"Tal pænt" sir Pol(iti) og lyver udfra kem~
Fra : Bo Warming

Dato : 17-01-07 04:59

"Tal pænt" sir Pol(iti) og lyver udfra kemi-had

Politi-skandalen om vagthavende, der ikke gad stoppe mordforsøg på
nabo med gevær, er velkendt og indrømmet af politiet.

Politiken er fupprivatiseret og hævet over kritik og derfor værre,
når de gribes med hånden i kagekrukken med lyvende hetz mod livsglæde
og afviser at dementere alene, fordi man ikke taler pænt, men dyrker
autonom-agtigt frisprog (men uden stenkast)

For at hetze mod brændeovns-resourcebesparerne fandt Politiken en
professionel overdriver-kilde, der mente, at forbrænding af
farvestrålende reklametryksager er ikke miljø-neutralt.

Politiken har samme had mod saglig kemi og koncentrations-indsigt,og
høfligt foreslog jeg dementi, og Læsernes Redaktør, der garanterer
saglig fejl-fakta-dialog afviste alene, fordi jeg ikke talte pænt nok.
Argumenter havde han jo ikke.Der er en anelse klor i visse
trykfarvestoffer, men set udfra forgiftnings-kemiens grundlov, som er,
at kvantitative koncentrationer er altafgørende, ikke stoffets
kvalitative forekomst, er der ingen grund til dagbladets hetz imod
pejsehygge. Klor i samme koncentrationer findes i drivtømmer, der har
været vædet i havvand

Måske det var en svipser, at højre hånd ikke vidste, hvad venstre gør,
så Politikens læserbrevsredaktion trykte mit ukritisable
dementi-ønske, mens løgnerne afviste at tage det seriøst, som om jeg
ikke levede op til min kemi-cand.scient.titel. Bladet har nu haft over
en uge til at forske i den enkle kemiske sag, og har stadig ikke
dementeret.

I fjern fortid var der tungmetal i farvestoffer, men lev med, at
industrien afskaffer selv sine problemer ved at spare sådant væk.
Aldrig gør miljø-hetz gavn.

Min mor var storyteller, der som Pippi Langstrømpe værdsatte en god
løgnehistorie.

Min far brød sagligt ind og oplyste hendes tilhørere "Det er jo ikke
sandt". Sandhedssøgning er vigtig vedr politik og kræver, at man tager
story-killer korset på sig og ikke lyver som BZ, at hus har stået tomt
i mange år, når sandheden er et år.