/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Mindre af den grove vold
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 09-01-07 11:15

En ny undersøgelse viser nu, at den grove vold er på tilbagegang.

"Stik imod det billede, som medierne og politistatistikken i årevis har
tegnet, bliver volden i samfundet ikke grovere - tværtimod. Det fremgår af
en særdeles omfattende undersøgelse, der er foretaget på skadestuen på
Odense Universitetshospital og Retsmedicinsk Institut ved Syddansk
Universitet. Det skriver Berlingske Tidende.
- Der bliver færre tilfælde af rigtigt alvorlig vold, og her mener jeg
eksempelvis knoglebrud, stiksår på organer, hjerte og hjerne, siger ph.d.,
cand. med. Christian Færgemann."


Det er tankevækkende i en tid, hvor en del mennesker hyler om hårdere
straffe.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/01/08/224729.htm



 
 
Peter (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 09-01-07 11:28


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45a36cd7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> En ny undersøgelse viser nu, at den grove vold er på tilbagegang.
>
> "Stik imod det billede, som medierne og politistatistikken i årevis har
> tegnet, bliver volden i samfundet ikke grovere - tværtimod.

Men netop derfor bør vi endnu hårdere ned på de voldelige elementer, for at
vise at vi ikke er svage og at vil vinde kampen og et ikke voldeligt samfund
opnås først når alle voldsmændene er bag lås og slå.



Christian R. Larsen (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 09-01-07 12:36

"Peter" <phj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:45a36e43$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45a36cd7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>> En ny undersøgelse viser nu, at den grove vold er på tilbagegang.
>>
>> "Stik imod det billede, som medierne og politistatistikken i årevis har
>> tegnet, bliver volden i samfundet ikke grovere - tværtimod.
>
> Men netop derfor bør vi endnu hårdere ned på de voldelige elementer, for
> at
> vise at vi ikke er svage og at vil vinde kampen og et ikke voldeligt
> samfund
> opnås først når alle voldsmændene er bag lås og slå.

Bortset altså lige fra, at utallige undersøgelser har vist, at hårdere
straffe for vold ikke mindsker antallet af voldsforbrydelser.



@ (09-01-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 09-01-07 16:30

On Tue, 9 Jan 2007 12:35:50 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Peter" <phj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>news:45a36e43$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:45a36cd7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>>> En ny undersøgelse viser nu, at den grove vold er på tilbagegang.
>>>
>>> "Stik imod det billede, som medierne og politistatistikken i årevis har
>>> tegnet, bliver volden i samfundet ikke grovere - tværtimod.
>>
>> Men netop derfor bør vi endnu hårdere ned på de voldelige elementer, for
>> at
>> vise at vi ikke er svage og at vil vinde kampen og et ikke voldeligt
>> samfund
>> opnås først når alle voldsmændene er bag lås og slå.
>
>Bortset altså lige fra, at utallige undersøgelser har vist, at hårdere
>straffe for vold ikke mindsker antallet af voldsforbrydelser.
>

nu er straframmerne altså blevet sat op

og volden er ifølge dig aftagende såe det....


--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den
/Adlai E. Stevenson/

Svend Poulsen (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Svend Poulsen


Dato : 09-01-07 21:02


"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
news:d6d7q2t5jsmb79noi5du62pn72404sjohg@4ax.com...
> On Tue, 9 Jan 2007 12:35:50 +0100, "Christian R. Larsen"
> <crlarsen@hotmail.com> wrote:
>
>>"Peter" <phj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>>news:45a36e43$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>
>>> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:45a36cd7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> En ny undersøgelse viser nu, at den grove vold er på tilbagegang.
>>>>
>>>> "Stik imod det billede, som medierne og politistatistikken i årevis har
>>>> tegnet, bliver volden i samfundet ikke grovere - tværtimod.
>>>
>>> Men netop derfor bør vi endnu hårdere ned på de voldelige elementer, for
>>> at
>>> vise at vi ikke er svage og at vil vinde kampen og et ikke voldeligt
>>> samfund
>>> opnås først når alle voldsmændene er bag lås og slå.
>>
>>Bortset altså lige fra, at utallige undersøgelser har vist, at hårdere
>>straffe for vold ikke mindsker antallet af voldsforbrydelser.
>>
>
> nu er straframmerne altså blevet sat op
>
> og volden er ifølge dig aftagende såe det....
>
>
> --
> Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
> før det står med ryggen mod den
> /Adlai E. Stevenson/

Skulle vel ikke være fordi at de sidder inde lige for tiden ?

Der er påvist en sammenhæng mellem at visse personer sidder inde og de
forbrydelser der begåes.
Det er bare ikke politisk korrekt for nogle personer at der oplyses om det.

Svend



@ (09-01-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 09-01-07 21:22

On Tue, 9 Jan 2007 21:02:10 +0100, "Svend Poulsen"
<svend_poulsen_304@hotmail*.com> wrote:

>
>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:d6d7q2t5jsmb79noi5du62pn72404sjohg@4ax.com...
>> On Tue, 9 Jan 2007 12:35:50 +0100, "Christian R. Larsen"
>> <crlarsen@hotmail.com> wrote:
>>
>>>"Peter" <phj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:45a36e43$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>
>>>> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:45a36cd7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>> En ny undersøgelse viser nu, at den grove vold er på tilbagegang.
>>>>>
>>>>> "Stik imod det billede, som medierne og politistatistikken i årevis har
>>>>> tegnet, bliver volden i samfundet ikke grovere - tværtimod.
>>>>
>>>> Men netop derfor bør vi endnu hårdere ned på de voldelige elementer, for
>>>> at
>>>> vise at vi ikke er svage og at vil vinde kampen og et ikke voldeligt
>>>> samfund
>>>> opnås først når alle voldsmændene er bag lås og slå.
>>>
>>>Bortset altså lige fra, at utallige undersøgelser har vist, at hårdere
>>>straffe for vold ikke mindsker antallet af voldsforbrydelser.
>>>
>>
>> nu er straframmerne altså blevet sat op
>>
>> og volden er ifølge dig aftagende såe det....
>>
>>
>> --
>> Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
>> før det står med ryggen mod den
>> /Adlai E. Stevenson/
>
>Skulle vel ikke være fordi at de sidder inde lige for tiden ?

hvis det er tilfældet så svejs døren fast til karmen


>
>Der er påvist en sammenhæng mellem at visse personer sidder inde og de
>forbrydelser der begåes.
>Det er bare ikke politisk korrekt for nogle personer at der oplyses om det.

nej uhadada

der må endelig ikke sættes hverken navn eller andet på
voldsforbryderne så det bliver tydeligt for alle at muhamedanerne er
stærkt overrepræsenteret


--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den
/Adlai E. Stevenson/

Christian R. Larsen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 10-01-07 09:47

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
news:d6d7q2t5jsmb79noi5du62pn72404sjohg@4ax.com...
> On Tue, 9 Jan 2007 12:35:50 +0100, "Christian R. Larsen"
> <crlarsen@hotmail.com> wrote:
>
>>"Peter" <phj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>>news:45a36e43$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>
>>> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:45a36cd7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> En ny undersøgelse viser nu, at den grove vold er på tilbagegang.
>>>>
>>>> "Stik imod det billede, som medierne og politistatistikken i årevis har
>>>> tegnet, bliver volden i samfundet ikke grovere - tværtimod.
>>>
>>> Men netop derfor bør vi endnu hårdere ned på de voldelige elementer, for
>>> at
>>> vise at vi ikke er svage og at vil vinde kampen og et ikke voldeligt
>>> samfund
>>> opnås først når alle voldsmændene er bag lås og slå.
>>
>>Bortset altså lige fra, at utallige undersøgelser har vist, at hårdere
>>straffe for vold ikke mindsker antallet af voldsforbrydelser.
>>
>
> nu er straframmerne altså blevet sat op
>
> og volden er ifølge dig aftagende såe det....

Undersøgelsen løb frem til 2002, og i hele det 10-år, den er lavet for, har
tendensen været nedagående. Så det kan ikke være forklaringen.



-=* DANELAW *=- (09-01-2007)
Kommentar
Fra : -=* DANELAW *=-


Dato : 09-01-07 13:04

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45a36cd7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er tankevækkende i en tid, hvor en del mennesker hyler om hårdere
> straffe.

Hvad er der galt med hårdere straffe? Vi ser gerne, at volden helt
forsvinder.




Christian R. Larsen (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 09-01-07 15:52

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:AIWdnfSvGLMNGT7YRVnygw@giganews.com...
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45a36cd7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Det er tankevækkende i en tid, hvor en del mennesker hyler om hårdere
>> straffe.
>
> Hvad er der galt med hårdere straffe? Vi ser gerne, at volden helt
> forsvinder.

Hvorfor er du så så ivrig efter foranstaltninger, der vil have den modsatte
effekt?



-=* DANELAW *=- (09-01-2007)
Kommentar
Fra : -=* DANELAW *=-


Dato : 09-01-07 19:45

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45a3ae87$1$49203$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvorfor er du så så ivrig efter foranstaltninger, der vil have den
> modsatte effekt?

For at de kriminelle kan mærke, at det ikke er gratis at angribe
samfundet.

Jeg mener, at vi i Danmark, bør have 3 strikes reglerne som
i USA.

Og videre bør vi også have dødsstraf, da det er den straf, der virker
allerbedst.



Christian R. Larsen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 10-01-07 09:53

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:rMqdnd4yFJ0Xfz7YRVnyrQA@giganews.com...
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45a3ae87$1$49203$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Hvorfor er du så så ivrig efter foranstaltninger, der vil have den
>> modsatte effekt?
>
> For at de kriminelle kan mærke, at det ikke er gratis at angribe
> samfundet.

Så du er altså villig til at øge mængden af kriminalitet i samfundet, fordi
de skal vide det... Det giver da virkelig mening.

> Jeg mener, at vi i Danmark, bør have 3 strikes reglerne som
> i USA.
>
> Og videre bør vi også have dødsstraf, da det er den straf, der virker
> allerbedst.

Ja, det er godt med dig du.



Malene P (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 09-01-07 19:46


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45a3ae87$1$49203$14726298@news.sunsite.dk...
> "-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
> meddelelse news:AIWdnfSvGLMNGT7YRVnygw@giganews.com...
> > "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:45a36cd7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> >> Det er tankevækkende i en tid, hvor en del mennesker hyler om hårdere
> >> straffe.
> >
> > Hvad er der galt med hårdere straffe? Vi ser gerne, at volden helt
> > forsvinder.
>
> Hvorfor er du så så ivrig efter foranstaltninger, der vil have den
modsatte
> effekt?

Øeh -er der ikke noget om, at straffene er skærpet de seneste år? Eller kan
du også finde på noget udenomssnak om det?

Malene P



Knud Larsen (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 09-01-07 19:53


"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
news:45a3e311$0$3466$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45a3ae87$1$49203$14726298@news.sunsite.dk...
>> "-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i
>> en
>> meddelelse news:AIWdnfSvGLMNGT7YRVnygw@giganews.com...
>> > "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> > news:45a36cd7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>> >
>> >> Det er tankevækkende i en tid, hvor en del mennesker hyler om hårdere
>> >> straffe.
>> >
>> > Hvad er der galt med hårdere straffe? Vi ser gerne, at volden helt
>> > forsvinder.
>>
>> Hvorfor er du så så ivrig efter foranstaltninger, der vil have den
> modsatte
>> effekt?
>
> Øeh -er der ikke noget om, at straffene er skærpet de seneste år? Eller
> kan
> du også finde på noget udenomssnak om det?


Ja, NU bliver CRL overbevist om at hårdere straffe faktisk nedsætter
voldskriminaliteten






Bo Warming (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 09-01-07 20:44


"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
news:45a3e489$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Ja, NU bliver CRL overbevist om at hårdere straffe faktisk nedsætter
> voldskriminaliteten

I Japan er straffene korte .- og opklaringsprocenterne nær 100% og al
alvorlig kriminalitet er ultra sjælden
De har gensidig overvågning og det kan vi efterligne med elektronik

At straffe mordere med døden eller med dansk luksusfængsel kan øge
kriminaliteten
Det er svært at begå selvmord så er du dybt deprimeret er mord på
kæresten måske måden at få andre til at klare det svære selvmord for
dig.
Det fastslog man på Holbergs tid og indførte derfor strafarbejde i
stedet for hængning

Hvis justitsministeriet vil skabe fangevogterjob til sine venner - fx
imamer og disses venner, så øger man straffe og tillader narkosalg i
fængslet

Så jeg tror at OVERVÅGNING ER BEDSTE FOREBYGGELSE af kriminalitet,

- kameraer, radiosender i biltage, , registre, DNAfingeraftryk,
gabestok på internettet



Christian R. Larsen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 10-01-07 09:55

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45a3e311$0$3466$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45a3ae87$1$49203$14726298@news.sunsite.dk...
>> "-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i
>> en
>> meddelelse news:AIWdnfSvGLMNGT7YRVnygw@giganews.com...
>> > "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> > news:45a36cd7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>> >
>> >> Det er tankevækkende i en tid, hvor en del mennesker hyler om hårdere
>> >> straffe.
>> >
>> > Hvad er der galt med hårdere straffe? Vi ser gerne, at volden helt
>> > forsvinder.
>>
>> Hvorfor er du så så ivrig efter foranstaltninger, der vil have den
> modsatte
>> effekt?
>
> Øeh -er der ikke noget om, at straffene er skærpet de seneste år? Eller
> kan
> du også finde på noget udenomssnak om det?

Jo, det er de - men det har jo ikke noget ay gøre med perioden 1994-2002
hvor denne undersøgelse er lavet.

I øvrigt savner jeg stadig et bud fra din side på, hvor jeg har snakket uden
om og polemiseret. Sidst jeg spurgte blev du helt tavs. Men det er måske
bare en tom påstand, som trådte i stedet for egentlige argumenter?



Malene P (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 10-01-07 20:18


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45a4ab15$2$49200$14726298@news.sunsite.dk...
> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45a3e311$0$3466$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:45a3ae87$1$49203$14726298@news.sunsite.dk...
> >> "-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i
> >> en
> >> meddelelse news:AIWdnfSvGLMNGT7YRVnygw@giganews.com...
> >> > "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >> > news:45a36cd7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> >> >
> >> >> Det er tankevækkende i en tid, hvor en del mennesker hyler om
hårdere
> >> >> straffe.
> >> >
> >> > Hvad er der galt med hårdere straffe? Vi ser gerne, at volden helt
> >> > forsvinder.
> >>
> >> Hvorfor er du så så ivrig efter foranstaltninger, der vil have den
> > modsatte
> >> effekt?
> >
> > Øeh -er der ikke noget om, at straffene er skærpet de seneste år? Eller
> > kan
> > du også finde på noget udenomssnak om det?
>
> Jo, det er de - men det har jo ikke noget ay gøre med perioden 1994-2002
> hvor denne undersøgelse er lavet.

Aha -jeg havde overset, at du talte om en 5 år gammel undersøgelse. Faldt
straffene da i den periode? Og mener du mon, at vi skal vente endnu 5 år for
at vurdere om de skærpede straffe har hjulpet?

> I øvrigt savner jeg stadig et bud fra din side på, hvor jeg har snakket
uden
> om og polemiseret. Sidst jeg spurgte blev du helt tavs. Men det er måske
> bare en tom påstand, som trådte i stedet for egentlige argumenter?

Jeg har haft mange diskussioner med dig, hvor du klipper mine (og for den
sags skyld andres) indlæg til konfetti med det tydelige formål at trætte
dem, du ikke er enig med. Og som, modsat du, måske ikke har så meget tid til
at sidde og diskutere i arbejdstiden. Af tråde, hvor jeg har bedt dig om din
egen mening, husker jeg en med især ældre ofre for voldsforbrydelser og en
om ledige, som du indirekte var parat til at kaste ud med badevandet. Der
har vist også været et par stykker omkring de fremmede og ekstraindsatser
for at lefle for dem med forfordeling af danskere til følge. Men jeg gider
ikke spilde min tid på at søge tilbage -i fremtiden vil jeg spørge direkte,
hvis jeg savner din personlige holdning og ikke sniksnak om 5 år gamle
statistikker.

Malene P



Christian R. Larsen (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 11-01-07 12:37

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45a53c30$0$3548$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Jo, det er de - men det har jo ikke noget ay gøre med perioden 1994-2002
>> hvor denne undersøgelse er lavet.
>
> Aha -jeg havde overset, at du talte om en 5 år gammel undersøgelse.

Ja, men i øvrigt en undersøgelse, som er lavet i en periode, hvor du og dine
meningsfæller kæøftede præcis lige så meget op om grov vold, som I gør i
dag.

> Faldt
> straffene da i den periode?

De ændrede sig mig bekendt ikke.

>> I øvrigt savner jeg stadig et bud fra din side på, hvor jeg har snakket
> uden
>> om og polemiseret. Sidst jeg spurgte blev du helt tavs. Men det er måske
>> bare en tom påstand, som trådte i stedet for egentlige argumenter?
>
> Jeg har haft mange diskussioner med dig, hvor du klipper mine (og for den
> sags skyld andres) indlæg til konfetti med det tydelige formål at trætte
> dem, du ikke er enig med.

Sludder.

> Og som, modsat du, måske ikke har så meget tid til
> at sidde og diskutere i arbejdstiden.

Du har tilsyneladende masser af tid selv:
http://news.frostbyte.dk/2006/displayauthor.phtml?id=28334

> Af tråde, hvor jeg har bedt dig om din
> egen mening, husker jeg en med især ældre ofre for voldsforbrydelser og en
> om ledige, som du indirekte var parat til at kaste ud med badevandet. Der
> har vist også været et par stykker omkring de fremmede og ekstraindsatser
> for at lefle for dem med forfordeling af danskere til følge. Men jeg gider
> ikke spilde min tid på at søge tilbage -i fremtiden vil jeg spørge
> direkte,
> hvis jeg savner din personlige holdning og ikke sniksnak om 5 år gamle
> statistikker.

Du står ret alene med den opfattelse, at jeg ikke skulle være villig til at
tilkendegive min egen holdning.



Egon Stich (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 09-01-07 20:53


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45a3ae87$1$49203$14726298@news.sunsite.dk...
> "-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
> meddelelse news:AIWdnfSvGLMNGT7YRVnygw@giganews.com...
> > "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:45a36cd7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> >> Det er tankevækkende i en tid, hvor en del mennesker hyler om hårdere
> >> straffe.
> >
> > Hvad er der galt med hårdere straffe? Vi ser gerne, at volden helt
> > forsvinder.
>
> Hvorfor er du så så ivrig efter foranstaltninger, der vil have den
modsatte
> effekt?
>

Det er jo en gammel taktik for de højreorienterede.
Man bilder den dårligst begavede del af befolkningen, at straffe virker.
På den måde kan man i en uendelighed få folk til at skændes om, hvor stor
eller lille, straffene skal være.
Og derved afholde dem fra eventuelt at finde ud af, at forbrydelser, for
langt de flestes vedkommende, skyldes sociale forhold.
Og disse ønsker man på ingen måde at debattere.
Det kunne jo komme til at koste--

MVH
Egon



Knud Larsen (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 09-01-07 13:38


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
news:45a36cd7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> En ny undersøgelse viser nu, at den grove vold er på tilbagegang.
>
> "Stik imod det billede, som medierne og politistatistikken i årevis har
> tegnet, bliver volden i samfundet ikke grovere - tværtimod. Det fremgår af
> en særdeles omfattende undersøgelse, der er foretaget på skadestuen på
> Odense Universitetshospital og Retsmedicinsk Institut ved Syddansk
> Universitet. Det skriver Berlingske Tidende.
> - Der bliver færre tilfælde af rigtigt alvorlig vold, og her mener jeg
> eksempelvis knoglebrud, stiksår på organer, hjerte og hjerne, siger ph.d.,
> cand. med. Christian Færgemann."
>
>
> Det er tankevækkende i en tid, hvor en del mennesker hyler om hårdere
> straffe.
>

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/01/08/224729.htm

En elendig, og typisk, journalistisk artikel. Vi hører intet om det reelle
antal tilfælde af grov og mindre grov vold, - er der *kun* tale om at
ratioen mellem grov og ikke-grov vold er ændret, og selve mængden af, også
den grove vold, er steget, eller? Det fremgår ikke af artiklen.

Hvad kan man så bruge det faktum, at flere mennesker går amok og smækker
lussinger osv ud til sagsbehandlere, læger, sygehuspersonale osv til, det
vidste vi jo godt i forvejen? Og det får jo automatisk andelen af grov vold
til at formindskes.








Neuman (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Neuman


Dato : 09-01-07 14:13

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:45a38cca$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> En elendig, og typisk, journalistisk artikel. Vi hører intet om det reelle
> antal tilfælde af grov og mindre grov vold, - er der *kun* tale om at
> ratioen mellem grov og ikke-grov vold er ændret, og selve mængden af, også
> den grove vold, er steget, eller? Det fremgår ikke af artiklen.
>
Ja det er virkelig den slags artikler der viser at journalister har svært
ved at tænke på egen hånd og forholde sig kritisk og søgende til det
oplyste.
Så er der jo ikke noget at sige til journalisters generelle politiske
drejning



Knud Larsen (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 09-01-07 14:23


"Neuman" <neuman@hotmail.com> wrote in message
news:eo04cu$dc5$1@news.net.uni-c.dk...
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:45a38cca$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> En elendig, og typisk, journalistisk artikel. Vi hører intet om det
>> reelle antal tilfælde af grov og mindre grov vold, - er der *kun* tale om
>> at ratioen mellem grov og ikke-grov vold er ændret, og selve mængden af,
>> også den grove vold, er steget, eller? Det fremgår ikke af artiklen.
>>
> Ja det er virkelig den slags artikler der viser at journalister har svært
> ved at tænke på egen hånd og forholde sig kritisk og søgende til det
> oplyste.
> Så er der jo ikke noget at sige til journalisters generelle politiske
> drejning


Jeg synes selv at andelen af artikler som er misinformerende er stigende, -
for slet ikke at tale om mængden af artikler, som intet har med overskriften
at gøre, - og her er stort set alle aviserne med på vognen, hvor det jo i
"gamle dage" kun var BT og Ekstra Bladet som excellerede i den slags.








Christian R. Larsen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 10-01-07 10:18

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:45a38cca$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> En elendig, og typisk, journalistisk artikel. Vi hører intet om det reelle
> antal tilfælde af grov og mindre grov vold, - er der *kun* tale om at
> ratioen mellem grov og ikke-grov vold er ændret, og selve mængden af, også
> den grove vold, er steget, eller? Det fremgår ikke af artiklen.

"- Der bliver færre tilfælde af rigtigt alvorlig vold, og her mener jeg
eksempelvis knoglebrud, stiksår på organer, hjerte og hjerne, siger ph.d.,
cand. med. Christian Færgemann."




Anders Wegge Jakobse~ (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 10-01-07 11:03

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> writes:

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:45a38cca$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > En elendig, og typisk, journalistisk artikel. Vi hører intet om det reelle
> > antal tilfælde af grov og mindre grov vold, - er der *kun* tale om at
> > ratioen mellem grov og ikke-grov vold er ændret, og selve mængden af, også
> > den grove vold, er steget, eller? Det fremgår ikke af artiklen.
>
> "- Der bliver færre tilfælde af rigtigt alvorlig vold, og her mener jeg
> eksempelvis knoglebrud, stiksår på organer, hjerte og hjerne, siger ph.d.,
> cand. med. Christian Færgemann."

SÃ¥dan som resten af artiklen er skrevet, kan man godt stille
sprørgsmålstegn ved om det er et absolut tal han udtaler sig om
her. Om det er relative eller absolutte tal, mener jeg kun man kan
overbevise sig selv om, hvis man i forvejen har en mening. Jeg kan
ihvertfald ikke finde belæg for at mene hverken det ene eller det
andet.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Per Rønne (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 10-01-07 11:24

Anders Wegge Jakobsen <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> writes:
>
> > "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> > news:45a38cca$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > > En elendig, og typisk, journalistisk artikel. Vi hører intet om det reelle
> > > antal tilfælde af grov og mindre grov vold, - er der *kun* tale om at
> > > ratioen mellem grov og ikke-grov vold er ændret, og selve mængden af, også
> > > den grove vold, er steget, eller? Det fremgår ikke af artiklen.
> >
> > "- Der bliver færre tilfælde af rigtigt alvorlig vold, og her mener jeg
> > eksempelvis knoglebrud, stiksår på organer, hjerte og hjerne, siger ph.d.,
> > cand. med. Christian Færgemann."
>
> Sådan som resten af artiklen er skrevet, kan man godt stille
> sprørgsmålstegn ved om det er et absolut tal han udtaler sig om
> her. Om det er relative eller absolutte tal, mener jeg kun man kan
> overbevise sig selv om, hvis man i forvejen har en mening. Jeg kan
> ihvertfald ikke finde belæg for at mene hverken det ene eller det
> andet.

Der er klippeklart tale om at /antallet/ er faldende. Jeg kan ikke se
hvordan det kan læses anderledes ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Anders Wegge Jakobse~ (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 10-01-07 12:33

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Der er klippeklart tale om at /antallet/ er faldende. Jeg kan ikke
> se hvordan det kan læses anderledes ...

Det er ret simpelt. Alt andet flyder med relative forhold og deres
relative ændringer indbyrdes. Faktisk forekommer det at være mere sært
at du kan være så overbevist om at der er et absolut tal i den
artikel.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Knud Larsen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 10-01-07 11:22


"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
news:m3ejq3ryg9.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> writes:
>
>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:45a38cca$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> > En elendig, og typisk, journalistisk artikel. Vi hører intet om det
>> > reelle
>> > antal tilfælde af grov og mindre grov vold, - er der *kun* tale om at
>> > ratioen mellem grov og ikke-grov vold er ændret, og selve mængden af,
>> > også
>> > den grove vold, er steget, eller? Det fremgår ikke af artiklen.
>>
>> "- Der bliver færre tilfælde af rigtigt alvorlig vold, og her mener jeg
>> eksempelvis knoglebrud, stiksår på organer, hjerte og hjerne, siger
>> ph.d.,
>> cand. med. Christian Færgemann."
>
> Sådan som resten af artiklen er skrevet, kan man godt stille
> sprørgsmålstegn ved om det er et absolut tal han udtaler sig om
> her. Om det er relative eller absolutte tal, mener jeg kun man kan
> overbevise sig selv om, hvis man i forvejen har en mening. Jeg kan
> ihvertfald ikke finde belæg for at mene hverken det ene eller det
> andet.

Præcis !





Christian R. Larsen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 10-01-07 11:29

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3ejq3ryg9.fsf@obelix.wegge.dk...
> Sådan som resten af artiklen er skrevet, kan man godt stille
> sprørgsmålstegn ved om det er et absolut tal han udtaler sig om
> her.

Ja, det kan man godt, men er der anden grund til det end, at man helst ikke
vil have, at konklusionerne er rigtige?




Knud Larsen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 10-01-07 12:25


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
news:45a4c16b$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...
> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3ejq3ryg9.fsf@obelix.wegge.dk...
>> Sådan som resten af artiklen er skrevet, kan man godt stille
>> sprørgsmålstegn ved om det er et absolut tal han udtaler sig om
>> her.
>
> Ja, det kan man godt, men er der anden grund til det end, at man helst
> ikke vil have, at konklusionerne er rigtige?


Det er sgu da herligt, hvis der er mindre vold nu end tidligere.


Jeg lavede lige en hurtig søgning med lidt forskellige resultater:

Her et spørgsmål fra Baastrup:

Vil statsministeren bekræfte tallene fra Danmarks Statistik, Kriminalitet
2003, hvoraf det fremgår, at - vold mod privatperson er steget fra indeks
108 til 117 i denne regerings levetid, - simpel vold (§ 244) er steget fra
indeks 105 til 112, - alvorlig vold (§ 245) er steget fra indeks 143 til 164
og - særlig alvorlig vold (§ 246) er steget fra indeks 74 til 95, samt
bekræfte, at ovenstående er udtryk for et alvorligt løftebrud fra
regeringens side, al den stund statsministeren i valgkampen 2001 havde
bekæmpelsen af voldskriminalitet som centralt tema?

......

og en anden fra DR:


Dommerne i landets retssale domfælder i dag 25 procent flere i grove
voldforbrydelser og drab end for ti år siden.

Det viser tal fra Danmarks statistik som Radioavisen har regnet på.

Når der er flere domme for grov vold, er det blandt andet fordi der er flere
anmeldelser, mener politimesteren i Glostrup Jørn Bro.

Mere kommer frem i lyset
Både han, og formanden for Dommerforeningen, Henrik Linde, mener at den
øgede offentlige fokusering - og ikke mindst den stærke politiske
bevågenhed - omkring vold, bringer flere sager frem til politiet, og dermed
til domstolene.

- Men der må også være tale om at der begås mere vold, siger Jørgen Bro.

I 1994 faldt der 822 domme i sager om drab, drabsforsøg, voldtægt, alvorlig
vold og særlig alvorlig vold.

I 2003 var tallet steget med en fjerdedel: 1029 borgere blev dømt for de fem
typer forbrydelser.

Topscorere i voldsstatistikken er Ishøj kommune, i Glostrup politikreds. Og
det undrer ikke politimester Jørgen Bro, at en kommune i hans kreds ligger i
top. Mange borgere er rodløse på grund af stor til- og fraflytning i socialt
boligbyggeri, mener han.

-------------

Og så er der denne:

Flemming Balvig & Britta Kyvsgaard



Risikoen for at blive udsat for vold kan kun sammenlignes tilbage til 1987.
Fra 1987 til 2005 har befolkningens risiko for at blive udsat for vold holdt
sig konstant. Derimod er der sket stigning i befolkningens tilbøjelighed til
at anmelde vold til politiet, hvilket kan være forklaringen på, at antallet
af politiregistrerede voldstilfælde har været stigende de senere år.

------------

Så det er måske forklaringen på de forskellige signaler, - selv om det er
svært at få det til at stemme med de to første links informationer om de
reelle tal.






















Anders Wegge Jakobse~ (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 10-01-07 12:31

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3ejq3ryg9.fsf@obelix.wegge.dk...
> > SÃ¥dan som resten af artiklen er skrevet, kan man godt stille
> > sprørgsmålstegn ved om det er et absolut tal han udtaler sig om
> > her.
>
> Ja, det kan man godt, men er der anden grund til det end, at man

Jeg har ikke nogen forudindfattet mening om hvad tallene helst skal
vise. Jeg påpeger bare at der er et logisk hul i din
følgeslutning. "Færre" er absolut ikke entydigt defineret som værende
en ændring i absoluitte tal, når det iøvrigt optræder i en artikel der
flyder med relative ændringer.

> helst ikke vil have, at konklusionerne er rigtige?

Du har jo det samme problem, bare med modsat fortegn.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Knud Larsen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 10-01-07 12:48


"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
news:m3ac0rrud5.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> writes:
>
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> news:m3ejq3ryg9.fsf@obelix.wegge.dk...
>> > Sådan som resten af artiklen er skrevet, kan man godt stille
>> > sprørgsmålstegn ved om det er et absolut tal han udtaler sig om
>> > her.
>>
>> Ja, det kan man godt, men er der anden grund til det end, at man
>
> Jeg har ikke nogen forudindfattet mening om hvad tallene helst skal
> vise. Jeg påpeger bare at der er et logisk hul i din
> følgeslutning. "Færre" er absolut ikke entydigt defineret som værende
> en ændring i absoluitte tal, når det iøvrigt optræder i en artikel der
> flyder med relative ændringer.
>
>> helst ikke vil have, at konklusionerne er rigtige?
>
> Du har jo det samme problem, bare med modsat fortegn.


Netop ! Hvis konklusionen var den modsatte, så skulle du se CRL finde en
sådan svaghed, som vi ser her.








Knud Larsen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 10-01-07 11:21


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
news:45a4af74$5$49201$14726298@news.sunsite.dk...
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:45a38cca$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> En elendig, og typisk, journalistisk artikel. Vi hører intet om det
>> reelle antal tilfælde af grov og mindre grov vold, - er der *kun* tale om
>> at ratioen mellem grov og ikke-grov vold er ændret, og selve mængden af,
>> også den grove vold, er steget, eller? Det fremgår ikke af artiklen.
>
> "- Der bliver færre tilfælde af rigtigt alvorlig vold, og her mener jeg
> eksempelvis knoglebrud, stiksår på organer, hjerte og hjerne, siger ph.d.,
> cand. med. Christian Færgemann."

Ja, den så jeg godt, men det er stadig ikke klart i sammenhængen, om der er
tale om færre tilfælde relativt, som jo hele artiklen går på, eller om det
er færre i direkte antal. HVIS det er det sidste, så burde journalisten have
bemærket det, og selvfølgelig også belagt det med tal, da der jo bruges tal
for det samlede antal, og procenter for andelen. Man er altså henvist til
selv at søge information om det, hvis emnet interesserer en.





Per Rønne (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-01-07 17:47

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> En ny undersøgelse viser nu, at den grove vold er på tilbagegang.
>
> "Stik imod det billede, som medierne og politistatistikken i årevis har
> tegnet, bliver volden i samfundet ikke grovere - tværtimod. Det fremgår af
> en særdeles omfattende undersøgelse, der er foretaget på skadestuen på
> Odense Universitetshospital og Retsmedicinsk Institut ved Syddansk
> Universitet. Det skriver Berlingske Tidende.
> - Der bliver færre tilfælde af rigtigt alvorlig vold, og her mener jeg
> eksempelvis knoglebrud, stiksår på organer, hjerte og hjerne, siger ph.d.,
> cand. med. Christian Færgemann."
>
>
> Det er tankevækkende i en tid, hvor en del mennesker hyler om hårdere
> straffe.
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/01/08/224729.htm

Der er jo intet nyt i dette her; generelt har kriminaliteten jo været
faldende her i landet i årtier, og siden regeringsskiftet har
kriminaliteten endda blandt det store problembarn, indvandrerdrengene,
også været på retur
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 09-01-07 20:58


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hroof7.la2pqar3qagkN%per@RQNNE.invalid...
> Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:
> Der er jo intet nyt i dette her; generelt har kriminaliteten jo været
> faldende her i landet i årtier, og siden regeringsskiftet har
> kriminaliteten endda blandt det store problembarn, indvandrerdrengene,
> også været på retur
> --
> Per Erik Rønne

Det er jo ganske pudsigt at se, hvor selektiv mennesket er, når der skal
findes "argumenter" og "kendsgerninger" frem.

Når det passer i krammet, stoles der på statistikker.
Når det ikke passer i krammet, anvendes f.ex.: "det er ikke alt, der bliver
anmeldt".

Tilsyneladende alt efter, om der er tale om kriminalitet generelt, eller
indvandrekriminalitet kontra "indfødt" kriminalitet b.la.

Mennesket er i sandhed en underlig skabning.


MVH
Egon
--
"Gott gebe mir die Kraft zu ändern, was ich kann.
Das Unvermögen zu akzeptieren was ich nicht kann
und die Unfähigkeit den Unterschied zu erkennen!"



Jens Bruun (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 09-01-07 21:44

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:45a3f3e6$0$3504$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Mennesket er i sandhed en underlig skabning.

Ja, og i dén sammenhæng brillerer du som noget af et pragteksemplar.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Rønne (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-01-07 22:47

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hroof7.la2pqar3qagkN%per@RQNNE.invalid...
> > Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:
> > Der er jo intet nyt i dette her; generelt har kriminaliteten jo været
> > faldende her i landet i årtier, og siden regeringsskiftet har
> > kriminaliteten endda blandt det store problembarn, indvandrerdrengene,
> > også været på retur

> Det er jo ganske pudsigt at se, hvor selektiv mennesket er, når der skal
> findes "argumenter" og "kendsgerninger" frem.
>
> Når det passer i krammet, stoles der på statistikker.
> Når det ikke passer i krammet, anvendes f.ex.: "det er ikke alt, der bliver
> anmeldt".

Nu er der jo her tale om erfaringerne fra et universitetshospital + et
retsmedicinsk institut, og du kan være forvisset om at alle tilfælde af
grove voldstilfælde hele tiden er havnet sådanne steder.

> Tilsyneladende alt efter, om der er tale om kriminalitet generelt, eller
> indvandrekriminalitet kontra "indfødt" kriminalitet b.la.

Jeg ved kun at indvandrerkriminaliteten er faldende. Det er da en god
ting, ikke?

> Mennesket er i sandhed en underlig skabning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 10-01-07 12:26


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hrp23s.tz6tat1dgbwk0N%per@RQNNE.invalid...
> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> >
> > Når det passer i krammet, stoles der på statistikker.
> > Når det ikke passer i krammet, anvendes f.ex.: "det er ikke alt, der
bliver
> > anmeldt".
>
> Nu er der jo her tale om erfaringerne fra et universitetshospital + et
> retsmedicinsk institut, og du kan være forvisset om at alle tilfælde af
> grove voldstilfælde hele tiden er havnet sådanne steder.

Altså selektivt.
Man undlader at tælle med, hvad der findes af vold, der ikke medfører
hospitalsindlæggelse?
Dette understreger vel egentlig mit udsagn?


Egon



Per Rønne (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 10-01-07 13:17

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hrp23s.tz6tat1dgbwk0N%per@RQNNE.invalid...
> > Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> > >
> > > Når det passer i krammet, stoles der på statistikker. Når det ikke
> > > passer i krammet, anvendes f.ex.: "det er ikke alt, der bliver
> > > anmeldt".
> >
> > Nu er der jo her tale om erfaringerne fra et universitetshospital + et
> > retsmedicinsk institut, og du kan være forvisset om at alle tilfælde af
> > grove voldstilfælde hele tiden er havnet sådanne steder.
>
> Altså selektivt.
> Man undlader at tælle med, hvad der findes af vold, der ikke medfører
> hospitalsindlæggelse?

Eller behandling på skadestue.

> Dette understreger vel egentlig mit udsagn?

Erfaringerne fra hospitalet siger kun noget om antallet af /grove/
voldstilfælde. Antallet af anmeldelser til politiet siger ikke
nødvendigvis noget om det samlade antal voldstilfælde, men kan lige så
godt sige noget om en øget anmeldelsestilbøjelighed.

Grov vold vil altid skulle behandles på skadestue, hvis ikke offeret med
det samme havner på Retsmedicinsk Institut.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 10-01-07 18:22


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hrq6n8.19wul0nomo9e0N%per@RQNNE.invalid...
> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>
> > "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> > news:1hrp23s.tz6tat1dgbwk0N%per@RQNNE.invalid...
> > > Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> > > >
> > > > Når det passer i krammet, stoles der på statistikker. Når det ikke
> > > > passer i krammet, anvendes f.ex.: "det er ikke alt, der bliver
> > > > anmeldt".
> > >
> > > Nu er der jo her tale om erfaringerne fra et universitetshospital + et
> > > retsmedicinsk institut, og du kan være forvisset om at alle tilfælde
af
> > > grove voldstilfælde hele tiden er havnet sådanne steder.
> >
> > Altså selektivt.
> > Man undlader at tælle med, hvad der findes af vold, der ikke medfører
> > hospitalsindlæggelse?
>
> Eller behandling på skadestue.
>
> > Dette understreger vel egentlig mit udsagn?
>
> Erfaringerne fra hospitalet siger kun noget om antallet af /grove/
> voldstilfælde. Antallet af anmeldelser til politiet siger ikke
> nødvendigvis noget om det samlade antal voldstilfælde, men kan lige så
> godt sige noget om en øget anmeldelsestilbøjelighed.
>
> Grov vold vil altid skulle behandles på skadestue, hvis ikke offeret med
> det samme havner på Retsmedicinsk Institut.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk


Og så er vi tilbage til det borgerlige pindehuggeri, der konsekvent anvendes
for at forhindre en reel debat om den egentlige årsag til forbrydelser.
Nemlig sociale forhold.

MVH
Egon



Knud Larsen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 10-01-07 18:42


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
news:45a522b2$1$91716$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hrq6n8.19wul0nomo9e0N%per@RQNNE.invalid...
>> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>>
>> > "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> > news:1hrp23s.tz6tat1dgbwk0N%per@RQNNE.invalid...
>> > > Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>
>
> Og så er vi tilbage til det borgerlige pindehuggeri, der konsekvent
> anvendes
> for at forhindre en reel debat om den egentlige årsag til forbrydelser.
> Nemlig sociale forhold.


Det er nemlig rigtigt, jeg mener også at Trads og Thorsen var undertrykte af
det kapitalistiske samfund, de var sådan set *nødt* til at forsøge at nappe
nogle få millioner kroner.

Ham der skød hovedet af kone og børn forleden, havde heller aldrig gjort
det, hvis kontanthjælpen havde været på fx 25.000 kr om måneden, så det er
faktisk politikerne som er de egentlige forbrydere, de er formodentlig
DJØFere næsten alle sammen !






Egon Stich (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 11-01-07 12:45


"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:45a5255e$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> news:45a522b2$1$91716$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> > news:1hrq6n8.19wul0nomo9e0N%per@RQNNE.invalid...
> >> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> >>
> >> > "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> >> > news:1hrp23s.tz6tat1dgbwk0N%per@RQNNE.invalid...
> >> > > Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>
> >
> >
> > Og så er vi tilbage til det borgerlige pindehuggeri, der konsekvent
> > anvendes
> > for at forhindre en reel debat om den egentlige årsag til forbrydelser.
> > Nemlig sociale forhold.
>
>
> Det er nemlig rigtigt, jeg mener også at Trads og Thorsen var undertrykte
af
> det kapitalistiske samfund, de var sådan set *nødt* til at forsøge at
nappe
> nogle få millioner kroner.
>
> Ham der skød hovedet af kone og børn forleden, havde heller aldrig gjort
> det, hvis kontanthjælpen havde været på fx 25.000 kr om måneden, så det er
> faktisk politikerne som er de egentlige forbrydere, de er formodentlig
> DJØFere næsten alle sammen !
>

Du vil, eller kan, ikke forstå, hvad jeg skriver?
Trads, Thorsen samt forøvrigt Riiskjær, er jo åbenlyse psykopater, der i et
anstændigt samfund forlængst ville være underkastet behandling.
men du har tet i, at politikerne, som jo b.la. hbestår af personager med
nævnte uddannelser, bærer skylden for socialt betinget elendighed.
Samt naturligvis deres uvidende vælgere.
Hvoraf du jo ganske åbenbart er en.
Og som vanligt forsøger den slags at fastholde "debatten" i det falske spor.

Egon



@ (10-01-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 10-01-07 19:53

On Wed, 10 Jan 2007 18:22:11 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:


>Og så er vi tilbage til det borgerlige pindehuggeri, der konsekvent anvendes
>for at forhindre en reel debat om den egentlige årsag til forbrydelser.
>Nemlig sociale forhold.

pis og papir

at opfinde udsøgte undskyldninger har altid været socialisters
foretrukne beskæftigelse



--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den
/Adlai E. Stevenson/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408912
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste