BZ er om Silvanparadis-erobring
Fra : Bo Warming

Dato : 18-01-07 04:01

BZ er om Silvanparadis-erobring

København er en grøn by og du følger fint med i årtidernes skiften,
når boende her.

Det fremmedgørende ved at være bybo er mangel på spændende
gørdetselv-aktiviteter, som fortidsbonden jo var begavet med i
overflod.

De overfladiske og små successer vedr BZ og Christiania er om Do It
Yourself, hvor de unge med elektrisk værktøj får deres
præstationsbehov opfyldt, hvilket savnes andetsteds. Materialer
skaffer håndværkerfagforening til dem gratis fra kapitalisters
byggepladser - deres medlemmers frynsegode.

Det første hærværk man udførte på Dortheavej efter bezættelsen var at
klistre en klatrevæg op - og så straks igang med veganermadlavning på
medbragte tunge komfurer, selvom medbragt mad havde dækket behovet til
den weekend.

Det første Fogh vil lovliggøre ved Christiania er at fjerne de spøjse
gørdetselv-udstrålende hytter langs vandet, der er symbolET på
gør-det-selv, for byggebureaukraterne skal have en luns kød - alt skal
være arkitekttegnet dvs det skal være DERES kreativitets-paradis.

Ritt Bjerregårds fordærvede valgflæsk om 5000 ny lejligheder til 5000
kr/md var baseret på at nyindflyttere selv skulle gøre det indre af
lejligheden færdig - hvilket fik min EL-nevø, nu borgmester, men
klogeligt ikke gjort boligborgmester - til at insistere, at der ikke
måtte stjæles job fra håndværkerne. Det kæreste mål er praktisk
arbejde, hvor man føler sig nyttig, og det vil 3F-organiserede
håndværkere ikke give fra sig - det spredes tyndt via megen
social-tidsspilde i skurvognene.

BZ-venner i baggårdene bag mit hus er både misundelige på min solrige
have og tagterasser og mine mange gørdetselv-aktivitetsmuligheder, som
de ikke har i deres ny Grønne Gårde som er kommunalt, sterilt,
arkitekttegnede.

Derfor klager de konstant og fik Bondam til at true mig med
tvangsbøder, hvad er gået i sig selv fordi man er langmodig med BZ og
Ungeren og derfor ikke tør være stik modsat med mig, hvis medierne
skulle skrive om Bondam-inkonsekvensen.

I skyggen af mit hus, ser de lasede mig udføre lasede kreative
løsninger og lave dem om efter de successive approximationers princip,
kan man ikke efterligne hvad man misunder, så klager man. Over at
nedløbsrør ikke er reglementeret osv.

Og når jeg svarer kommunens klage med at det er de heller ikke på
Christiania, så er Bondam-pamperne banket på plads derved. Endnu.

En forbedring af Danmark kræver respekt for ejendsomsret - nej til
autonomes og muslimers tyveri af huse.

Når folk er ejere af eget hus, er de altid gode og retfærdige ved
andre, mente Napoleon, og det vil være godt, om statens mange tomme
lokaler bliver fornuftigt og lovligt udlejede via det fri marked eller
solgt, så flest mulig kan opnå ejerskabets glæder og aktiviteter, Her
har BZ-bevægelsen kastet lys på noget rigtigt. (NB Lejerskab med
råderet er normalt i DK, og hvis ikke lejere bor i hus som bebos af
ejer, kan de kun vanskeligt smides ud, så lejerskab med dansk
lejlighedskontrakt er næsten så godt som ejerskab).