Internet Transfer Control [VB6]
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 29-06-01 19:51

Det er nærmest for sjov, det her, for jeg har løst problemet.... men:

Kan man ikke have en sti med mellemrum i, når man bruger PUT-kommandoen
(FTP) med en Internet Transfer Control? Eller skal kildefilen liggpå c:?
Eller hva' faen....?

Alle Inet1's parametre er sat på forhånd.

Dette virker:
Inet1.Execute , "PUT c:\test.txt test.txt"

Dette virker ikke:
Inet1.Execute , "PUT d\vb6 projekter\test.txt test.txt"

- heller ikke selv om jeg prøver med enkelte anførselstegn omkring stien. Og
Ja, filen findes )

Nu har jeg simpelthen lagt mine filer på c:\ - og så virker alt perfekt. Men
hva' er der galt med alle andre placeringer???
Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 29-06-01 21:09

Jens Vestergaard <j@railsoft.dk> skrev i news:9hiiph$10o$1@news.inet.tele.dk
> [...]
>
> Nu har jeg simpelthen lagt mine filer på c:\ - og så virker alt perfekt. Men
> hva' er der galt med alle andre placeringer???

Samme problem hvis du prøver å bruke en link med <space> i navnet i din browser.
Bytt ut <space> med %20, f.eks. "PUT d\vb6%20projekter\test.txt test.txt"

--
Snutten

No of SETI units returned: 5210
Processing time: 10 years, 115 days, 14 hours.
(Total hours: 90374)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 30-06-01 09:48

"Helge Bjørkhaug" <helge@techie.online.no> skrev i en meddelelse
> Jens Vestergaard <j@railsoft.dk> skrev i

[snip]

> Samme problem hvis du prøver å bruke en link med <space> i navnet i din
browser.
> Bytt ut <space> med %20, f.eks. "PUT d\vb6%20projekter\test.txt test.txt"

Ja... det er der måske en vis logik i (?). Thanks, i hvert fald, for
forklaringen

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 30-06-01 21:11

Jens Vestergaard skrev:
> browser.
>
> Ja... det er der måske en vis logik i (?). Thanks, i hvert fald, for
> forklaringen

Logikken er at <space> har ascii-værdien 32 (Asc(" ") = 32) og at 20 er
32(decimal) skrevet som hexedecimal-tal (16*2 + 0*1 = 32)... %-tegnet
fortæller bare at der kommer et tocifret hexedecimal-asciikode.
Det kan gøres ved alle tegn, men bruges udelukkende til specialtegn. Et Æ
har f.eks. koden %C6 (Æ's asciiværdi er 198(decimal) = C6(hex)).

- Bjarke Walling Petersen