De konservative vil fortsat forgylde sine ~
Fra : Kim2000

Dato : 07-01-07 01:09

Dyremose og hans datter vil fortsat gerne have skattelettelser, naturligvis
gælder dette ikke de lavstlønnede, de har rigeligt i deres vældige 16.000
kroner før skat, og hvad skulle de egentlig også kunne bruge 200 kroner
ekstra om måneden til?

Fx var det sådan at farmand Henning kun tjente 100 millioner på salget af
TDC og her måtte han jo faktisk kun beholde, ifølge ham selv, omkring 30
millioner, sagt på jævn dansk så fik han altså udbetalt et beløb der svarede
til omkring 3750 mindste månedslønning, og enhver kan se at det er
fornærmende lidt, Henning var da mindst 7-8000 mindsteløninger værd, der var
faktisk også et enkelt møde engang der trak ude til efter 17 og den dag
nåede han slet ikke at spille golf. Enhver kan se at han har det hårdt.

Og hårdt har de rigeste naturligvis, her har de brugt de seneste ti år på at
forgylde sig selv med enorme lønstigninger, og så tillader skattevæsenet sig
at tage mere i skat fra dem, ja nu er det endda sådan at medarbejderen på
gulvet er så fræk at mene de skal have mere i løn.

Heldigvis er det sådan at de rige kan finde forståelse for deres problem hos
det evigt skrumpende konservative folkeparti. Naturligvis er det vigtigt at
de rigeste kan have 3 både i stedet for at må nøjes med een, de fattige kan
passende vaske dem, naturligvis som aktiveringsprojekt på statens regning,
det manglede da bare andet......

Se dagens leder på www.eb.dk

mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Sten Schou

Dato : 07-01-07 01:29

> [...]
> fattige kan passende vaske dem, naturligvis som aktiveringsprojekt på
> statens regning, det manglede da bare andet......

Lad os nu antage, at de 100 millioner i stedet var gået til de lavest
lønnede, så haavde staten kun fået 40% i skat, d.v.s. 40 millioner. Nu har
de i stedet fået 30 millioner ekstra, som kan bruges til mere velfærd,mere
velfærd,mere velfærd.

Hilsen Sten

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-01-07 01:50

On Sun, 7 Jan 2007 01:28:59 +0100, Sten Schou skrev:

> [...]
> de i stedet fået 30 millioner ekstra, som kan bruges til mere velfærd,mere

Hvis pengene var gået til de lavest lønnede, så havde fået
meget mere end de 30 millioner ekstra. Så havde de fået alle
100 millioner.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : E.M.

Dato : 07-01-07 08:19

> [...]
> fattige kan passende vaske dem, naturligvis som aktiveringsprojekt på
> statens regning, det manglede da bare andet......

Misundelse er en grim ting.

E.M.

Fra : Tveskaeg

Dato : 07-01-07 12:00

On Sun, 7 Jan 2007 08:18:45 +0100, "E.M." <em@dbmail.dk> wrote:

>Misundelse er en grim ting.

Det er lønstigninger der end ikke følger med prisindexet også!

Fra : Allan Riise

Dato : 07-01-07 12:06

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message

> Det er lønstigninger der end ikke følger med prisindexet også!

Ja, når man tænker på at lønstigningerne de sidste 6 år ligger lidt under 3%
pro anno så må man sige at lønmodtagerne har været yderst tilbageholdne i
forhold til topledere.
Men nu må det vel også være på tide med et pænt lønhop, jeg mener ikke det
vil skabe inflation, da de fleste af merindtjeningen nok vil blive brugt på
udlandsrejser, boligkøb eller boligforbedringer.

--
Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 07-01-07 13:56

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Misundelse er en grim ting.

Jeg har ingen problemer med at direktøren går fx 10% i lønforhøjelse, hvis
arbejderen får det samme i procenter, heller ikke selvom direktøren får
flere penge ud af det. Hvad jeg har et problem med er, at man på
direktionsgangen forgylder hinanden, piver over skattetrykket og dernæst
står man gudhjælpme at opfordre til tilbageholdenhed. Når de konservative
mener det er helt rigtigt og at de fattige naturligvis må vente med
skattelettelser for at vennerne kan få det, så er det man savner enhver form
for føling med befolkningen på gulvet.
mvh
Kim

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-01-07 09:36

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> [...]

> skattelettelser for at vennerne kan få det, så er det man savner enhver
> form for føling med befolkningen på gulvet.

"De fattige" - er det Danmarks befolkning

Fra : Egon Stich

Dato : 07-01-07 17:59

> [...]
må vente med
> skattelettelser for at vennerne kan få det, så er det man savner enhver

Desværre er der jo også ikke så dele af befolkningen, der ikke har føling
med, hvad dette direktørfinancierede parti egentlig står for.

MVH
Egon