Holocaust hævet over spørgsmål og diskussi~
Fra : Patruljen

Dato : 15-01-07 19:12

Hvad med vestens ( Danmarks ) højt påberåbte ytringsfrihed ?

Er vi hyklere, når vi tillader os at gøre nar af religiøse muslimer,
mens vi ikke tåler spørgsmål om historiske begivenheder ?

Er der fortilfælde, hvor historiske og videnskabelige emner har været
indiskutable ifølge lovgivningen ?

http://www.eubusiness.com/news_live/1168275602.74

Regards Bruun

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-01-07 19:15

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> mens vi ikke tåler spørgsmål om historiske begivenheder ?
>

> Er der fortilfælde, hvor historiske og videnskabelige emner har været

Nej Holocaust er ikke hævet over diskussion,medmindre du bor i Tyskland
eller Østrig. Der ryger du i fængsel hvis du betvivler emnet.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Ralph

Dato : 15-01-07 20:12

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Hvad med vestens ( Danmarks ) højt påberåbte ytringsfrihed ?
Er vi hyklere, når vi tillader os at gøre nar af religiøse muslimer,
mens vi ikke tåler spørgsmål om historiske begivenheder ?

Ikke forstået - Fra din revisionisttråd igår, er der 52 indlæg, jeg har ikke
gidet læse det hele, men der er da vist ingen der snakker om ytringsfrihed,
der er lidt om beliggenhed af en koncentrationslejr, og lidt om "forskerens"
venner, lidt om størrelse af det afsøgte område, nogle kloge hoveder der
mener at de døde jøder er sendt til Merkur.

De fleste synes at dit indlæg er dumt og intetsigende, men det var vist det
mest besvarede igår.

JEG kan ikke se nogen berøringsangst - afsky, ja, rysten på hovedet, ja,
dumhed, ja, men det er vel din sag - vi HAR ytringsfrihed, den gælder bare
begge veje, vi må godt kalde dit indlæg dumt og revisionistisk, og du må
gerne prøve at overbevise os om dine argumenter.
Så hvad er problemet - bortset fra der ikke er ret mange der er enige med
dig?

--
Ralph

Fra : Patruljen

Dato : 16-01-07 00:55

Ralph skrev:
> [...]
> venner, lidt om størrelse af det afsøgte område, nogle kloge hoveder der
> mener at de døde jøder er sendt til Merkur.

He - Rejsen til Merkur var formentlig lidt ironisk. Godt nok var Von
Braun vældigt dygtig, men alligevel nok lidt vel optimistisk at antage
vi skal lede der, når vi ikke kan finde de døde jøder -

> De fleste synes at dit indlæg er dumt og intetsigende, men det var vist det
> mest besvarede igår.

Det er altid et herlig privilegie, at kunne udtale sig på de fleste`s
vegne. Ligesom Gud og Vidal. Kan vi erstatte Gallup med dine
fornemmelser ?

Jeg kender allerede en del, der har læst, men ikke deler dit
synspunkt. Men ærlig talt er jeg lidt ligeglad. Jeg opstiller ikke til
kommunalvalget

Det har heller ikke den store følelsesmæssige eller ideologiske
betydning for mig, hvad enten der omkom 1 million eller 6 millioner.
Begge dele er lige ubehagelige.
Jeg forsøger at vride oplysninger ud af gemmerne. Andet er der ikke
tale om. Heller ikke selvom Rønne ser ny - nazister og holocaust -
benægtere i vinduskarmen.

> [...]
> gerne prøve at overbevise os om dine argumenter.
> Så hvad er problemet - bortset fra der ikke er ret mange der er enige med

Berøringsangsten afslører sig, når det er umuligt at forholde sig
til emnet uden forskellige undvige manøvrer og rejser omkring Merkur -
Der er en, som har gjort det. En eneste. Godt og sobert. Og det var
ikke dig

Hvis du kikker på linket vil du kunne læse at Tyskland har som
formål, indenfor sin formandsperiode, at gennemføre en EU lovgivning,
som svarer til deres egen krænkelse af ytringsfriheden.

Hvad skal vi i Danmark bruge en sådan lovgivning og begrænsning af
vores ytringsfrihed til ?

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 16-01-07 00:57

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Nej Holocaust er ikke hævet over diskussion,medmindre du bor i Tyskland
> eller Østrig. Der ryger du i fængsel hvis du betvivler emnet.

Tjek lige linket Perlsø. Hvor længe må vi stille spørgsmål, tror
du ?

Regards Bruun

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-01-07 01:40

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> Tjek lige linket Perlsø. Hvor længe må vi stille spørgsmål, tror
> du ?

Indtil EU-forfatningen vedtages i Danmark. :/

Fra : Patruljen

Dato : 16-01-07 02:02

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Indtil EU-forfatningen vedtages i Danmark. :/

He. Ja. Lige nøjagtig :-/

Regards Bruun

Fra : ..

Dato : 17-01-07 12:42

> [...]

>Er vi hyklere, når vi tillader os at gøre nar af religiøse muslimer,
mens vi ikke tåler spørgsmål om historiske begivenheder ?

Tåler vi da ikke det. Hvem har bildt dig den ide ind?

>Er der fortilfælde, hvor historiske og videnskabelige emner har været
indiskutable ifølge lovgivningen ?

At diskutere holocaust er ikke ulovligt ifl. nogen lovgivning mig
bekendt. I Tyskland mener man dog at benægte historiens mest
veldokumenterede forbrydelse holocaust er udtryk for antisemitisme. Og i
Tyskland er antisemitisme altså forbudt ved lov. Sådan er det nu engang.

Her et lille fint billede af nogle tyskere som fik lov at føle "The Walk of
Shame" dengang. Det manglede da også bare og giver måske samtidig en bedre
forståelse for, hvorfor især Tyskland har et anstrengt forhold til
antisemitisme selv den dag idag.

http://www1.yadvashem.org/Odot/prog/image_into.asp?id=6895&lang=EN&type_id=2&addr=/IMAGE_TYPE/6895.JPG

Her et billede af massegrave i Treblinka.

http://www1.yadvashem.org/Odot/prog/image_into.asp?id=7402&lang=EN&type_id=2&addr=/IMAGE_TYPE/7402.JPG

Nyd dem til kaffen.

Joakim