yellowdog linux
Fra : Søren Straszek

Dato : 29-06-01 20:12

Jeg vil gerne download ovenstående udgave af linux, men det volder en
del problemer. Enten får jeg en besked om at serveren er fuld ( jeg tror
ikke den har været i fredagsbar...), eller også roder jeg i blinde
rundet i nogle ftp mapper som jeg ikke lige kan finde noget i.

Så var det jeg tænkt om der måske var nogen herinde der havde haft held
til at downloade denne udgave af linux, og som kunne komme med et link
dertil?

Søren

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 29-06-01 21:44

Søren Straszek <straszek@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> Så var det jeg tænkt om der måske var nogen herinde der havde haft held
> til at downloade denne udgave af linux, og som kunne komme med et link

Hentede den i går aftes på
ftp://sunsite.cnlab-switch.ch//mirror/yellowdog/iso/pomona-2.0-20010602-
install.iso
Brændt her til aften, men endnu ikke installeret.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Søren Straszek

Dato : 29-06-01 21:43

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Hentede den i går aftes på
> ftp://sunsite.cnlab-switch.ch//mirror/yellowdog/iso/pomona-2.0-20010602-
> install.iso
> Brændt her til aften, men endnu ikke installeret.

Takker mange gang - jeg downloader den nu.

M.v.h Søren

Fra : Søren Straszek

Dato : 30-06-01 08:14

Søren Straszek <straszek@stofanet.dk> wrote:

> Takker mange gang - jeg downloader den nu.
>
> M.v.h Søren

Jeg har nu downloadet hele pakken, men hvilket program bruger jeg til at
åbne den med. HAr prøvet med stuffit og diskcopy, men de vil ikke kendes
ved den.

Søren

Fra : Simon T

Dato : 30-06-01 08:48

Det er et Toast image, som skal åbnes med Toast (eller Toast image
mounter). Hvis den bare har det der anonyme ikon, skal du (med Resedit)
ændre Type til "iImg" og Creator til "CDr3". Nu kan Toast kendes ved
den...

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 30-06-01 19:01

Simon T <mac@REMOVErhk.dk> wrote:

> [...]
> mounter). Hvis den bare har det der anonyme ikon, skal du (med Resedit)
> ændre Type til "iImg" og Creator til "CDr3". Nu kan Toast kendes ved

Eller bare træk den ind i Toast, klik brænd.

Fra : macsteen

Dato : 01-07-01 19:16

Har hentet den på ftp://pha-vlpclark04.unl.edu.

Forsøgt installeret på G3 B&W U2W - uden stor succes!
Ifølge YDL-support dual-boot på en disk:

First try

1. Initialiser 4GB HFS+ og 4GB Unalocatted. Mac OS 9.1 på HFS+
2. Start "C", default grafisk installer, /boot 10 MB /swap 256MB / 4GB ,
, The whole enchilada
3. Efter genstart logges ind i tekst-mode - jeg er sikker på den ikke
spurgte under installation og jeg ville grafisk? - og hvad man jeg så? Ingen
paths er sat og startx kan ikke umiddelbart findes???

Second try

1. Samme som ovenfor
2. Start "C", tekst installer, /boot 10 MB /swap 256MB / 4GB , office
(recommended) - denne gang får jeg lejlighed til at vælge grafisk login.
3. Efter genstart vises tekst-login prompt kort hvorefter X-windows grå
baggrund vises - tilsyneladende permanent - mindst 10 minutter.

Er der nogen der har haft succes?

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 02-07-01 19:22

macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> [...]
> 3. Efter genstart vises tekst-login prompt kort hvorefter X-windows grå
> baggrund vises - tilsyneladende permanent - mindst 10 minutter.

Du har vel ikke haft en 4gb partition og derefter brugt 10mb+256mb+4gb?
Husk at de 4gb unallocated skal være _først_ på disken, dette er vigtigt
da de 10mb boot skal være det første mac'en kommer i kontakt med.

En anden metode (som jeg nok stoler lidt mere på) mht. din partitioner,
er via drive setup at partitionere. Lav en 10mb, 256mb til swap, 4gb til
hfs+ og resten til linux (evt. delt op i flere til root, home og usr).
Formater alle andre end hfs+'en til alm. hfs.
Boot ind i installeren. Inde fra partitions opsætningsdelen, start med
at slette 10mb'en, markér den så igen, klik Add, og sæt den til boot.
Slet så de 256mb, Add, swap. Sidst men ikke mindst slet din ca. 3700 mb,
Add og Linux. Resten af processen skulle gerne gå af sig selv håber jeg.
Held og lykke.

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-07-01 20:34

In article <B765357A.4068%macsteen@remove.yahoo.com>,
macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> Forsøgt installeret på G3 B&W U2W - uden stor succes!
> Ifølge YDL-support dual-boot på en disk:

Er det et 2940 SCSI-kort du har i?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : macsteen

Dato : 04-07-01 22:37

Ja det er 2940U2W. Jeg har nu givet op med den og forsøgt på en G4 (AGP) med
ATA-diske.
Her er det gået godt selv om de 10 MB boot ikke ligger først på disk. Det
vil sige helt godt er det ikke for linux dual-boot startup kan ikke starte
Mac OS, men kun Linux og CD.
Det kan jeg leve med for jeg har også Mac OS X installeret så jeg kan
aktivere alt-tast i forbindelse med genstart og så vælge hvilken partition
jeg vil starte fra (også linux).
Måske er det fordi boot ikke ligger forrest på disk at dual-boot ikke
fungerer efter hensigten?

in article newsspam2-3B6D66.21340102072001@vip01.news.tele.dk, Martin Edlich

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-07-01 22:59

In article <B7695924.44C5%macsteen@remove.yahoo.com>,
macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> Ja det er 2940U2W.

Det er ikke officielt understøttet, se
<http://www.yellowdoglinux.com/support/hardware/devices.shtml>

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : macsteen

Dato : 05-07-01 18:00

Det er da noget vrøvl der står jo netop at det *er* supporteret!

What devices are supported?
  - Sonnet Tempo Ultra ATA/66, PCI host adapter
  - USB keyboards & mice are fully supported.
  - USB printers should function if the drivers are made available.
  - Adaptec 2940 SCSI controllers
  - Adaptec 2940U2 SCSI controllers
  - Adaptec 2940U2B SCSI controllers

in article newsspam2-003AE6.23585804072001@vip01.news.tele.dk, Martin Edlich

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-07-01 21:48

macsteen pludrede:

> [...]
> - USB keyboards & mice are fully supported.
> - USB printers should function if the drivers are made available.

Hvor henne står der 2940U2W ?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : macsteen

Dato : 06-07-01 16:17

Jeg er ret sikker på at 2940U2 er det samme som 2940U2W for på Adaptecs
support findes ikke en 2940U2, kun U2W, UW og W. Men jeg kan da tage fejl.

in article 3b44d291$0$12804$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Martin Edlich at

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-07-01 18:26

macsteen pludrede:

> Jeg er ret sikker på at 2940U2 er det samme som 2940U2W for på Adaptecs
> support findes ikke en 2940U2, kun U2W, UW og W. Men jeg kan da tage fejl.

Vi har for nyligt set at Adaptec åbenbart ikke har alle deres kort på deres
supportsider.
Jeg kunne ikke få YDL til at installeren til at boote med mit U2W-kort i.
--
MVH
Martin Edlich

Fra : macsteen

Dato : 07-07-01 09:30

Nå, men det kunne jeg altså - det var først efter installation at det gik
galt - og nu har jeg i øvrigt set at Apple System Profiler registrerer
kortet som 2940U2B.

YDL kunne forresten *ikke* se disk på Sonnet Tempo Ultra ATA/66 kort uanset
at det også skulle være supporteret!

Nok om det jeg er kommet videre...

in article 3b45f4a3$0$12741$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Martin Edlich at