Vi bør takke de
Fra : Martin Johansen

Dato : 09-01-07 14:13

Havde det ikke været for de mange kulturelle og teknologiske
gaver fra mellemøsten, som vi europæere har fået gratis foræret
gennem tiderne, havde Danmark idag været et tilbagestående uland
blandt ulande.

Den moderne civilisations grundsten er agerdyrkelsens opfindelse
ved Tigris i det nuværende Irak.

De første byer blev ligeledes grundlagt i det gamle Mesopotamien,
hvorfra vor kultur udsprang.

Mens den sumeriske kultur blomstrede i Babylon, måtte vi
europæere leve i vores jægerstenalders fattigdom indtil den
mellemøstelige kultur bredte sig til vores barbariske og navnløse
lande

--
   Copyright© Martin Johansen, 2006
   http://www.geocities.com/martinhonorejohansen

Fra : Simulanten

Dato : 09-01-07 14:21

"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> europæere leve i vores jægerstenalders fattigdom indtil den
> mellemøstelige kultur bredte sig til vores barbariske og navnløse

Bare synd at al udvikling i mellemøssten stoppede for snart 600 år siden
og intet positivt har bidraget med siden.

Fra : Martin

Dato : 09-01-07 14:49

Martin Johansen skrev:

> Mens den sumeriske kultur blomstrede i Babylon, måtte vi
> europæere leve i vores jægerstenalders fattigdom indtil den
> mellemøstelige kultur bredte sig til vores barbariske og navnløse
> lande

Du ved jo intet om oldtidshistorie - er du mongol eller muhammedaner?

De semittiske arabere har ikke frembragt noget af kulturel værdi
undtagen ved landevejsrøveri.

De ikke-semittiske sumerere blomstrede ikke i Babylon. Babylon opstod
på ruinerne af Sumer og skyldte alt til og snobbede for den sumeriske
kultur. - Fjols!

Mvh
Martin

Fra : Aage Andersen

Dato : 09-01-07 18:02

Martin Johansen skrev:

> [...]
> lande

De semittiske arabere har ikke frembragt noget af kulturel værdi

Inden vi frakender araberne al værdi maa jeg gøre opmærksom paa at de
bevarede den græske oltids litterære og videnskabelige litteratur paa et
tidspunkt, hvor Europa henlaa i mørk middelalder. Deres bidrag til
lægevidenskab og kemi er heller ikke uvæsentlig.

Aage

Fra : gb

Dato : 09-01-07 18:57

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote in

> Inden vi frakender araberne al værdi maa jeg gøre opmærksom paa at
> de bevarede den græske oltids litterære og videnskabelige
> litteratur paa et tidspunkt, hvor Europa henlaa i mørk
> middelalder.

Bevarede, ja. Udviklede, nej. Har du set "Name of the Rose"? Læg
mærke til, hvad "Venerable Jorge" siger om betydningen af deres
klosterbibliotek. Same shit.

> Deres bidrag til lægevidenskab og kemi er heller ikke
> uvæsentlig.

Ali Ibn Sina (Avicenna) og flere af de andre bidragydere fra denne
region var ikke muhamedanere.

Vi har været igennem hele denne problematik før her i gruppen.

--
GB

Fra : @

Dato : 09-01-07 19:09

On Tue, 09 Jan 2007 17:56:41 GMT, gb <nospam@no.invalid> wrote:

> [...]
>region var ikke muhamedanere.
>
>Vi har været igennem hele denne problematik før her i gruppen.

det eneste muhamedanere har beriget verden med er racisme terror og
kvindeundertrykkelse

og så har jeg endnu ikke nævnt de negative ting

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Peter Bang

Dato : 09-01-07 19:18

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> skrev:

> [...]
opstod
>på ruinerne af Sumer og skyldte alt til og snobbede for den

Som så mange andre forstokkede, selvsmagende Kloge-Åger, der absolut
insisterer på konsekvent at benævne muslimer som
muhamedanere, evner du ikke at stave betegnelsen korrekt.

Jeg har nu læst fem af det vi - med lidt kosmetisk forskønnelse - kan
kalde for dine indlæg. Fællesnævneren, udover de
forventelige håbløst naive og forvrøvlede analyser, er naturligvis dit
evindelige brug af 'muhammedaner'-dit
og 'muhammedaner'-dat.

BREAKING NEWS: muhamedaner sb., -en, -e, bf. pl. muhamedanerne.

Fra : JBH

Dato : 09-01-07 23:43

"Peter Bang (slet 2IPJ4)" <peterbang@2IPJ4privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> evindelige brug af 'muhammedaner'-dit
> og 'muhammedaner'-dat.
>
> BREAKING NEWS: muhamedaner sb., -en, -e, bf. pl. muhamedanerne.

Super... nu fatter selv Hal'al tåberne at det er muslimer (muselmænd) der
menes, når der står "muhammedaner"

Hvor var du i øvrigt under muhammed krisen ? (Den har du vel hørt om ?
eller..)

Fra : @

Dato : 10-01-07 17:18

On Tue, 9 Jan 2007 23:43:21 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>menes, når der står "muhammedaner"
>
>Hvor var du i øvrigt under muhammed krisen ? (Den har du vel hørt om ?

den burde jo retteligen have heddet muhamedanerkrisen da det jo (endnu
engang) var muhamedanere som skabte sig tossede og voldelige

Fra : Per Hagemann

Dato : 10-01-07 15:58

> [...]
> muhamedanere, evner du ikke at stave betegnelsen korrekt.
>
> BREAKING NEWS: muhamedaner sb., -en, -e, bf. pl. muhamedanerne.

Det er ikke en stavefejl at skrive muhammedaner. Muhammed er en variant af
de utallige stavemåder på dansk af navnet Muhamed.

Hvis stavningen af navnet Muhamed skulle standardiseres, så må man også
huske at stave Mahatma Gandhi som Muhamed Gandhi.

--
....det er overmodigt russisk roulettespil rettet mod danskernes fremtid, når
folketinget søger at integrere islamitterne.

Fra : Michael Laudahn eOpp~

Dato : 09-01-07 15:09

Simulanten wrote:

> Bare synd at al udvikling i mellemøssten stoppede for snart 600 år siden
> og intet positivt har bidraget med siden.

Du mener 'for 1250 år siden', formoder jeg? Var det ikke sådan at vi
gik ud fra omkring år 750, hvor det begyndte at løbe galt?

--

Laudahns leitsatz:

Der deutsche hang von einem extrem ins andere zu fallen ist folge der
traditionellen 'verbotskultur': Anstatt wichtige gesellschaftliche
temen zu diskutieren, wird die debatte unterbunden. Konsequenz: Die
leute bleiben unreif, und die wichtigen temen brodeln unter der
oberfläche weiter - bis sie explodieren. Und das spiel beginnt unter
anderen vorzeichen von vorn. Dänemark, du hast es besser...

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-07 17:48

Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

> Mens den sumeriske kultur blomstrede i Babylon

Måske skulle du anskaffe dig en verdenshistorie? Jeg kan anbefale dig
Durants 'Verdens Kulturhistorie' [engelsk: 'Civilization']. Den fylder
kun 32 bind, men når til gengæld også kun op til 1789.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 10-01-07 17:27

@ skrev:

> den burde jo retteligen have heddet muhamedanerkrisen da det jo (endnu
> engang) var muhamedanere som skabte sig tossede og voldelige

Det smarteste er nok at kalde det karikaturkrise I, hvis vi skal kunne
differentiere fra den permanente muhammedanerkrise som
røde/godhedsindustri har belemret os med.

Mvh
Martin

Fra : Martin

Dato : 12-01-07 15:42

Peter Bang skrev:

> Men du burde stadig evne at stave betegnelsen korrekt. Også
> selvom du åbenlyst er temmelig tykhovedet.

Din forvorpne hæften sig ved irrelevante spørgsmål begynder at
antage paranoid karakter, så man bør vel forsøge at hjælpe:

1. Irrelevante ting, herunder ortografiske spørgsmål, hører normalt
ikke hjemme i nyhedsgrupper. Læs venligst:
http://www.usenet.dk/netikette/

2. Spørgsmål vedr stavning af "muhammedaner" er ikke desto mindre
FORLÆNGST gennemdiskuteret her i gruppen, og alle har et bevidst
forhold til ortografien.

3. Den i retskrivningsordbogen angivne stavemåde, afspejler at DK er
for lille et land til at fylde Sprognævnet med blot middelmådig
intelligens. Derfor skelnes ikke mellem politisk korrekthed og
videnskabelig redelighed. Det giver sig i dette tilfælde udtryk i at
man ikke opdaterer et ord som man helst ser udgå af RO.
Sprognævnets opgave er egentlig blot at registrere hvorledes ordene
staves. Prøv selv at undersøge den hyppigste stavemåde i aviser mv.

Mvh
Martin

Fra : Martin

Dato : 12-01-07 16:21

Peter Bang skrev:

> Så med andre ord ... alt kan staves efter individuelle standarder, med
> henvisning til andres smålighed? Jamen ... hvad med
> de stolte danske værdier?? ...

Prøv nu at læse stille og roligt mit fine svar til dig.

EOD

Mvh
Martin