Danmark ikke et sted hvor man er velkommen~
Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-07 08:23

Hvor tit hører man ikke..
"Vi har intet imod fremmede så længe de vil arbejde og integrere sig" og
"Sålænge de ikke er Muslimer, så er der intet problem" for ikke at tale om
"Danmark er et dejligt land og Danskerne er Åhh så flinke".

Det er så bare noget andet tilflytterne oplever, også de højtuddannede
akademikere som flytter til landet for at arbejde..

"Mens nytilflytterne er imponerede over vores sprogkundskaber og som sagt
synes, at arbejdspladserne er gode til at give plads til både business og
baby, ser det straks mere sort ud, når de skal vurdere vores venlighed.
Godt nok løber den danske skatteprocent og priserne i butikkerne med
henholdsvis første- og andenpladsen blandt de ting, som bliver bedømt mest
negativt, men ifølge formanden for Ingeniørforeningen i Danmark, Lars
Bytoft, er det især værd at lægge mærke til tredjepladsen. At kun 33 pct.
mener, at den danske befolkning er åben og imødekommende.

»Vi har svært ved at lukke dem ind i vore hjerter, det lyder meget
humanistisk, men glasset er ofte halvt tomt herhjemme. Der er altid blevet
set på at begrænse indvandringen og ikke på at få dem ind, som vi har brug
for.«"

Det er bare for ringe folkens.

--
Allan Riise

Fra : Zeki

Dato : 16-01-07 08:43

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor tit hører man ikke..
> "Vi har intet imod fremmede så længe de vil arbejde og integrere sig" og

"Nu er jeg ikke racist, men..."

Hvis man var dansker i udlandet for blot en håndfuld år siden ville de
første spørgsmål fra de indfødte typisk lyde noget i retning af "ahh, HC
Andersen? Tivoli? Danish Dynamite?"

Nu bliver man som det første spurgt "do you all hate foreigners?"

Af selvsamme årsag er Dannebrog ikke længere noget der stolt vises frem i
udlandet. Måske fordi der er tendens til at det opfattes som synonym for et
"vist parti."

Mvh
Zeki

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 16-01-07 08:51

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man var dansker i udlandet for blot en håndfuld år siden ville de
> første spørgsmål fra de indfødte typisk lyde noget i retning af "ahh, HC
> Andersen? Tivoli? Danish Dynamite?"

Inden landet blev invaderet af muhamedanere var der naturligvis en mere
afslappet holdning til netop muhamedanere. Det er der vel intet overraskende
i. Danskerne er blevet trætte af de kæmpeproblemer, den massive tilstrømning
af 3. verdens fremmede har medført.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 09:19

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> Andersen? Tivoli? Danish Dynamite?"
>
> Nu bliver man som det første spurgt "do you all hate foreigners?"

Så skal man da vist direkte opsøge ganske bestemte miljøer. I de fleste
lande kender man stort set intet til Danmark, og dem blandt almindelige
mennesker, der har et kendskab til Danmark, har naturligvis den modsatte
holdning.

Kun i europæiske miljøer som har den grundholdning, at Europa har gjort
en masse skidt, og at man derfor bør begå kollektivt, kulturelt
selvmord, har man den af dig beskrevne holdning til Danmark. Sikkert
også i Dar al-Islam. Den del af verden hvor islam er den civilisatoriske
grundvold.

Så du i øvrigt den udsendelse, hvor DR2 havde ladet tre journalister
beskrive Danmark? En amerikaner, en kineser og en araber fra Al Jazeera.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Neuman

Dato : 16-01-07 10:01

> Så du i øvrigt den udsendelse, hvor DR2 havde ladet tre journalister
> beskrive Danmark? En amerikaner, en kineser og en araber fra Al Jazeera.

Lyder sjovt. Hvad var resultatet?

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 10:30

Neuman <neuman@hotmail.com> wrote:

> Lyder sjovt. Hvad var resultatet?

Det stik modsatte af hvad en kulturradikal ville forvente. Araberen
beskæftigede sig svjh slet ikke med Muhamed-tegninger eller indvandrere,
men med ungdomshuset på Jagtvej 69, kineseren tog udgangspunkt i den
danske forfatter, som alle kinesere kender og elsker: HC Andersen. Kun
amerikaneren behandlede Muhamed-sagen - ved pop vox'er i New Yorks gader
fik han at vide af viden new yorkere at 'Sverige er vist ikke hovedstad
i Danmark'; de huskede først landet når de blev mindet om
Muhamed-tegningerne.

Jeg er rimelig sikker på at man kan finde dem på <http://www.dr.dk>.
Prøv at led, og kom tilbage med den nøjagtige URL hvis du finder den.

PS. Araberen var i øvrigt forbløffet over hvor venlige og åbne danskerne
var; sagde direkte at vi havde 'venlige øjne'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 16-01-07 11:23

Her http://www.dr.dk/DR1/horisont/2007/01/09143759.htm

Fra : Zeki

Dato : 16-01-07 10:30

> Så du i øvrigt den udsendelse, hvor DR2 havde ladet tre journalister
> beskrive Danmark?

Nej, fortæl! Men jeg hørte et radioprogram forleden uge på P1 hvor de havde
en forretningsdrivende i studiet. Han fortalte om hvordan han mente at
billedet af Danmark har ændret sig i udlandet, for det havde han - og hans
kolleger - oplevet når de rejste ud til forskellige lande rundt om på
kloden. At der ikke er den samme imødetkommethed og at der er større skepsis
i dag over for Danmark og danskere end for blot nogle år siden (og her var
det ikke kun mellemøstlige lande han refererede til).

Jeg genkender billedet.

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 11:22

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> i dag over for Danmark og danskere end for blot nogle år siden (og her var
> det ikke kun mellemøstlige lande han refererede til).

Jeg tror at det i høj grad kommer an på hvilke lande man rejser til, på
hvilke befolkningsgrupper man kommer i kontakt med - og hvilke
grundholdninger man selv møder op med. Møder man op med de holdninger,
du selv har, så skal du nok få dem bekræftet af imødekommende
ligesindede ...

I øvrigt er også P1 jo påvirket af journalisternes grundholdninger, og
afspejler dermed lige så meget disse grundholdninger som virkeligheden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 16-01-07 11:30

> I øvrigt er også P1 jo påvirket af journalisternes grundholdninger, og
> afspejler dermed lige så meget disse grundholdninger som virkeligheden.

Nu beskrev du jo selv et eksempel fra DR2.

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 12:41

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> Nu beskrev du jo selv et eksempel fra DR2.

Som så viste sig at være fra DR1, og i øvrigt lavet af tre udenlandske
journalister, der havde fået frie hænder - hvilket gav et for de
kulturradikale højst uventet resutlat.

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-01-07 12:19

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message

> [...]
> skepsis i dag over for Danmark og danskere end for blot nogle år siden (og
> her var det ikke kun mellemøstlige lande han refererede til).

Genkender du også det billede, der er rapporteret om fra muslimske lande,
FLERE muslimer har nu lyst til at flytte til Danmark end før Muhammedsagen?
(gud bedre det )

Danmark er nu blevet et land som alle andre, - folk går ikke og tror at H.C.
Andersen fiser rundt på Strøget, og nu er vi blevet til mennesker, - og ikke
bare til store tegnebøger, som kaster milliarder af kroner ud i verdens
fattige lande, - som vi jo iøvrigt stadig gør.

Er det virkelig så galt, at vi ikke anses for at være rene børn? Hvis vi
ikke er gode nok som reelt eksisterende mennesker, men skal være nogle
romatiserede papdukker uden meninger, så kan det også være det samme, -
synes jeg jo.

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-01-07 10:04

> [...]
> udlandet. Måske fordi der er tendens til at det opfattes som synonym for

Hvorfor skulle man forsøge at tækkes ignoranter i udlandet?

De tror også i de muslimske lande, at VI voldtager kvinder på gaden, men DE
aldrig kunne finde på noget sådant, - hvilket jo er 180 grader forkert. Skal
vi virkelig forsøge at indsmigre os hos alle disse fordomsfulde tosser? Lad
dem dog i fred med deres Zions Vises Protokoller og Mein Kampf, som de
læser, mens de kritiserer os for at være forkerte

Der er iøvrigt intet land på denne jord hvor der ikke er diskriminering mod
andre etniske grupper, man indrømmer det bare ikke, og læser ikke om det i
medierne, derfor tror man naivt at sådant kun kan forekomme i fx Danmark.
Vi er selvkritiske, de fleste andre landes befolkninger er selvglade og
selvrosende. Lad dem dog have disse træk for sig selv, og lad os opføre os
som VI synes er fornuftigt.

Fra : Frank

Dato : 16-01-07 10:06

Hej

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Nu bliver man som det første spurgt "do you all hate foreigners?"

Jeg tilbragte 2 uger i udlandet sidste år, en af dem lige efter
muhammedkrisen og på indet tidspunkt fik jeg det spørgsmål. Tværtimod
oplevede jeg at Danmark blev rost for at stå fast iforhold til
ytringsfrihede.

> Af selvsamme årsag er Dannebrog ikke længere noget der stolt vises frem i
> udlandet. Måske fordi der er tendens til at det opfattes som synonym for
> et "vist parti."

Nu har jeg aldrig gået med Dannebrog som nogen form for display, men jeg
ville ikke idag være urolig for at vise flaget frem.

Mvh
Frank

--
Punktum, Punktum, komma, streg - sådan tegnes.... Nåe nej - det må vi jo
ikke....

Fra : Zeki

Dato : 16-01-07 10:30

"Frank" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> muhammedkrisen og på indet tidspunkt fik jeg det spørgsmål. Tværtimod
> oplevede jeg at Danmark blev rost for at stå fast iforhold til

Det er meget muligt. Men - som jeg hører det - er det mere
udlændingepolitikken som står for skud. Måske skyldes det at Danmark er
meget mere restriktiv på dette punkt end f.eks Sverige som vi tit bliver
sammenlignet med. Når folk stiller sig selv spørgsmålet "hvorfor?" er det
derfor meget nærliggende at tro at det er fordi vi I Danmark bryder os
mindre om at få fremmede til landet.

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 11:22

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> sammenlignet med. Når folk stiller sig selv spørgsmålet "hvorfor?" er det
> derfor meget nærliggende at tro at det er fordi vi I Danmark bryder os

Faktisk modtager vi jo i disse år rigtigt mange fremmede til landet,
vistnok flere end under SR-regeringen. Men det er jo let integrer- og
assimilerbare kinesere og kristne østeuropæere, så det opleves bare ikke
sådan.

De render jo heller ikke rundt i burka og forlanger grundlæggende
ændringer af det samfund, de er kommet til.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 11-02-07 19:23

On Tue, 16 Jan 2007 08:43:00 +0100, in dk.politik "Zeki"
<Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>Andersen? Tivoli? Danish Dynamite?"
>
>Nu bliver man som det første spurgt "do you all hate foreigners?"

I alle mine år som dansker i udlandet er jeg ALDRIG blevet spurgt om
noget, der bare minder om det du skriver. Hverken som første eller
tiende eller 32te spørgsmål.

Fra : gb

Dato : 11-02-07 19:38

TL <tl_dp@adelphia.net> wrote in

> I alle mine år som dansker i udlandet er jeg ALDRIG blevet spurgt
> om noget, der bare minder om det du skriver. Hverken som første
> eller tiende eller 32te spørgsmål.

Heller ikke her. Var det ikke Goebbels som sagde noget i stil med, at
bare en løgn er stor nok, tager folk dens sandhedsværdi for given?

Allan Riise og Zeki er sædvanligvis fulde af løgn, og de forsøger
ikke en gang at dokumentere dem. Bare det passer i deres kram, ville
de påstå, at solen bevæger sig rundt om jorden. Den eneste anden
forklaring må være, at Zeki og Riise går klædt i Gestapo-uniformer,
når de forlader kongeriget.

--
GB

Fra : Anonym

Dato : 11-02-07 19:48

"TL" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> I alle mine år som dansker i udlandet er jeg ALDRIG blevet spurgt om
> noget, der bare minder om det du skriver. Hverken som første eller
> tiende eller 32te spørgsmål.

Det er et spørgsmål på linie med "Hvornår holder du op med at tæve din
kone?"
Zeki og andre fremhæver det naturligvis kun, når det kan bruges til at
understrege deres politisk korrekte overlegenhed.
Jeg kan dog godt forstå, at folk i udlandet kan være tilbøjelige til at
spørge om det, for rent faktisk var danske intellektuelle og kulturpersoner
med til at udbrede misinformation om Danmark under Muhammed-sagen, hvor
Martin Burcharths indlæg i International Herald Tribune blot kan nævnes som
et grotesk men på ingen måde enestående eksempel.
Det er lidt morsomt, hvordan folk som Zeki under krisen havde så travlt med,
hvordan højrefløjen undergravede Danmarks omdømme, samtidig med at de
udviste meget ringe - for at sige ingen - interesse i at stoppe deres
meningsfællers tendentiøse udfald mod Danmark.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 11-02-07 20:20

TL wrote:

> I alle mine år som dansker i udlandet er jeg ALDRIG blevet spurgt om
> noget, der bare minder om det du skriver. Hverken som første eller
> tiende eller 32te spørgsmål.

Næ, mon ikke det er en romantisk forestilling om hvordan Danmark blev
opfattet i udlandet.
Det eneste jeg lige kan komme på er nogle italienske kolleger der
tilbage i 2001 ville ønske at de var i Danmark.
Mest fordi at danske piger havde et mildest talt mere afslappet forhold
til sex, men også fordi husene og gaderne var mere velholdte og rene.
Jeg hørte aldrig nogen nævne hverken H.C.Andersen, Tivoli eller dansk
fodbold.
Min svigermor rejser hvert år europa tyndt i en autocamper med sin mand
(heldige efterlønnere), og hun er mig bekendt aldrig blevet spurgt om
hun hader udlændinge.

- cep

Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-07 15:06

Claus E. Petersen <snurrberget@yahoo.com.removethis> wrote:

> [...]
> Mest fordi at danske piger havde et mildest talt mere afslappet forhold
> til sex, men også fordi husene og gaderne var mere velholdte og rene.

Jeg lagde da i 1986 mærke til at gader og huse i Norditalien var renere
og mere velholdte end København, der selv på Strøget lignede et
syditaliensk slumkvarter ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-07 15:06

TL <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> I alle mine år som dansker i udlandet er jeg ALDRIG blevet spurgt om
> noget, der bare minder om det du skriver. Hverken som første eller
> tiende eller 32te spørgsmål.

Det typiske er at dem der bliver spurgt sådan selv i deres selvhad
bringer spørgsmålene med ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank

Dato : 16-01-07 10:02

Hej

> [...]

> Bytoft, er det især værd at lægge mærke til tredjepladsen. At kun 33 pct.
> mener, at den danske befolkning er åben og imødekommende.

Sagt om danskerene af en indvandre:

"Det siges at danskerne er som en termoflaske: kolde udenpå, men varme
indeni. Danmark er bygget på og af en lille stamme, som aldrig helt har
accepteret, at stammen ikke kan isolere sig selv fra omverdenen. Derfor er
det hårdt at blive en del af det danske fællesskab. Det giver anledning til
mange misforståelser, men også morsomme situationer, når man som fremmed
forsøger at blive en del af stammen. Kulturelle koder - især dansk humor og
ironi - er for viderekomne, men det kan læres. Og stammen viser sig at være
både åben og venlig."

Eller

"Danskerne er ikke en nation.....de er en stamme; det er styrken i deres
fællesskab og grunden til, at de stoler urokkeligt på hinanden. En stamme
har en indre styrke, er homogen i en grad en nation aldrig kan nå og netop
stammefølelsen er altafgørende for danskernes syn på verden omkring dem."

> Det er bare for ringe folkens.

Nej - personligt mener jeg at den 'danske måde' giver flere dybe venskaber
og færrere overfladiske bekendskaber. Men den kræver at man møder danskerne
på deres område og ikke forventer at de falder bageover i benovelse over at
der kommer en fra det store udland.

Mvh
Frank

--
"It is a certain fact that not all Muslims are terrorists, but it is equally
certain, and exceptionally painful, that almost all terrorists are

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 10:30

Frank <far@nospam.dk> wrote:

> [...]
> på deres område og ikke forventer at de falder bageover i benovelse over at

Prøv at se Holbergs komedie 'Jean de France' ved førstkommende
lejlighed. Burde være obligatorisk for alle ansatte og studerende på den
læreanstalt, som ikke længere må hedde Handelshøjskolen i København, men
/Copenhagen Business School/.

Såmænd også på Købmandsskolen, som nu kalder sig /Niels Brock Copenhagen
Business College/.

Her ser du benovelse over alt der kommer fra det store udland.
Naturligvis skal skolerne præsentere sig med navne, der vækker genklang
på verdensplan, når det anvendte sprog er engelsk. Men ikke på dansk.

Jerusalem har da heller ikke et universitet der hedder 'Hebrew
University', men et universitet der på hebraisk hedder det, der på dansk
svarer til 'Det hebraiske Universitet'. Også selv om danske journalister
er begyndt at kalde det for 'Hebrew University' på dansk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Neuman

Dato : 16-01-07 10:45

> [...]
> lejlighed. Burde være obligatorisk for alle ansatte og studerende på den
> læreanstalt, som ikke længere må hedde Handelshøjskolen i København, men

Det er også morsomt hvis du har set Poul Erik Skammelsen på TV. Han siger
"Her har vi så en gæst fra Copenhagen Business school - også tidligere kendt
som _Handelshøjskolen_" imens han sidder med et stort smil på læben

Fra : Egon Stich

Dato : 16-01-07 14:15

> [...]
> Naturligvis skal skolerne præsentere sig med navne, der vækker genklang
> på verdensplan, når det anvendte sprog er engelsk. Men ikke på dansk.

Følgende rinder mig uvilkårlig i hu:

En Bondeknøs, som hedde Hans,

Der havde været udenlands

Med Herremandens Søn et Aar,

Kom hjem til Faders Fæstegaard,

Og i den lille Bondebye

Fortalte han nu stolt og krye

Til Fryd for Store som for Smaae,

Om hvad i fremmed Land han saae;

Men skjøndt en Deel deraf var sandt,

Var der dog meget Løgn iblandt;

Thi to Ting læres let paa Reise,

At lyve grovt og høit at kneise;

Og Hans forstod saa stærkt at lyve,

Som Hest kan rende, Fugl kan flyve.

En Maanedstid omtrent forgik,

Da Knøsens Fader Frederik

I næste Kjøbsted Ærind fik,

Og med sin kloge Søn han gik

Derhen en aarle Morgenstund.

Paa deres Vei de saae en Hund,

Og det var godt, at den var bunden,

Thi baade glubsk og stor var Hunden.

»En svær Krabat,« var Bondens Ord,

Da frem af Huus med Bjæf den foer.

»O Bagateller!« udbrød Hans,

»Ifjor da jeg var udenlands,

Jeg saae en Hund, jeg aldrig Mage,

Har seet til Hund i mine Dage.

Tæt ved Berlin den kom imod mig,

Først blev jeg bange, men jeg stod mig -

I kjender vel Berlin af Navn,

Og troer den er som Kjøbenhavn,

Jo Pyt! saasandt som her jeg gaaer,

Ti Gange større knap forslaaer;

Den Hund, som sagt, den var saa stor,

Ja! I kan troe mig paa mit Ord,

Jeg selv, som saae den, veed det bedst,

Den var saa stor som nogen Hest.«

Da svared Bonden: Ⱦrlig talt,

Det undrer mig, skjøndt overalt

I denne Verden rundtomkring

Man seer saa mærkelige Ting,

At man sit eget Øie knap vil troe.

Vi gaae nu for Exempel til en Broe,

I mindre end en Time vi den naae,

Og over Broen vi nødvendig maae.

Paa denne ligger der en Steen,

Og over den man brække maa sit Been,

Naar man har løiet samme Dag,

Det er en vis og afgjort Sag.«

Saasnart han hørte disse Ord,

En Skræk ham strax i Blodet foer;

Om Ørene blev Knøsen heed,

Af Panden sprak ham Angstens Sved.

Da raabte han: »hør, Fader kjær!

At gaae saa stærkt er ikke værd,

I er en gammel Mand og svag,

Det er saa grumme varmt idag,

Og man maa spare sine Kræfter.

Jeg gaaer just nu, og tænker efter,

Thi naar jeg mig besinder ret,

Saa var den tydske Hund ei slet

Saa stor som jeg fortalte før,

Ja mestendeels jeg sværge tør,

Den var ei større end en Koe,

Men dog en prægtig Hund, min Troe!«

Og atter gamle Frederik

Med Sønnen hen ad Veien gik.

Dog Knøsen havde ingen Roe;

Bestandig den fordømte Broe

Omkring i Hovedet ham løb;

Lidt efter lidt, da gav han Kjøb;

Thi hvem vil ikke gjerne spare

De kjære Been for Bræk og Fare?

Og Hans, som sine spare gad,

Udbrød: «hør, Fader! veed I hvad?

Jeg tænker idelig paa Hunden,

Vel var den stor, men dog i Grunden

Ei nær saa stor, ja neppe halv,

Den var ei større end en Kalv.«

De atter frem ad Veien gik,

Og Broen snart i Sigte fik.

Da haglede den vaade Sved

Ad Bondeknøsens Lemmer ned,

Og just som de sig Broen nærmed,

Da trak han sin Papa i Ærmet,

Og raabte i sin store Knibe:

»Hør, Faer! I kan da vel begribe,

Jeg vilde gjøre Løier kun.

Hvad jeg fortalte om den Hund,

Som jeg engang i Tydskland saae,

Det var ei saadan at forstaae;

Den var saasandt jeg hedder Hans,

Omtrent som Hunde her tillands.«

Nu Knøs og Bonde begge To

Kom heldig over denne Broe;

Ei Knøsen stødte sig paa Steen,

Ei heller brak han sine Been,

Men reent hans Lyvelyst forsvandt,

Og siden talte han saa sandt,

At Ingen skulde troet om Hans,

Han havde været udenlands.

MVH

Egon

Fra : Jesper

Dato : 16-01-07 16:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> svarer til 'Det hebraiske Universitet'. Også selv om danske journalister
> er begyndt at kalde det for 'Hebrew University' på dansk.

Hvad kalder universitetet sig selv internationalt? Hvad står der
brevhovedet på internationale skrivelser fra universitetet?
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 18:00

> Hvad kalder universitetet sig selv internationalt? Hvad står der
> brevhovedet på internationale skrivelser fra universitetet?

På engelsk kalder det sig 'The Hebrew University of Jerusalem'. Hvad de
kalder sig på hebraisk kan du jo selv læse her:

<http://www.huji.ac.il/>

Det har næppe noget officielt navn på dansk, men man har fra før Israels
genoprettelse kaldt det for 'Det hebraiske Universitet i Jerusalem'.

Sandsynligvis står såvel det hebraiske som det engelske navn på
brevpapirerne ... men det var ikke godt nok for Handelshøjskolen i
København ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 16-01-07 09:23

> [...]

> »Vi har svært ved at lukke dem ind i vore hjerter, det lyder meget
> humanistisk, men glasset er ofte halvt tomt herhjemme.

Jeg tror nu, man kommer lidt let over det, når man påstår, danskerne ikke
vil være sociale overfor fremmede.

Tænk over, hvor lidt sociale vi egentlig er overfor "os selv".
Vekslende i forskellige egne af landet.
Man tager da ikke til storbyen, og får en masse kontakter eller småsladder
sådan uden videre, uden selv at gøre en indsats, med fare for at blive anset
for "påtrængene".?

Drejer det sig om udlændinge, er det vel endnu sværere.
For selv om vi bryster os over de "gode sprogkundskaber", hvor meget hold i
virkeligheden har så denne påstand?
Er realiteten ikke den, at langt de fleste behersker et fremmedsprog på knap
nok Anders And niveau?
Og at det derfor kan være lidt svært at opretholde en konversation?
Og at mange derfor ikke kan eller tør deltage i festlighederne?
At inddrage påstået razisme, finder jeg helt forkert.

Under alle omstændigheder er det min erfaring, at er man ikke selv aktivt
kontaktsøgende, kommer man ikke nogen vegne.
Og dette synes jeg gælder i alle de lande jeg har været heldig at kunne
besøge.

MVH
Egon

Fra : Neuman

Dato : 16-01-07 11:10

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kontaktsøgende, kommer man ikke nogen vegne.
> Og dette synes jeg gælder i alle de lande jeg har været heldig at kunne

Enig

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-01-07 11:54

> [...]
> set på at begrænse indvandringen og ikke på at få dem ind, som vi har brug

Flot indlæg !

Der er hos mig ingen tvivl om at de uhensigtsmæssige parallelsamfund vi har
i dag med egne spilleregler, spilleregler som vi godt kunne have været
foruden, at dette skyldes danskernes modvilje mod at tage de fremmedetniske
til sig gennem tiderne. Vi har i høj grad selv skabt de problemer vi står i
idag gennem en mere og mere fremmedfjendske holdninger. Det er yderst trist
at det er gået sådan.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak

Fra : Lolipop

Dato : 16-01-07 12:25

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer vi står i idag gennem en mere og mere fremmedfjendske
> holdninger. Det er yderst trist at det er gået sådan.

Er det også modvilje og og fremmedfjendske holdninger
der har skabt parralelsamfundene i de andre europæiske lande med
indvandring?

Din analogi passer vist ikke helt her, som den sjældent gør.

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-01-07 13:07

"Lolipop" <lolipop_mail@ng_mail.dd> skrev i en meddelelse
> [...]
> indvandring?
>
> Din analogi passer vist ikke helt her, som den sjældent gør.

Vi behøver vel ikke nødvendigvis at efterligne andre landes dårlige
egenskaber, vel ?

Glansbilledet af Danmark som det åbne tolerante samfund har i hvert fald
fået sig noget som man i bil-verdenen ville kalde en totalskade.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 13:16

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Glansbilledet af Danmark som det åbne tolerante samfund har i hvert fald
> fået sig noget som man i bil-verdenen ville kalde en totalskade.

Tjae, på:

<http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2007101190008&NL=1&Category=JOB

kan man i hvert fald bl.a. se følgende:

=

Uvenlige
61 procent af de udenlandske medarbejdere, der primært kommer fra
Vesteuropa og Nordamerika, mener, at det er svært at få nære venner
blandt danskerne, og mange omgås derfor primært med andre udlændinge.
Det gælder også inderen Ishan Gupta, der har studeret i Danmark og er
forretningsudviklingschef i biotekfirmaet Virogates

»Mange danskere taler engelsk, og det gør det nemmere at være her som
udlændinge. Men samtidig er det ikke nemt at blive integreret, for
danskerne kan være meget lukkede og lidt uvenlige over for fremmede,«
siger Ishan Gupta, der har et stort netværk blandt andre udlændinge i
Danmark, men med tiden også har fået gode danske venner:

»Jeg er heldig, at jeg har læst på Handelshøjskolen i København, og der
har jeg fået nogle gode venner. Der er som om, at de unge danskere er
lettere at komme ind på livet af,« siger han.

Er vi flove over vores engelsk?
Rektor på DTU, Lars Pallesen, tror ikke, at danskerne generelt har et
problem med højtuddannede udlændinge. Han tror snarere, at den
lukkethed, udlændingene oplever, bunder i en flovhed over usikre
engelskkundskaber:

»Mange udlændinge tror, at danskerne er bedre til engelsk, end vi
egentlig er. Det er altså anstrengende for de fleste at tale engelsk en
hel aften, hvor man skal hygge sig. Derfor siger jeg til vores
udenlandske forskere, at hvis de virkelig vil blive glade for at være i
Danmark, så skal de lære dansk,« siger han.

Rapporten viser, at det ikke bare er i Superbrugsen eller til vejfesten,
at de udenlandske videnarbejdere har svært ved at komme ind på
danskerne. Det gælder også på arbejdspladsen. Således mener 25 procent,
at deres danske kolleger ikke udviser særlig høj respekt og tolerance
over for andre kulturer.

=

Spørgsmålet er bare om det ikke er det normale for danskere, at kolleger
ikke bare inviteres hjem i privaten - også når det drejer sig om etnisk
danske kolleger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-01-07 13:36

> [...]
>
> Spørgsmålet er bare om det ikke er det normale for danskere, at kolleger
> ikke bare inviteres hjem i privaten - også når det drejer sig om etnisk

Både ja og nej. Jeg mener at det i høj grad påvirkes af hvordan det sociale
klima på arbejdspladsen ellers er. På arbejdspladser med et godt socialt
klima hvor folk har det godt med hinanden, der oplever man tit at folk
socialiserer sig med hinanden uden for arbejdstid og det modsatte ser du på
arbejdspladser med et mindre godt socialt klima.

Fra : Lolipop

Dato : 16-01-07 13:41

> Spørgsmålet er bare om det ikke er det normale for danskere, at kolleger
> ikke bare inviteres hjem i privaten - også når det drejer sig om etnisk
> danske kolleger.

Nu *vælger* man jo sjældent selv kolleger og for den sags skyld naboer, så
om man ligefrem skal være venner med dem fordi man skal arbejde sammen eller
bo overfor hinandnen er da ens eget valg, men samfundsvigtigt sgu da ikke.

Fra : @

Dato : 16-01-07 18:02

On Tue, 16 Jan 2007 13:06:42 +0100, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>"Lolipop" <lolipop_mail@ng_mail.dd> skrev i en meddelelse

>Vi behøver vel ikke nødvendigvis at efterligne andre landes dårlige
>egenskaber, vel ?

hvilke dårlige egenskaber tænker du på

muahmedanernes
kvindeundertrykkelse
racisme
og mord på homoseksuelle

nej den slags bør vi absolut ikke efterligne,
og vi bør også indenrigs bekæmpe folk med den slags tendenser

>Glansbilledet af Danmark som det åbne tolerante samfund har i hvert fald
>fået sig noget som man i bil-verdenen ville kalde en totalskade.

åbenheden og venligheden får altså et knæk når man har haft en flok
stinkdyr på besøg,

så gør erfaringen at man for fremtiden sørger for at holde døren
lukket

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-07 18:07

@ wrote:

> [...]
> stinkdyr på besøg,
>
> så gør erfaringen at man for fremtiden sørger for at holde døren

Du er for åndsvag, dette indlæg er skrevet efter en artikel hvor en Inder
har udtalt sig om hvordan han ser Danmark og efter en rundspørge blandt
fortrinsvis akademikere der arbejder i Danmark og du kan bare ikke holde
Muslimerne udenfor, ja du fokuserer alene kun på dem, du er netop en af dem
der beviser pointen.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 16-01-07 18:51

On Tue, 16 Jan 2007 18:06:53 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Du er for åndsvag, dette indlæg er skrevet efter en artikel hvor en Inder
>har udtalt sig om hvordan han ser Danmark og efter en rundspørge blandt
>fortrinsvis akademikere der arbejder i Danmark

een inder og fortrinsvis akademikere,
det må siges at være en virkelig "fremragende" undersøgelse

som jo ikke rokker ved at både Danmark og alle andre vestlige lande
har modtaget indvandrere i hundredtusindvis uden problemer

>og du kan bare ikke holde
>Muslimerne udenfor, ja du fokuserer alene kun på dem,

passer ikke, jeg nævnte alle de der er indvandret og som har fungeret
i både Danmark og resten af Europa uden problemer

at du ikke tåler at de problemer muhamedanere skaber overalt hvor de
kommer frem nævnes viser jo at du ikke VIL se fakta som de er

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-01-07 12:25

On Tue, 16 Jan 2007 11:53:32 +0100 "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> sent
the following smoke signals:

>Vi har i høj grad selv skabt de problemer vi står i
>idag gennem en mere og mere fremmedfjendske holdninger. Det er yderst trist
>at det er gået sådan.

Ja, og?
Du får det til at lyde som om det skulle være negativt...

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania...

Fra : Lolipop

Dato : 16-01-07 12:34

> [...]
> problemer vi står i idag gennem en mere og mere fremmedfjendske
> holdninger. Det er yderst trist at det er gået sådan.

... eller du mener måske at det er HELE den vestlige verden der generelt er
fjendske og ikke vil lukke fremmedetniske ind på deres områder.
Ser du slet ikke at viljen til at danne parrellelsamfund er fulgt med de
fremmedetniske -også kaldet muslimer eller muhamedanere.
Men det er da også nemere at "give samfundet skylden", og alle de andre
skylden -typisk

Men hvad med at tage ansvar og yde før man kræver sine rettigheder,
dette er bare ikke god tone i forsamlingen af utilpassede fremmede
muhamedanere.

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-01-07 13:14

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> .. eller du mener måske at det er HELE den vestlige verden der generelt er
> fjendske og ikke vil lukke fremmedetniske ind på deres områder.

Og du mener ikke at Danmark som skulle være et af verdens mest
ressourcestærke lande burde gå forrest i en anden og mere positiv retning ?

> [...]
> fremmedetniske -også kaldet muslimer eller muhamedanere.
> Men det er da også nemere at "give samfundet skylden", og alle de andre

Man kan ikke forvente andet end det som er sket når man behandler de
fremmedetniske som vi har gjort det i masser af år.

> Men hvad med at tage ansvar og yde før man kræver sine rettigheder,
> dette er bare ikke god tone i forsamlingen af utilpassede fremmede
> muhamedanere.

Er det muslimer du mener ?

Der er masser af muslimer som tager ansvar og klarer sig fint. Der er også
mange som gerne ville tage ansvar men som ingen vil ansætte og dermed tage
ind i fællesskabet og dette også selv om de er veluddannede, pænt påklædt og
med gode danskkundskaber. Den slags skaber bitterhed.

Fra : Lolipop

Dato : 16-01-07 13:47

> [...]
>
> Og du mener ikke at Danmark som skulle være et af verdens mest
> ressourcestærke lande burde gå forrest i en anden og mere positiv retning

Det var ikke det det handlede om hvad dk skulle men at vi ikke er så
fporskellige fra resten af EU eller den vestlige verden,
men ikke et ord om at det måske skulle være de fremmede der måske skulle
ændre deres holdning en læuille smule det er trods alt deres "verdensdel"
der er totalt afsporet.

> Man kan ikke forvente andet end det som er sket når man behandler de
> fremmedetniske som vi har gjort det i masser af år.

Sikken gang lort -de har fået i hoved og røv uden at røre en finger.

> Er det muslimer du mener ?

Ja og muhamedanere,
for også de ældre kan forstå hvad vi taler om.

> [...]
> ind i fællesskabet og dette også selv om de er veluddannede, pænt påklædt
> og med gode danskkundskaber. Den slags skaber bitterhed.

Jeg tror kun det er ca. halvdelen, kvinderne er jo lidt bagefter.

Fra : Lolipop

Dato : 16-01-07 14:04

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det muslimer du mener ?

Er det ikke kun muslimerne selv der påberåber sig at skulle kaldes muslimer,
for en stor del af den danske befolkning hedder en der bekender sig til den
totalitære ideologi islam (fejlagtigt tolket som en religion), en
muhamedaner.

Så du undrager en stor del af befolkningen at medvirke i diskussionen ved
ikke at nævne begge betegnelser for denne befolkningsgruppe,
-nyligt også kaldt islamister.

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-01-07 14:12

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke kun muslimerne selv der påberåber sig at skulle kaldes
> muslimer,

Nej jeg påberåber det også (som ikke-muslim og ikke-kristen).

> for en stor del af den danske befolkning hedder en der bekender sig til
> den
> totalitære ideologi islam (fejlagtigt tolket som en religion), en
> muhamedaner.

Nej, det er noget barnagtigt Glistrup-sprog som har fået en nedladende klang
hvilket du udmærket godt er klar over.

> Så du undrager en stor del af befolkningen at medvirke i diskussionen ved
> ikke at nævne begge betegnelser for denne befolkningsgruppe,
> -nyligt også kaldt islamister.

Jeg forventer at folk kan tale rent, altså har et voksent vokabularium, før
at jeg indlader mig i en diskussion med dem ude i den virkelige verden.
Muligt at det er et urimeligt forlangende men sådan er jeg altså.

Fra : Neuman

Dato : 16-01-07 14:20

> "Lolipop" <lolipop_mail@ng_mail.dd> skrev i en meddelelse Nej, det er
> noget barnagtigt Glistrup-sprog som har fået en nedladende klang hvilket
> du udmærket godt er klar over.

Hov hov Kim, pas nu på. Du vil vel ikke allerede ryge ud af fatningen nu
hvor du netop har proklameret at du kun vil tale politik herinde?
Nu skal du virkelig stramme dig an for at blive på sporet.

> Jeg forventer at folk kan tale rent, altså har et voksent vokabularium,
> før at jeg indlader mig i en diskussion med dem ude i den virkelige
> verden. Muligt at det er et urimeligt forlangende men sådan er jeg altså.

KLONK.....nå det kunne du ikke engang overholde i et helt simpelt indlæg.
LOL

*griner stadig*

Fra : Lolipop

Dato : 16-01-07 14:24

> [...]
>
> Nej, det er noget barnagtigt Glistrup-sprog som har fået en nedladende
> klang hvilket du udmærket godt er klar over.

Nej det er endnu ældre end Glistup (Gud være med ham)

> Jeg forventer at folk kan tale rent, altså har et voksent vokabularium,
> før

Og det mener du ikke folk over 70 år har?

> at jeg indlader mig i en diskussion med dem ude i den virkelige verden.
> Muligt at det er et urimeligt forlangende men sådan er jeg altså.

Du vil ikke acceptere at det for nogle mennesker hedder muhamedaner,
og at nogle ikke er klar over at muslim og muhamedaner betyder det samme.

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-01-07 14:34

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej det er endnu ældre end Glistup (Gud være med ham)

Det tror jeg gerne du mener hvilket vanskeliggør en fornuftig diskussion med
dig.

> ved

> Og det mener du ikke folk over 70 år har?

Hvis de begynder med 'muhamedanere' og den slags, så har jeg ikke rigtig
mere at diskutere med dem om, sådan er det. Det er kun afprøvet nogle få
gange, de fleste mennesker (IRL) kan jo godt finde ud af at tale anstændigt.

Nej.

Fra : Neuman

Dato : 17-01-07 09:46

> [...]
> mere at diskutere med dem om, sådan er det. Det er kun afprøvet nogle få
> gange, de fleste mennesker (IRL) kan jo godt finde ud af at tale

Jeg har flere gange tilbudt at vi kunne mødes så du kunne demonstrere dine
evner. Men det tør du ikke. Under påskud at jeg skulle være voldelig. Er det
fordomme, Kim?

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-01-07 09:56

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> evner. Men det tør du ikke. Under påskud at jeg skulle være voldelig. Er

Jeg ved godt at du er lidt ensom, Neuman, men jeg har masser af venner og
har ikke behov for at møde dig. I øvrigt opfatter jeg dig som voldelig og ud
fra den mistanke ønsker jeg ikke at give dig et møde som heller ikke vil
bidrage mig med noget som jeg ikke ville opnå ved et møde med en hvilken som
helst anden underfrankeret person.

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-07 15:18

> [...]
> vil bidrage mig med noget som jeg ikke ville opnå ved et møde med en
> hvilken som helst anden underfrankeret person.

Altså: Du tør ikke sige de samme ting IRL. Gennemført bevis for at du er en
kryster.

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-01-07 15:47

"Bull" <NejTakSpam> skrev i en meddelelse
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Altså: Du tør ikke sige de samme ting IRL. Gennemført bevis for at du er
> en kryster.

Du har fuldstændig ret i at jeg ikke ønsker at blive udsat for vold.

Fra : @

Dato : 16-01-07 18:17

On Tue, 16 Jan 2007 14:24:01 +0100, "Lolipop"
<lolipop_mail@ng_mail.dd> wrote:

>Du vil ikke acceptere at det for nogle mennesker hedder muhamedaner,
>og at nogle ikke er klar over at muslim og muhamedaner betyder det samme.

og det gør det så netop ikke

en muhamedaner er en person som er tilhænger af Muhammeds lære

ordet muslim betyder en der underkaster sig den rette(sande) gud, så
ved at ikke- muhamedanere bruger ordet muslim om muhamedanere siger
man faktisk at man selv er hedning og anderkender at muhamedanismen er
den eneste rette religion

i virkeligheden burde alle kristne blot kalde muhamedanerne for
afgudsdyrkere, da flere forskere siger at muhamedanernes gud i
virkeligheden er en månegud som tilfældigvis var den af alle kabaens
guder, som Muhammeds klan foretrak
http://www.biblebelievers.org.au/moongod.htm
http://www.mostmerciful.com/moongod.htm
http://users.hubwest.com/prophet/islam/moongod.htm

Fra : Egon Stich

Dato : 16-01-07 14:45

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Lolipop" <lolipop_mail@ng_mail.dd> skrev i en meddelelse

> Nej jeg påberåber det også (som ikke-muslim og ikke-kristen).

Jamen du kan slet ikke forstå, fordi du selv er hedning, at du faktisk ved
at anvende dette forkerte ord om muhammedanerne, gør overfor de kristne,
hvad du tror du undgår at gøre overfor muhammedanerne?
For mig som kristen er det i allerhøjeste grad ubehageligt at se andre kalde
hedninge for "nogen der tror på gud."
Det gør de jo ikke, men er derimod regelrette djæveltilbedere.

Men det kan du, som hedning og "politisk korrekt" naturligvis ikke forstå.

Men ser du:
I modsætning til muhamedanerne piver de kristne ikke, fordi de har lært, at
religion er noget privat.
Og at der ikke bør lovgives alene på grund af religionen.
(Hvad du jo faktisk reelt medvirker til)
Og du kan i din misforståelse af sagen, kalde disse hedninger hvad du vil.
Men du skal altså ikke bryde dig om at forsøge at påtvinge ærlige anstændige
kristne til at anvende det af díg brugte ord, da dette ville tilkendegive en
erkendelse af underkastelse overfor disse hedninge.

Det er dette, du og dine fæller i spørgsmålet, forlanger at man som kristen
skal fornægte:

Trosbekendelsen
Jeg forsager Djævelen og alle hans gerninger og alt hans væsen.
Jeg tror på Gud Fader, den almægtige,
Himmelens og jordens skaber.
Jeg tror på Jesus Kristus,
hans enbårne Søn, vor Herre,
som er undfanget ved Helligånden,
født af Jomfru Maria,
pint under Pontius Pilatus, korsfæstet,
død og begravet,
nedfaret til Dødsriget,
på tredje dag opstanden fra de døde,
opfaret til Himmels,
siddende ved Gud Faders, den almægtiges,
højre hånd, hvorfra han skal komme
at dømme levende og døde.
Jeg tror på Helligånden, en hellig,
almindelig kirke, de helliges samfund,
syndernes forladelse, kødets opstandelse
og et evigt liv. Amen.

Disse ord ønsker du, man i daglig tale skal fornægte, for at tækkes
hedninge?

Hvis du havde blot anelse af normal viden om vestlige kristne værdier, ville
du ikke udtale dig på denne måde.
Heller ikke, hvis du betænkte, at du i høj grad faktisk sviner kristne til
med dit ordbrug.
At du, som erklæret hedning, eller hvad du kalder det, ikke kan fatte dette,
er jo klart nok.

Det der er uforståeligt er faktisk, at du anerkender og vil give fortrin til
en primitiv hedensk tankegang, på bekostning af den religion, der har gjort
DK til hvad det er i dag.

MVH
Egon

Fra : Neuman

Dato : 16-01-07 13:23

> [...]
> fremmedetniske -også kaldet muslimer eller muhamedanere.
> Men det er da også nemere at "give samfundet skylden", og alle de andre

Jeg kigger lige med fra sidelinien her. Og betragter at DF's tilhængere
stiger i takt med KL's udfald. For hvis modsætningen til DF's politik er
KL's holdninger ja så er det ikke svært at vælge. Hihi....jeg skal nok love
at takke KL efter vores næste regeringsvalg

Fra : Lolipop

Dato : 16-01-07 13:50

> [...]
> KL's holdninger ja så er det ikke svært at vælge. Hihi....jeg skal nok
> love at takke KL efter vores næste regeringsvalg

Ja han skulle holde sin kæft og få gang i fødemaskinen ("den tavse erobrer")
i stedet for.

Netop derfor holder hele muhamedanersamfundet også lav profil,
da deres åndsvage fremturen er mere skadeligt end gavnligt dem.

Fra : @

Dato : 16-01-07 17:53

wrote:

>"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
<klip>

>Flot indlæg !

en stor gang fordrejet vås

> [...]
>foruden, at dette skyldes danskernes modvilje mod at tage de fremmedetniske

endnu mere vås

vi har taget mod
ungarnske flygtninge
chilenske flygtninge
vietnamesiske flygtninge
og indvandrere fra både nær og fjern

uden problemer

det samme har mange andre europæiske lande

de eneste der er endog meget store problemer med er arabisk/urdu
talende muhamedanere
ikke bare i Danmark men overalt

og alligevel er der folk der stadigvæk benægter at det helt
uomtvisteligt er netop arabisk/urdu talende muhamedanere
der _ER_ problemET

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-07 17:55

@ wrote:

> [...]
>
> og alligevel er der folk der stadigvæk benægter at det helt
> uomtvisteligt er netop arabisk/urdu talende muhamedanere

Nu er det her et generelt billede, den udtalelse du nu bruger til at fare
imod Muslimer kommer fra en Inder.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 16-01-07 18:28

On Tue, 16 Jan 2007 17:54:41 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Nu er det her et generelt billede, den udtalelse du nu bruger til at fare
>imod Muslimer kommer fra en Inder.

og??

har du belæg for at påstå at

der har været problemer i noget nævneværdigt omfang med at modtage

ungarnske flygtninge
chilenske flygtninge
vietnamesiske flygtninge
og indvandrere fra både nær og fjern ???

de store problemer med fremmede er først opstået med indvandringen af

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-07 18:32

@ wrote:

> [...]
> og indvandrere fra både nær og fjern ???
>
> de store problemer med fremmede er først opstået med indvandringen af

Lav en tråd om det, det er ikke det tråden her er oprettet for.

--
Allan Riise

Fra : Poul E Hansen

Dato : 16-01-07 14:20

Allan Riise skrev:
> [...]
> set på at begrænse indvandringen og ikke på at få dem ind, som vi har brug

Der er et tydeligt misfohold mellem resultatet af den slags
undersøgelser og de svar danske jounalister får på deres
'obligatoriske' spørgsmål som 'Hvad var dit indtryk af danskerne'
eller 'Var danskerne flinke og rare' som stilles til enhver der
besøger Danmark. Der svares selvfølgelig som journalisten
tilsyneladende ønsker : 'De var flinke og rare'.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-07 14:44

Poul E Hansen wrote:
> [...]
> besøger Danmark. Der svares selvfølgelig som journalisten
> tilsyneladende ønsker : 'De var flinke og rare'.

Der er også stor forskel på besøgende (Turister) og så folk der bosætter sig
i landet for at arbejde.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 16-01-07 16:33

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Der er også stor forskel på besøgende (Turister) og så folk der bosætter sig
> i landet for at arbejde.

Er der? Jeg vil tro det mere afhænger af den holdning de fremmede selv
kommer med. Fordi Danmark er et åbent og tolerant samfund der igennem
årene har taget imod utroligt mange fremmede med åbne arme. Men det var
jo også mennesker som gerne vllle tage imod den gave det danske samfund
er. Muhamedanerne sendte gaven retur: De ville heller have deres eget
parallelsamfund!

Fra : /Peter

Dato : 16-01-07 17:38

> [...]
> samfund
> er. Muhamedanerne sendte gaven retur: De ville heller have deres eget

Bedre kan det nok ikke udtrykkes

Fra : Torben

Dato : 16-01-07 17:08

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message
> [...]
> "Sålænge de ikke er Muslimer, så er der intet problem" for ikke at tale om
> "Danmark er et dejligt land og Danskerne er Åhh så flinke".

Korrekt, altså lige bortset fra at "Sålænge de ikke er Muslimer, så er der
intet problem" - det har jeg nu aldrig hørt, måske at jeg færdes i de
forkerte kredse?

> Det er så bare noget andet tilflytterne oplever, også de højtuddannede
> akademikere som flytter til landet for at arbejde..

Jeg arbejder i en stor dansk virksomhed der sætter en store ære i at
integrere udlændinge i det danske samfund. Der er plads til alle, uanset
hudfarve, religion osv. I nogle tilfælde ansætter de hellere en udlænding.
Det er jeg sgu stolt af, og det er sgu da sjovere at færdes i et miljø hvor
ikke alle er ens.

> [...]
> set på at begrænse indvandringen og ikke på at få dem ind, som vi har brug

Det synes jeg nu ikke at du har ret i. Og dog, jeg har skam svært ved at
lukke dem *alle* "ind i vore hjerter". Men der gælder de selvsamme regler
for naboens danske knægt der ikke opfører sig efter samfundets regler.

> Det er bare for ringe folkens.

Til dels ja.

mvh
Torben