Al Gore tør ikke møde Bjørn Lomborg
Fra : Per Rønne

Dato : 18-01-07 06:20

I dagens JP kan man på:

<http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4191300/>

se at fhv vicepræsident Al Gore ikke tør møde Bjørn Lomborg til et
interview eller samtale. Jeg citerer fra artiklen, der er skrevet af
Else Boelskifte:

=
Den tidligere amerikanske vicepræsident Al Gore nægter at svare på
kritiske spørgsmål fra Bjørn Lomborg, forhenværende direktør for
Institut for Miljøvurdering.

Bjørn Lomborg skulle sammen med Morgenavisen Jyllands-Postens
kulturredaktør, Flemming Rose, have interviewet Al Gore torsdag. Via sin
litterære agent Wylie Agency i London meddelte Al Gore imidlertid
onsdag, at Bjørn Lomborgs tilstedeværelse under interviewet var uønsket.

»Det er ikke første gang, at det sker. Flere har prøvet at arrangere en
dialog mellem os, uden at det er lykkedes. Det er dybt problematisk, at
han ikke tør lade sig udfordre og kun vil tale med sine medløbere,«
siger Bjørn Lomborg.

Aftalen mellem den litterære agent og kulturredaktør Flemming Rose blev
efterfølgende, at Flemming Rose kunne gennemføre interviewet alene, og
at temaet skulle være bogen og filmen. Dette accepterede
Jyllands-Posten.

En time senere modtog Flemming Rose imidlertid en e-mail fra agenten med
ordlyden:

»Vi beklager at måtte meddele, at vi er nødt til at aflyse interviewet.«

Der blev ikke givet nogen begrundelse, og da kulturredaktøren herefter
kontaktede agenten telefonisk, forklarede denne, at aflysningen skyldtes
det forhold, at Bjørn Lomborg i det hele taget havde været en del af
processen.

Ifølge Bjørn Lomborg er han villig til at tage en debat med Al Gore om
global opvarmning når som helst og hvor som helst.
=

Som bekendt har den tidligere vicepræsident vakt stor international
opsigt med sin film »The Inconvenient Truth«, og han støttes da også
herhjemme af miljøministeren, der da også som cand.mag. i
litteraturvidenskab må siges at have en yderst relevant uddannelse til
at bedømme dette spørgsmål.

Helt ærligt: Kan Al Gore selv indse at en del af hans argumentation er
lidt »tyndbenet«?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 18-01-07 06:52

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Helt ærligt: Kan Al Gore selv indse at en del af hans argumentation er
> lidt »tyndbenet«?

Det er de ikke, men nofgle af de påstande han fremfører i filmen er
vildlednede.

At han ikke tør møde Bjørn Lombog er direkte ynkeligt, og taler ikke for
hans sag.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Ingolf

Dato : 19-01-07 00:27

>I dagens JP kan man på:
>
> <http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4191300/>

Ja det lyder plat, af Al Gore. For en platabe som Lomborg, er da nem at
afvise, med nuværende facts.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-01-07 01:02

Ingolf <dont_spam_ingolf@excite.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Ja det lyder plat, af Al Gore. For en platabe som Lomborg, er da nem at
> afvise, med nuværende facts.

hvorfor afviser AG så debat, hvis BL skulle være så nem at feje af
bordet?

Fra : Ingolf

Dato : 19-01-07 02:29

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> hvorfor afviser AG så debat, hvis BL skulle være så nem at feje af
> bordet?

Ja, det undrer osse mig...

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-07 07:14

Ingolf <dont_spam_ingolf@excite.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Ja, det undrer osse mig...

Medmindre han /ikke/ opfatter Bjørn Lomborg som en »platugle«?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 19-01-07 10:04

On Fri, 19 Jan 2007 02:28:32 +0100, "Ingolf"

>Ja, det undrer osse mig...

Måske er han ikke lige så nem at feje af bordet, som man går og regner
med...???