Et eksempel på Amerikansk opfattelse af re~
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-01-07 20:19

Ja hvis ikke man kan forhindre ordentlige firmaer i at udføre deres job, så
kan man jo altid forsøge at ramme dem på pengepungen

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/13/150105.htm?nyheder

Der MÅ være et eller andet som den amreikanske regering forsøger at skjule.
Det samfund bliver mere og mere ækelt.

Og jeg skal hermed opfordre alle til at boycutte amerikanske varer indtil
det umenneske de har som leder i øjeblikket sider og styrer ondskabens
imperie

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 13-01-07 20:32

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og jeg skal hermed opfordre alle til at boycutte amerikanske varer indtil
> det umenneske de har som leder i øjeblikket sider og styrer ondskabens

Du kommer længere og længere ud.........

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-07 20:37

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> Du kommer længere og længere ud.........

Ja, prøv at leve når du boykotter Apple's iPod og Dell's PC'ere og andet
godt fra USA.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Ole Geisler

Dato : 13-01-07 22:31

On Sat, 13 Jan 2007 20:37:10 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Ja, prøv at leve når du boykotter Apple's iPod og Dell's PC'ere og andet
>godt fra USA.

Min datters Ipod: Made in China
Min DELL laptop: Made in China

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-07 22:36

Ole Geisler <reptech@mail.dk> wrote:

> Min datters Ipod: Made in China
> Min DELL laptop: Made in China

Men designet og markedsførst af firmaer i USA.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-01-07 20:38

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> wrote:

> Og jeg skal hermed opfordre alle til at boycutte amerikanske varer

Og hvad er det så du vil »cut'e« af amerikanske drenge?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 13-01-07 20:42

> [...]

> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/01/13/150105.htm?nyheder
>
> Der MÅ være et eller andet som den amreikanske regering forsøger at skjule.

Der er kun en måde den amerikanske præsident bør kunne reagere på. Fyr
den pågældende viceforsvarsminiser.

Jeg citerer fra linket:

=
Skuffet over advokater
Charles Stimson, der er viceforsvarsminister for fange-anliggender,
sagde forleden i et radiointerview, at han var skuffet over, at mange af
USAs førende sagførerfirmer fører sager på vegne af Guantanamofanger. Og
han opfordrede firmaernes erhvervskunder til at overveje samarbejdet,
skriver The New York Times.

Samme synspunkt blev fremført på lederplads i fredagens udgave af The
Wall Street Journal. Lederen citerede en anonym regeringsembedsmand, der
skal have sagt at de administrerende direktører bør, når de har set
listen over sagførerfirmaer, opfordre dem til at vælge mellem lukrative
kontrakter og repræsentation af terrorister.

Jurister raser
Amerikanske jurister og eksperter i juridisk etik er rystede, skriver
The New York Times.

- Vi har en højtstående regeringsembedsmand, der antyder at dét, at yde
juridisk bistand til disse mennesker skader amerikanske interesser, og
han udpeger endda firmaerne, så amerikansk erhvervsliv får udpeget
målet, siger Stephen Gillers, der underviser på New York University.

Formanden for det amerikanske advokatsamfund, Karen J. Mathis, kalder
Stimsons udtaler dybt krænkende for amerikanske jurister - og
forhåbentlig for alle amerikanere, skriver New York Times.
=

Det er i øvrigt usmart blot at bringe et link til sådan en artikel; du
burde i det mindste have citeret det væsentligste. Det er jo ikke alle
der slår linket op.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 13-01-07 21:29

On Sat, 13 Jan 2007 20:18:51 +0100, "Peter K. Nielsen"
<ikketaleom@.dk> wrote:

> [...]
>
>Og jeg skal hermed opfordre alle til at boycutte amerikanske varer indtil
>det umenneske de har som leder i øjeblikket sider og styrer ondskabens

hvor har din forargelse ligget gemt i alle de år hvor et andet
ondskabens imperium på samme ø hvor Guantanamo ligger har holdt
tusindvis af mennesker indespærret under værre forhold end dem som
hersker i Guantanamo?

hvor er din forargelse over måden medlemslandene i
OIC http://www.oic-oci.org/ behandler fanger?

hvor er din forargelse over den måde muhamedanere undertrykker kvinder
på?

det er temmelig mærkeligt at folk i snesevis af år kan vende det
blinde øje til alvorlige overgreb i mange lande

men hvis muligheden for at klandre USA for nogle småting kommer, skal
den bruges og msibruges til det yderste

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-01-07 18:28

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> On Sat, 13 Jan 2007 20:18:51 +0100, "Peter K. Nielsen"
> <ikketaleom@.dk> wrote:

og du sidestepper som sædvanlig og evner ikke at forholde dig til subjekt

Peter

Fra : Allan Riise

Dato : 14-01-07 18:54

Peter K. Nielsen wrote:
> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
>>
> og du sidestepper som sædvanlig og evner ikke at forholde dig til
> subjekt

Og så er der jo den forskel at ingen af @'s nævnte lande vil foregå som
*eksemplet* på Demokrati og frihed.

--
Allan Riise

Fra : JensenDenmark

Dato : 14-01-07 07:44

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse
> Ja hvis ikke man kan forhindre ordentlige firmaer i at udføre deres job,
> så kan man jo altid forsøge at ramme dem på pengepungen

Det er jo ikke nogen ny opfindelse at de har gang i derovre. Der er jo andre
grupper, som er spærret inde uden dom. Man har jo også et andet sted, som
hedder noget med Bay - TranQuility Bay på Jamaica, hvor man som forældre kan
betale for omprogrammering af sit barn på en række områder (stofmisbrug,
egne overgreb, sex, alkohol, snak med det andet køn, depression, kritik af
ny partner.) Vi kan sammenligne de to "bays": Guantanamo (GB) / TranQuility
(TB)

1) Er de dømt?

GB: Nej - en dag kommer de nok for retten.
TB: Nej - forældrene har betalt et firma for at få dem fjernet fra deres
egen seng om natten - ofte i håndjern.

2) Hvornår bliver de løstladt?

GB: Når man bliver tvunget til stille dem for retten eller at man beslutter
at det var en fejl at de var der.
TB: Når de er blevet hjernevasket, så de ikke længere er en skuffelse for
forældrene eller når de fylder 18 år, hvorefter at de får en billet til en
lufthavn i USA og 50 dollers til at klare voksentlivet for.

3) Hvordan kommunikerer de med omverdenen?

GB: Det gør de ikke.
TB: De må skrive breve, indtil at de opfører sig ordentlig, så de kan få lov
til at telefonere til deres forældre. Telefon-privilegier tager typisk 4-8
måneder.

4) Hvor gamle er de?

GB: Fra 17? og ældre
TB: Fra 12 - 18, enkelte bliver der til at de er 21, fordi at de er bange
for at skulle starte voksenlivet for 50 dollars.

5) Er de isoleret under opholdet?

GB: Ja
TB: De må tale med medindsatte, når de har gjort sig fortjent til det. Det
tager ofte 2-4 måneder.

6) Bliver de torturet?

GB: Måske. FBI-reporter indikerer det
TB: Måske, hvis at anvendelse af peberspray mod børn og isolation på
cementgulv i 8 timer med en pude til støtte er tortur

Og der er mange flere punkter, hvor man kunne sammenligne forholdende for de
indsatte, hvorefter at man nok vil kunne konstatere at de indsatte efter
løsladelse nok har noget sår på sjælen og skolen på Jamaica er ikke
enestående. 100.000 børn fra staterne og enkelte fra Europa lever på disse
"terapeutiske kostskoler".

Og der er mange andre mennesker, som er tilbageholdt uden dom verdenen over.
Er vores påfaldende interesse for fangerne på Guantanamo Bay kun tilstede,
fordi at vi selv har været med til at sende nogle af dem derover?

Jeg mener ikke at det er grund nok til at stoppe med samhandel. Hvis vi er
oprørte over behandlingen, så er det fordi at vi er blåøjet. Tilbageholdelse
uden dom derovre er ikke en ny opfindelse.

Hvis vi skulle stoppe samhandel, så skulle det være på grundlag af den
behandling, som de har givet to danske statsborgere i 2006. Der skal være
plads til at vores statsborgere, som kommer fra en kultur, som er noget
ældre og noget mere udviklet end deres, får nogle frihedsgrader, som de ikke
giver deres egne medborgere.

Mvh
JensenDenmark