FORÉN DERE! Info #268no: 3/3 Fra Krafeld/L~
Fra : Rolf Martens

Dato : 13-01-07 08:27

FORÉN DERE! Info #268no: 3/3 Fra Krafeld/Lanka-boken om vaksinasjoner
[Sendt: 13.01.2007]

[Forts. fra del 2/3]

STEFAN LANKA:
NOEN GANGER BLIR DET ANNERLEDES...
MIN VEI TIL TEMAET VAKSINASJON
(forts.)

Et fint selskap altså jeg hadde havnet oppi. Siden min publi-
kasjon i desember 1994 blir jeg baksnakket fiendtlig både av
"AIDS-kritikerne" og helsemyndighetene. Jeg ødelegger for
deres spill og forretning. Den tyske forbundsdagen bruker til
og med meningen til "AIDS-kritikern" Prof. Duesberg, når det
gjelder å begrunne eksistensen av "HIV". Og fru Dr. Rütter for
eksempel, "AIDS-rådgiver" ved helsekontoret Marl, påstår
overfor den katolske arbeiderbevegelse: "Dr. Lanka opptrer som
Hitler." De fleste er tause. For eksempel de spesielt feige,
løgnaktige og berømte protestantiske tyske pastorene, fremfor
alle pastor Fliege. For å tie om katolikkene, biskopene og
Vatikanet. Ingenting! Ser bort og fortsetter. Det er utrolig
men sant.

Karl Krafeld var den første jeg møtt som virkelig tok "AIDS"
på alvor. Han hadde sett betydningen av mitt arbeid på et
arrangement på "verdens-AIDS-dag" 1994 i Dortmund. Og han
mener alvor i forhold til det som egentlig skjuler seg bak det
- angstpolitikk, utvokst til noe ukontrollerbart. Medepide-
mier, "BSE og MKS" (kugalskap og munn-og-klovsyke) og "vaksi-
nasjons"-øvelser i sentrum. Og han mener ikke bare alvor, han
har lenge vært klar over alvoret i hele menneskehetens situa-
sjon og har akseptert det som en utfordring. Og utviklet en
plan for å håndtere "AIDS", "epidemiene", "vaksinasjon" og den
ødeleggende angstpolitikk.

Ikke på nivået av kritikk, "meninger" og "anskuelser" eller
"den overveiende flertallets læremeninger". Der har det aldri
skjedd noe, tvert imot, alt har bare blitt mye verre. Men på
nivået av "staten", regjeringen og borgerne som begge bærer
ansvaret. For alt som skjer eller ikke skjer. For eksempel
anvendelsen av lovene også på politikerne, mediene og nærings-
livet. Realisasjonen av grunnloven og menneskerettighetene
altså. Det har fordelen at man ikke kjemper mot for eksempel
den overmektige farmasøytindustri hvor man ville tape allerede
ved første skritt. Men for realiseringen av lovene og grunn-
loven. Og virkeliggjøringen av menneskehetens konkrete utopi:
Realiseringen av menneskerettighetene for alle! Ikke mer og
ikke mindre. Jeg lærte at det ikke finnes noen vei imellom.
Ikke lett men heller ikke umulig. Det vil alle bli klar over
som tenker over globaliseringens prosess.

Hva har "man" ikke forsøkt for å få oss fra hverandre? For
eksempel ble jeg utpresset: Enten "vitenskap" eller "sosialt
engasjement" osv. Spesielt attakkene fra de tilsynelatende
egne leirene gjorde vondt og var farlig. Noen av de som
intenst beskjeftiget seg med "AIDS" ble gal ved det, noen døde
ved det. Andre forklarer seg i sin nød, for å kunne holde ut
realiteten, at alt som skjer liksom er krig fra utenom-
jordiske. Og andre igjen forklarer alt, holocaust og alt som
er ond, ille og farlig som en jødisk konspirasjon . Hvor
jødene myrder til og med andre jøder for å avlede av at jødene
er de som vil undertrykke og tilintetgjøre alle andre rasene
for å realisere verdensherredømmet. Og hvor disse jøder natur-
ligvis har planlagt den første, andre og tredje verdenskrig
osv. og benytter seg av hjulet, bilen og flyet, data og
internet, atombombe og genteknikk for å underkaste alle ikke-
jøder og avlive dem med cellegift eller på annen måte. Og alle
ikke-jøder som er med på dette handler i jødenes oppdrag.

Karl Krafeld overprøvde først mitt utsagn. (Det forventer jeg
av alle som på alvor setter seg inn i "vaksinasjon, AIDS og
genteknikk".) I det han henvendte seg den 14. 02.1995 til de
ansvarlige myndighetene, Forbundssentralen for Helseopplysning
BZgA i Köln, med spørsmålet om hvor det finnes en publikasjon
med foto av et isolert "HIV". Siden det, helt tydelig for
enhver som ser etter, ikke finnes noe isolert "HIV" i publika-
sjonene til Gallo og Montagnier?

Forbundssentralen nektet å svare, driver altså i motsetning
til sitt offentlige tilbud ("Hvis De har spørsmål til AIDS")
ingen helsemessig opplysning men morderisk villedning. For-
bundsregjeringens "vitenskapelige" referanse-myndighet,
Robert-Koch-Instituttet Berlin (RKI) svarte med kaldblodig
løgn. Med dato 9. mars 1995 skrev denne instans at fotoene av
det isolerte "HIV" var å finne i publikasjonene til Gallo og
Montagnier. Med dato 17. mai 2001 meddelte den Tyske Forbunds-
dagen meg, refererende til Forbundsministerium for Helse, at
"HIV" hittil ikke er direkte påvist og fotografert, av
"tekniske grunner"!

Karl Krafeld fant seg ikke i løgnaktigheten og gikk marsjen
gjennom institusjonene. Ikke marsjen inn i institusjonen som
de "70-erne" (som forhenværende forbundskansler Schmidt sier
helt riktig, at de befant seg i en pubertær massepsykose). Den
møysommelige veien som Karl Krafeld gikk, beskriver han i
kapitelet: "Min vei til temaet vaksinasjon" og i "MuM8" (et
flygeskrift fra Foreningen Vitenskap, Medisin og Menneske-
rettigheter). Det ble allerede 3 rettssaker mot ham, den ene
verre en den andre. Hvis det ikke hadde vært for at mennesker
pga av disse løgner tas livet av hhv i Tyskland (etter tysk
lov) myrdes (hensikt, nedrigt motiv og lumskhet ble gjennom
alle institusjoner påvist; se også "MuM8"), ville disse
arrangements vært det ultimate kabarett. Under disse"forhand-
linger" visste jeg ofte ikke om jeg skulle gråte eller le. Og
den som vil vite hvordan det var "i tidligere tider", den kan
bare en gang ringe disse dommere og statsadvokater og prate
med dem.

En sensasjon skjedde ved begynnelsen av den tredje rettssaken,
en ankeforhandling den 15. januar 2001 ved Landretten Dort-
mund. På forhånd hadde vi sendt advokatene og dommeren "MuM8".
Hvor vi oppmuntret folk til å delta i denne "folkemordernes
live-show §220a StGB" (den tyske straffeloven). Fra alle Tysk-
lands kanter, en person til og med fra Østerrike, reiste
engasjerte folk dit. For å selv se, for å selv oppleve det
ubegripelige, for å begripe, for å forstå. En ubeskrivelig
blanding av forferdelse og glede oppsto når dommeren, synlig
nervøs og klemt opp i et hjørne, forklarte at han er meget bra
informert, at han vet alt, til og med grunnleggelsesdatoen til
foreningen "Vitenskap, Medisin og Menneskerettigheter". Og at
pressetaleren til Robert-Koch-Instituttet, Dr. Ulrich Marcus,
hadde meddelt ham at man slett ikke kunne isolere "HIV"! Men
at dette ikke ville spille noen rolle i rettssaken! Justis i
det tredje årtusen? Folkemordere som i det 20. århundret!

Jeg undrer fremdeles: Etter domsavsigelsen den 17. januar
2001, åtte måneder betinget straff mot Karl Krafeld, og etter
oppmuntrende ord om at man jo skjønner at han i fremtiden
sikkert ikke vil fortsette å nøde rettsvesenet, kom dommeren
Hackmann med et personlig ord til Karl: At han personlig viser
Ham sin høyeste respekt! Fra da av var jeg klar over at det
tumler seg kaldblodige forbrytere ikke bare i vitenskap og
politikk men også i rettsvesenet. Helt uforstyrret (siden
ingen gjør noe).

Syv år etter min publikasjon hvor jeg uttalte at "HIV" aldri
har blitt isolert, at "HIV"-testene ikke kan ha noe relevans
og at ingen kan påstå "HIV" som eksistent og "AIDS" som
dødelig og infeksiøs, 17 år etter forkynnelsen av "HIV"
gjennom US-regjeringen, ble mine uttalelser om faktaene
bekreftet av en dommer. Dommer Hackmann leverte den 15. januar
2001 beviset for den seksårige morderiske løgnaktighet av RKI
(som også er ansvarlig instans ang "vaksinasjoner"), helse-
myndighetene, regjeringen, forbundsdagen og rettsvesenet. Og
han gjorde den offentlig! Og forbundsdagen bekreftet løgn-
aktigheten senere uttrykkelig i sin beslutning fra 17. mai
2001 (se MuM10) (Avvisning av en petisjon fra Dr. Lanka ang
HIV. I dette dokumentet bekreftes det at HIV ikke er direkte
påvist og det uttales blant annet at spørsmålet om beviset
ikke har vitenskapelig relevans for andre enn Lanka og at det
derfor ikke finnes intense bestrebelser i denne retningen.).
Hva var det Gorbatschow sa? .og den som kommer for tidlig, får
8 måneder betinget fengsel!

Men det siste ordet er enda ikke sagt, med stor sannsynlighet
kommer hele saken til å havne ved Forbundsdomstolen i Karls-
ruhe. Karl har anket. Riktignok stiller advokatene vi ba om
hjelp seg døve eller dumme. Men nå ser det ut til at vi får
hjelp fra uventet hold. En gang vil det nok rase. Når vi møter
det første mennesket i en statlig institusjon. I Forbundslege-
foreningen synes det også å være noe bevegelse. Der har et
"menneske" i forretningsledelsen anvist RKI (i et skriv fra
16. mai 2001) til å fremlegge beviset for eksistensen av de
sykdomsvekkende virus. We will overcome! One day. Og da kommer
"vaksinasjonen" til å være fra bordet med én eneste gang.
Eller det raser først ved "vaksinasjon" og så ved "AIDS". Vi
får se.

Det kommer til å være en skummel stillhet og deretter hyling
og klapring med tennene. Og hvis man ikke straks vil arrestere
de ansvarlige, er det konkret fare for at de spiser seg selv
opp. Tegnene for nervøsitet tiltar. Flere og flere begynner å
sikre seg og anviser ansvaret til andre. For eksempel skrev
elektronmikroskopikeren ved RKI at alle hans "HIV"-bilder er
fremstilt med hjelp av kunstige celler og ikke av pasienters
blod, som man frem til i dag har løyet overfor offentligheten.

Også ved de andre"virus" begynner det langsomt: "Ebola-viruset
er neppe å få tak i" heter det i farmasøytindustriens dagsavis
"ÄrzteZeitung" fra 17. mai 2001. Temaet vaksinasjon støtte jeg
altså på via min virusoppdagelse og AIDS. Jeg spurte meg selv:
Hvis HIV/AIDS er et bedrag hvorfor ikke vaksinasjon likeså.
Det er eksakt de samme forskere og institusjoner som driver
denne forretning. Og ingensteds kunne jeg finne et bevis om
vaksinasjon. Ingen bevis for eksistensen av sykdomsvekkende
virus. Ingen bevis for at bakterier forårsaker sykdommer. Det
motsatte var for lengst bevist. Men allikevel ble det påstått
at brannvesenet er årsaken til brannene!

[Anm.: Jeg har oversatt en artikkel av Stefan Lanka 01.03.2006
til engelsk, overskrift "Are there and can there be disease-
causing viruses?". Se Info #256en, eller artikkelen separat,
på min hjemmeside. - RM]

I 1993 publisertes den avslørende boken av Princeton-forskeren
Prof. Gerald L. Geison: "The private Science of Louis
Pasteur". I denne boken fremstilles detaljrikt alle bedrage-
riene til Pasteur. Som"vaksinasjonspåstanderne" baserer seg
på. Men i 1993 kunne jeg enda ikke forestille meg at også
"vaksinasjonsforretningen" skulle være et bevisst statlig
bedrag og angstpolitikk. Altfor mye var jeg opptatt med AIDS
og måtte fordøye og innordne dette sjokket. Hvilket ikke var
lett.

Først når jeg hadde "gjennomskuet" Peter Rath som jo Gudskje-
lov hentet meg til Dortmund, og jeg i tre måneder ved vann og
brød (for han betalte meg ikke fem øre lenger) fikk tid til å
tenke, kom jeg til temaet vaksinasjon. "Volle Pulle" (full
fart) som folk i Ruhrområdet sier, som jeg setter veldig pris
på med sin pålitelige og solidariske kompismentalitet. Jeg var
ut etter en jobb. For heller ville jeg tigge enn å gå tilbake
til universitetet. Å krype inn i den sikre "post doc stil-
lingen", som flertallet gjør. Som slimer til alt der. Ja, herr
professor. Takk, herr professor. Jeg forsøkte å aktivere alle
mine "gode" kontakter for å få plass i et eller annet privat
forskningsinstitutt.Men de ville plutselig heller ikke ha meg
lenger. Med meg ville man bare "brenne" seg.

Jeg havnet takket være jazzen til slutt i medisinen! En lege
som jeg tilfeldigvis ble kjent med ville ansette meg med det
samme. Jeg takket ja, men bare hvis jeg skulle få bygge opp og
lede et uavhengig institutt for biologisk medisin. Han var
innforstått og straks ble en tilsvarende kontrakt undertegnet.
Jeg var lykkelig og fornøyd. Men realiteten tok meg igjen med
én gang. For jeg så det jeg tidligere ikke visste og ikke
kunne forestille meg: At nettopp en hals-nese-øre-lege
vaksinerer som en gal! Og det fungerte ikke heller. Testene
for å påvise "immuniteten" viste bare i sjeldne tilfeller
"riktige" resultater osv. Pasientene hadde massevis av
symptomer, mange besvimte, noen døde nesten, mange kom rett og
slett ikke tilbake. Bare de lydigste pasientene kom igjen og
igjen til tross for massive og vansirende vaksinasjons-
reaksjoner.

Jeg lette og lette etter bevis for vaksinasjonshypotesene, men
fant bare vitenskapelig litteratur som beviser det motsatte av
infeksjons- og vaksinasjonshypotesenes grunnlag. At det nemlig
aldri har lyktes å "infisere" friske mennesker eller dyr og at
"vaksinasjon" aldri var nyttig, men bare skadet. Og at dette
var og er kjent hos vaksinasjons-utøvere og ansvarlige myndig-
heter. Som så reagerer aggressivt, akkurat som ved AIDS, når
man spør etter bevis. Og ikke rolig og saklig som en viten-
skaper som er sikker på sin sak.

Jeg snakket altså med "min" lege og han oppfordret meg til å
finne andre behandlingsfelt som "vi" kunne tjene penger på.
Men jeg fant ingen! Fordi jo mer jeg forsket, jo mer jeg
visste, jo klarere ble jeg på at de fleste kroniske tilstander
som de fleste "pasientene" lider av bare kan takles med
metoder som man nesten ikke kan tjene noe på. Det viktigste
ville være samtale, anamnese og pasientenes myndiggjøring. Men
dette får man i dagens "helsevesen" ikke penger og dermed ikke
tid til.

Legen begynte, som alle andre leger på denne tiden gjorde, å
drive med akupunktur. Siden sykekassene nå betalte det. Uten å
ha en utdannelse for det! Og uten at "staten" eller helse-
vesenet krevde at man kunne det! Jeg ble også ultimativt
oppfordret til å utføre akupunktur. Og til rommene som skulle
bli instituttet ble det bestilt akupunkturbenker og -stoler
(da passer flere i et rom). Og en kinesisk skrifttavle med
mitt navn på som skulle bevise at jeg hadde lært akupunktur i
Hongkong. Mens jeg allerede hadde samtaler med banken om
etableringen av et GmbH (tysk bedriftsform).

Da protesterte jeg og ble kastet ut. I hvert fall lærte jeg på
denne tiden, siden min arbeidskontrakt inneholdt oppbyggingen
av et vitenskapelig bibliotek, at det ved "vaksinasjon" er
akkurat som ved "AIDS". Det ble aldri påvist at virus man
vaksinerer imot i det hele tatt eksisterer. Og ved bakteriene
som man vaksinerer imot hhv. mot deres produkter ble det
alltid bare påvist at de ikke kan overføres. Det kunne altså
ikke bevises noe sted at de er infeksiøse!

Faktisk ignoreres i dette området av medisinen de vitenskape-
lige erkjennelser av det 20. århundret, elektronmikroskopien
og biokjemien. Fakta forstyrrer i denne slags "vitenskap".
Bevis trenger man ikke lenger, det holder med meninger. "Det
overveiende flertall i vitenskapen mener.". Dermed kan De nå
også forstå hva som egentlig skjer på universitetene og
instituttene. Som jeg fikk oppleve på nært hold: Vitenskaps-
folk betales for å representere meninger. Representerer de
ikke de passende meninger lenger, blir det ikke lenger betalt
heller. Så enkelt er det. "Publish or perish" ("publiser eller
forsvinn") - det er mottoet av det overveiende flertall av
forbrytere og bedragere. Som påstår fremskrittet men faktisk
hindrer det.

Fremskritt er hvis det finnes baderom - kultur er hvis de
brukes. Fremskritt er hvis det finnes elektronmikroskop og
biokjemi - vitenskap er hvis man bruker dem! Fra 1995 av holdt
jeg foredrag om at det mangler bevis for "vaksinasjon". Ikke
før Karl Krafeld og jeg satt oss intenst inn i "vaksinasjon"
ble jeg klar over, at det akkurat som "AIDS" er et statlig
bedrag som nesten alle borgere finner seg i. Ved mine
granskinger konstaterte jeg at alle skolemedisiner og lege-
kyndige advarte mot vaksinasjon for allerede 100 år siden.
Men hva skjedde siden "vaksinasjons-kritikken" finnes? Det
vaksineres stadig mer! Det er altså også bedrag hvis man lar
være å trenge gjennom helt til "Adam og Eva" på området man
vil kritisere.

Forblir man ved overflaten som nesten alle vaksinasjonsmot-
standere, genererer man bare enda mer forvirring. Og alt
forblir på nivået av "tro", "synsing", pseudovitenskap. På det
nivået hvor vaksinasjonspådriverne absolutt gjerne vil ha
kritikken: på irrelevansens nivå. Selv om "kritikken" var
ærlig ment og engasjert uttalt. Slik støtter vaksinasjons-
pådriverne sikkert (påvist ved AIDS) den ene eller andre
"vaksinasjonsmotstand". Det ville forklare noen av de meget
merkelige møter og hendelser som jeg og vi har erfart siden vi
intenst jobber med vaksinasjons-analysen og vaksinasjons-
vanviddets overvinnelse.

Å gjennomtrenge en problematikk kaller man ikke for kritikk
men for analyse. Og analytikere som jeg ble en av er ikke som
teaterkritikere avhengig av teateret, men risikerer helt
bevisst at analysens gjenstand forsvinner foran øynene eller
mellom fingrene. Naturligvis må man avvise statens og vaksina-
sjons-spesialistenes bevisste bedrag heftigere enn en "teater-
kritikers" svikt. Siden 1996 holdt jeg internasjonalt foredrag
og seminarer om vaksinasjon. Men der kunne jeg heller ikke
bevege noe særlig.

Jeg prøvde å forbedre min måte å forklare biologien på - helse
og "sykdom" - ogprøvde å overbevise folk på denne måten til å
gjøre noe. Men opplysningens tidsalder er for lengst over. De
fleste mennesker føler at de er opplyst og vil slett ikke vite
noen ting. De vil overbevises til å tro noe annet. Jeg tok
feil når jeg trodde at det kunne være mulig å formidle grunn-
lagene til livet, når tenkningen og følelsene til menneskene
domineres av forestillinger om "livet som krigsskueplass", som
er basert på bedrag. Først med Karl sin metode, den eneste som
kan overbevise og gi sikkerhet, kommer det nå bevegelse i
"spillet". Vi påstår ikke - relevant er bare kunnskapen til
myndighetene og de ansvarlige! Og bare de "ikke-svarene",
konkursforklaringen fra vaksinasjonspådriverne kan gjøre det
utrolige trolig.

Samtidig er disse ikke-svar på helt konkrete spørsmål grunn-
laget til at man kan gjøre noe. At man krever sin rett. Og at
man derved kan engasjere seg for fakta, realiteten og dermed
livet. Karl konsiperte det første foredrag om "vaksinasjon",
den 30. september 2000 i Linz, som ga en kraftig bevegelse.
Siden denne tid spør borgere etter bevisene ang. vaksinasjon.
Allerede mange flere enn ved "AIDS". For bedraget ved "AIDS"
er enda mye mer utrolig. Og bare få mennesker orker å snakke
om det. Borgere overprøver meg, borgere overprøver myndig-
hetene. På arrangementene insisterer jeg nå veldig på at man
ikke tror på meg. Men bare "tror" at det består et presserende
behov for å overprøve påstandene om "vaksinasjon". Vitenskap
er nemlig uskillelig knyttet til forutsetningen å kunne over-
prøves og følges med på. Det er til og med regulert slik i vår
grunnlov. Dens betydning og betydningen av menneskerettig-
hetene ble jeg grundig kjent med på "min vei til vaksinasjon".

Demokratiet er dødt - rettsstaten skal leve. Pseudovitenskapen
er død og gjør død - vitenskapen skal leve! Jeg håper at man
senere en gang vil si, fritt etter Martin Luther King: "Når
menneskeheten vil se tilbake på det tredje årtusen, vil den
smile. Ikke over menneskenes dumhet og bedragernes og for-
bryternes skruppelløshet, men fordi mennesker har søkt og gått
veier, for å engasjere seg for vitenskap og samfunn, for
realiseringen av menneskerettighetene, for menneskehetens
framtid."

Til norsk av Ulrike Schüller

_____________________

Meddelande sänt av:
Rolf Martens
Malmö, Sverige
Telefon och fax:
+46 - 40 - 124832
rolf.martens@comhem.se
www.rolf-martens.com
______________________

Fra : Rom

Dato : 13-01-07 10:45

"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> wrote in message

> www.rolf-martens.com

http://www.rolf-martens.com/F%D6RENA%20ER%21%20Infos/webstyle4/foerena_er_info_255se.html

Fintan Dunne was right also in that "Aljazeera.net" is a CIA-type fake. And
certainly, the rather well-known "What Really Happened", managed by Michael
Rivero, is one too. This I had come to suspect already before August 2005.
------------

(Dette er et klipp fra nettstedet ditt)

Regner du det som pålitelig at de som sender
søknader/CV til Aljazeera.net egentlig sender søknaden
til noe neocon-agenter i USA og at det er garantert at de
ikke vil få noen teknikerjobb (eller hva det skulle være)?

Aljazeera kan vel svare på om Aljazeera.net er fake?

Kjell

Fra : Rolf Martens

Dato : 13-01-07 13:27

Fra : Rom

Dato : 13-01-07 16:36

> Nej, på den sists frågan.) Många saker
> visar att skumma krafter ligger bakom Aljazeera.

Hvorfor kan ikke Aljazeera svare på om Aljazeera.net
er fake?

Jeg ser et stort poeng i å opprette spooky nettsider
som inneholder det samme som de ekte nettsidene.
Med litt dyktighet får disse spooky nettsidene få høyere
plassering på Google og mere trafikk. Denne trafikken
kan omsettes til inntekter - dvs. det ekte nettstedet mister
inntekter

La oss si nettstedet Aljazeera.net skulle være fake.
Da kan man se på hvor mye ressurser som kreves
for å oppdatere nettstedet - og eliminere dem som
ikke har så mye ressurser ....

Kjell

Fra : Rolf Martens

Dato : 14-01-07 08:46

Fra : Rom

Dato : 14-01-07 10:30

"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> wrote in message

> Jeg mente ikke at Aljazeera.net skulle være noe som ikke
> var dirigert av Aljazeera, men at det ligger skumle krefter
> bak als sammen.
www.rolf-martens.com

Jeg ser ingen grunn til at Aljazeera.net skal oppfattes som
fake fordi å lage noe som krever så mye ressurser krever
at Aljazeera står bak. Å lage et slavisk kopi av et
orginalt Aljazeera.com regner jeg med Aljazeera
fort vil stoppe.

At det er rike arabere som står bak Aljazeera vet vi fra før.
Det er en konkurrent til CNN. Er det en amerikasnk "plan"
at arbere skal se på Aljazeera istedenfor CNN? Nei.

Kjell

Fra : Rolf Martens

Dato : 14-01-07 16:19

Fra : Rom

Dato : 14-01-07 17:28

> Trikket er enlig mitt formenende dét, å "satse på to
> hester på en gang"."Alle vet" at Aljazeera er "motstander
> til" CNN. Og de skriver jo et og annet som er motsatt.
> Men USA-imperialisene har "kjøpt seg inn" hos motsanderen
> også, og får Aljaeeera også til å si noen ting som
> i virkeligheten passer dem veldig godt.

Jeg hørte på Fintan Dunne og ser at hans analyse er at "G8"
er en behind-the-scene aktør, en slags overnasjonal elite.
Personlige regner jeg Fintan Dunne som en lettvekter.
Han sier at "G8" vil marginalisere muslimer og afrikanere.
Akkurat det må det være vanskelig å få arabere/Aljzeera
med på. Aljazeera blir ikke "fake" i elementær betydning.
Og Fintan Dunnes store analyse godtar jeg ikke.

"Egentlig fake" er en tvilsom konstruksjon.
"Imperialisme" er et ord som ikke hører hjemme i
dagens debatt.

Kjell

Fra : Rolf Martens

Dato : 15-01-07 10:39

Fra : Rom

Dato : 15-01-07 11:04

"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> wrote in message

> Når du sier at "imperialisme" er et ord som "ikke hører hjemme i"
> dagens debatt, da står det klart at du og jeg har praktisk
> talt motsatte standpunkter om nesten alt.

Du deltar i en TV-debatt og la oss si at halvparten av seerne
mener du kommer til å vinne debatten og halvparten av seerne
mener du kommer til å tape debatten - før du har sagt et ord

Etter at du har kalt det ene eller annet for "imperialistisk" så sitter
9 av 10 seere igjen med det intrykket at du er kommunist og
gjorde en svært dårlig figur.

Det virket mot sin hensikt å omskrive at et uland taper 100 mill
per dag på den og den loven --- til en ideologisk formulering av
det samme, hvor (FRP'er) snart dreier debatten inn på:

- Sosialisme er sikkert bra så lenge man ikke behøver å tjene
penger

Kjell

Fra : Rolf Martens

Dato : 15-01-07 23:16

Fra : Rom

Dato : 16-01-07 06:18

> Uff - dette gamle debatt-trikket med "å vite hva de fleste andre
> synes". Dumt, Kjell

Demokrati er mye hva folk flest "synes". I et demokrati
er et ganske åpent hva folk synes.

Du plasserer deg seg i en bås.

Å bruke ordet "imperialisme" fungerer like bra som å sette på deg
et gult bind med Davidstjernen, hvor det gule bindet er 10 cm.
bredt og Davidstjernen svart og godt tydelig. Din holdning tilsvarer:
- Jeg skammer meg ikke over å være jøde.

Kjell

Fra : Rolf Martens

Dato : 16-01-07 11:50

Fra : Rom

Dato : 16-01-07 12:35

> Nei, men du som "klager på" denne termen plaserer deg i stedenfor
> i de styrende bandittenes bås (litt, i hvert fall). Vil du virkelig
> være der?

Jeg hørte på BBC-programmet "War by Other Means"
http://www.bbc.co.uk/radio/
som dreier seg om det samme. Brasil og India utmanøvrerte
USA/EU på sukker og bomull ved rett og slett å gå til sak mot
dem - ettersom de jukset. Barre tull å forpurre en slik sak med
med betegnelser som "imperialisme" ... eller gå inn for å tape.
Slike globalister gjør like mye skade som å sette hitler til
å lede et felttog.

(Høydepunktet i programmet var hvordan amerikaner "forklarte"
nederlaget)

Kjell

Fra : Rolf Martens

Dato : 17-01-07 10:55

Fra : Rom

Dato : 17-01-07 11:21

> Nå er det jo ikke akkurat f.ex. Brasil og India som utnytter
> f.ex. USA ekonomisk, men tvertimot.

"det samme" dreide seg om en mangel på liberalisme i verdenshandel

> De rike styrende i land som USA (+ allierte) utnytter de
> spesielt lavbetalte i de fattigere landene som billig
> arbeidskraft, som de tjener enormt mye penger på.
> Dette er et av de dominerende fakta i dagens verden, og
> er nettop noe karakteristisk for det som med rette kalles
> imperialisme.
> Å si at noe slikt ikke finnes, det er omtrent som å si at
> jorden er flat som en pannekake.

Det er noe her som tyder på at du tror problemet er
at vi har fri verdenshandel, deretter at multinasjonale
selskaper anlegger bedrifter i Indonesia/Kina o.l.
slik at folk jobber seg ihjel i en bedrift istedenfor
å tjene gode penger på jordbruk og leirpotteproduksjon.

Har du i det hele noe kan kan anføres som kompetanse
som politiker på vegne av verden .. noe som du
kan lære bort på en nettside, eller er politisk farge
kompetanse god nok for å snakke på vegne av
verden?

Kjell

Fra : Rolf Martens

Dato : 18-01-07 11:46

Fra : Rom

Dato : 18-01-07 12:42

> Om hvorvidt jeg er kompetent eller ikke til å gi noen
> veiledning på visse områder, det får leser av mine
> publikasioner avgøre - se min hjemmeside med ting på
> svensk siden 1975, på engelsk osv via nettet siden 1995.
>
> Hva sier du f.eks om dette, Kjell?

Hvis man driver journalisme så blir man kompetent som
journalist og hvis man kan vise til langt virksomhet i
NKP (nå SV i Norge) så er man kompetent til å
settes opp på NKP's liste til stortingsvalg
(tilsvarende vil 30 leveår i uland tilsi at man kan
oppgi at man representerer uland)

Det er greitt så lenge man ikke vil lage en ny økonomisk
verdensorden. Da kreves det kompetanse på nivå med
Milton Friedman. Deltakelse på WTO-møte krever utdannelse
i økonomi for å skjønne hva som foregår.

Bush plasserte neocon-venner inn i ledende stillinger i Irak-
administrasjon. Stort sett ingen av dem skjønte arabisk, men
Bush mente at "rett politisk holdning" fikk holde til politisk-
administrativ stillinger. Aldri har så mye skattepenger bare
fordunstet.

Kjell

Fra : Rolf Martens

Dato : 21-01-07 10:38