Fidel Castros tilstand alvorlig
Fra : Translat

Dato : 16-01-07 05:14

Se artiklen I dag på BBC News.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6265739.stm
CASTRO 'IN A SERIOUS CONDITION'

Bent

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 09:00

Translat <kongaead@my-deja.com> wrote:

> Se artiklen I dag på BBC News.
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6265739.stm
> CASTRO 'IN A SERIOUS CONDITION'

Ja, vi vil nok se en sørge-ceremoni også i København, når han dør, og
beklagelser over at han ikke har opnået sit 50-års jubilæum som cubansk
diktator.

Noget man ikke så da en diktator med et tilsvarende antal menneskeliv på
samvittigheden, en diktator der dog var trådt tilbage, for nyligt døde.
Augusto Pinochet. Men han havde dog heldigvis heller ikke en bunke
proselytter her i landet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-07 09:03

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> på samvittigheden, en diktator der dog var trådt tilbage, for nyligt
> døde. Augusto Pinochet. Men han havde dog heldigvis heller ikke en

Så har du dælme ikke læst hvad der blev skrevet herinde da han døde...

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 09:22

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Så har du dælme ikke læst hvad der blev skrevet herinde da han døde...

Det har jeg, og jeg skrev med vilje »ikke har en bunke proselytter«, for
proselytter, det har han jo. I hvert fald på dk.politik.

Men nu udgør deltagerne på dk.politik vist ikke et repræsentativt udsnit
af den danske befolkning - og i hvert fald var der ikke tilstrækkeligt
basis for at afholde mindegudstjenester i danske kirker, eller en
højtidelighed i KB Hallen. Det skal vi nok se når det bliver Castros
tur.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-01-07 09:41

Allan Riise wrote:

> Så har du dælme ikke læst hvad der blev skrevet herinde da han døde...

Ikke desto mindre er det temmelig grotesk, at man f.eks. på Nørrebro
ligefrem kan finde en større cafe ("Café Castro") opkaldt til denne
forhåbentlig snart afdøde diktators ære, ligesom hans
kommunistiskpsykopatiske massemorderkollega Ernesto "Che" Guevaras grimme
fjæs ligefrem pryder hundrevis af oplag af t-shirts båret af indoktrineret
ignorante vestlige teenagere og sidstnævnte endda får sine helt egne stort
anlagteog delvist skattefinansierede æresudstillinger herhjemme, ved siden
af at der i øvrigt for nylig er lavet et par mere eller mindre
romatiserende - og derrmed direkte revisionistiske - film om ham, hvor hans
aktiviteter som fanatisk tortubøddel og massemorder ganske bekvemt udelades.

I begge tilfælde er der tydeligvis tale om at ellers civiliserede mennesker
uden et minuts betænkning åbent kan erklærere deres store kærlighed til og
beundring for "Il Commandante" og hans konsorter udi kommunistisk
masseudryddelse og undertrykkelse og ikke bare slippe godt fra sådan noget
klamt svineri, men decideret høste points blandt deres indflydelsesrige
magthaver-medsammensvorne udi dansk kulturliv, desuagtet at der altså er
tale om at at man i en anden rendyrket travesti ophøjer terroristiske
tyranner.

Når enkelte skribenter herinde så omvendt foregiver ligefrem at hylde
Pinochet, så tror jeg nu nok snarere at det er henvendt som en bidende
sarkastisk kommentar til netop jer venstrefløjsere og denne vanvittige
voldsfascinerede, revolutionsromantiske dyrkelse af ovenstående
kommunistiske "ikoner" end det som sådan skal tages seriøst. Eller sagt på
godt dansk: Der er formodentlig tale om en ret åbenlys provokation med det
formål at ryste jeres ofte ret "ideologisk" indskrænkede
Verdensopfattelse...Det KUNNE jo nemlig dermed være at der i koblet af
Pavlovske hunde på venstrefløjen ville være blot een eller to, der rent
faktisk måtte reagere med andet end aargre automatreaktioner og vise noget
for venstreorienterede sjældent som egentlig hjerneaktivitet i form af evne
til tiltrængt, sober selverkendelse...

Anders Peter Johnsen

Fra : Martin

Dato : 16-01-07 17:24

Allan Riise skrev:

> Så har du dælme ikke læst hvad der blev skrevet herinde da han døde...

Ha, ha. Er proportionsforvrængning ligefrem din livsstil Allan.

Næh du - Det skal dælme blive interessant at se hvilke distingverede
højtdekorerede skurke der dukker op til begravelsen.

Skal vi gætte på at Lykketoft og nogle fra EL vil være der - foruden
Chavez, Ahmadinejad, Ismail Haniya, Zapatero, Ortega og hvad vi har i
sydamerika.
Ja, det kan blive en virkelig sjov og lang liste

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 18:00

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Skal vi gætte på at Lykketoft og nogle fra EL vil være der - foruden
> Chavez, Ahmadinejad, Ismail Haniya, Zapatero, Ortega og hvad vi har i
> sydamerika.

Hvorfor tror du at Zapatero vil dukke op?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-07 18:05

Martin wrote:

> [...]
> sydamerika.
> Ja, det kan blive en virkelig sjov og lang liste

Jeg tror at du er lidt af en drømmer, Zapatero kan jeg ikke se skulle komme
med en sådan udtalelse, ej heller Haniya.

Og så synes jeg at du skulle google lidt på Pinochet i google groups under
dk.politik og se om der ikke er hold i min udtalelse.

--
Allan Riise

Fra : Martin

Dato : 16-01-07 18:18

Per Rønne skrev:

> Hvorfor tror du at Zapatero vil dukke op?

Han har vist en særlig interesse for de nye kommunist-regimer i
Sydamerika og andre terrororganisationer.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-07 18:30

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Han har vist en særlig interesse for de nye kommunist-regimer i
> Sydamerika og andre terrororganisationer.

Det har jeg nu ikke set. Jeg plejer dog heller ikke at følge
forfærdeligt meget med i spansk politik, og der er mere end en grund til
at jeg ikke læser El Pais:

<http://www.elpais.com/>

Den mest indlysende er naturligvis, at jeg havde fransk og ikke spansk i
skolen.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 16-01-07 18:29

Allan Riise skrev:

> Jeg tror at du er lidt af en drømmer, Zapatero kan jeg ikke se skulle komme
> med en sådan udtalelse, ej heller Haniya.

Bemærk at jeg kun talte om hvem der dukkede op. Om vi får
mulighed for at se alle kondolancetelegrammerne etc, tør jeg ikke
sige.

> Og så synes jeg at du skulle google lidt på Pinochet i google groups under
> dk.politik og se om der ikke er hold i min udtalelse.

Jeg synes du skulle google lidt under "proportionsforvrængning"

Mvh
Martin