Ingen svinekødssuppe til franske hjemløse
Fra : Jesper

Dato : 06-01-07 15:48

En fransk domstol har afgjort, at det er diskriminerende mod jøder og
muhamedanere at servere svinekødssuppe for de hjemløse.

http://politiken.dk/udland/article222397.ece
--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-07 16:00

> En fransk domstol har afgjort, at det er diskriminerende mod jøder og
> muhamedanere at servere svinekødssuppe for de hjemløse.
>
> http://politiken.dk/udland/article222397.ece

Absurd. Så må oksekødsuppe vel også være diskriminerende, da den ikke
kan spises af hinduer.

Men rottekødsuppe?

PS. I Danmark er det almindeligt at hjemløse får en omgang gratis
flæskesteg op til jul. På restaurant. Ingen her i landet har da endnu
forlangt det erstattet af noget halal.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 06-01-07 17:25

> [...]
>
> PS. I Danmark er det almindeligt at hjemløse får en omgang gratis
> flæskesteg op til jul. På restaurant. Ingen her i landet har da

Hvorfor kan de ikke få and eller gås i stedet for flæskesteg? Det er
også traditionel julemad og kan spises af alle hjemløse uanset
trosretning.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-01-07 17:37

Joakim wrote:

> Hvorfor kan de ikke få and eller gås i stedet for flæskesteg? Det er
> også traditionel julemad og kan spises af alle hjemløse uanset
> trosretning.

Andelen af hjemløse med fremmed herkomst er vel ikke ret stor her i DK?

Eller tager jeg fejl?

/FL

Fra : Joakim

Dato : 06-01-07 17:41

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Andelen af hjemløse med fremmed herkomst er vel ikke ret stor her i
> DK?
>
> Eller tager jeg fejl?

Ja, det tror jeg faktisk du gør.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-07 19:30

Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> Andelen af hjemløse med fremmed herkomst er vel ikke ret stor her i DK?
>
> Eller tager jeg fejl?

Ja, de er vist i dag overrepræsenterede, også blandt narkomanerne.

Men jul holder de naturligvis ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 06-01-07 17:43

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor kan de ikke få and eller gås i stedet for flæskesteg? Det er
> også traditionel julemad og kan spises af alle hjemløse uanset
> trosretning.

Altså skal vi finde en luksus ret frem fordi nogle muslimers såkaldte profet
var kræsen? Hvis en hjemløs muslim ikke kan spise flæskesteg så er personen
ikke sulten nok.
mvh
Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 06-01-07 17:47

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> [...]
>>

> Altså skal vi finde en luksus ret frem fordi nogle muslimers såkaldte
> profet var kræsen? Hvis en hjemløs muslim ikke kan spise flæskesteg så er

Det kan og må de også i nødsituationer, men sig mig hvis du skal hjælpe en
hjemløs med, skal vi sige 50.- smider du den så pissoiret og lader ham hente
den der, eller giver du den med værdighed, således at den kan modtages med
samme?

--
Allan Riise

Fra : Joakim

Dato : 06-01-07 19:09

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Altså skal vi finde en luksus ret frem fordi nogle muslimers
> såkaldte profet var kræsen?

And og luksus hører vist fortiden til.

Mig bekendt er kiloprisen på and nogenlunde den samme som på
flæskesteg.

Hvis en hjemløs muslim ikke kan spise flæskesteg så er personen
> ikke sulten nok.

Nu lyder du næsten som min kære, gamle mor.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-07 19:44

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> And og luksus hører vist fortiden til.

> Mig bekendt er kiloprisen på and nogenlunde den samme som på
> flæskesteg.

Har du så husket at trække indvolde og især skelet fra? Der er nemlig
ikke meget kød på en fugl, mens der på et svin stort set ikke er andet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 06-01-07 22:09

> Har du så husket at trække indvolde og især skelet fra? Der er
> nemlig
> ikke meget kød på en fugl, mens der på et svin stort set ikke er
> andet.

ja ja det er skam fratrukket. En "kvalitetsand" til en rimelig pris, =
pris på en flæskesteg, har masser af kød og så smager den meget bedre.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-07 22:22

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> ja ja det er skam fratrukket. En "kvalitetsand" til en rimelig pris, =
> pris på en flæskesteg, har masser af kød og så smager den meget bedre.

Prismæssigt er det altså ikke det jeg hører fra familien. Ja, jeg køber
ikke selv and, men holder jul med en af mine brødre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-07 22:22

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Prismæssigt er det altså ikke det jeg hører fra familien. Ja, jeg køber
> ikke selv and, men holder jul med en af mine brødre.

/hos/ en af mine brødre, med kone og børn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 07-01-07 10:27

> /hos/ en af mine brødre, med kone og børn.

Kan jeg udlede heraf, at menuen står på flæskesteg, og at du ikke
bryder dig om and eller gås?

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-07 12:13

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Kan jeg udlede heraf, at menuen står på flæskesteg, og at du ikke
> bryder dig om and eller gås?

I år stod den på flæskesteg /og/ and. Jeg tror aldrig at jeg har smagt
gås, og det har i hvert fald aldrig indgået i familiens juletraditioner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 07-01-07 12:34

> I år stod den på flæskesteg /og/ and.

Ok, ligesom i min familie. Men jeg spiser naturligvis - i bedste
kosher stil - kun and. Ønsker ikke at få ødelagt mine smagsindtryk af
himmelsk and med djævelsk flæskesteg.

En joke.

Lad os bare stoppe her. Vi har vist bevæget os langt ud af tangenten
efterhånden.

Fra : @

Dato : 07-01-07 12:55

On Sat, 6 Jan 2007 22:21:35 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Prismæssigt er det altså ikke det jeg hører fra familien. Ja, jeg køber
>ikke selv and, men holder jul med en af mine brødre.

og det passer heller ingen steder

ribbenssteg kan fås til ca. 35,-kr. kiloet og svindet der er fra
stegning og ribben er ikke stort

derimod svinder en and som alt andet fjerkræ ca. 30% ved stegning

yderligere er der både skrog plus alle knoglerne der ikke fortæres

men bortset fra dette,

hvor stort ville problemet være ved at tilbyde begge slags mad?

nogen gange kan der komme et "problem" ud af ingen verdens ting

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-07 13:31

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> hvor stort ville problemet være ved at tilbyde begge slags mad?

Det må du jo spørge den enkelte restauratør om. Det er jo dem der
betaler og forærer de hjemløse oplevelse og mad.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : gb

Dato : 06-01-07 22:46

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in

> ja ja det er skam fratrukket. En "kvalitetsand" til en rimelig
> pris, = pris på en flæskesteg, har masser af kød og så smager den
> meget bedre.

Ja, og vi skal jo tækkes muhamedanerne.

--
GB

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 17:48

> [...]
>
> Hvorfor kan de ikke få and eller gås i stedet for flæskesteg? Det er
> også traditionel julemad og kan spises af alle hjemløse uanset

Gris kan også spises af muslimer hvis det kan redde overlevelsen. Det samme
gælder alkohol i medicin. Herfor gives dispentation i Koranen.

Fra : Joakim

Dato : 06-01-07 19:09

"Bull" <NejTakSpam> skrev i en meddelelse
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gris kan også spises af muslimer hvis det kan redde overlevelsen.

Der er ik' meget julestemning over det der, hva'?

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-07 19:44

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> "Bull" <NejTakSpam> skrev i en meddelelse

> Der er ik' meget julestemning over det der, hva'?

Næh, der er ikke meget julestemning uden flæskesteg og marcipangris .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-07 19:30

Bull <NejTakSpam> wrote:

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gris kan også spises af muslimer hvis det kan redde overlevelsen. Det samme
> gælder alkohol i medicin. Herfor gives dispentation i Koranen.

Selv et urent dyr som hunden kan i islam accepteres, hvis de er
nødvendige som fårehunde eller lignende - det er de også nødt til at
tage hensyn til i Iran.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 06-01-07 18:44

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Hvorfor kan de ikke få and eller gås i stedet for flæskesteg? Det er
> også traditionel julemad og kan spises af alle hjemløse uanset
> trosretning.

Der er mange buddister, sihker mv. der er vegetarer af religiøse
årsager.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-07 19:30

> Der er mange buddister, sihker mv. der er vegetarer af religiøse
> årsager.

Så snart må kravet vel være at de hjemløse kun må få /vegetarmad/ ved
suppekøkkenerne, også dem der financieres privat.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 06-01-07 22:09

> Så snart må kravet vel være at de hjemløse kun må få /vegetarmad/
> ved
> suppekøkkenerne, også dem der financieres privat.

Vi diskuterede traditionel julemad, husk lige det. Og traditionel
julemad består nu engang af and, gås eller flæskesteg.

Bortset fra det, kan jeg vitterlig ikke se, at der skulle ryge den
mindste finke af panden ved at servere and eller gås i stedet for
flæskesteg og dermed tilgodese flest mulige hjemløse. Det er jo helt
ude i hampen at påstå andet.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-07 22:22

> [...]

> mindste finke af panden ved at servere and eller gås i stedet for
> flæskesteg og dermed tilgodese flest mulige hjemløse. Det er jo helt

Hjemløse, der ikke engang fejrer jul?

I øvrigt er and og især ikke gås /ikke/ traditionel julemad her i
landet. Det er risengrød og flæskesteg. Risengrøden spist først, og med
mandel og mandelgaven, så man kunne 'lægge bunden' og ikke spiste så
meget af flæskestegen.

I min barndom var risengrøden dog skiftet ud med ris à la mande,
serveret som dessert, men stadig med flæskesteg med rødkål, brunede og
hvide kartoftler og brun sovs. Senere kom der så også en and til, en
meget dyr spise.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 07-01-07 10:26

> Hjemløse, der ikke engang fejrer jul?

Er man som anden etnisk hjemløs mindre sulten fordi det er jul? Har
man et mindre behov for at opleve lidt glæde i tilværelsen i form af
et måltid julemad i samvær med andre hjemløse, Per?

> [...]
> med
> mandel og mandelgaven, så man kunne 'lægge bunden' og ikke spiste så

Selvfølgelig, hvis man går tilbage i tiden til dengang ruder konge var
knægt, så er flæskesteg den eneste rigtige julespise. Men i dag anno
2007 er ænder og gæs altså lige så velegnede som julemad.

> [...]
> og
> hvide kartoftler og brun sovs. Senere kom der så også en and til, en

Ja, jeg har hørt, hvordan det engang var kutyme at holde juleaften.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-07 12:43

> Er man som anden etnisk hjemløs mindre sulten fordi det er jul? Har
> man et mindre behov for at opleve lidt glæde i tilværelsen i form af
> et måltid julemad i samvær med andre hjemløse, Per?

Ønsker man at opleve en traditionel julemiddag må man tage flæskestegen
med. Jeg kan ikke se at de danske juletraditioner skal ændres fordi vi
har fået en bunke islamiske indvandrere.

Det plejer da også at være indvandrerne der tilpasser sig til det nye
land, ikke omvendt.

I Københavns kommune har vi så set at madordningerne for skolebørn er
blevet til et /halal only/; mon det er derfor så få bruger den? Tænk
hvis også pensionisterne skulle behandles på denne måde; aldrig mere end
medisterpølse eller en ribbensteg ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 07-01-07 18:00

> [...]
> vi
> har fået en bunke islamiske indvandrere.
>
> Det plejer da også at være indvandrerne der tilpasser sig til det

Tilpasse sig. Er det hvad du kalder det. Tænk, jeg synes unægteligt at
det snarere bærer præg af en ensretning, gys. Hvad blev der i øvrigt
af opfattelsen om at sikre og respektere menneskers forskellighed?

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-07 19:13

> [...]

> det snarere bærer præg af en ensretning, gys. Hvad blev der i øvrigt
> af opfattelsen om at sikre og respektere menneskers forskellighed?

Tænk, jeg synes nu at en del af debatten drejer sig om at /danskerne/
skal tilpasse sig /indvandrernes/ vaner. Tænk blot på de imamer der har
været ude med at det er de danske pigers egen skyld, hvis de bliver
voldtaget af en indvandrerdreng; de kunne jo bare gå anstændigt klædt i
burka.

Hvad var der i øvrigt galt om en indvandrerrestaurant [dem findes der
som bekendt mange af] gav en eid-middag til deres hjemløse trosfæller?
Garanteret uden flæskesteg.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 08-01-07 17:37

> [...]
> været ude med at det er de danske pigers egen skyld, hvis de bliver
> voldtaget af en indvandrerdreng; de kunne jo bare gå anstændigt

Vanvittig retorik. Er det her at jeg skal henvise til en vis Louise
Frevert?

> [...]
> der
> som bekendt mange af] gav en eid-middag til deres hjemløse

Det er der såmænd intet galt ved.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-01-07 18:20

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Vanvittig retorik. Er det her at jeg skal henvise til en vis Louise
> Frevert?

Hvorfor dog det? Der er da mindst en imam, i Århus, der har udtalt sig
sådan. En af dem der i øvrigt kun kan arabisk.

> Det er der såmænd intet galt ved.

Og så forstår jeg i øvrigt ikke dine holdninger til de
befolkningsgrupper, der om nogen står bag den øgede antisemitisme her i
Europa.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 08-01-07 19:20

> Hvorfor dog det? Der er da mindst en imam, i Århus, der har udtalt
> sig
> sådan. En af dem der i øvrigt kun kan arabisk.

Ok jeg tror du misforstod mig. Vanvittig retorik var møntet på den
pågældende imam.

> Og så forstår jeg i øvrigt ikke dine holdninger til de
> befolkningsgrupper, der om nogen står bag den øgede antisemitisme
> her i
> Europa.

Det er din generalisering, jeg har noget imod.

Skal vi ikke stoppe her?

Fra : Per Rønne

Dato : 08-01-07 19:35

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Det er din generalisering, jeg har noget imod.

> Skal vi ikke stoppe her?

Jov, og så skal du altså også se dette om generaliseringer:

>Weekendavisen, 5. oktober 2006. Anna Libak interviewer Hans-Hermann
Hoppe.

>Præsidenten for Harvard
>
>Ordet »kujon« udslynger Hoppe med særlig triumf i stemmen, og det er
ikke svært at gætte, hvem han har i tankerne. Hoppe er nemlig langt fra
den eneste amerikanske professor, der har fået problemer på grund af sin
åbenmundethed. Selve præsidenten for Harvard Universitet Larry Summers,
eller rettere den nu afgåede præsident for Harvard, Larry Summers, kom
for skade i en tale sidste år at antyde, at kvinder er dummere til
matematiske og naturvidenskabelige discipliner end mænd. Ja, faktisk var
han mere forsigtig end som så: Han opregnede flere grunde til, at
kvinder var underrepræsenteret i de hårde videnskaber, herunder
naturligvis diskrimination, og henviste så endelig til de undersøgelser,
som viste, at der er meget større spredning blandt mænd end blandt
kvinder, når det gælder evnen til logisk tænkning. Med andre ord: Mænd
er typisk enten meget bedre eller meget dårligere til matematik end
kvinder. De største genier og tåber er knyttet til y-kromosomet. Men så
fuld af forbehold Summers end var, udløste det en storm af protester,
som endte med, at Summers bukkende, skrabende og fuld af undskyldninger
og løfter om fremtidigt at ansætte flere kvinder trak sig ud af manegen.
En anden er i dag præsident for Harvard.

>»Han burde ikke have trukket sit udsagn tilbage,« siger Hoppe med
stemmen fuld af foragt. »Han burde have insisteret på, at man
tilbageviste hans påstand med argumenter. Ikke kun af hensyn til sig
selv og sin ære, men allermest fordi han skaber præcedens. Nu har han
åbnet døren for en syndflod af sager mod alle mulige andre. Der bliver
mere selvcensur som følge af den sag.«

>- Men jeg kan ikke stadigvæk ikke frigøre mig fra den mistanke, at alle
disse statistiske sandheder kan gøre mere skade end gavn. Fordi de netop
er et gennemsnit af en population og intet siger om den enkelte konkrete
person. På dansk har vi en talemåde: Ordet skaber, hvad det nævner. Ord
registrerer ikke bare virkeligheden, de er med til at skabe den.

>»Det er rigtigt, men vi kan ikke slippe for generaliseringer. Det er
for dyrt og for tidskrævende, hvis vi skulle spørge alle mennesker om
alt. Vi må nøjes med et repræsentativt udsnit. Og den viden, som vi får,
sparer os for mange ubehagelige overraskelser. Når jeg kommer til
Tyskland, ved jeg, at mine værter måske vil byde mig på sauerkraut - jeg
er forberedt, jeg får ikke et chok. Samtidig er det givetvis en
kendsgerning, at der findes tyskere, som hader sauerkraut. Skulle vi af
den grund have fortiet tyskernes spisevaner i bred almindelighed? Nej.«

>Hoppe er hverken til at hugge eller stikke i. Ikke engang, da jeg
forsøger at appellere til hans nationale stolthed ved at sige, at USA
vel næppe var blevet kendt som kulturens smeltedigel, hvis lærerne på
landets universitetsanstalter omhyggeligt havde forklaret eleverne, at
sorte var dummere end hvide, somaliere mere dovne end mexicanere,
armeniere mere tyvagtige end svenskere og så videre.

>»Ved du hvad, det er en skrøne, at USA er kulturens smeltedigel. Den
nuværende migrationspolitik er en katastrofe. Indtil tresserne forsøgte
man at opretholde den kulturelle eller etniske balance gennem en
kvotepolitik for indvandring. Så og så mange italienere, så og så mange
danskere og så videre. Men i tresserne gik der positiv særbehandling i
skidtet. Siden da har det været lettere for en zulu at få
statsborgerskab end for en britisk astrofysiker. I år 2050 er de hvide
et mindretal, hvis udviklingen fortsætter. De sorte og de spansktalende
vil være i flertal. Og nej, de nye indvandrere føler sig ikke som
amerikanere.«

>Hoppe tilføjer polemisk, at vi også lader til at have vores problemer i
Danmark. Han har i hvert fald siden sin ankomst - fra et besøg i
Istanbul - bemærket, at der lader til at være flere fundamentalister i
København end i Istanbul. I hvert fald har han set adskillige muslimer
på gaderne, der var tildækkede som i østlige Anatolien.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : gb

Dato : 06-01-07 22:46

> [...]
> mindste finke af panden ved at servere and eller gås i stedet for
> flæskesteg og dermed tilgodese flest mulige hjemløse. Det er jo

Det ser jo ud til, at der ryger adskillige "finker" (som iøvrigt er
lavet af hakket kalv og flæsk) af panden ved at servere svinekød.

--
GB

Fra : Egon Stich

Dato : 07-01-07 17:30

> Så snart må kravet vel være at de hjemløse kun må få /vegetarmad/ ved
> suppekøkkenerne, også dem der financieres privat.
> [...]

Jeg mener, der i går på teksttv stod noget om, at der kun blev serveret
halalsuppe til hjemløse i kbhvn.
Jeg har ikke læst siden, men kun set overskriftern.

MVH
Egon

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-01-07 19:30

On Sat, 6 Jan 2007 17:25:21 +0100 "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
sent the following smoke signals:

>Hvorfor kan de ikke få and eller gås i stedet for flæskesteg? Det er
>også traditionel julemad og kan spises af alle hjemløse uanset
>trosretning.

Måske fordi and og især gås er sindssygt dyrt ift. ribbensteg, men hvis
du betaler, så for min skyld ingen Allahrm...

--
Thomas

Happy New Year 2006/07

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-07 19:30

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Hvorfor kan de ikke få and eller gås i stedet for flæskesteg? Det er
> også traditionel julemad og kan spises af alle hjemløse uanset
> trosretning.

And eller gås er dyrere, og i øvrigt formodes tilhængere af andre
trosretninger end Forn Sidr og kristendom ikke at holde jul.

I enkelte muslimske familier gøres det af hensyn til børnene, men
hjemløse har jo ingen børn at holde jul for ... har de børn er de vel
forlængst tvangsfjernede.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 06-01-07 22:43

> PS. I Danmark er det almindeligt at hjemløse får en omgang gratis
> flæskesteg op til jul. På restaurant. Ingen her i landet har da endnu
> forlangt det erstattet af noget halal.

Nævn lige et antal af de restauranter, der averterer med den slags tilbud
over for de hjemløse.

Malene P

Fra : gb

Dato : 06-01-07 22:48

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in

> Nævn lige et antal af de restauranter, der averterer med den slags
> tilbud over for de hjemløse.

Frelsens Hær er ganske rigtigt ikke en restaurant.

--
GB

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-07 05:13

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Nævn lige et antal af de restauranter, der averterer med den slags tilbud
> over for de hjemløse.

Det blev da gjort af en restaurant her op til jul - og nævnt i
nyhedsudsendelserne med et længere indslag.

Men det kan da godt være at det er noget specielt københavnsk, som ingen
århusiansk restaurant kunne finde på at være med til.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 07-01-07 09:03

> Det blev da gjort af en restaurant her op til jul - og nævnt i
> nyhedsudsendelserne med et længere indslag.

Nåëh -og det gør det så "almindeligt"?

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-07 09:15

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Nåëh -og det gør det så "almindeligt"?

Det skete hvert år. At man nævner en restaurant er ikke det samme som at
andre restauranter, herunder i provinsen, ikke gør det samme.

Og så er der vel heller ikke /så/ mange hjemløse, især ikke når man
trækker de muslimer fra, der af naturlige grunde ikke kan deltage i
flæskestegsspisningen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 06-01-07 18:05

Allan Riise skrev:

> [...]
> den der, eller giver du den med værdighed, således at den kan modtages med

Er det særlig hyppigt forekommende at befinde sig på et pissoir med
hjemløse tiggere??

Mvh
Martin

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-01-07 19:41

> En fransk domstol har afgjort, at det er diskriminerende mod jøder og
> muhamedanere at servere svinekødssuppe for de hjemløse.
>
> http://politiken.dk/udland/article222397.ece

Jep, bør jer forover, Frankrig, og NYD DET mens det varer!

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 06-01-07 23:35

On Sat, 6 Jan 2007 15:47:45 +0100, Jesper skrev:

> En fransk domstol har afgjort, at det er diskriminerende mod jøder og
> muhamedanere at servere svinekødssuppe for de hjemløse.
>
> http://politiken.dk/udland/article222397.ece

Og landsforræderavisen Politiken viderekolporterer det med
vanlig mangel på kritik.

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : Poul E Hansen

Dato : 06-01-07 23:41

Jesper skrev:
> En fransk domstol har afgjort, at det er diskriminerende mod jøder og
> muhamedanere at servere svinekødssuppe for de hjemløse.

Det er i hvert fal ulækkert.

Fra : gb

Dato : 07-01-07 00:04

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in

> Det er i hvert fal ulækkert.

Type: Hovedret
Tilberedningstid ialt: 20 min
Arbejdstid: 20 min
Ingredienser til 4 personer:

250 g svinemørbrader
3 løg
1 spsk frisk ingefær
1 spsk sesamolie
1 l hønsebouillon
150 g nudler
3 dl bønnespirer
3 spsk sojasauce
1 knivspids cayennepeber
bordsalt

Pynt:
frisk koriander

Fremgangsmåde:
-Skær kødet i små strimler, hak løget diagonalt og riv ingefæren.
Opvarm olien i en stor gryde ved medium-høj varme. Tilsæt kød, løg og
ingefær og svits i et minut.

-Tilsæt bouillon, pasta, bønnespirer og sojasauce og bring suppen i
kog. Skru ned til medium.lav varme og lad det simre, til kødet og
pastaen er færdige, ca. 3 min. Smag suppen til med cayennepeber og
salt. Hæld den i skåle og servér. Pynt med frisk koriander.

--
GB

Fra : gb

Dato : 07-01-07 00:01

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in

> Det er i hvert fal ulækkert.

Ja, de franske domstole, de franske domstole...

--
GB

Fra : @

Dato : 07-01-07 13:03

On 6 Jan 2007 14:40:55 -0800, "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote:

>Det er i hvert fal ulækkert.

jeg fatter heller ikke helt ide'en med at koge suppe på
svinekød(knogler)
det eneste tidspunkt hvor jeg bruger svinefond er som grundlag for
gule ærter

<OT>
en ordentlig kødsuppe er IMNSHO kogt på både høne og okseben+plus lidt
mellemskært oksekød +grønsager

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-07 13:31

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
> grundlag for gule ærter
>
> <OT>
> en ordentlig kødsuppe er IMNSHO kogt på både høne og okseben+plus lidt

Det angives at der skulle være tale om en 'højreorienteret' gruppe. Det
lyder som en gruppe beslægtet med le Pens parti - som netop gerne vil
udelukke muslimer fra maden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 07-01-07 15:36

Per Rønne skrev:

> [...]
> blevet til et /halal only/; mon det er derfor så få bruger den? Tænk
> hvis også pensionisterne skulle behandles på denne måde; aldrig mere end

Vi må erkende at der er en rødfascistisk-muhammedansk alliance som
udøver et sandt terrorregimente mod kristne og gammeldanskere.

Selv kirken er rødfascister ved at overtage for at udrense religion
til fordel for rød galimatias.
Det er som om der er blindhed for rødes overgreb i DK.

De fleste synes vel at det er mærkeligt, at i Kina udnævner
centalkommiteen religiøse overhoveder mv.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-07 15:48

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Vi må erkende at der er en rødfascistisk-muhammedansk alliance som
> udøver et sandt terrorregimente mod kristne og gammeldanskere.

Svjh blev det efter sidste kommunevalg besluttet at ændre ordningen, så
man nu godt kan få svinekød.

Og det fremgår også af denne side:

<http://www.skolemad.kk.dk/Skolemad/Halal.aspx>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 07-01-07 16:13

Per Rønne skrev:

> Svjh blev det efter sidste kommunevalg besluttet at ændre ordningen, så
> man nu godt kan få svinekød.
>
> Og det fremgår også af denne side:
>
> <http://www.skolemad.kk.dk/Skolemad/Halal.aspx>

Den side er ikke andet end en gang eufemistisk pladder om halal.

Sande kristne må da finde det modbydeligt kun at få tilbudt
halal-føde. Badr!
Det skal de f*nden brodereme da ikke finde sig i!

Mvh
Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 07-01-07 16:18

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

Per Rønne skrev:

> [...]

Sande kristne må da finde det modbydeligt kun at få tilbudt
halal-føde. Badr!
Det skal de f*nden brodereme da ikke finde sig i!

Når nu du skriver "Det skal *de* ....... så går jeg udfra du ikke selv er
kristen, så hvorfor går du sådan i baglås?

--
Allan Riise

Fra : wilstrup

Dato : 07-01-07 22:43

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når nu du skriver "Det skal *de* ....... så går jeg udfra du ikke selv er
> kristen, så hvorfor går du sådan i baglås?

Han lever i den vildfarelse at halal-føde -som han skriver - smager
anderledes end ikke-halal føde. Det er en myte - men jeg orker ikke at
forklare det for ham. Men han vil dog aldrig kunne få halal-slagtet
flæskesteg -

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-07 23:13

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]

> anderledes end ikke-halal føde. Det er en myte - men jeg orker ikke at
> forklare det for ham. Men han vil dog aldrig kunne få halal-slagtet

Der er en del der har brokket sig over at man /kun/ kunne få halal som
dagens ret. Det er nu yderst rimeligt ændret.

Resten er udtryk for et fuldstændigt absurdt brokkeri. Ingen tager skade
af /også/ at spise en halal-slagtet kylling.

Når der er svinekød som dagens ret må dem der ikke vil spise noget
sådant, så spise noget andet. Som en sandwich. Og dem der ikke vil have
halal må gøre det tilsvarende, når det er dagens ret.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 07-01-07 23:35

On Sun, 7 Jan 2007 23:12:53 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Når der er svinekød som dagens ret må dem der ikke vil spise noget
>sådant, så spise noget andet. Som en sandwich. Og dem der ikke vil have
>halal må gøre det tilsvarende, når det er dagens ret.

Det er så sandt som der er sagt....

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-07 16:40

> [...]

> Sande kristne må da finde det modbydeligt kun at få tilbudt
> halal-føde. Badr!
> Det skal de f*nden brodereme da ikke finde sig i!

Kiggede du nu på vintermenuen, lune retter lige uger, så ville du på
tirsdage se retten 'frikadeller'. På ulige uger, fredag, retten
'cocktailpølser'. Begge retter er så absolut 'haram' .

Den eneste ret jeg er betænkelig ved er en af supplementretterne. Sushi.
Rå fisk! Retten er da livsfarlig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 07-01-07 18:48

On Sun, 7 Jan 2007 16:40:09 +0100, Per Rønne wrote:

> Kiggede du nu på vintermenuen, lune retter lige uger, så ville du på
> tirsdage se retten 'frikadeller'. På ulige uger, fredag, retten
> 'cocktailpølser'. Begge retter er så absolut 'haram' .

man kan lave "frikadeller" uden hakket svinekød

> Den eneste ret jeg er betænkelig ved er en af supplementretterne. Sushi.
> Rå fisk! Retten er da livsfarlig.

ja hvis fisken den er lavet af stammer fra de indre danske farvande eller
Østersøen er det klogt at lade være med at spise denne sushi

Fra : gb

Dato : 07-01-07 19:17

"@" <123@invalid.invalid> wrote in

> man kan lave "frikadeller" uden hakket svinekød

Ja, vindfrikadeller. Venstrefløjen er eksperter i denne ret.

--
GB

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-07 19:32

@ <123@invalid.invalid> wrote:

> man kan lave "frikadeller" uden hakket svinekød

Men nu har de jo fået påbud om /også/ at bruge svinekød ...

> ja hvis fisken den er lavet af stammer fra de indre danske farvande eller
> Østersøen er det klogt at lade være med at spise denne sushi

Man kan jo så overveje hvor meget sushi der er i den. Er retten ikke ret
dyr? Mon ikke det blot er kogt fisk der har fået en fancy betegnelse?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 07-01-07 19:40

On Sun, 7 Jan 2007 19:31:37 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Men nu har de jo fået påbud om /også/ at bruge svinekød ...

>Man kan jo så overveje hvor meget sushi der er i den. Er retten ikke ret
>dyr? Mon ikke det blot er kogt fisk der har fået en fancy betegnelse?

kogt!!!!!!!!

<<<<
http://da.wikipedia.org/wiki/Sushi
I de vestlige lande er ordet sushi blevet synonymt med rå fisk,
<<<<

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-07 20:13

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> kogt!!!!!!!!

> <<<<
> http://da.wikipedia.org/wiki/Sushi
> I de vestlige lande er ordet sushi blevet synonymt med rå fisk,
> <<<<

Det er jeg skam da udmærket klar over - men til skolebørn, og fra en
centralkøkken til måske 50 folkeskoler i Københavns Kommune?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 07-01-07 17:34

> [...]
> 'cocktailpølser'. Begge retter er så absolut 'haram' .
>
> Den eneste ret jeg er betænkelig ved er en af supplementretterne. Sushi.

Du skal se, begge retter er nok, når det kommer til stykket, lavet af kalkun
eller andet fjerkræ.

Rå fisk?
Det er da uciviliceret.
Vi råder jo i vore dage over ganske glimrende former for "ildsteder".

MVH
Egon

Fra : Martin

Dato : 07-01-07 16:40

Allan Riise skrev:

> Når nu du skriver "Det skal *de* ....... så går jeg udfra du ikke selv er
> kristen, så hvorfor går du sådan i baglås?

Ha! - det er typisk muhammedanermentalitet at I kalder det "baglås"
hvis vantro ikke straks viger for jer.

Mvh
Martin

Fra : Martin

Dato : 07-01-07 17:02

Per Rønne skrev:

> Kiggede du nu på vintermenuen, lune retter lige uger, så ville du på
> tirsdage se retten 'frikadeller'. På ulige uger, fredag, retten
> 'cocktailpølser'. Begge retter er så absolut 'haram' .

Er du sikker på at det ikke er lavet af kalkun.

> Den eneste ret jeg er betænkelig ved er en af supplementretterne. Sushi.
> Rå fisk! Retten er da livsfarlig.

Nej, men du er vel også blot kulturkristen med lidt julehygge og
overgangsritualer, og lider desuden lidt af "rødforgiftning".

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-07 17:18

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Er du sikker på at det ikke er lavet af kalkun.

På halal-siden står der direkte:

=
For at skabe mulighed for så stor variation i retterne som muligt,
bruges både fisk, svinekød, kylling og oksekød. Kylling og oksekød er
altid halalslagtet.

Det er politisk besluttet af Børne og Ungdomsudvalget, at det skal
fremgå af mærkningen når kødet i skolebodsretterne er halalslagtet.
=

Du kan være så inderligt forvisset om at frikadeller og cocktailpølser
er lavet af svinekød.

> Nej, men du er vel også blot kulturkristen med lidt julehygge og
> overgangsritualer, og lider desuden lidt af "rødforgiftning".

Tjae, jeg må da indrømme at det er hele seks timer siden, jeg sidst har
været i kirke ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 07-01-07 22:44

> Du kan være så inderligt forvisset om at frikadeller og cocktailpølser
> er lavet af svinekød.

næ, det kan han ikke - man kan godt lave "frikadeller" af
oksekød -halalslagtet .

Fra : Alucard

Dato : 07-01-07 23:29

On Sun, 7 Jan 2007 22:44:22 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>næ, det kan han ikke - man kan godt lave "frikadeller" af
>oksekød -halalslagtet .

Så hedder det sgu da ikke frikadeller, din klovn...)

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-07 23:43

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> næ, det kan han ikke - man kan godt lave "frikadeller" af
> oksekød -halalslagtet .

Næppe når centralkøkkenet har fået politisk besked om /også/ at bruge
svinekød i disse lune retter - en gang imellem.

I øvrigt må halal-frikadeller vel svare til vegetar-bøffer. Panerede
rødbeder ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 08-01-07 00:14

> [...]

> svinekød i disse lune retter - en gang imellem.
>
> I øvrigt må halal-frikadeller vel svare til vegetar-bøffer. Panerede

Normalt bruger man hakket kalv og flæsk i frikadeller. Det skulle vel
ikke være det store problem at lave dellen af hakket kalv alene og
kalven er ikke harem.
--
Sir, Put the mouse down slowly and step away from the keyboard!

Fra : Per Rønne

Dato : 08-01-07 08:20

> Normalt bruger man hakket kalv og flæsk i frikadeller. Det skulle vel
> ikke være det store problem at lave dellen af hakket kalv alene og
> kalven er ikke harem.

Jeg aner det ikke,og frikadeller har aldrig været en af mine livretter.
Jeg tror aldrig at jeg har prøvet at lave frikadeller, og hakket kalv og
flæsk bliver hos mig brugt til at lave karbonader.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 08-01-07 19:10

On Mon, 8 Jan 2007 00:13:51 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Normalt bruger man hakket kalv og flæsk i frikadeller. Det skulle vel
>ikke være det store problem at lave dellen af hakket kalv alene og
>kalven er ikke harem.

jamen så bliver der da kun halvt så mange

Fra : @

Dato : 07-01-07 18:56

On 7 Jan 2007 08:02:03 -0800, Martin wrote:

> Er du sikker på at det ikke er lavet af kalkun.

> Nej,

jo den er livsfarlig hvis den er lavet af "lokale" fisk

Fra : Martin

Dato : 07-01-07 17:39

Per Rønne skrev:

> Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Du kan være så inderligt forvisset om at frikadeller og cocktailpølser
> er lavet af svinekød.

Din stakkels naive halal-hippie!

Kun 1/4 af kødet i frikadellen er flæsk, resten er modbydeligt
halal-oksekød!
Så her får de stakkels kristne børn lusket muhammedanske
hekseformularer ind af bagdøren.

Der var du heldig.

Mvh
Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 07-01-07 17:45

Per Rønne skrev:

> [...]

> er lavet af svinekød.

Din stakkels naive halal-hippie!

Kun 1/4 af kødet i frikadellen er flæsk, resten er modbydeligt

Det er da ikke Halal men ganske almindelig oksekød, jeg bruger selv halvt af
hver.

Frikadeller - 20%: svinekød - 60%, oksekød - 16%, løg, rasp (hvedemel, vand,
salt, gær), æg, hvedemel, salt, skummetmælkspulver, peber.

Så her får de stakkels kristne børn lusket muhammedanske
hekseformularer ind af bagdøren.

Næ.

--
Allan Riise

Fra : Martin

Dato : 07-01-07 17:49

Allan Riise skrev:
> [...]
>
> Det er da ikke Halal men ganske almindelig oksekød, jeg bruger selv halvt af

Quote:Kylling og oksekød er altid halalslagtet.

Mvh
Martin

Fra : Ja jeg har læst vilk~

Dato : 07-01-07 19:45

En fransk domstol har afgjort, at det er diskriminerende mod jøder og
muhamedanere at *en højreorienteret* fraktion] servere[r]
svinekødssuppe for de hjemløse.

Hvorfor gør de mon det? Vil de gerne i avisspalterne måske?

Det kan i fandme gøre bedre.

Fra : Ja jeg har læst vilk~

Dato : 07-01-07 19:50

Hver gang man tror at rascister har en pointe, afslører i jer selv,
hvis man nærlæser jeres "kilder", som latterlige løgnere som citerer
lige så meget i har brug for for at fremgøre jeres latterlige
dagsorden. Hvis i virkelig havde en sag ville i da også have en enkelt
person med en kildekritisk dagsorden som kunne få det til at se bare
nogenlunde spiseligt ud....

Prøv igen.

Ja jeg har læst vilkårene for brug og ønsker at gå i gang med

Fra : Martin

Dato : 08-01-07 02:58

Per Rønne skrev:

> Næppe når centralkøkkenet har fået politisk besked om /også/ at bruge
> svinekød i disse lune retter - en gang imellem.

For betonhovederne må jeg så hellere gentage:
***** FRIKADELLERNE BESTÅR AF 3/4 OKSEKØD!!! *****

Mvh
Martin

Fra : Martin

Dato : 08-01-07 03:02

wilstrup skrev:

> Han lever i den vildfarelse at halal-føde -som han skriver - smager
> anderledes end ikke-halal føde. Det er en myte - men jeg orker ikke at
> forklare det for ham.

Forklar lige det for en muhamser

Mvh
Martin