Flere våben fører IKKE til mere vold!
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-01-07 21:59

http://guncite.com/gun_control_gcgvsupp.html

Bemærk grafen, og overvej begrebet "ingen korrelation".

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-01-07 22:44

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> http://guncite.com/gun_control_gcgvsupp.html
>
> Bemærk grafen, og overvej begrebet "ingen korrelation".

"There are lies, damn lies and statistics"

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-01-07 22:54

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> "There are lies, damn lies and statistics"
>
> /thomas

Hvis det er det bedste forsvar våbenmodstanderne kan stable på benene
for deres sag, så er jeg godt tilfreds. :)

Fra : @

Dato : 17-01-07 16:17

On Tue, 16 Jan 2007 22:44:19 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>"There are lies, damn lies and statistics"

det er rigtigt,

og hvis en statistik modsiger ens egen forestillinger er man altid
klar til at afvise statistikken

/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-01-07 22:58

Peter Bjørn Perlsø skrev:
> http://guncite.com/gun_control_gcgvsupp.html
>
> Bemærk grafen, og overvej begrebet "ingen korrelation".

Grafen kan på ingen måde tages til udtryk for at flere
våben ikke fører til mere vold.
At der tilsyneladende ikke er kommet flere mord efter
at antallet af våben for alvor er begyndt at stige
kan lige så vel skyldes at der var rigeligt med
våben inden.
I øvrigt er grafen et udtryk for mord og selvmord
og ikke vold, som i emnelinien.

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at flere våben
i danmark ville medføre flere mord.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 17-01-07 07:24

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at flere våben
> i danmark ville medføre flere mord.

Der må sondres mellem linkes amerikanske forhold med tradition siden
1776 for hver man sin gøb
og danske-britiske forhold hvor politi uden pistol har været
fremragende indtil fornylig,
OG fremtidige muslim-infiltrerede forhold, hvor muslimbander
uvægerligt aldrig mangler finest ny våbenteknologi, og måske kun kan
holdes tilbage for at misbruge det, hvis passende mange danskere viser
mod som urmageren.

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-07 07:45

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at flere våben
> i danmark ville medføre flere mord.

Det er som hovederegl de underudviklede indvandrere som bruger våben. Disse
er allerede forsynet, så volden vil nok ikke stige, nej.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 16-01-07 23:02

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> http://guncite.com/gun_control_gcgvsupp.html
>
> Bemærk grafen, og overvej begrebet "ingen korrelation".

Jeg ville personligt gerne eje et skydevåben, men omvendt vil jeg ikke leve
under amerikanske tilstande hvor alle psykopaterne er bevæbnet til tænderne.
Våben koster liv. USA ville gerne afskaffe "våben til alle" men de tør ikke.
Men kunne de leve som folk gør Europa så er jeg sikker på at de gerne ville.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-01-07 23:06

Poul Nielsen <555@get2net.dk> wrote:

> [...]
> under amerikanske tilstande hvor alle psykopaterne er bevæbnet til tænderne.

Disse "amerikanske tilstande" er kulturelt betingede, og ikke et
resultat af tilstedeværelsen af våben.

> Våben koster liv.

Nej. Uansvarlig opføsel og kriminal adfærd koster liv.

> USA ville gerne afskaffe "våben til alle" men de tør ikke.

Nej. Selv Demokraterne, som traditionelt har været imod våbenbesiddelse,
er ved at opgive deres modstand iod våbenbesiddelse. Flere og flere
stater liberaliserer deres våbenlovgivning.

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-01-07 23:43

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Disse "amerikanske tilstande" er kulturelt betingede, og ikke et
> resultat af tilstedeværelsen af våben.

Hvilke kulturelle forskelle gør at der er mange flere
mord i amerika end i europa?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 17-01-07 06:43

> Hvilke kulturelle forskelle gør at der er mange flere
> mord i amerika end i europa?

Et helt land bygget op af indvandrere?

Fra : Egon Stich

Dato : 17-01-07 13:38

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke kulturelle forskelle gør at der er mange flere
> [...]

Hvis man bare lige kunne forklare dette---
Men vi må nøjes med, at indse at der tilsyneladende også er store forskelle
i europa.
Se på Østrig, schweiz og sverige.
Eller tyskland.

Alle har væsentlig større civilejet våbenbestand end andre lande.

Uden at drabstallene er større.
For nogle af de nævnte tværtimod mindre.

Sagen hænger nok temmelig meget sammen med statens tillid til dens borgere,
samt den forskel på opdragelsen af borgere i lande med eller uden let adgang
til våben.

I DK stoler politikere ikke på befolkningen.
Derfor har kun et fåtal våben.
Derfor er behandling af våben, med alt heraf følgende, ikke et emne i
opdragelsen.
Hvilket atter medfører, at mange har samme forhold til våben, som kvinder
har til edderkopper og mus.
Altså ganske irrationelt.

Når enkelte borgere tilsyneladende vælger på trods af ulovligheden heri,
kunne det måske også skyldes den elendige respons befolkningen er blevet
vænnet til fra politiets side?
Via politikerne, naturligvis.
Vi kan jo som almindelige borgere langt fra forvente politiets indsats,
skulle behov opstå.
De har travlt med at beskytte ganske anderledes "betydningsfulde personer".

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 17-01-07 16:27

On Tue, 16 Jan 2007 23:42:30 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Hvilke kulturelle forskelle gør at der er mange flere
>mord i amerika end i europa?

i "gamle" demokratier (UK og DK f.eks.) har folk haft følelsen af at
kunne stole på hinanden og myndighederne

mange amerikanere stoler absolut ikke på, at myndighederne er i stand
til at sørge for at landet er et sikkert sted at opholde sig, derfor
tager de langt oftere sagerne i egen hånd

/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-01-07 19:55

@ skrev:

> [...]
> til at sørge for at landet er et sikkert sted at opholde sig, derfor
> tager de langt oftere sagerne i egen hånd

Og derfor er USA et mindre sikkert sted at opholde sig end
de fleste lande i europa.
Med andre ord; hvis borgerne i et land tror at de selv skal
sørge for deres sikkerhed ved at være bevæbnet er de
aldrig i sikkerhed.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 17-01-07 21:07

On Wed, 17 Jan 2007 19:55:12 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Og derfor er USA et mindre sikkert sted at opholde sig end
>de fleste lande i europa.

helt forkert,

visse områder i visse store byer i USA kan være farlige for
førligheden, på samme måde som i mange andre storbyer

i de tyndt befolkede stater i USA er kriminaliteten næsten lig nul

en by som New York er for en ren søndagsskole at regne hvis man
sammenligner med Johannesburg i SydAfrika eller
eller Rio i Brasilien

>Med andre ord; hvis borgerne i et land tror at de selv skal
>sørge for deres sikkerhed ved at være bevæbnet er de
>aldrig i sikkerhed.

det tror jeg ikke Schweiz'erne er enige med dig i

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 17-01-07 22:22

> [...]

> Med andre ord; hvis borgerne i et land tror at de selv skal
> sørge for deres sikkerhed ved at være bevæbnet er de

Vi er et homogent gammelt land og har store fordele af det

USA og Israel er unge og rodede og elite i befæstede villakvarterer
tillader drab hos blandet og ulands befolkning.

Alt fra USA kommer her med ti års forsinkelse, sagde man i min
barndom......
--------------------------
Urmageren er pioner, trailblazer, modig, udforsker nye veje - så
selvom jeg hader selvtægt, håber jeg på frikendelse

Ursælger var han, mest eller udelukkende - og så pionerhelt og
vellidt, rolig type

Det er vist ikke mange tandhjul i et diamantbesat moderne Rolex ur.

Fra : @

Dato : 17-01-07 16:23

On Tue, 16 Jan 2007 23:02:22 +0100, "Poul Nielsen" <555@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>Men kunne de leve som folk gør Europa så er jeg sikker på at de gerne ville.

i mange mange år har danskere stolet så meget på både deres
regering(politet) og hinanden at væbnet selvforsvar for de allerfleste
slet ikke var noget man overhovedet overvejede da det ikke var
nødvendigt,

men efterhånden som folk føler at antallet af voldelige overfald og
voldelige røverier stiger uden at man ser at politiet får bevillinger
der følger med udviklingen, kan folk føle sig fristet til at være
bevæbnet

antallet af våben har aldrig været afgørende for antallet af
forbrydelser eller skuddrab

det afgørende er folks indstilling til dette at gøre brug af
skydevåben

/Albert Camus/

Fra : Thomas H.

Dato : 17-01-07 06:46

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> http://guncite.com/gun_control_gcgvsupp.html
>
> Bemærk grafen, og overvej begrebet "ingen korrelation".

Ja statistikker lavet af korrupte våbenlobbyister må holde 100%, ingen grund
til at tvivle ét sekund på det, selvfølgelig dør der ikke flere ved at 100
millioner render rundt med våben!

/ironi off

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-01-07 07:09

Thomas H. <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Ja statistikker lavet af korrupte våbenlobbyister

Og du kan naturligvis dokumentere at guncite.com er "lavet af korrupte
våbenlobbyister"?

> må holde 100%, ingen grund
> til at tvivle ét sekund på det, selvfølgelig dør der ikke flere ved at 100
> millioner render rundt med våben!

Angreb på kilden, og ikke dataen. Det kommer du ikke langt med.

Fra : Steen

Dato : 17-01-07 07:34

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> http://guncite.com/gun_control_gcgvsupp.html
>
> Bemærk grafen, og overvej begrebet "ingen korrelation".

Jamen, hvis våben ikke fører til mere vold, hvad skal vi så med våben. Lad
os stoppe med at producere den.

/Steen

Fra : "Snurrberget

Dato : 17-01-07 10:19

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> http://guncite.com/gun_control_gcgvsupp.html
>
> Bemærk grafen, og overvej begrebet "ingen korrelation".

Pudsigt at se hvordan graferne for det totale antal drab, og drab udført
med håndvåben følges ad..

- cep

Fra : "Snurrberget

Dato : 17-01-07 10:57

Snurrberget <"snurrberget"@ REMOVE_THIS> wrote:

> Pudsigt at se hvordan graferne for det totale antal drab, og drab udført
> med håndvåben følges ad..
>
> - cep

Hvad angår kurven over "total supply" undrede jeg mig lidt over at
antallet pludselig begyndte at stige omkring 1967-68, indtil jeg fandt
ud af at det først var i 1968 at amerikanerne *skulle* ansøge om en
våbentilladelse for at erhverve visse våben.
Der er derfor grund til at antage at "total supply" kurven udelukkende
angiver antallet af våben-licenser og ikke det samlede antal våben.
Derimod er korrelationen mellem drab og drab udført med håndvåben ganske
tydelig.

Gun Control Act: http://www.atf.treas.gov/pub/fire-explo_pub/gca.htm

- cep

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-01-07 15:31

> [...]
> ud af at det først var i 1968 at amerikanerne *skulle* ansøge om en
> våbentilladelse for at erhverve visse våben.

Pudsigt nok er det de samme år hvor "The War on Drugs" trådte i effekt,
med den enorme narkokriminalitet og bandekrigsførelse (med håndvåben)
det har medført.

Fra : "Snurrberget

Dato : 17-01-07 17:18

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Pudsigt nok er det de samme år hvor "The War on Drugs" trådte i effekt,
> med den enorme narkokriminalitet og bandekrigsførelse (med håndvåben)
> det har medført.

Du mener ikke at kurven udelukkende afspejler det samlede antal våben
licenser?

- cep

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-01-07 22:11

> Du mener ikke at kurven udelukkende afspejler det samlede antal våben
> licenser?
>
> - cep

Nix, det er tydeligt at det ikke ser. Der foregår fluktuationer i
kriminalstatistikkerne, men antallet af licenserede håndvåben
kontinuerligt stiger.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-01-07 11:58

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> Bemærk grafen, og overvej begrebet "ingen korrelation".

3 kommentarer:

1) Hvis der ingen håndvåben var, ville "handgun homicide" grafen helt
mangle.

2) Et håndvåben er en kalkuleret risiko hvor man opvejer fordele og
ulemper. Jeg har svært ved at få øje på de fordele der kan opveje selv 1
mord.

3) Hvad er forklaringen på det tilsyneladende dyk fra midt 90'erne og frem?
Og hvorfor stopper statistikken i 1997?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-01-07 15:31

Kent Oldhøj <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote:

> peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> 3 kommentarer:
>
> 1) Hvis der ingen håndvåben var, ville "handgun homicide" grafen helt
> mangle.

Siden det at fjerne alle håndvåben er komplet urealistisk, er det ikke
meget at sige til dette.

> 2) Et håndvåben er en kalkuleret risiko hvor man opvejer fordele og
> ulemper. Jeg har svært ved at få øje på de fordele der kan opveje selv 1
> mord.

Man behøver ikke at bruge håndvåbnet for at kunen forsvare sig. SOm
oftest i USA er det nok at man trækker våbenet, før
overfaldsmanden/voldtægtsforbryderen/røveren flygter.

> 3) Hvad er forklaringen på det tilsyneladende dyk fra midt 90'erne og frem?

Ved ikke, det kræver mere forskning i samfundsforhold og kulturelle
forhold.

> Og hvorfor stopper statistikken i 1997?

Den er vel ikke ført ajour.

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-01-07 20:00

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Siden det at fjerne alle håndvåben er komplet urealistisk, er det ikke
> meget at sige til dette.

Vejen frem er færre våben, ikke flere.

> Man behøver ikke at bruge håndvåbnet for at kunen forsvare sig. SOm
> oftest i USA er det nok at man trækker våbenet, før
> overfaldsmanden/voldtægtsforbryderen/røveren flygter.

Men der er mange flere våben i USA end i Danmark og derfor mange
flere mord.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 17-01-07 21:14

On Wed, 17 Jan 2007 20:00:06 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Men der er mange flere våben i USA end i Danmark og derfor mange
>flere mord.

det vås kan du umuligt føre bevis for, da det netop ikke er andet end
vås

der er også mange flere våben i Schweiz end i Danmark og uden at
undersøge det, vil jeg påstå at mordfrekvensen erlavere i Schweiz end
i Danmark

antallet af mord har intet med antallet af skydevåben at gøre

når du ser på kriminalitet i USA ser du kun på hvad der sker i de
større byer, hvor våbenlovgivnigen netop har gjort at lovlydige
borgere ikke længere går bevæbnede rundt

i de amerikanske stater hvor der er ingen eller meget lempelige
våbenlove er kriminaliteten faktisk lavere end i Danmark

/Albert Camus/

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-01-07 22:11

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> der er også mange flere våben i Schweiz end i Danmark og uden at
> undersøge det, vil jeg påstå at mordfrekvensen erlavere i Schweiz end
> i Danmark

I Schweize er landejendomme påligt at have et fudlautomatisk stormgevær
i huset.

VÅbenmodstanderne ville med deres sædvanlige retorik påstå at dette
vilel føre til massemord og nedslagtning i gaderne, men sjovt nok - SKER
DETTE IKKE!!!

Fra : ThomasB

Dato : 18-01-07 01:42

> [...]
>
> VÅbenmodstanderne ville med deres sædvanlige retorik påstå at dette
> vilel føre til massemord og nedslagtning i gaderne, men sjovt nok - SKER

Der er også helt almindeligt med jagtgeværer på danske bondegårde.

Alle kan i DK have jagtvåben hvis de vil tage lidt prøver.

Fra : @

Dato : 18-01-07 16:33

On Thu, 18 Jan 2007 01:42:06 +0100, "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*
2ma2prikdk> wrote:

>""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

>Der er også helt almindeligt med jagtgeværer på danske bondegårde.
>
>Alle kan i DK have jagtvåben hvis de vil tage lidt prøver.

og det er jo netop ikke jægere sportsskytter eller hjemmeværnsfolk der
står for noget målbart (mis)brug af våben her i landet

det er folk som har skaffet sig våben på ikke lovlig vis der står for
skyderierne

/Albert Camus/

Fra : ThomasB

Dato : 18-01-07 18:40

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> står for noget målbart (mis)brug af våben her i landet
>
> det er folk som har skaffet sig våben på ikke lovlig vis der står for

Nah, det er nu ikke helt korrekt.

Vi havde en i skytteforeningen der skød efter sin nabo.

Problemet med "fri våben" er at der er større risiko for at de kommer i
"forkerte" hænder. Indbrudstyve stjæler gerne våben.

Hvis man så interesseret i våben, så er det bare at melde sig ind i en
skytteforening eller tage jagttegn.

Fra : @

Dato : 18-01-07 20:41

On Thu, 18 Jan 2007 18:40:12 +0100, "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*
2ma2prikdk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Nah, det er nu ikke helt korrekt.
>
>Vi havde en i skytteforeningen der skød efter sin nabo.

så næsten ikke målbart

>Problemet med "fri våben" er at der er større risiko for at de kommer i
>"forkerte" hænder. Indbrudstyve stjæler gerne våben.

det er sgu alt for besværligt, og det der kommer ud af det er enten en
tung riffel eller en haglspreder

det er yderst få pistoler der findes lovligt i danske hjem

>Hvis man så interesseret i våben, så er det bare at melde sig ind i en
>skytteforening eller tage jagttegn.

ja eller bestille en pistol eller to på værtshuset

/Albert Camus/

Fra : ThomasB

Dato : 19-01-07 00:23

> så næsten ikke målbart

http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyheder/Krimi/2006/11/29/070017.htm

Og der også en sag for nyeligt fra bornholm.

Det sker altså jævnligt.

> det er sgu alt for besværligt, og det der kommer ud af det er enten en
> tung riffel eller en haglspreder

Der er en grund til at det er så besværligt - det er ikke legetøj.

> det er yderst få pistoler der findes lovligt i danske hjem

Ja, der er heller ikke særligt mange pistolskytter i DK.

Det er vist kun i særlige tilfælde at politimesteren giver tilladelse til
pistoler.

> ja eller bestille en pistol eller to på værtshuset

Det bliver det ikke lovligt af

Fra : Egon Stich

Dato : 19-01-07 14:12

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

> Ja, der er heller ikke særligt mange pistolskytter i DK.
>
> Det er vist kun i særlige tilfælde at politimesteren giver tilladelse til
> pistoler.

Jeg vil antage, at du kan blive revet ud af denne vildfarelse, ved at se
lidt på skytteforeningers hjemmesider.
Unionen har også en sådan.

MVH
Egon

Fra : ThomasB

Dato : 19-01-07 14:38

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil antage, at du kan blive revet ud af denne vildfarelse, ved at se
> lidt på skytteforeningers hjemmesider.
> Unionen har også en sådan.

Hvad er det jeg skal se?

Fra : Egon Stich

Dato : 20-01-07 14:40

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det jeg skal se?

Medlemstal forexempel?
Du siger der er få--

MVH
Egon

Fra : ThomasB

Dato : 21-01-07 18:52

> til

> Medlemstal forexempel?
> Du siger der er få--

Ja, jeg siger at der er få - og det mener du at er forkert?

Fra : Egon Stich

Dato : 21-01-07 19:25

> Ja, jeg siger at der er få - og det mener du at er forkert?

Hvis du mener, der er få danske, der er aktive sportsskytter, så ja.
Ang. pistoltilladelser, erhverves disse ganske uden besvær af ustraffede
personer, der opfylder nogle ganske enkle krav.

Reglerne herfor bliver dog til stadighed strammet, ikke som følge af
skytternes forhold, men på grund af nogle kriminelle idioters
lovovertrædelser.
Men på vanlig dansk vis, straffer man de lovlydige for forbrydernes
forbrydelser.

MVH
Egon

Fra : ThomasB

Dato : 21-01-07 20:17

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:45b3b8c5$1$13932$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...>> >> >> Ja, der er
> [...]
> Ang. pistoltilladelser, erhverves disse ganske uden besvær af ustraffede
> personer, der opfylder nogle ganske enkle krav.

Der kræves mindst to års aktivt medlemskab af en skytteforening, samt en
anbefaling fra en repræsentant fra skytteforeningen (formand o.l). Derudover
skal politimesteren vurdere.

Får man tilladelse, kan man få lov til at have kal .22.

Det er de færreste kriminelle der gider gå alt det igennem for en
"fodformet" pistol.

Fra : @

Dato : 21-01-07 21:48

On Sun, 21 Jan 2007 20:16:36 +0100, "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*
2ma2prikdk> wrote:

> [...]
>skal politimesteren vurdere.
>
>Får man tilladelse, kan man få lov til at have kal .22.

eller en .357

vi er skam nogen som skyder med grovpistol

/Albert Camus/

Fra : ThomasB

Dato : 22-01-07 02:06

> eller en .357
>
> vi er skam nogen som skyder med grovpistol

Det kræver ½ år mere

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 13:08

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> vi er skam nogen som skyder med grovpistol

Kunne du ikke gøre mig en stor tjeneste, og undlade at bruge dette
vanvittige udtryk, "grovpistol",som stammer fra dengang da DDSG&I førte
deres fanatiske kamp imod de større kalibre?

Dengang var men nødt til at være medlem af både DDSG&I og Skytteunionen, som
havde hver deres programmer.
At få en DDSG&I forening til også at melde sig ind i Unionen, så der kunne
skydes med andet end 0.22, medførte ganske grove kampe i foreningerne.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 22-01-07 18:06

On Mon, 22 Jan 2007 13:08:25 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Kunne du ikke gøre mig en stor tjeneste, og undlade at bruge dette
>vanvittige udtryk, "grovpistol",

OK

gamle vaner er svære at udrydde

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 21-01-07 22:15

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message
> [...]
>
> Får man tilladelse, kan man få lov til at have kal .22.
>
> Det er de færreste kriminelle der gider gå alt det igennem for en

Peberspray er endnu mere "fodformet" men vil være et fremragende
signal om at forbryderne ikke ejer Danmark ENDNU.

Fra : ThomasB

Dato : 22-01-07 02:07

> Peberspray er endnu mere "fodformet" men vil være et fremragende signal om
> at forbryderne ikke ejer Danmark ENDNU.

Med "fodformet" mener jeg en sportspistol med "fodformet" skæfte.

Peberspray? Hvor mange huller kan man lave med det?

Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-07 05:49

> Med "fodformet" mener jeg en sportspistol med "fodformet" skæfte.
>
> Peberspray? Hvor mange huller kan man lave med det?
Tåre- og kvalmegasser er under våbenloven og DFs geniale debat er om
lovliggørelse af selvtægt der holder muslimer VÆK

Ligesom at Ruth Evensen og kun hun skulle have lov til med gasmaske på
at afluse Faderhus-huset, men at lave huller i de unge er at gøre dem
for stor ære.

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 13:02

> [...]
>
> Får man tilladelse, kan man få lov til at have kal .22.
>
> Det er de færreste kriminelle der gider gå alt det igennem for en

Dette er kun delvist sandt.
Det er rigtigt, at man skal opfylde nogle enkelte kriterier, for at opnå
våbentilladelse.
Fuldstændig ligesom jægere skal det, blot på andre områder.
Hvilket man vel næppe kan have noget imod?
Det er jo helt analogt til kravet om kørekort, for at måtte føre
motorkøretøj.

Men angående våbentypen og kaliber, har du vist fået fat i et temmelig
gammelt "reglement".
Disse regler er forlængst afskaffet.

Afhængig af hvilken skytteorganisation man er medlem af, kan der opnås
tilladelse til kaliber 9mm - 357 magnum samt cal. .45. for sortkrudtvåben.

Det er lidt af en jungle, du her har begivet dig ind i.
Dansk våbenlovgivning består af en rammelov, bemyndigelseslov,efterfulgt af
lag på lag af cirkulærer.
Faktisk temmelig svært, at finde rundt i.
Helt enkelt et juridisk galehus.

På dette område må det på det kraftigste frarådes at stole på internettet,
idet dette vrimler af sider med henholdsvis forældede cirkulærer, samt
fantastiske misopfattelser og fortolkninger.

Det nærmeste man kommer "sandheden", er nok på sportsforbundenes
hjemmesider.
Start eventuelt her,og forsøg at komme gennem junglen af henvisninger til
andre forbund,

http://www.dgi.dk

http://www.sortkrudt.dk

Fra : @

Dato : 19-01-07 14:48

On Fri, 19 Jan 2007 00:23:26 +0100, "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*
2ma2prikdk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyheder/Krimi/2006/11/29/070017.htm
>
>Og der også en sag for nyeligt fra bornholm.
>
>Det sker altså jævnligt.

men du måtte alligevel helt tilbage til nov. 2006 for at finde en sag
mere

>Der er en grund til at det er så besværligt - det er ikke legetøj.

det er økser og biler heller ikke

og der bliver da dræbt flere folk med og af biler end der bliver skudt

>Ja, der er heller ikke særligt mange pistolskytter i DK.
>
>Det er vist kun i særlige tilfælde at politimesteren giver tilladelse til
>pistoler.

>Det bliver det ikke lovligt af

nej men nemmere end at forsøge at finde en pistol i et privat hjem
/Albert Camus/

Fra : ThomasB

Dato : 20-01-07 01:49

> men du måtte alligevel helt tilbage til nov. 2006 for at finde en sag
> mere

Hehe, det er altså også kun 2 mdr

> det er økser og biler heller ikke
>
> og der bliver da dræbt flere folk med og af biler end der bliver skudt

Der er også en grund til at man skal have kørekort før man må føre en bil

> nej men nemmere end at forsøge at finde en pistol i et privat hjem

Det er netop indbrudstyve/hælere du handler med på bodegaen

Fra : @

Dato : 20-01-07 13:38

On Sat, 20 Jan 2007 01:49:03 +0100, "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*
2ma2prikdk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Hehe, det er altså også kun 2 mdr

>Der er også en grund til at man skal have kørekort før man må føre en bil

>Det er netop indbrudstyve/hælere du handler med på bodegaen

nej jeg handler med våbensmugleren

/Albert Camus/

Fra : ThomasB

Dato : 21-01-07 18:53

> nej jeg handler med våbensmugleren

Dem er der sikkert også en del af. Men de våben du kan købe på bodegaen er
højst sandsynligt stjålet.

Fra : Egon Stich

Dato : 21-01-07 19:26

> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> Dem er der sikkert også en del af. Men de våben du kan købe på bodegaen er
> højst sandsynligt stjålet.

Eller ganske enkelt indsmuglet på polske coastere.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 18-01-07 12:28

> [...]
>
> VÅbenmodstanderne ville med deres sædvanlige retorik påstå at dette
> vilel føre til massemord og nedslagtning i gaderne, men sjovt nok - SKER

Du cykler nok lidt rundt i de faktiske forhold.
Man kan godt i nævnte land, om man har lyst, besidde et automatvåben.
Men man skal huske på deres forsvarssystem, ifølge hvilket alle bliver
hjemsendt med våben.

Jeg har engang oplevet det pudsige, au overnatte i et "bed & breakfasthus"
der.
I hjørnet af værelset stod sandelig mandens 12.7 maskingevær, iført
bundstykke,og en kasse ammo ved siden af.

Jeg sov rigtig godt--
Det var jo mig, der den nat "havde bøssen"

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 18-01-07 12:24

> i de amerikanske stater hvor der er ingen eller meget lempelige
> våbenlove er kriminaliteten faktisk lavere end i Danmark

Og det er jo faktisk en kendsgerning.

Når man kriminaliserer våben medfører det, at kun kriminelle har våben.

Jævnfør vore egne åndsvage "knivreglement".

Har det hjulpet på nogen måde, andet end ved at genere ordentliger
mennesker?

MVH
Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-01-07 13:27

> [...]
>
> Jævnfør vore egne åndsvage "knivreglement".
>
> Har det hjulpet på nogen måde, andet end ved at genere ordentliger

Hvad skal man så gøre ved alle knivoverfaldene, Egon ?

Det er jo en kendsgerning at kriminelle for det meste blæser på
våbenlovgivningen, så det er i høj grad et spørgsmål om hvad et våben koster
som er afgørende for om et våben anskaffes. Dog er det vist noget mere
strafbelagt at blive taget med et skydevåben end et knivvåben.

Men det er jo de her letantændelige teenagere og folk under 30 som laver de
her knivoverfald og de har som oftest kun råd til og/eller mod til at gå med
kniv. Hvad skal man gøre ved det, Egon ? Bare afskaffe våbenloven, så vi
alle kan rende rundt med store knive og se farlige ud ? Er det hvad du
forestiller dig virker positivt på voldsspiralen i nedadgående retning ?

Til alle: Undlad nu venligst, til en forandring, alle de sædvanlige
muslimhaderindlæg og tag dette her spørgsmål lidt mere seriøst.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak

Fra : Egon Stich

Dato : 19-01-07 14:07

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal man så gøre ved alle knivoverfaldene, Egon ?

Man kunne jo f.ex. gøre som mine forældre gjorde.
Og mange med dem.
De lærte mig fra helt lille, hvorledes man anvendte værktøj fornuftigt.
Fra jeg var omkring 6 år gammel, og indtil den vanvittige knivlov, bar jeg
altid en lille skedekniv.
Også i skolen.
Og mange andre med mig.

Nu, derimod, hvor børnene sendes i opdragelseslejr, de kalder det
børnehaver, og opdrages efter kvindesynspunkter og ditto "følelser", lærer
de ikke sådanne ting.

Og så vidt jeg ved, er det forbudt, og strafbart, at stikke knive i
hinanden.
Men b.la. af ovenstående årsager, hjælper det jo åbenbart ikke nok.
Hvilket knivloven heller ikke gør.

Så opdragelse er ordet.

> [...]
> som er afgørende for om et våben anskaffes. Dog er det vist noget mere
> strafbelagt at blive taget med et skydevåben end et knivvåben.

De kriminelle er jo netop mennesker, der pr. definition overtræder love.
Nogle lever endog af det.
Kan du nu forklare mig, hvad der liiige skulle få en kriminel til at
respektere en våbenlov?

Endvidere er det jo ganske klart, at netop vore vanvittige våbenlove
medvirker til at oversvømme merkedet med ikke registrerede våben.
Hvis man forsøger at aflevere et af en eller anden grund fremkommet våben
hos politiet, skal du bare se, hvad der sker.
Stor bøde for overtrædelse af våbenlov.
Tænk, politikere kan simpelt hen ikke finde ud af, at det de nogle gange,
når de skal markerer sig, gennemfører under navn af "frit lejde".
Et sådant skulle efter normal forstand være permanent.
Jeg kan garantere dig for, at utallige våben er blevet handlet, fordi folk
naturligvis hellere vil have penge, end betale urimelige bøder.

En stor del af efterladte våben fra afdøde modstandsfolk er gået denne vej.

> [...]
> alle kan rende rundt med store knive og se farlige ud ? Er det hvad du
> forestiller dig virker positivt på voldsspiralen i nedadgående retning ?

Det hjælper under ingen omstændigheder, at forbyde anstændige mennesker at
bære sin kniv.
Sådanne love er og bliver en tom gestus.
Hvis man skulle foreslå noget, der måske kunne virke, måtte det være noget i
retning af, at lade de mennesker, der lever af af drive etablissementer for
de unge, tage ansvaret for, at kunderne ikke hverken bliver for berusede,
eller medfører kniv på stedet.
Luk lortet en måned, hvis dette overtrædes.
Så skal de nok finde en vej til at få rødderne til at lægge kniven af
derhjemme.

> Kim Larsen

MVH
Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 17-01-07 22:35

En million mord - 1 000 000 - vil jeg nok i en presset situation
begå pr bombeudløser hvis det er eneste måde at redde mit eget liv.
Hvem vil ikke det, når kun samvittigheden er vidne?

> Men der er mange flere våben i USA end i Danmark og derfor mange
> flere mord.

En voksende ulandsbefolkning, især sorte med stigende had mod hvide
betyder at de myrder vildt mod hinanden og behøver våbnene, og nul
tolerance virkede kun i løgnestatistik

og da våben ikke rådner men går i arv sammen med ammonitionslagrene,
så bliver alle lande mere og mere bevæbnede, især i det skjulte.

Der fedtes meget for oldinge af dem, der håber at arve våben og
ammolager altså få det som gave kort før død. Få klenodier står højere
på hitlisten, i visse kredse der ikke har håb om at få
våbentilladelse - bl.a. dømte muslimske narkosælgere på bistand.

Hellig krig mod os er ikke rar at tænke på. Udvis. Skid på
konventioner og ynk.

Fra : Kim2000

Dato : 17-01-07 16:19

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mord.
>
> 3) Hvad er forklaringen på det tilsyneladende dyk fra midt 90'erne og

Der begyndte den sikkert at stige igen.

Kun en komplet idiot kan ikke gennemskue at løber 100 millioner rundt med
våben så er der en langt større sandsynlighed for nogen kommer til skade. Og
som en også sagde så kan man ikke tage en side fra våbenlobbyster alvorligt.

Fra : ThomasB

Dato : 18-01-07 01:43

> [...]
> våben så er der en langt større sandsynlighed for nogen kommer til skade.
> Og som en også sagde så kan man ikke tage en side fra våbenlobbyster

Der vil nok ske mange ulykker med børn som man ser i USA.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-01-07 02:33

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der vil nok ske mange ulykker med børn som man ser i USA.

Danmark vil altid minde mere om Canada end om USA, hvor visse skoler
har metaldetektorer for ikke at våben skal medbringes i
undervisningstiden

Du kan ikke udelukke at Danmark fra krigens tid bl.a. har våbenantal
der er som det amerikanske, men vi løber ikke rundt med dem, men
gemmer dem til evt extrem-situation.

Da jeg fra AFghanistan rejste til Pakistan var jeg i butikker hvor
moderne våben solgtes ultrabilligt til bl.a. turister. Det har altid
været lettere at smugle våben med hjem fra charterferie end
spirituosa, når man blot bruger kufferten og ikke håndbagagen.

Fra : ThomasB

Dato : 18-01-07 01:38

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> http://guncite.com/gun_control_gcgvsupp.html
>
> Bemærk grafen, og overvej begrebet "ingen korrelation".

Har du tænkt over der i USA bliver begået 6-7 gange så mange mord som
Danmark?

Fra : @

Dato : 18-01-07 16:28

On Thu, 18 Jan 2007 01:38:15 +0100, "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*
2ma2prikdk> wrote:

>""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

>Har du tænkt over der i USA bliver begået 6-7 gange så mange mord som
>Danmark?

og

der bor over 60 gange så mange mennesker

???

http://www.nationmaster.com/graph/cri_mur_percap-crime-murders-per-capita

/Albert Camus/

Fra : ThomasB

Dato : 18-01-07 18:43

> og
>
> der bor over 60 gange så mange mennesker
>
> http://www.nationmaster.com/graph/cri_mur_percap-crime-murders-per-capita

Det er naturligvis procentuelt.

http://www.gf.dk/kriminalitet.htm

"Det amerikanske tal ligger mellem 8 - 10 pr 100.000 indbyggere, altså 6-7
gange så højt (som i dk)"

Fra : @

Dato : 18-01-07 20:45

On Thu, 18 Jan 2007 18:43:29 +0100, "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*
2ma2prikdk> wrote:

> [...]
>
>http://www.gf.dk/kriminalitet.htm
>
>"Det amerikanske tal ligger mellem 8 - 10 pr 100.000 indbyggere, altså 6-7

og hvis du så ser på de enkelte stater vil du se at de stater hvor det
står enhver firt for at besidde og bære våben heltids,
vil du se at i netop de stater er kriminaliteten næsten lig nul,

hvorimod det i øst og vestkyststaterne hvor der er den strammeste
våbenlovgivning er megen kriminalitet og også mange mord

meget af USA's kriminalitet er ligesom meget af danmarks kriminalitet
relateret til narko, og derfor også forbundet med storbyer med slum

/Albert Camus/

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 18-01-07 20:53

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
>
> meget af USA's kriminalitet er ligesom meget af danmarks kriminalitet
> relateret til narko, og derfor også forbundet med storbyer med slum

Florida vedtog for 2 år siden en lovgivning, der tillader borgere, der
føler sig truede, at skyde mod den truende part. (også kaldt for
"floridaloven").

Guess what? Kriminaliteten (for voldelige overfald) faldt 23% på første
år!

Glæder mig til at se statistikken for 2006 og 2007.

Fra : ThomasB

Dato : 18-01-07 23:29

> [...]
> år!
>
> Glæder mig til at se statistikken for 2006 og 2007.

Og det hænger naturligvis sammen med at de 23% har undgået straf ved, at
erklære at det var nødværge.

Fra : Egon Stich

Dato : 19-01-07 14:09

> Og det hænger naturligvis sammen med at de 23% har undgået straf ved, at
> erklære at det var nødværge.

Du mener med andre ord, at både offer og forbryder skal straffes?

Egon

Fra : ThomasB

Dato : 19-01-07 14:39

> Du mener med andre ord, at både offer og forbryder skal straffes?

Nej, jeg mener at de 23% er blevet afkriminaliseret pga den nye lov.