"utilpassede indvandrere" får borgerne til~
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-01-07 17:07

http://www.furesoeavis.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070109/FUSLOKALEN
YHEDER/101090062/1003

Beboere vil gribe til selvtægt

Nu er grænsen overskredet for en række beboere i Farum Midtpunkt. En
gruppe utilpassede unges hærgen og truende opførsel i specielt én
boligblok fører ifølge lokalavisens oplysninger til, at en række beboere
vil etablere et lokalt tæskehold – enkelte overvejer endda at anskaffe
sig skydevåben

Et kraftigt kanonslag smadrede i sidste uge et par store ruder i Farum
Midtpunkts blok 12 og stumper af en jernlampe havnede nede i
parkeringskælderen. Sprængningen var så voldsom, at var et barn
tilfældigvis kommet forbi, kunne det have endt i en tragedie. Det er kun
én af de seneste episoder, der nu får tre familier i den omtalte
boligblok til at flytte, mens andre organiserer sig i tæskehold. Ifølge
lokalavisens oplysninger er det første skydevåben anskaffet, mens andre
har tænkt sig at følge trop. "Og jeg er parat til at tage konsekvenserne
af det", som det lyder fra en beboer. Det er ifølge lokalavisens
oplysninger ikke beboere fra blok 12, der ikke længere vil finde sig i
de unges hærgen og derfor organiserer sig. Stemningen i de
omkringliggende boligblokke er præget af utryghed og en
"det-er-fandeme-for-dårligt-at-de-kan-få-lov-til-det"-holdning. Når
hverken politi eller kommunen har kunnet dæmme op for urolighederne, så
vil nogle nu åbenbart gribe til selvtægt.

Tilbydes en ny lejlighed
I blok 12 har en familiefar valgt at flytte børnene ud til noget
familie, indtil de kan flytte ind i en anden lejlighed, mens konen hos
en anden familie er flyttet ud til nogle venner. Hos de implicerede er
nerverne så tyndslidte efter måneders chikaner og hærgen fra de unges
side, at de ikke orker mere. Tre familier sagde før jul ja tak til et
tilbud om en anden lejlighed i en anden boligblok. I sidste uge blev det
så til realiteter. Udlejningschef Lone Kenø Skriver fra KAB oplyser til
Farum Avis, at to af de tre familier torsdag blev tilbudt en ny
lejlighed et andet sted i Farum Midtpunkt. De nye lejligheder er til
indflytning henholdsvis den 15. februar og 1. marts, hvis familierne
accepterer tilbuddet. Den tredje familie har endnu ikke boet i Farum
Midtpunkt i de to år, som er det normale krav for at komme i betragtning
for en ombytningslejlighed. Men i denne uge vil det på et
organisationsbestyrelsesmøde blive taget op, om KAB kan give familien
dispensation fra reglen. Sker det, vil familien også blive tilbudt en
anden lejlighed.

Vidner efterlyses
Hos det lokale politi understreger man, at der er fokus på de mange
sager fra Blok 12. I de fleste tilfælde er der tale om hærværkssager,
hvor hærværksmændene hurtigt er forsvundet. Det gør det nærmest umuligt
for politiet at finde frem til gerningsmændene. "Vores problem er mange
gange, at vi mangler vidner. Men hver gang vi får en sag, så undersøger
vi den. Men er der ikke nogen, som vi kan sigte, så bliver der ikke
nogen sag. Så det er utroligt svært at arbejde med disse sager",
forklarer Dorthe Holm fra Farum politi. Et vidne til én af
hærværkssagerne var dog hos politiet i sidste uge for at identificere
gerningsmændene - i hvert fald dem, som allerede er i politiets arkiver.
Politiet betegner én af hærværkssagerne som af særlig karakter, idet der
var fare for andres liv, da der med fyrværkeri blev sprængt hul i en
hoveddør til en lejlighed. Heldigvis for beboerne var de ikke hjemme, da
det skete.

Et blødende sår
Borgmester Jesper Bach (V) vil i denne uge tage kontakt til
politidirektør Johan Reiman fra Nordsjælland Politi for at bede om
yderligere hjælp til at stoppe urolighederne i Farum Midtpunkt. "Vi må
anmode politiet om en forstærket indsats. Vi er nødsaget til at bede om
hjælp, da vi ikke kan have beboerne i området til at gå rundt og lege
politimænd", siger Furesø-borgmesteren. "Vi kan ikke være dette her
bekendt overfor vores medborgere - vi må have styr på situationen. Men
jeg må også indrømme, at jeg ikke på nuværende tidspunkt har den endelig
løsning". "Jeg vil også bede SSP-medarbejdere følge sagen tæt. Det kan
godt være, at vi skal have ansat yderligere personale til at hjælpe de
nuværende", erkender Jesper Bach. Han har foreløbig bedt de nuværende
SSP-medarbejdere udarbejde et notat, der skal beskrive, hvilke tiltag
man i de sidste 5-10 år har gjort dels for at forhindre dannelsen af
grupper med utilpassede unge, og dels hvad der er gjort for at stoppe
ballade hos allerede dannede grupper af utilpassede unge. "Jeg har bedt
om et snarligt møde med de implicerede parter, men jeg må medgive, at
vores medarbejdere ligger vandret i luften med alle de opgaver, som vi i
den nye kommune står med", erkender borgmester Jesper Bach. Desuden vil
borgmesteren nu have nedsat en projektgruppe, der skal komme med
initiativer, der dels løser de nuværende problemer, men som også skal
hindre at lignende problemer med utilpassede unge opstår på et senere
tidspunkt. "Det er en uholdbar situation, vi er i. Vi kan i første
omgang kun prøve at stoppe et blødende sår, men vi skal sikre, at Farum
Midtpunkt er et attraktivt boligområde for alle mennesker også i
fremtiden, mener borgmesteren. Det har ikke været muligt at få en
kommentar fra politidirektør Johan Reiman, der før jul i JyllandsPosten
lovede, at Nordsjælland Politi vil kunne håndtere situationen i Farum
Midtpunkt. Da han i sidste uge fik tildelt yderligere 50 betjente så har
beboerne i Farum Midtpunkt måske en forhåbning om, at politidirektøren
kan holde sit løfte.

Publiceret: 09. Januar 2007 06:00

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Michael Laudahn eOpp~

Dato : 11-01-07 17:26

Hos mig var linken i øvrigt brudt. Her er den korte form af den:

http://preview.tinyurl.com/tm6l6

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 11-01-07 17:28

Peter Bjørn Perlsø"" gentog i en meddelelse en artikel fra en sjællandsk
lokalavis.

Jeg har kun skimmet artiklen, og kan derfor have overset noget.

Hvor fremgår det, at der er tale om "utilpassede indvandrere"?

- Jensby

Fra : N/A

Dato : 11-01-07 17:56

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 11-01-07 17:56

"Michael Laudahn eOpposition" skrev i en meddelelse

> Tror du at danskere ville bevæbne sig mod DANSKE unger ?!?

Uanset hvem der truede mig, ville jeg forsvare mig med alle for hånden
værende midler.

Jeg er mere utryg ved danskere i al almindelighed - end jeg er ved
tosprogede. Det skyldes nok, at jeg bor i Århus V.

- Jensby

Fra : Jim

Dato : 11-01-07 18:34

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er mere utryg ved danskere i al almindelighed - end jeg er ved
> tosprogede. Det skyldes nok, at jeg bor i Århus V.

Tøhø.. tja, Århus V er jo et stort område, og du bor i pæn afstand til både
Gellerup og Bispehaven.
Ok, Frydenlund er ikke ligefrem min kop te heller, men du vel føle dig nede
på deres niveau, siden du har det sådan med arabere.

Fra : Neuman

Dato : 11-01-07 17:57

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor fremgår det, at der er tale om "utilpassede indvandrere"?

Du er naiv hvis du mener de ikke er utilpassede. At det ikke er danske børn
kan der ikke herskes tvivl om jvf. deres generelle handlingsmønster som vi
dagligt kan læse om i aviserne og se på TV.

Det mest kedelige i denne sammenæng er nu mest at der findes folk som helst
vil forsvare at der er tale om udlændinge. Disse personer er hovedsagligt
skyld i vores problematiske import.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 11-01-07 18:39

"Neuman" skrev

> Du er naiv hvis du mener de ikke er utilpassede. At det ikke er danske
> børn kan der ikke herskes tvivl om jvf. deres generelle handlingsmønster
> som vi dagligt kan læse om i aviserne og se på TV.

Hvis avisen har ret, så er de utilpassede. For det skriver avisen jo. At de
skulle være tosprogede er et gæt fra din side.

Jeg kan med samme ret påstå, at de beboere, som bevæbner sig, er nazister.

Du må jo være naiv, hvis du tror at tænkende velfungerende danskere ville
gribe til selvtægt.

Det er argumentation på et meget højt plan.

- Jensby

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-01-07 18:45

Jan Bang Jensby <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

> [...]
>
> Du må jo være naiv, hvis du tror at tænkende velfungerende danskere ville

Kan du ikke læse? Politiket og kommunen har jo ikek gjort noget. Hvad
andet er der at gøre end at gribe til våben for at forslavre sig selv og
sin familie?

> Det er argumentation på et meget højt plan.
>
> - Jensby

Well, du er tilsyneladende bare idiot, men dig om det.

Fra : @

Dato : 11-01-07 20:39

On Thu, 11 Jan 2007 18:38:58 +0100, "Jan Bang Jensby"
<janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

>"Neuman" skrev

>Hvis avisen har ret, så er de utilpassede. For det skriver avisen jo. At de
>skulle være tosprogede er et gæt fra din side.

det er ikke første gang der skrives om det problem, og de andre gange
hvor man bl.a. har spurgt beboerne har man fået at vide at forbryderne
er 2. og 3. generations indvandrere

>Jeg kan med samme ret påstå, at de beboere, som bevæbner sig, er nazister.

nej en sådan påstand vil blot udnævne dig selv til et fjols

>Du må jo være naiv, hvis du tror at tænkende velfungerende danskere ville
>gribe til selvtægt.

det kan du da lige tro de vil,
hvis de efter gentagne forsøg ikke har kunnet råbe politiet op, og de
stadigvæk føler sig alvorligt truet

hvis myndighedrne ikke tager borgernes sikkerhed alvorligt
er selvtægt et sundhedstegn

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-01-07 18:32

> [...]

> Jeg har kun skimmet artiklen, og kan derfor have overset noget.
>
> Hvor fremgår det, at der er tale om "utilpassede indvandrere"?

Mener du at der findes utilpassede danskere?

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 11-01-07 19:27

""Peter Bjørn Perlsø"" skrev i en meddelelse

> Mener du at der findes utilpassede danskere?

Ja da! Og en del af dem huserer i dette forum.

- Jensby

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-07 20:00

> Ja da! Og en del af dem huserer i dette forum.
>
> - Jensby
Ja det kan jeg kun give dig ret i Folk der hader andre mennesker så
meget, som det er tilfældet her, de har ofte et lavt selvværd og er nødt til
at fjerne fokus fra sig selv, da det er alt for hårdt at forholde sig til
egne mangler og derfor lettere at angribe andre udsatte...

Anna

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-01-07 20:19

"anna" <anna7913(snabela)stofanet.dk> wrote:

> [...]
> at fjerne fokus fra sig selv, da det er alt for hårdt at forholde sig til
> egne mangler og derfor lettere at angribe andre udsatte...

Har du mere lommepsykologi du vil dele med forsamlingen?

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 11-01-07 19:49

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har kun skimmet artiklen, og kan derfor have overset noget.
>
> Hvor fremgår det, at der er tale om "utilpassede indvandrere"?

Det er indvandrere. Det er PK at kalde dem "utilpassede unge".
Jeg bor selv i Farum Midtpunkt (dog ikke blok 12), men har selv haft mange
problemer med indvandrerne.

/Mikael

Fra : Neuman

Dato : 11-01-07 21:20

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Det er indvandrere. Det er PK at kalde dem "utilpassede unge".
> Jeg bor selv i Farum Midtpunkt (dog ikke blok 12), men har selv haft mange
> problemer med indvandrerne.

Tak for indslaget. Det fik vist en del Enhedsliste-orienterede herinde til
at klappe i.
På den anden side.....de vil nok bare råbe NAZIST og tage skyklapperne på
igen. Men det er nok bare fordomme fra min side

Fra : Egon Stich

Dato : 12-01-07 11:44

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> På den anden side.....de vil nok bare råbe NAZIST og tage skyklapperne på
> igen. Men det er nok bare fordomme fra min side

Naturligvis er det fordomme.
Trang til selvforsvar er ganske grundigt nedlagt i alles gener.
Det eneste der skal til for at udløse instinktet, er en personlig oplevelse
af en trussel.
Så enkelt er det, og alverdens teoretisering kan ikke ændre herpå.

MVH
Egon

Fra : Frank

Dato : 12-01-07 11:42

Hej

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor fremgår det, at der er tale om "utilpassede indvandrere"?

Det fremgår muligvis ikke af den artikel, men d. 22. dec 2006 blev følgende
link og artikel fra jp.dk bragt i gruppen:

http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=4150644/

Fra indledningen:

"Boligkomplekset Farum Midtpunkt hærges af trusler, vold og chikane fra
en gruppe unge indvandrere. "

Det kan naturligvis være at denne gruppe, omtalt i slutningen af sidste år,
er forsvundet ud i det blå og der nu huserer en ny gruppe......

Mvh
Frank

--
Punktum, Punktum, komma, streg - sådan tegnes.... Nåe nej - det må vi jo
ikke....

Fra : N/A

Dato : 12-01-07 23:32

Fra : Jesper

Dato : 12-01-07 23:32

"Michael Laudahn eOpposition" <laudahn2002@yahoo.se> skrev i en meddelelse

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> http://www.furesoeavis.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070109/FUSLOKALENYHEDER/101090062/1003

Det lyder interessant. Så bliver politikerne og retsfolk nødt til at
reagere:

Enten de smider de fremmede endelig ud, således at der bliver fred i
landet igen.

Eller de afvæbner danskerne. Så bliver det nok almindelig
folkeoprør.

Er der andre muligheder?

JA. Lad politiet tag en pause fra fartkontrollen og lad dem lave lidt
"rigtig" politiarbejde.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-07 02:45

Jesper <jesniel@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
> Er der andre muligheder?
>

> JA. Lad politiet tag en pause fra fartkontrollen og lad dem lave lidt

Helt enig!

Fra : Egon Stich

Dato : 13-01-07 10:39

> "Michael Laudahn eOpposition" <laudahn2002@yahoo.se> skrev i en meddelelse
>
> Eller de afvæbner danskerne. Så bliver det nok almindelig
> folkeoprør.

Afvæbne danskerne?
Er skam sket for længst.
Vi har sandelig ikke de i forhold til danske, liberale tyske våbenlove.
Selv knive over 7 centimeters længde er forbudt at have i lommen i DK.

Hvilket dog ikke afholder nogle grupper fra både at bære og anvende knive.

MVH
Egon