Den gode gamle skoleinspektør røg i fængse~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-01-07 13:28

Bo - var det ikke en skole for mange unge utilpassede unge fra ungdomshuset?

Interview med skoleinspektøren: http://www.youtube.com/watch?v=5HOOa3FHU00

og historien om hans arrestation

http://www.koaa.com/news/view.asp?ID=6271

Men det kunne jo være at skolen skulle placeres på Jamaica, hvor reglerne er
lidt mere liberale. http://en.wikipedia.org/wiki/Tranquility_Bay

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Jesper

Dato : 11-01-07 16:10

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> [...]
>
> http://www.koaa.com/news/view.asp?ID=6271
>
> Men det kunne jo være at skolen skulle placeres på Jamaica, hvor reglerne er

Den "gode gamle" skoleinspektør var tilsyneladende som en skibslæge i
gamle dage: Altid en afgang væk en kvaksalverisag. Han efterlod sig en
stribe af voldsanklager fra sine tidligere arbejdssteder. Noget tyder på
han var en afgang for sent på den denne gang med at skifte job.
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 12-01-07 08:49

> [...]
> stribe af voldsanklager fra sine tidligere arbejdssteder. Noget tyder på
> han var en afgang for sent på den denne gang med at skifte job.

Nu er han jo kun en blandt mange. Han er en slags forpagter i en parably
organisation, som hedder WWASP (World Wide Association of Special Programs
and schools), som driver noget som kaldes Terapeutisk Kostskoler (forkortet
TBS). WWASP er blot en blandt mange foretagender af denne kaliber i USA, som
har ca. 100.000 indlagte eller studerende hvert år.

WWASP er idag anerkendt som de førende kræfter indenfor ungdomspsykiatri på
den anden siden af atlanten og de har også Europædiske klienter - dog
primært fra England.

Se:
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Wide_Association_of_Specialty_Programs_and_Schools

De er dog ramt af et sagsanlæg, som kunne betyde lukningen af dem.

http://www.webwire.com/ViewPressRel.asp?aId=19171

Man skal heller ikke forglemme at anstanden er større mellem amerikanske
forældre og deres børn end afstanden er for os, som lever et borgerligt liv
og de unge utilpassede unge på Nørrebro. Ofte har de så lidt indblik i
børnenes liv at de er nød til at hyre et firma til at komme og hente børnene
midt om natten for at sende dem på enten almindelige kostskoler eller et TBS
eller sågar på vildmarksterapi (Konceptet går ud på at dumpe dem i ørkenen,
for at give dem en kost, som mangler vitale mineraler, hvilket kombineret
med stroppeture udmatter dem så meget at terapeuterne kan trænge ind til
dem. Se
http://en.wikipedia.org/wiki/Wilderness_therapy og søg på "Aaron Bacon" via
google.

Sådanne firmaer kan man læse om her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Teen_escort_company

Skoleinspektøren og hans metoder er måske ikke specielt anerkendte
herhjemme, men det er de derovre. Nogen gange tænker jeg faktisk på om det
var den rigtige side af muren, vi stod på, da den faldt.