugle nu vi
er i gang.
Du laver vel sjov? Du forstod godt at det var et eksempel der skulle vise at
de to udsagn ikke var i total modstrid?


Per A. Hansen (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Per A. Hansen


Dato : 20-01-07 08:08


"Jakob Nielsen" <no@thanks.no> skrev i en meddelelse
news:45b0c851$0$144$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>> Et eksempel du måske bedre kan forholde dig til...
>>> 1: temperaturen vil generelt stige i de kommende måneder og toppe
>>> omkring juli måned, og når måske helt op på 40 grader.
>>> 2: vi skal nok alligevel ikke regne med at temperaturen stiger til 40
>>> grader men kun 30 grader.
>>
>> Interessant teori.
>> Gælder den også på den sydlige halvkugle?
>
> Ja, bestemt. Både den sydlige, den nordlige og så den tredie halvkugle nu
> vi er i gang.
> Du laver vel sjov? Du forstod godt at det var et eksempel der skulle vise
> at de to udsagn ikke var i total modstrid?

Ja



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408608
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste