/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Rygeforbuddet på værtshuse: Hvor let blive~
Fra : Ukendt


Dato : 12-01-07 17:07

Gad vide hvem der skal håndhæve forbuddet mod at ryge på værtshuse? Mon ikke
politiet har andet at tage sig til?

mvh.
Kim Frederiksen



 
 
Ralph (12-01-2007)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 12-01-07 17:30

> Gad vide hvem der skal håndhæve forbuddet mod at ryge på værtshuse? Mon
> ikke politiet har andet at tage sig til?

Jo, det har de jo også nu, derfor giver de stadig fartbøder, møder op på
folks arbejde og skælder dem ud fordi de ikke retter sig efter en
skolepatrulje, kommer når der er færdselsuheld, undersøger ulovligt
fyrværkeri, banker unge der ikke vil flytte sig, smider fulde mænd ud fra
værtshuse, forhindrer (for det meste) sure ægtefæller at slå hinanden ihjel,
mægler i nabokonflikter, hjælper SKAT med at stoppe gulpladebiler,
patruljerer i sommerhusområder uden for sæsonen, transporterer
varetægtsfængslede til diverse retssager rundt i landet, finder ulovligt
fyrværkeri.

Med andre ord, de sørger for at loven bliver overholdt.

Bortset fra det, så skal kromutter nok smide dig ud hvis du ryger - om ikke
andet så 3-4. gang hun har fået en 10.000 krs. bøde.

--
Ralph



Ukendt (12-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-01-07 17:36

Ralph wrote:
>
> Jo, det har de jo også nu, derfor giver de stadig fartbøder, møder op
> på folks arbejde og skælder dem ud fordi de ikke retter sig efter en
> skolepatrulje, kommer når der er færdselsuheld, undersøger ulovligt
> fyrværkeri, banker unge der ikke vil flytte sig, smider fulde mænd ud
> fra værtshuse, forhindrer (for det meste) sure ægtefæller at slå
> hinanden ihjel, mægler i nabokonflikter, hjælper SKAT med at stoppe
> gulpladebiler, patruljerer i sommerhusområder uden for sæsonen,
> transporterer varetægtsfængslede til diverse retssager rundt i
> landet, finder ulovligt fyrværkeri.
>

Jeg så dem hellere standse noget gadevold og noget bandekrimminalitet, men
sådan er vi jo så forskellige.

>
> Bortset fra det, så skal kromutter nok smide dig ud hvis du ryger -
> om ikke andet så 3-4. gang hun har fået en 10.000 krs. bøde.

Tja, krofatter (på det værtshus jeg frekventerer, når det endelig sker), har
meldt ud at der er ingen der kommer til at bestemme om han ryger eller ikke
ryger i hans bygning. Jeg vil også nødig være ham der sladrer til politiet,
hvis der var nogen der skulle på DE lyster. Gad vide om man kan lave stedet
om til en "nøgleklub" eller lignende og derved gøre det privat fremfor
offentligt?

mvh.
Kim Frederiksen



Kim Larsen (12-01-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 12-01-07 19:08

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev i en meddelelse
news:45a7b8fd$0$899$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ralph wrote:
>>
>> Jo, det har de jo også nu, derfor giver de stadig fartbøder, møder op
>> på folks arbejde og skælder dem ud fordi de ikke retter sig efter en
>> skolepatrulje, kommer når der er færdselsuheld, undersøger ulovligt
>> fyrværkeri, banker unge der ikke vil flytte sig, smider fulde mænd ud
>> fra værtshuse, forhindrer (for det meste) sure ægtefæller at slå
>> hinanden ihjel, mægler i nabokonflikter, hjælper SKAT med at stoppe
>> gulpladebiler, patruljerer i sommerhusområder uden for sæsonen,
>> transporterer varetægtsfængslede til diverse retssager rundt i
>> landet, finder ulovligt fyrværkeri.
>>
>
> Jeg så dem hellere standse noget gadevold og noget bandekrimminalitet, men
> sådan er vi jo så forskellige.
>>
>> Bortset fra det, så skal kromutter nok smide dig ud hvis du ryger -
>> om ikke andet så 3-4. gang hun har fået en 10.000 krs. bøde.
>
> Tja, krofatter (på det værtshus jeg frekventerer, når det endelig sker),
> har meldt ud at der er ingen der kommer til at bestemme om han ryger eller
> ikke ryger i hans bygning. Jeg vil også nødig være ham der sladrer til
> politiet, hvis der var nogen der skulle på DE lyster. Gad vide om man kan
> lave stedet om til en "nøgleklub" eller lignende og derved gøre det privat
> fremfor offentligt?

Godt man ikke ryger

Hvis folk ryger hos os, så bliver de smidt ud på altanen og ikke hjem, vi er
trods alt humane

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

E-mail: kl2607@gmail.com




Ukendt (12-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-01-07 19:23

Kim Larsen wrote:
>
> Hvis folk ryger hos os, så bliver de smidt ud på altanen og ikke
> hjem, vi er trods alt humane

Det er også helt fair. Det er jeres private hjem, hvor I skal opholde jer
efterfølgende. Det tror jeg ikke der er ret mange rygere der er uenige med
mig i. Mit problem kommer når vi begynder at snakke om at forbyde røg på
værtshuse af alle steder. Det er totalt til grin.

mvh.
Kim Frederiksen



@ (12-01-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 12-01-07 19:39

On Fri, 12 Jan 2007 19:23:15 +0100, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the-coffeeshop.dk> wrote:

>Kim Larsen wrote:
>>
>> Hvis folk ryger hos os, så bliver de smidt ud på altanen og ikke
>> hjem, vi er trods alt humane
>
>Det er også helt fair. Det er jeres private hjem, hvor I skal opholde jer
>efterfølgende. Det tror jeg ikke der er ret mange rygere der er uenige med
>mig i. Mit problem kommer når vi begynder at snakke om at forbyde røg på
>værtshuse af alle steder. Det er totalt til grin.

et værtshus er også en arbejdsplads,
har ansatte i beværtningsbranchen ikke samme krav på en røgfri
arbejdsplads som alle andre?


--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den
/Adlai E. Stevenson/

Ukendt (12-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-01-07 19:44

>
> et værtshus er også en arbejdsplads,
> har ansatte i beværtningsbranchen ikke samme krav på en røgfri
> arbejdsplads som alle andre?
>

man bliver heller ikke kok hvis man ikke kan lide mados



Ukendt (12-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-01-07 19:46

@ wrote:
>
> et værtshus er også en arbejdsplads,
> har ansatte i beværtningsbranchen ikke samme krav på en røgfri
> arbejdsplads som alle andre?

Jeg synes nok man med rimelighed kan sige, at de selv har valgt at arbejde
et sted hvor der bliver røget. I øvrigt er langt størstedelen af
barpersonale rygere.

mvh.
Kim Frederiksen



wilstrup (13-01-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 13-01-07 09:21


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:45a7d75b$0$841$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>@ wrote:
>>
>> et værtshus er også en arbejdsplads,
>> har ansatte i beværtningsbranchen ikke samme krav på en røgfri
>> arbejdsplads som alle andre?
>
> Jeg synes nok man med rimelighed kan sige, at de selv har valgt at arbejde
> et sted hvor der bliver røget. I øvrigt er langt størstedelen af
> barpersonale rygere.

Man har ikke valgt en arbejdsplads for at blive tilrøget - hvis man er fx
tjener, så er det ikke rimeligt at man -fordi man har den uddannelse - skal
acceptere at ens liv bliver forringet blot fordi det behager gæsterne at
ryge og forpeste tilværelsen for andre.

At man ryger er en privatsag - men HVOR man ryger er en social sag - og når
folk ikke kan finde ud af at gøre det til en social sag, så må der
lovgivning til.

Men hvis rygerne vil acceptere at de kommer bagest i køen, når det gælder om
at operere og behandle for kræft af forskellig slags og i det hele taget
acceptere at blot der findes en ikke-ryger, at så ryger de ikke (passiv
rygning skal naturligvis ikke tolereres), så er det fint med mig.

Ikke-rygere har længe været jaget vildt - det er på tide rollerne bliver
byttet lidt om - og at tvinges til at ryge på sin arbejdsplads blot fordi
man har valgt et erhverv, der har med servering at gøre er helt til grin,
men jeg kender tendensen: da jeg kørte hyrevogn i en ikke-ryger-vogn,
argumenterede kunderne også for at fordi de betalte for turen, skulle de
også have lov til at ryge - nej, svarede jeg: I betaler for turen, men ikke
for at få lov til at ødelægge mit helbred. Jeres tur varer måske 5-10
minutter -eller 15 - I kan sidde i en biograf i 1½ time uden røg - hvorfor
skulle I så ikke kunne sidde i kortere tid uden at tænde smøgen?

Nogle blev sure og steg ud, andre blev voldelige, medens atter andre godt
kunne se problematikken. Dem, der blev sure (fordi de godt kunne se at de
ikke kunne sige noget til det var måske de mest begavede, de voldelige var
ubegavede og de øvrige var naturligvis prisvinderne.

En krofatter der skryder om at ingen skal bestemme om der skal ryges på hans
værtshus, er enten en pralerøv eller en idiot. Jeg er sikker på at når han
har fået tilstrækkelig mange bøder af 10.000 kr.s størrelsen, så skal han
nok undlade at blære sig.
Og jeg ville intet have imod at kontakte politiet i den anledning - men nu
kommer jeg sjældent på værtshuse, så det...

Til gengæld kommer jeg da på restauranter og der er ingen tvivl hos mig:
hvis nogen ryger, bliver det påpeget og evt. anmeldt. Jeg er træt af at
gæster finder det i sin orden at ryge hvor andre skal spise - oven i købet
store, fede cigarer der stinker værre end en lort.




Jens G (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 13-01-07 09:43

On Sat, 13 Jan 2007 09:21:05 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
>news:45a7d75b$0$841$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>@ wrote:
>>>
>>> et værtshus er også en arbejdsplads,
>>> har ansatte i beværtningsbranchen ikke samme krav på en røgfri
>>> arbejdsplads som alle andre?
>>
>> Jeg synes nok man med rimelighed kan sige, at de selv har valgt at arbejde
>> et sted hvor der bliver røget. I øvrigt er langt størstedelen af
>> barpersonale rygere.
>
>Man har ikke valgt en arbejdsplads for at blive tilrøget - hvis man er fx
>tjener, så er det ikke rimeligt at man -fordi man har den uddannelse - skal
>acceptere at ens liv bliver forringet blot fordi det behager gæsterne at
>ryge og forpeste tilværelsen for andre.
>
>At man ryger er en privatsag - men HVOR man ryger er en social sag - og når
>folk ikke kan finde ud af at gøre det til en social sag, så må der
>lovgivning til.
[...]
Det er meget sjældent jeg har samme holdning som dig, men i dette
indlæg tror jeg ikke du skrev noget jeg er uenig i.

For lige at nuancere det med taxa'erne: Jeg har flere gange oplevet at
chaufføren i en bestilt taxa har siddet og røget i bilen når jeg
ankommer, selv om der sidder ikke-ryger mærkat i vognen. Han får så
travlt med at få slukket og luftet ud når han ser sin kunde komme, men
der stinker alligevel meget i kabinen af røg når man sætter sig ind.

Jeg har valgt ikke at sige noget, fordi jeg jo gerne vil nå det jeg
skal køres til, men har får ingen drikkepenge.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk
Besøg http://voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr

Per Rønne (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-01-07 11:28

Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> wrote:

> Jeg har valgt ikke at sige noget, fordi jeg jo gerne vil nå det jeg
> skal køres til, men har får ingen drikkepenge.

Naturligvis får han drikkepenge. Drikkepengene er nemlin inkluderet i
prisen ...

<http://www.visitcopenhagen.dk/composite-325.htm>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jens G (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 13-01-07 11:44

On Sat, 13 Jan 2007 11:28:22 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> wrote:
>
>> Jeg har valgt ikke at sige noget, fordi jeg jo gerne vil nå det jeg
>> skal køres til, men har får ingen drikkepenge.
>
>Naturligvis får han drikkepenge. Drikkepengene er nemlin inkluderet i
>prisen ...

Jaja,- det ved jeg da godt
Men så ekstra drikkepenge som tak for god betjening.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk
Besøg http://voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr

wilstrup (13-01-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 13-01-07 11:48


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hrvlwi.19xghhvpie01sN%per@RQNNE.invalid...
> Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> wrote:
>
>> Jeg har valgt ikke at sige noget, fordi jeg jo gerne vil nå det jeg
>> skal køres til, men har får ingen drikkepenge.
>
> Naturligvis får han drikkepenge. Drikkepengene er nemlin inkluderet i
> prisen ...

teori - drikkepenge er i teorien inkluderet i prisen fordi det står på et
skilt - men det dækker blot over at man ikke skal give chaufføren
drikkepenge som de faktisk i mange lande har krav på. Chaufføren skal også
betale skat af de penge vedkommende får - også af de ekstra "drikkepenge" -
men det sker næppe.
De chauffører der kører efter overenskomsten, bliver også fyret, hvis de
forlanger mindstebetaling af vognmanden - sådan er der så meget.

Chaufførerne får ikke fast løn - og mindstelønskrav fører ofte til
fyringer - og derfor kan man ikke regne med drikkepenge. Det er simpelthen
blot et politisk signal der siger at en chauffør skal leve af sin løn og
ikke af tilfældige drikkepenge han /hun får af en kunde.



wilstrup (13-01-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 13-01-07 11:45


"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
news:45ab99ff.3784703@dtext.news.tele.dk...
> On Sat, 13 Jan 2007 09:21:05 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
> wrote:
> > For lige at nuancere det med taxa'erne: Jeg har flere gange oplevet at
> chaufføren i en bestilt taxa har siddet og røget i bilen når jeg
> ankommer, selv om der sidder ikke-ryger mærkat i vognen. Han får så
> travlt med at få slukket og luftet ud når han ser sin kunde komme, men
> der stinker alligevel meget i kabinen af røg når man sætter sig ind.
>
> Jeg har valgt ikke at sige noget, fordi jeg jo gerne vil nå det jeg
> skal køres til, men har får ingen drikkepenge.
>

Jeg er enig med dig - det hører ingen steder hjemme - men du bør vide at
mange taxier er betjent af to personer - den ene ryger, den anden gør ikke -
vognmændene plejer at sige at det er rygeren, der har førsteret, medens
ikke-rygeren gerne må sætte et skilt op.
Det skyldes at de er bange for at miste indtjening ved at køre med
ikke-rygervogne. Men hykleri er det.



Ukendt (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-01-07 10:31

wilstrup wrote:
>
> Og jeg ville intet have imod at kontakte politiet i den anledning -
> men nu kommer jeg sjældent på værtshuse, så det...
>

.... og vi er mange der intet ville have imod at klaske din kaje, i tilfælde
af at du gjorde det.

mvh.
Kim Frederiksen



wilstrup (13-01-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 13-01-07 11:50


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:45a8a6ba$0$910$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> wilstrup wrote:
>>
>> Og jeg ville intet have imod at kontakte politiet i den anledning -
>> men nu kommer jeg sjældent på værtshuse, så det...
>>
>
> ... og vi er mange der intet ville have imod at klaske din kaje, i
> tilfælde af at du gjorde det.

man ser at ikke alene er rygere uforskammede, men også voldelige - men jeg
kan sige til dig, at hvis det skete ville de også blive anmeldt for vold.

At du mener at det er i orden at drive selvtægt fordi en person anmelder at
du overtræder loven, viser lidt om din primitive natur.



@ (13-01-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 13-01-07 12:38

On Sat, 13 Jan 2007 10:30:39 +0100, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the-coffeeshop.dk> wrote:

>wilstrup wrote:
>>
>> Og jeg ville intet have imod at kontakte politiet i den anledning -
>> men nu kommer jeg sjældent på værtshuse, så det...
>>
>
>... og vi er mange der intet ville have imod at klaske din kaje, i tilfælde
>af at du gjorde det.


for hvad dog!??

fordi manden gør opmærksom på det aldeles uopdragne i at nogen på et
offentligt tilgængeligt sted forpester luften for andre

AFAIK har irlænderne fundet den helt rigtige løsning, ingen røg
indedørs på pubben

men derimod er der indrettet udendørs areal overdækket og med læ hvor
rygerne kan søge hen når trangen melder sig


--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den
/Adlai E. Stevenson/

Bo Warming (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 13-01-07 03:26

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:45a7d20e$0$909$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Kim Larsen wrote:
>>
>> Hvis folk ryger hos os, så bliver de smidt ud på altanen og ikke
>> hjem, vi er trods alt humane
>
> Det er også helt fair. Det er jeres private hjem, hvor I skal
> opholde jer efterfølgende. Det tror jeg ikke der er ret mange rygere
> der er uenige med mig i. Mit problem kommer når vi begynder at
> snakke om at forbyde røg på værtshuse af alle steder. Det er totalt
> til grin.

Og at onde Danmark netop har påtvunget forblæste Færøerne et
rygeforbud, gør ,
at vi har fortjent, at vi snart tvinges til at skulle bede mod Mekka 5
gange i døgnet



Bo Warming (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 13-01-07 03:21

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
news:45a7b78a$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Gad vide hvem der skal håndhæve forbuddet mod at ryge på værtshuse?
>> Mon ikke politiet har andet at tage sig til?
>
> Jo, det har de jo også nu, derfor giver de stadig fartbøder, møder
> op på folks arbejde og skælder dem ud fordi de ikke retter sig efter
> en skolepatrulje, kommer når der er færdselsuheld, undersøger
> ulovligt fyrværkeri, banker unge der ikke vil flytte sig, smider
> fulde mænd ud fra værtshuse, forhindrer (for det meste) sure
> ægtefæller at slå hinanden ihjel, mægler i nabokonflikter, hjælper
> SKAT med at stoppe gulpladebiler, patruljerer i sommerhusområder
> uden for sæsonen, transporterer varetægtsfængslede til diverse
> retssager rundt i landet, finder ulovligt fyrværkeri.

Tak for huskeliste om alt det som DU har pligt til at gøre så ofte som
muligt for at signalere at psykologisk lovgivning gør mere skade end
gavn.

Der skal være få vigtige §er som skal sikres overholdt altid, som i
Japan

Ikke en uigennemskuelig lovjungle om ligegyldigheder

PS hvilke unge bankes for ikke at ville flytte sig?
At folk engang for længe siden kunne få bank for ikke at forlade hus
de ikke har lejekontrakt og huslejekvitteringer til, er en svipser i
din liste - idag tæves tyve for lidt.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste