Jantelovreligion i folkekirken
Fra : Martin Johansen

Dato : 18-01-07 11:44

dk.livssyn.kristendom Lyrik <lyrik@heaven.dk>:

>Din egoisme er af en dimension som om hele din person var en stor stiv pik
>du forlangte at verden skulle gnide uafladeligt! Du er ulidelig!!

Når sippede kirkegængere klager om onani/slikpapir er det
kollektiv egoisme=jantelov, og kun misundelighed over hvad de
ikke selv tør.
HVad-man-ikke-ser-har-man-ikke-ondt-af, og derfor er det afsporet
diskussion at bringe eksibitionistisk
pikstorhedsvandvid-spørgsmål på banen som i sidste ende siger
mere om dig end mig

--
   Copyright© Martin Johansen, 2006
   http://www.geocities.com/martinhonorejohansen

Fra : Bo Warming

Dato : 18-01-07 12:47

"Martin Johansen" <m@j.dk> wrote in message

> [...]
> diskussion at bringe eksibitionistisk
> pikstorhedsvandvid-spørgsmål på banen som i sidste ende siger

Mig bekendt har ingen dansk kirkegænger udført onani mens andre var i
lokalet.
Selv jeg er for selektiv i mine provokationer til sådant.
JEg har ultraforsigtigt bladret i avis under gudstjeneste, og det
affødte ingen kritik udenfor kirkebygningen
og et spørgtsmål i menighedshuset ved offentlig foredrag nævnte
præstens ønsker om at få mig smidt ud af folkekirken og det blev jeg -
og er lidt stolt af. MEdlemskab er jo en dåbsgave som kun 4 andre er
blevet frataget siden 1849.
Mit spørgsmål som sårede præsten pga min saglige kritik af hendes
embedsførsel førte til at der ringedes efter politi der fulgte mig ud
af kirkens bygninger - vildt cool syntes jeg, så der er lidt barnlig
BZer i mig. Men når nul vold, hvorfor så ikke ignorere?

Jantelov bruger BZ mod os andre og siger at vi ikke støtter ulandene
når vi ikke smadrer 7-11-butikker
Og kirken janter af racister at de ikke blir frelst
Tak Gud at jeg ikke er som toldere, skøger og syndere siger Farisæeren
i Jesu lignelse, for Jesus angreb de politisk korrekte
jantelovsmisbrugere, der ser ned på os, der er ufarlige egoister

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-01-07 16:22

Bo Warming skrev i news:a7Jrh.15603$gs6.6533@fe55.usenetserver.com

> "Martin Johansen" <m@j.dk> wrote in message

> Mig bekendt har ingen dansk kirkegænger udført onani mens andre var i
> lokalet.

Bo, hold nu op med at snakke med dig selv.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Martin Johansen

Dato : 18-01-07 21:16

>Bo, hold nu op med at snakke med dig selv.

Kig på IP-adresserne, som ikke er de samme.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-07 01:12

> Kig på IP-adresserne, som ikke er de samme.

ALLE usenettere taler med sig selv, dvs fører en indre dialog og
lægger udvalgte facts og ræsonementer frem som bidrag til
diskussionsgruppens brug.

Nogle mennesker er klædeligt beskedne og skriver helst generelt og
objektivt om neutrale , alment kendte sager.

Andre kues ikke af "Du skal ikke tro du er noget" - loven og tør bruge
sig selv som case og illustration af synspunktet.

Det er min stil at kaste min person ud i situationer, hvor jeg
indhøster tiltrængte erfaringer og afprøver systemet, in casu
folkekirkens tolerance.

Nogle vil opleve det arrogant , ubeskedent, selviscenesættende eller
anmasende, når Glistrup starter et anti-Islam parti på at blære sig
med sit eget privatlivs lovlige nul-trækprocent, men jeg er betaget af
hans indsats og vil gerne lege på samme måde med systemet og kaste lys
på korruption og dårlig lovgivning, ved at bruge mig selv som
murbrækker(få min pik gnedet?).

Skriver man om selvoplevede sager, skriver man om, hvad man _ved_
noget om , og om hvad _ikke_ er almen-kendt allerede. Måske det
opleves som perspektivløs indavl - så kan folk gå i en stor bue uden
om mine indlæg, hvis de irriterer således. Eller påpege hvorfor jeg
keder og er lang i spyttet.

Skitzofreni-psykose er ikke en sygdom men en samlebetegnelse for nogle
psykologiske særheder/billeder, der evt. har præg af "splittet sind"
og visse af de patienter, der stemples med skitzofren-diagnosen (men
ikke skitzoid-diagnosen) påstås at "snakke med sig selv" mere end folk
flest.

Amerikansk psykoanalyse har lang tradition for brug af betegnelserne
personligheds-splittelse og borderline, der også ofte er om "to
personer i een" - dog ikke så extremt som ved
manio-depressivitet(bipolar depression) og kvartals-dranker
alkoholikerne, der holder misbruget under låg i lange perioder.

Det er god intelligens at føre indre dialog, og undertiden gavnligt
for andre, at man lægger sine interne uenigheder frem for andre -
Glistrups og mit idol er her dramatikeren Henrik Ibsen, der lader sine
forskellige indfaldsvinkler til en problematik blive udtalt af
skuespillets forskellige personer.

Mine yngste børns mor var i 8 år vildt forelsket i mig i perioder og
meget irriteret på mig i andre perioder og blev i mine øjne et
utroværdigt menneske ved således at modsige sig selv - det matchede
USA-klassifikationen "split personality" (to i en, der snakkede _for
lidt_ med sig selv ).

Mange politikere er hyklere og siger eet og gør noget andet, og kan
man af deres debatindlæg pinpointe, hvor de modsiger sig selv, gør man
vælgerne en tjeneste.

Hvis nogen kan slå ned på, hvor jeg evt modsiger mig selv (eller hvor
det ser sådan ud) , gør man både mig og andre en tjeneste.

Jo mere man tør tænke højt og udstille de skismaer/dilemmaer, der
findes i ens sind, jo lettere gør man det for læseren ikke at blive
demagogisk forført.

Brainstorming som jeg oplevede i min ingeniør-fars tekniske
udviklingsafdeling havde som grundregel ikke at ordkløve og
personangribe om "på det punkt er DU ikke konsistent", men at se på de
overordnede linier og haste videre mod ordvekslingens røde tråd og
belyse problemet alsidigt for siden at klare tankerne og lande på gode
kompromisser, efter at alle aspekter har været endevendt, uden
dømmesyge og person-fnidder.

Jeg forstår ikke betydning af IP-numre i denne tråd(og vil gerne
belæres), men jeg mener at egoisme og selvoptagethed kan være helt OK,
når blot ikke man ved et et møde monopoliserer snakken med
uinteressant pral om egne børns bedrifter, egne tilståelser, dumme
vitser som forventes leet af, osv.

Håber jeg kom hele vejen rundt om emnet uden at kede for meget!

Forresten så jeg netop i TV en stor voksen kat, der var kravlet højt
op i et træ og blev hjulpet ned af brandfolk med stige og springlagen.
I naturen har man vist aldrig fundet en vildkats lig eller skelet i en
trætop, og katte finder vej ned, hvor de fandt op, når de blir sultne
nok. Jeg tror, at så sindsyg, fremmedgjort og selvdestruktiv en
handling hos en kat kan være forårsaget af en tæt symbiose med en
ejer, der har et splittet sind.

Fra : struer

Dato : 19-01-07 04:13

Bo Warming wrote:

> [...]
> og et spørgtsmål i menighedshuset ved offentlig foredrag nævnte
> præstens ønsker om at få mig smidt ud af folkekirken og det blev jeg -

Der er ingen der bliver smidt ud af kirken hvis de opføre sig
ordentlig.

Rom 13 v1 Alle skal underordne sig under de myndigheder, som står
over dem, for der findes ingen myndighed, som ikke er fra Gud, og de,
som findes, er forordnet af Gud. v2 Den, som sætter sig op imod dem,
der har en myndighed, står derfor Guds ordning imod, og de, der gør
det, vil pådrage sig dom.

jeg forstår præsten der smed dig ud med god Bibelsk grund.

Erik

Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-07 08:45

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> wrote in message
Bo Warming wrote:

> [...]
> JEg har ultraforsigtigt bladret i avis under gudstjeneste, og det
> affødte ingen kritik udenfor kirkebygningen

BW: Og kun lavmælt og pr kropssprog i kirken

> [...]
> jeg -
> og er lidt stolt af.

Der er ingen der bliver smidt ud af kirken hvis de opføre sig

BW: Der er enorme meningsforskelle og enorm kritik af kirkemyndigheder
indenfor Folkekirken men kun 4 er foruden jeg blevet frataget sit
folkekirkemedlemskab og den ene fik det tilbage, måske pga mine
provokationer

[...]

BW: Dit bibelske citat er fra den PAulus-del som også forbyder kvinder
i kirken!
Altså noget klart forældet

Fra : Bekan

Dato : 21-01-07 17:10

struer wrote:
[...]
> [...]
> som findes, er forordnet af Gud. v2 Den, som sætter sig op imod dem,
> der har en myndighed, står derfor Guds ordning imod, og de, der gør

Synes du ikke det kan være foragteligt som du kaster om dig med denne type
skriftsted og derigennem påstå at *alle* har pligt til enhver tid - og i
ethvert relevant spørgsmål - at underordne sig de eksisterende (verdslige)
myndigheder.

Prøv at læse det igen, og undgå for al del rygrads-refleks fortolkningen.

Fra : struer

Dato : 19-01-07 11:24

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> jeg forstår præsten der smed dig ud med god Bibelsk grund.
>
> BW: Dit bibelske citat er fra den PAulus-del som også forbyder kvinder

Nu er din folkekirke kun fra år ca 1521 altså 15-1600 år nyere end
Paulus-kirken og smider ikke kvinder ud af kirken, der ikke forstyre
kirkens fred og fundamentale forkyndlese

med din abstrakte filosofi af bibelen, ville jeg selv smide dig ud på
grundlag af grundloven § 79

§ 79
Borgerne har ret til uden forudgående tilladelse at samle sig
ubevæbnede. Offentlige forsamlinger har politiet ret til at overvære.
Forsamlinger under åben himmel kan forbydes, når der af dem kan
befrygtes fare for den offentlige fred.

fordi kære Bo Warming du er til fare for den offentlige fred

Erik

Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-07 13:57

Bo Warming wrote:
> [...]

befrygtes fare for den offentlige fred.

fordi kære Bo Warming du er til fare for den offentlige fred

BW: Hvordan kan mine milde ord forårsage ufred=vold
Jeg har aldrig slået nogen
Vi har ytringsfrihed.
Da politi kaldtes til min kirke var det offentligt møde i
menighedsrådshuset hvor jeg havde fået ordet mht spørgsmål til
foredragsholder

Fra : struer

Dato : 20-01-07 02:52

> fordi kære Bo Warming du er til fare for den offentlige fred
>

> BW: Hvordan kan mine milde ord forårsage ufred=vold
> Jeg har aldrig slået nogen

Og Børge har aldrig snyt i skat

> Vi har ytringsfrihed.

Ikke i folkekirken, der hersker teokrati

> Da politi kaldtes til min kirke var det offentligt møde i
> menighedsrådshuset hvor jeg havde fået ordet mht spørgsmål til
> foredragsholder

Hvad? er du både smidt ud fra offentlig møde og folkrkirken, men BW
dog

Erik

Fra : gb

Dato : 20-01-07 08:25

> Ikke i folkekirken, der hersker teokrati

Du vrøvler. Folkekirken omfatter bl.a. folk som Thorkild Grosbøl, som
ikke tror på Gud, selv om han er præst, og biskop Kjeld Holm, som er
mere imam end kristen biskop...

--
GB

Fra : Bo Warming

Dato : 20-01-07 12:08

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> wrote in message
> fordi kære Bo Warming du er til fare for den offentlige fred

H V O R D A N ?

> [...]
> foredragsholder

Hvad? er du både smidt ud fra offentlig møde og folkrkirken, men BW

Præsten frontalangreb Dansk Folkeparti fra prædikestolen og meddelte
mig, at hvis jeg fandt det politiserende , kunne jeg klage til bispen.

Det gjorde jeg og desuden i et relevant spørgsmål til foredragsholder
ved åbent debatmøde i menighedshuset, hvor ordstyreren havde givet mig
ordet - helt efter bogen..

Fordi præsten ikke kunne svare , tilkaldte hun politiet og jeg fik
brev fra bispen, om at min dåbsgave, mit folkekirkemedlemskab, er
frataget mig.

Sit sande ansigt som muslimsk forpost afslørede Den Danske Folkekirke
derved - og det bør være en øjenåbner for de, der ikke allerede indså
det.

Da jeg to år før blev frataget mit 30-årige medlemskab af
Fremskridtspartiet, der efter dets totale og endelige valgnederlag
havde lagt sin glistrupisme og Glistrup fra sig, var det ikke nær så
interessant (og det var om politik og ikke om kropslugt og vedr
kirkeeksklusion var der heller ikke involveret fysisk, kemisk,
overdøvning, blufærdighedskrænkende, lugtmæssig, voldelig eller
lignende væren aparte fra min side - kun de *ord* som også har kunne
læses på usenet, og de fire andre der er blevet udsmidt af statskirken
har også forbrudt sig verbalt og kun det.

Helt som på Usenet gælder, at rygter opstår, og en fjer bliver til fem
høns,
og når man har den glistrupske holdning, at pædofili og voldtægt ikke
forebygges af høje straffe, snarere tværtimod,
og jeg desuden som cand.scient i kemi dyrker en naturvidenskabelig
internet-hobby om at stille spørgsmålstegn ved den etablerede
historieskrivning om kz-dødsfaldene under WW2 , så opstår rygter om,
at jeg er et psykotisk nazistisk monster og selv pædofil -
- alkoholikene, der hænger ud i Nørrebroparken, der er min nabo er
fast besluttet på sidstnælvnte sexisme-forbrydelse hos mig, og sådan
usand sladder lever sit eget liv og er formodentlig hovedårsag til
långiveres afvisning af at låne med sikkerhed i min hus's millioner
af kroners friværdi, og diverse eksklusioner og stenkast fra
Ungdomshusets autonome mod min kone og mig gennem vinduerne i vort
hus -

- når en ulandskvinde skal se lejlighed, der er til leje, og passerer
en rodet have, hvor jeg i shorts, bare tær og åbenstående skjorte
drikker vin med et ægtepar, så er rygtejunglen formodentlig
medvirkende til, at hun hallucinerer om blufærdighedskrænkelse, og i
byretten opdigter, at haven var ildelugtende - og siden har en
Netto-butiks muslimske bestyrer udvist mig af sin butik alene pga
åbenstående skjorte og shorts og kun det
- at mit ansigt og hår ikke er barberet og frisørklippet medvirker
måske, men rummer ingen aggressivitet, kun videnskabelig
grænsesøgning.

Fra : struer

Dato : 20-01-07 09:14

gb wrote:
> [...]
>
> Du vrøvler. Folkekirken omfatter bl.a. folk som Thorkild Grosbøl, som
> ikke tror på Gud, selv om han er præst, og biskop Kjeld Holm, som er

OK jeg vrøvler, men Thorkild Grosbøl, Kjeld Holm er ikke folkekirkens
love om opførsel ?

Men mener du, at Thorkild Grosbøl og Kjeld Holm er folkekirken vil
jeg gerne hører begrundelsen !

mange tak,

Erik

Fra : gb

Dato : 20-01-07 10:03

> Men mener du, at Thorkild Grosbøl og Kjeld Holm er folkekirken
> vil jeg gerne hører begrundelsen !

De er en del af FK. Grosbøl er folkekirkepræst, Holm er (gudhjælpemig)
biskop.

--
GB

Fra : struer

Dato : 21-01-07 03:08

Bo Warming skrev:
> [...]
> - at mit ansigt og hår ikke er barberet og frisørklippet medvirker
> måske, men rummer ingen aggressivitet, kun videnskabelig

Du har lige forklaret hvorfor du er til fare og grunden til jeg også
ville smide dig ud, hvis jeg holdte et offentlig møde.

nemmere kan det ikke være, og det har ikke noget med skæget, shorts
og skjorte at gøre.

Erik

Fra : Bo Warming

Dato : 21-01-07 05:22

Bo Warming skrev:

> Du har lige forklaret hvorfor du er til fare og grunden til jeg
> også
ville smide dig ud, hvis jeg holdte et offentlig møde.

BW: Nej. Du tager fejl. Og der er ingen logik i hvad du ytrer.

Jeg har forklaret at jeg UFARLIGT irriterede en præst ved ord.Ord og
kun ord. Og der var inviteret til åben debat. Lavmælte kortvarige ord.

Jeg blev alene smidt ud, fordi jeg i tildelt taletid ved møde i
menighedshuset sagde noget som påpegede selvmodsigelse ved en gæstfri
præst med varmt bankende moderhjerte, der pludselig og grundløst
fratog mig mit medlemskab af folkekirken.

Bosnierne, der angreb urmageren DE VAR TIL FARE, men jeg var og er
ALDRIG TIL FARE. Udover lidt med flad hånd mod samleverskes kind og
egne børns bagdele har jeg aldrig brugt vold eller truet med vold MOD
NOGEN I HELE MIT LIV, og jeg udstråler stammende svaghed og
ufarlighed.

Forklar dig , vedr dit postulat om _fare_
- med eller uden brug af følgende uddybning.

Præsten bor på Jagtvej og jeg bor på Bjelkes Alle overfor præstens
3årige datters børnehave og midtvejs mellem os ligger kirken.

Når jeg år efter år læser min avis i solskin passerer præsten mig
hver morgen med sin datter i barnevogn og vi tager ofte en snak om
teologiske emner fx da jeg skulle holde begravelsestale, da min tante
døde og fik fiduser af præsten.

Og vi har venskabeligt diskuteret Folkekirkens udsmidning af min
Nørrebro-ven Sten Ribers, som blev omstødt, kort efter mine
provokationer mod denne fratagelse fra en dediceret kristen af hans
dåbsgave, kirkemedlemskabet , og muligvis omstødt delvis pga mine
mange verbale provokationer mod biskoppen.

½ år før præsten kaldte politi pga mit civiliserede lavmælte spørgsmål
ved møde, havde jeg inviteret præsten og præstens datter langt ind i
min have at se en solsorterede, hvor ungerne fodredes med regnorme,
hvad der chokerede datteren lidt, men moderen fandt det en skøn nabo-
og menigheds- og højdepunkts-oplevelse, så vi havde et ret fint
forhold.

Men da jeg som nævnt klagede over præstens prædiken til bispen over
hendes Anti-DanskFolkeparti-prædiken opstod hos hende en bitter
misstemning, og det fik præsten til at føle sig såret over, at jeg ved
et offentlig møde i min taletid hængte hende ud for at planlægge og
true med at følge bispens råd om at smide mig ud af
folkekirken(eksklusion, medlemsskab-fratagelse).

Hun var derved så indviklet i selvmodsigelser, at hun fik tårer i
øjnene og fulgte kordegnens forslag om, at han beskyttende ringede
efter politiet til at udvise mig af mødet, hvilket skete og det er jeg
stolt af.
En racistisk bums havde netop skændtes med den meget antiracistiske
kordegn ved mødet og jeg havde taget bumsen i forsvar og sagt "De tør
ikke tilkalde politiet" og det provokerede altså
- " A first" vil jeg kalde mit mesterstykke og forsøg på at få
folkekirken til at træde i karakter og vise sin pro-muslimske kamp
klart frem for alle..
Har du hørt om, at politi bruges imod ytringsfrihed på så spinkelt,
RENT VERBALT grundlag. - uden at der kunne påstås fare af nogen art?

Ring til pastor Susanne Voss Pedersen, Anna Kirken og hun vil bekræfte
alt i ovenstående (og tilføje sin sære version). Eller ring til
kordegn eller menighedsrådsformand , der gir spalteplads i
kirkebladet til Ungdomshuset, men som helt klart skammer sig over
deres overreaktion og ukristelig udsmidning af mig, som jo er i klar
modstrid med kirkens føren sig frem som moderne, tidssvarende,
tolerant, demokratisk .

Fra : struer

Dato : 22-01-07 03:59

Bekan skrev:
> [...]
> ethvert relevant spørgsmål - at underordne sig de eksisterende (verdslige)

Bibel formaningen gælder også de eksisterende (verdslige)

> Prøv at læse det igen, og undgå for al del rygrads-refleks fortolkningen.

Hvilken rygrads-refleks fortolkningen ? Jeg skrev ganske enkelt om en
kirkelig ordning om god opførsel og hvis BW havde opføret sig
ordentlig ville han ikke blive bortvist.

Du vil vel hellere have BW og Islam tilstande end Guds forordninger.

Prøv at læse det igen, og undgå for al din rygrads-refleks
fortolkningen

Erik

Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-07 05:27

Jeg skrev ganske enkelt om en
kirkelig ordning om god opførsel og hvis BW havde opføret sig
ordentlig ville han ikke blive bortvist.

BW: Du forsvarer at folkekirken er intolerant og ikke tåler lavmælt,
sober, anstændig, verbal kritik.

Den holder offentligt møde, og man får ordet af ordstyrer, og præsten
føler sig såret af en udtrykkelig tilladt, civiliseret debat om
eksklusion.

Man smides fysisk ud af mødet og mister den uigenkaldelige dåbsgave,
som folkekirkemedlemskab burde være.

Du opdigter af den blå luft "farlighed"

Hvis du som individ inviterer mig til møde i dit private hjem og du
bliver træt af mine lavmælte civiliserede ORD, så kan du naturligvis
afbryde din gæstfrihed. Men præsten har forpligtelse overfor demokrati
, ytringsfrihed og debat tradition ved et selverklæret _åbent_
snakke-møde og bør give et varsel. Der var ingen tegn på, at jeg ville
føje ny replik til den korte replik, som jeg med mødets ordstyrer
"ordet er dit-tilladelse" var kommet med, men når man rammer et ømt
punkt, så overreageres, som var der fysisk FARLIGHED og det støtter du
med de irrelevante, formørkede Paulus-brev citater fra en tid, hvor
kvinder ikke måtte åbne munden ved kirkesnak , overhovedet

Når opdigtes farer ved miljø så henvises til
sikkerhedsforanstaltninger, som foretages, som om de beviser
farlighed. Fordi kirken var uden argumenter mod mig, valgte den at
bruge sin magt over politiet, så det kunne se ud som om, jeg havde
været anstødelig, og der havde været grund til politi-assisteret
fysisk udsmidning - og derved skabtes tro på, at fratagelse af
folkekirkemedlemskab havde berettigelse

Definer "at opføre sig ordentligt" ? Total lydighed og enighed med
kirkens ansatte?

Fra : Bekan

Dato : 22-01-07 10:43

struer wrote:

> Bibel formaningen gælder også de eksisterende (verdslige)

Ja, men kun dem man er underlagt, altså "...de myndigheder, som står over
dem...".

> [...]
> ordentlig ville han ikke blive bortvist.
>
> Du vil vel hellere have BW og Islam tilstande end Guds forordninger.

Vorherrebevares.

> Prøv at læse det igen, og undgå for al din rygrads-refleks
> fortolkningen

Glem det bare du, der er intet at gøre her.

Fra : Patruljen

Dato : 23-01-07 23:06

struer skrev:

> [...]
>
> Du vil vel hellere have BW og Islam tilstande end Guds forordninger.
>
> Prøv at læse det igen, og undgå for al din rygrads-refleks

Hvad er mere ryggradsfortolkning mere, end handlinger, du ikke kan
forklare ?
Du kan ikke levere et mere tydeligt eksempel, Mr. Struer -

Du undviger spørgsmål. Hvordan kan Wrming være til fare ? Kommer han
anstigende med baseballkølle, håndgranater eller boksehandsker ?

Fra : struer

Dato : 25-01-07 04:40

On 20 Jan., 16:22, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:

> [...]
> deres overreaktion og ukristelig udsmidning af mig, som jo er i klar
> modstrid med kirkens føren sig frem som moderne, tidssvarende,

Ok, jeg tro du er uskyldig og at du har opført dig pænt,

Jeg er selv smidt ud af folkekirken, på grund af (som Præsten i
Struer udtrykte det) en umoralsk handling.

Jeg lod mig døbe i en pinsekirke (--;

Erik