Længe leve Demokratiet, Længe leve USA
Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-07 16:46

Med tanke om at USA vil indføre demokrati i hele verdene, at man har sat
mellem-østen i brand, og at en mr. Bush vil have eftermæglet som
demokratiets Riider, så skammes man over at læse følgende...

"Det amerikanske justitsministerium har fyret en række af sine
statsanklagere. En af dem er Carol C. Lam, som er med til at gøre
fyringsrunden særdeles kontroversiel.
Korruptionssag mod republikaner
Den sag hun senest har arbejdet med, blev nemlig anlagt mod et tidligere
republikansk medlem af repræsentanternes hus, Randy Cunningham. Han er
mistænkt for korruption.

Flere talsfolk fra justitsministeriet har haft travlt med at fortælle, at
Carol C. Lams fyring overhovedet ikke har noget at gøre med den sag, men
hænger sammen med, at hun som statsanklager i San Diego ikke har gjort nok
ud af forbrydelser, der sker langs grænsen til Mexico. Det er dog slet ikke
lykkedes talsfolkene fra ministeriet at overbevise alle, skriver New York
Times.

Dygtig anklager fyret
Den demokratiske senator fra Californien, Dianne Feinstein, er overbevist
om, at både Carol C. Lam og mindst en af hendes kolleger er blevet fyret
uden grund. Derfor tror hun, at fyringen er politisk.

- Sådan som jeg kender til Carol C. Lam, så er hun en dygtig anklager, der
rammer plet. Den eneste forklaring jeg kan finde er, at hun har prioriteret
anklagen om korruption mod en republikansk politiker højere end smugler- og
våbensager. Sådan sagde senator Feinstein i senatet i går.

Rost af modstander
Selv en af statsanklagerens kritikere, den republikanske repræsentant
Darrell Issa, roser hende nu. Darrell Issa er også fra San Diego og har
tidligere skældt ud over, at statsanklageren ikke brugte nok tid på sager
mod illegale immigranter fra Mexico. Men det er glemt nu.

Han roser hende i stedet for korruptionssagen mod sin partifælle, som
republikaneren mener viser, at hun er i stand til lede anklagemyndigheden.
Han gentog dog samtidig, at der skal gøres mere ud af sager mod
grænseoverløbere fra Mexico og at Lams afløser sikkert vil bringe nye idéer
og strategier med sig.

Ukendt antal fyret
Det er endnu uklart, hvor mange af statsanklagerne, der er blevet smidt ud
af deres kontorer. Nogle gætter på mellem 5 og 10, men justitsministeriet
vil ikke bekræfte nogle tal. Derfra lyder det at nogle er blevet fyret, mens
andre er gået frivilligt.

I et forklarende brev til de politikere, der har sat spørgsmålstegn ved
fyringerne hedder det, at "der i enhver organisation på størrelse med
ministeriet altid vil være nogle, der enten bliver forflyttet eller bedt om
at gå. Det bør ikke komme som nogen overraskelse", står der.

Kontroversiel afløser
Alle de anklagere, som har bekræftet at de er ude, er blevet udpeget til
deres job af præsident Bush.

En af afløserne er allerede fundet. Det bliver Timothy Griffin, som
tidligere har ledet det republikanske partis researcharbejde. Den udnævnelse
er allerede blevet kritiseret af to demokratiske senatorer fra staten
Arkansas.

Fordi statsanklagerne er udnævnt af præsidenten, så sker det ellers stor set
aldrig, at de bliver fyret. Sammen med alle de andre kritikpunkter, er det
grunden til, at flere amerikanske netdebatter i disse dage handler om,
hvorvidt fyringerne af statens anklagere er politiske."

Hvis dette er de demokratiske retningslinier, så er jeg hellere foruden...

--
Allan Riise

Fra : Zeki

Dato : 17-01-07 17:00

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis dette er de demokratiske retningslinier, så er jeg hellere foruden...

"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long
as I'm the dictator."
George Bush.
http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0012/18/nd.01.html

Fra : Martin

Dato : 18-01-07 01:19

Allan Riise skrev:
> Med tanke om at USA vil indføre demokrati i hele verdene, at man har sat
> mellem-østen i brand, og at en mr. Bush vil have eftermæglet som
> demokratiets Riider, så skammes man over at læse følgende...

Der er vist ikke et eneste land i mellemøsten, hvor der ikke sidder en
skrupelløs psykopat af en diktator som forsøger at holde styr på
vilde horder af sharia-hooligans der skyder vildt omkring sig med deres
penisforlængende kalashnikov.
Er det ikke på tide at vi på en eller måde takler disse vildt
formerende horder?

> Hvis dette er de demokratiske retningslinier, så er jeg hellere foruden....

Ja, det forbavser os sgu desværre ikke

Mvh
Martin

Fra : gb

Dato : 18-01-07 04:24

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in

> [...]
> styr på vilde horder af sharia-hooligans der skyder vildt omkring
> sig med deres penisforlængende kalashnikov.

Nej HOV! Det er jo BUSH's og USA's skyld, det skriver Allan jo selv...
Og han må jo vide det...

--
GB