Karen Jespersen god for 5% af stemmerne
Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 18:49

På:

<http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/01/16/062451.htm>

kan man se at hvis Karen Jespersen dannede sit eget parti, så ville det
få 4,8% af stemmerne.

Karen Jespersen har dog ikke til hensigt at danne sit eget parti, men
hvis hun går ind i eksempelvis DF vil dette parti altså kunne regne med
at ryge op på 18%. Eller i hvert fald nok til at at holde Helle
Thorning-Schmidt væk fra regeringsbænkene ved det kommende valg -
sikkert også de næste.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-07 18:58

"Per Rønne" wrote:
> [...]
> med at ryge op på 18%. Eller i hvert fald nok til at at holde Helle
> Thorning-Schmidt væk fra regeringsbænkene ved det kommende valg -

Hvis man laver et sådant stunt for at afholde andre fra magten, uden selv at
have indhold, så håber jeg da virkelig at vælgerne gennemskuer det.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 19:23

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Hvis man laver et sådant stunt for at afholde andre fra magten, uden selv at
> have indhold, så håber jeg da virkelig at vælgerne gennemskuer det.

Mener du ikke at hendes politik har noget indhold? Hun argumenterer med
at hun ikke tror på at en eventuel kommende S-regering vil fastholde den
stramme udlændingepolitik, og med de libertarianske tendenser der
vitterlig findes i V vil hun nok føle sig mere hjemme i DF, hvor hun
samtidig vil kunne være med til at tæmme visse tendenser.

Samtidig ville hun sammen med hendes mand, Ralf Pittelkow, blive et af
DFs få ministeremner, skulle partiet inden for et årti blive
regeringsparti.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-07 20:16

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> tendenser der vitterlig findes i V vil hun nok føle sig mere hjemme i
> DF, hvor hun samtidig vil kunne være med til at tæmme visse tendenser.

At man fravælger noget politisk er ikke det samme som at man har indhold.

> Samtidig ville hun sammen med hendes mand, Ralf Pittelkow, blive et af
> DFs få ministeremner, skulle partiet inden for et årti blive
> regeringsparti.

Lad det blive ved håbet.

--
Allan Riise

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 16-01-07 19:21

Per Rønne tastede følgende:
> [...]
> at ryge op på 18%. Eller i hvert fald nok til at at holde Helle
> Thorning-Schmidt væk fra regeringsbænkene ved det kommende valg -

Lykketofts kønne kransekagefigur tror jeg ikke på nogensinde kommer til
at sidde som statsminister. Når det virkelig gælder, kan jeg ikke
forestille mig at nogen ville stemme på hende, eller den fløj som hun
repræsenterer.
Kai

Fra : Ralph

Dato : 16-01-07 20:19

> kan man se at hvis Karen Jespersen dannede sit eget parti, så ville det
> få 4,8% af stemmerne.

Tjah, hvor troværdi er hun - så vidt jeg ved er hun gammel VS´er der
konverterede til S, og nu er hun vel mest enig med Pia & co.

Hvornår mon hun bliver rigtig nazist?

--
Ralph

Fra : Jim

Dato : 16-01-07 20:21

> Tjah, hvor troværdi er hun - så vidt jeg ved er hun gammel VS´er der
> konverterede til S, og nu er hun vel mest enig med Pia & co.
>
> Hvornår mon hun bliver rigtig nazist?

Bare rolig, hun konverterer aldrig til islam, så det sker ikke.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-01-07 09:00

> [...]
>
> Karen Jespersen har dog ikke til hensigt at danne sit eget parti, men
> hvis hun går ind i eksempelvis DF vil dette parti altså kunne regne med

Forudsat at man kan regne med, at de 4,8% af stemmerne ikke kommer fra netop
DF.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-07 10:29

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> Forudsat at man kan regne med, at de 4,8% af stemmerne ikke kommer fra netop
> DF.

Næppe, men det er da nok muligt at de kommer fra flere partier, herunder
såvel S som DF.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 17-01-07 09:50

""Per Rønne"" skrev i en meddelelse

> kan man se at hvis Karen Jespersen dannede sit eget parti, så ville det
> få 4,8% af stemmerne.

Ja - og Khader ville trække 15 mandater, hvis han blev formand for CD.

Du er en fornuftig mand Per. Tror du, det ville ske ved et "rigtigt"
folketingsvalg?

- Jensby

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-07 10:29

Jan Bang Jensby <jbjFJERN@FJERNarosrevision.dk> wrote:

> Ja - og Khader ville trække 15 mandater, hvis han blev formand for CD.
>
> Du er en fornuftig mand Per. Tror du, det ville ske ved et "rigtigt"
> folketingsvalg?

Næh, og hverken Naser Khader eller Karen Jespersen tror vel heller
synderligt på den, selv om en Erhard Jacobsen viste at det /kunne/ lade
sig gøre.

Jeg regner med at hun vil trække en del vælgere med over i det parti,
hun nu melder sig ind i. Dansk Folkeparti, selv om Venstre vel heller
ikke kan udelukkes, på trods af dette partis libertarianske fløj. Måske
ikke hele 5%, men nok til at sikre regeringens overlevelse ved valget
næste år.

Udlændingepolitikken /er/ trods alt Socialdemokratiets achilleshæl.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mark Jensen

Dato : 17-01-07 17:26

On Wed, 17 Jan 2007 10:28:33 +0100, per@RQNNE.invalid
(=?ISO-8859-1?Q?Per_R=F8nne?=) wrote:

> [...]
>ikke kan udelukkes, på trods af dette partis libertarianske fløj. Måske
>ikke hele 5%, men nok til at sikre regeringens overlevelse ved valget

Ja, hvis Karen Jespersen laver det stunt eks. et par måneder før næste
valg er regeringens overlevelse alene af den grund garanteret. Det er
kan der ikke være meget tvivl om.
Og hun kunne godt finde på det, ligesom hendes mand kunne det. Om
nogen er de modstandere af at se en Soc. Dem og R-regering igen lempe
på reglerne, ligesom det er tydeligt at deres tankegods ligger på den
højre side af midten.

Med de nuværende problemer Khader tilsyneladende slås med i partiet,
hvos jeg kan læse at der er problemer med opstilling og han må føle en
ordentlig kold skulder lagt sammen med at han står langt hen af vejen
for den samme politik som V og K, skal man heller ikke udelukke at han
kan blive frosset ud af R og lige ind i V eller K.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-07 18:45

Mark Jensen <none@available.dk> wrote:

> [...]
> nogen er de modstandere af at se en Soc. Dem og R-regering igen lempe
> på reglerne, ligesom det er tydeligt at deres tankegods ligger på den

En Lars Hedegaard siger at han stadig er venstreorienteret, og at det
bare er venstrefløjspartierne der har flyttet sig. Personligt har jeg da
også svært ved at forbinde respekt for islam med venstreorienterethed,
der jo traditionelt har stået i modsætning til noget langt mere
acceptabelt: Indre Mission. Som Naser Khader udtrykker det: Salafisterne
[altså dem der søger tilbage til det egentlige islam, altså islams
rødder] er 1000 gange værre end Indre Mission nogensinde har været det.

> [...]
> for den samme politik som V og K, skal man heller ikke udelukke at han
> kan blive frosset ud af R og lige ind i V eller K.

Ja, Karen Jespersen & Ralf Pittelkow til DF, Naser Khader til K. Som
bekendt er det jo temmelig let for K og R at blive enige om
skattepolitik og økonomisk politik, og de konsevative kan også godt lide
at tale om 'anstændighed'.

Det skal nok hurtigt lykkes at skaffe kredse til alle tre ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 18-01-07 11:13

> [...]

> bekendt er det jo temmelig let for K og R at blive enige om
> skattepolitik og økonomisk politik, og de konsevative kan også godt lide

Men er det ikke en anelse utroværdigt at udvikle sig fra at være
revolutionær venstreorienteret (VS) til at blive ultrasort populistisk
fascist under DF?

- Jensby

Fra : Per Rønne

Dato : 18-01-07 11:23

> [...]

> Men er det ikke en anelse utroværdigt at udvikle sig fra at være
> revolutionær venstreorienteret (VS) til at blive ultrasort populistisk

Nu mener jeg ikke at du på nogen som helst måde har ret i din
karakterisering af DF, og i det mindste må man konstatere at du bruger
ordene 'ultrasort', 'populistisk' og 'fascist' som rene slagord. Ved du
i øvrig overhovedet hvad ordet 'fascit' betyder?

I øvrigt har alle vel lov til at blive ældre - og klogere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 18-01-07 14:05

""Per Rønne"" skrev i en meddelelse

> Ved du
> i øvrig overhovedet hvad ordet 'fascit' betyder?

Nej

Til gengæld kender jeg ordet fascist - og har en fornemmelse af, hvad det
dækker.

Hvis jeg slår ordet op, får jeg en masse fine forklaringer, som sammenlagt
dækker nogenlunde min opfattelse af ordet.

Som bekendt udvikler sproget sig. Derfor ændrer ord betydning, uanset de
store værkers forklaring.

- Jensby

Fra : Per Rønne

Dato : 18-01-07 16:48

Jan Bang Jensby <jbjFJERN@FJERNarosrevision.dk> wrote:

> Nej

Ja, det sker at tastaturet ikke tager alle bogstaver med, der tastes ind
;-(.

> [...]
> dækker nogenlunde min opfattelse af ordet.
>
> Som bekendt udvikler sproget sig. Derfor ændrer ord betydning, uanset de

Ja, og i din sprogbrug er det så bare blevet til et skældsord.

En sådan udvikling gør efter min opfattelse sproget fattigere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 18-01-07 16:54

""Per Rønne"" skrev i en meddelelse

> Ja, og i din sprogbrug er det så bare blevet til et skældsord.

Nej! Jeg frygter virkelig at DF kan udvikle sig til noget skræmmende
autoritært uden resoekt for minoriteter.

> En sådan udvikling gør efter min opfattelse sproget fattigere ...

Enig - hvis det var tilfældet.

- Jensby

Fra : Per Rønne

Dato : 18-01-07 17:40

Jan Bang Jensby <jbjFJERN@FJERNarosrevision.dk> wrote:

> Nej! Jeg frygter virkelig at DF kan udvikle sig til noget skræmmende
> autoritært uden resoekt for minoriteter.

Den frygt deler jeg nu ikke. Og melder Karen Jespersen og Ralf Pittelkow
sig ind reduceres denne yderst ringe risiko yderligere.

> Enig - hvis det var tilfældet.

Det er det jo. Jeg ser da heller ikke tendenser i DF til etableringen af
uniformerede tæskebander, eller til at etableringen af en /Il Duce/ med
ambitioner om at blive diktator, med afskaffelse af folketingsvalg og
med kun ét tilladt politisk parti: DF.

Kombineret med en voldsom militarisering, om med krav om at Tyskland
leverer Sydslesvig og Sverige Skåne, Halland, Blekinge og den
sjællandske ø Hven tilbage.

Det er jo sådanne ting der ligger i fascismen.

Ikke at et parti er modstander af en politik der medfører en stor
indvandring af folk, der i realiteten ikke kan assimileres ind i den
danske befolkning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk